Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 16:40

Voor noten hoef je vaak ook alleen een papiertje open te trekken. Fruit hoef je enkel te wassen of van schil te ontdoen (banaan), gezonde granenrepen met honing/rozijnen als zoetmaker zijn ook enkel een papiertje.

Waar een wil is, is een weg. :D

En, maak/bak veel op momenten dat je wél tijd hebt en bewaar het of vries het in. ;)

kwii

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:44

Gezonde repen vind ik dan wel weer lastig om te vinden. Wat kiezen jullie daarvoor?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:46

Je kan ze zelf maken? Ze zijn vrij prijzig kant en klaar.

Ik maak iets vergelijkbaars met havermout, kikkerwten, dadels en kokos. Of hetzelfde idee met wortel.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:07

Wat voor soort smoothies drinken jullie? O:) Ik neem op dit moment vaak een smoothie met Banaan, aardbei en yoghurt of ik voeg nog ananas, bramen, framboos en rode biet toe. Op de banaan na gaat het momenteel om diepvries producten. De ananas, bramen en rode biet zitten in een pakket welke "basis voor smoothie" heet van de AH.

Nu wil ik eigenlijk wel een keer kunnen afwisselen, maar weet ik niet echt wat een lekker alternatief is :') Ik houd niet van te zuur of te bitter en voeg daarom vaak wat poedersuiker toe als de producten buiten het seizoen zijn O:) De tip van havermout die ik hier al een paar keer las vond ik wel echt een goed idee!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:15

Weer heel veel mensen die zich aangemeld hebben topperssss!!!
En wij hebben hier een la die voor mn fruit is als de ananassen in t seizoen zijn koop ik er een aantal en vries ik ze in in smoothie porties en dit doe ik met heel veel fruit.

Vanavond qua sport voor mij 2 uur zumba achter elkaar maar verrek van de spierpijn in mn armen en schouders dus het word wat

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:32

Hallo allemaal!
Ik kom me ook melden hier! Ik ben Laura, 26 jaar, 1.78 m en mijn gewicht weet ik niet precies (batterij weegschaal op), maar ik schat zo rond de 76 kilo.
Ik heb door wat omstandigheden een rotjaar achter de rug, waarbij ik mijzelf helemaal heb losgelaten in het eten en daardoor helaas mijn oude slechte eetpatroon weer terug heb. Hoewel ik het sporten al die tijd goed volgehouden en zelfs uitgebreid hebt blijft mijn voeding daarbij nog wat achter. Dus tijd voor verandering! En dat delen en met elkaar meedenken is altijd fijner!
Ik zou graag wat kilo's kwijt raken en wat strakker in mijn vel komen te zitten. Over mijn conditie ben ik wel tevreden.
Mijn sportschema is redelijk strak en bestaat uit gemiddeld 4 x sporten per week: 1 x boksen, 1 x fitness (krachttraining), waarbij ik ook wel wat cardio meeneem, 1 x cardio-workout 1 x (soms 2 x) hardlopen. En op het moment doe ik ook de 30-day ab challenge.
Verder ook voldoende beweging, heb een actieve baan en fiets ook naar het werk enz.

Ik heb net een uurtje in de keuken gestaan en heb in dat uurtje voor de hele week gezonde snacks gemaakt! Heb eiwitpannekoekjes, gezonde muffins en smoothies gemaakt en alles ingevroren. Dus zo veel tijd hoef het echt niet te kosten!

En ik zag dat het nog over shakes ging. Ik heb dat wel een poosje gebruikt, maar vind het echt ontzettend vies en word er kotsmisselijk van. Kan er niet aan wennen. Probeer genoeg eiwitten binnen te krijgen in mijn voeding en maak soms, zoals vandaag, wel eens eiwitpannekoekjes, die vind ik wel lekker. Als ik echt heel erg zwaar getraind heb gooi ik wel eens een portie eiwitpoeder door de kwark en dan eet ik het met mn neus dicht op :+ :Y)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:35

Helemaal de shakes van whey protein zijn vies heb er namelijk nu een naast me staan :')

Goed dat je weer gaat beginnen en heb je miss een recept van die muffins? Wel super sportief ook!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:44

Zeker heb ik een recept:

1 banaan
2 eieren
100 ml melk
2 tl bakpoeder
125 gr havermout
Handvol blauwe bessen/frambozen/appel/wat je dan ook maar lekker vindt
1 tl kaneel
Snuf zout
Scheutje zonnebloemolie

Je doet alles, behalve het fruit, in de blender, ongeveer 2 minuten. Dan roer je het fruit nog door het beslag. Dan doe je het in een muffinvorm. 35 minuten op 170 graden in de oven en klaar ben je.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:08

Kijk, ik val met m'n neus in de boter als het gaat om het muffin beslag. Moet dat perse in de blender? keukenmachine met garde zal ook voldoen, toch? Ow, Blender ivm de banaan en melk, I see!
Dat ik zelf nooit gedacht heb aan het invriezen van muffins en pannenkoekjes (is daar ook een recept van? O:) ) gezien ik nogal veel bak maar dan ongezonde zoete meuk (appelplaat, shortbread e.d) Ik denk dat ik een diepvrieslade ga leegmaken en daar m'n gezonden voorraad in ga opslaan.
Porties fruit voor de smoothie... Is er ergens een verhouding van? Ik vind dat erg moeilijk in te schatten.

Zal ik me voorstellen?
Ik ben....
* Krissie
* Oud, vergeleken met jullie (31)
* moeder van Yuna (4.5 jaar) en Ravi (6 weken)
* nog in m'n verlof, maar werk straks 3 dagen per week op een zorgboerderij (fysiek werk)
* 1.74 cm
* voor m'n zwangerschap 62 kg, vlak voor de geboorte 82, nu 72.
* niet vies van een koekje, snoepje, chippie.
* conditioneel een wrak (zo'n beetje 9 maanden niet gesport)
* op zoek naar tips/stok achter de deur om straks weer te beginnen met sporten als de verloskundige groen licht heeft gegeven (dat hoor ik donderdag)

Dat is het wel zo'n beetje geloof ik. Vragen, shoot me!
Laatst bijgewerkt door Krissis op 07-03-16 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:09

Dat is een leuk recept zeg!! Misschien ga ik die dan wel maken!

Heb qua smoothies de pech dat ik er ontzettend misselijk van word, en lactose en ik niet zo goed door een deur kunnen :+ verder hou ik ook niet zo van die hele dikke, gemengde vruchtensappen, word ik ook misselijk van :')

At vroeger heel graag yoghurt, deed er dan ook vanalles doorheen, qua fruit, noten, maar ook bijvoorbeeld lijnzaad. Maar ja, dat gaat niet...

Edit: in die muffins zit natuurlijk ook melk, maar in bakproducten ik er veel minder last van.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:14

Ik ben te lui om zelf repen te maken, hihihi.

Urbiezira en als je een vruchten smoothie met water doet dan? Dan is het niet zo dik.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:19

Urbiezira schreef:
Dat is een leuk recept zeg!! Misschien ga ik die dan wel maken!

Heb qua smoothies de pech dat ik er ontzettend misselijk van word, en lactose en ik niet zo goed door een deur kunnen :+ verder hou ik ook niet zo van die hele dikke, gemengde vruchtensappen, word ik ook misselijk van :')

At vroeger heel graag yoghurt, deed er dan ook vanalles doorheen, qua fruit, noten, maar ook bijvoorbeeld lijnzaad. Maar ja, dat gaat niet...

Edit: in die muffins zit natuurlijk ook melk, maar in bakproducten ik er veel minder last van.

Gewoon water door de smoothies kan ook of iets van soyamelk of rijstmelk ofzo :)

En porties ja ik doe vaak zo'n 50 gram van elk fruit en als ik een x meer mango wil pak ik 2 porties

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 18:21

Leuk die muffins! Die ga ik denk ik morgen ook maar eens maken. :D

Krissis, tja verhoudingen is lastig. Ik pak altijd een maatbeker, pleur daar eerst het fruit in. Dit komt dan vaak wat verder dan de helft (bijvoorbeeld 1 banaan, 2 peren), Daar doe ik een beetje yoghurt of rijstemelk overheen, wat havermout, lijnzaad en eventueel nog smaakdingetjes als cacaonibs of kaneel. En ik heb altijd 1,5 grote beker, maar dat krijg ik prima op. Dat is echt een beetje uitzoeken, maar er mag flink wat fruit in, grootste gedeelte bestaat wel echt uit fruit. Dat wat je overhoud kan je gewoon in de koelkast zetten (of aan je kinderen geven).
En nee, dat hoef niet in de blender. Kan prima met een keukenmachine, doe ik ook sinds de blender is gesneuveld. :')

Urbiezira, je hoeft toch niet perse iets met lactose in een smoothie te doen? Ik heb een fikse lactose gevoeligheid, al gaat yoghurt wel redelijk goed. Maar je kan ook rijstemelk nemen of alpro yoghurt. Met rijstemelk word het wateriger, dus heb je ook niet een hele dikke smoothie.
Ik gebruik ook met bakken standaard rijstemelk of havermelk, amandelmelk kan ook maar daar vind ik zelf een apart smaakje aan zitten. :P

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:01

Hee hierbij meld ik mij ook even :)

Even voorstellen:
Ik ben Rosalie, 16 jaar, 1,75 en ik weeg ongeveer 55 kg.
Nu vind is mijn gewicht geloof ik normaal, maar ik merk dat ik de laatste tijd wel meer aankom.

Ik rij 1-2x per week paard en fiets elke dag naar school.
Ik ben al meerdere keren begonnen met hardlopen, maar ik hou het nooit vol.
verder heb ik eigenlijk altijd zin in eten :9

Nu ben ik dus opzoek naar wat gezondere tussendoortjes, waar ik wat langer op vooruit kan.
Ook wil graag weer meer gaan sporten. Ik denk eraan om, als het weer wat beter wordt, weer te gaan hardlopen.
Ook denk ik eraan om me in te schrijven bij de sportschool. Dit is wel een dorp verder en ik weet ook niet hoelang ik het alleen volhoud.
Nu zag ik ook dat veel mensen hier een ab en back challenge doen? hebben jullie hier een schema van?

edit: owhja banaan krijg ik trouwens echt niet weg

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:06

Wat is nou handig om te gaan eten voor het sporten?
Ik heb zometeen (19.00) mijn eerste bootcamp en heb nu wat rijst met een boontjes/paprika en kip op.
Niet te veel, maar het is eigenlijk wel een rottijd die 19.00 (was vandaag pas 17.30 uit)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:34

XRosalieee schreef:
Hee hierbij meld ik mij ook even :)

Even voorstellen:
Ik ben Rosalie, 16 jaar, 1,75 en ik weeg ongeveer 55 kg.
Nu vind is mijn gewicht geloof ik normaal, maar ik merk dat ik de laatste tijd wel meer aankom.

Ik rij 1-2x per week paard en fiets elke dag naar school.
Ik ben al meerdere keren begonnen met hardlopen, maar ik hou het nooit vol.
verder heb ik eigenlijk altijd zin in eten :9

Nu ben ik dus opzoek naar wat gezondere tussendoortjes, waar ik wat langer op vooruit kan.
Ook wil graag weer meer gaan sporten. Ik denk eraan om, als het weer wat beter wordt, weer te gaan hardlopen.
Ook denk ik eraan om me in te schrijven bij de sportschool. Dit is wel een dorp verder en ik weet ook niet hoelang ik het alleen volhoud.
Nu zag ik ook dat veel mensen hier een ab en back challenge doen? hebben jullie hier een schema van?

edit: owhja banaan krijg ik trouwens echt niet weg

ik weet niet of je een smartphone hebt maar de app/play store staat vol met challenges :D

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:36

oke dankjewel :) ik zal zo even kijken

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:04

Graag gedaan :D

Ik heb 8,1 km gelopen, het was zo'n heerlijk weer! En ook dag 2 van de challenges gedaan om daarna een warm bad te nemen :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:12

Toushie schreef:
Wat is de reden dat je na 10km niks meer kan eten?

Door de zware inspanning gaat alle energie naar mijn spieren, en komt mijn volledige spijverteringstelsel stil te liggen.
Is helaas een bekend wandel/duursport probleem.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:30

Daar heb je drankjes en gels voor :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:31

Ik ben echt trots op mijzelf :D Ik heb gisteren om 8:00 hardgelopen, dag 1 van het Start-to-Run schema :') Van tevoren een appel gegeten en daarna een smoothie. Was heerlijk rustig op de weg.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:05

Zit even in een emotionele dip hier en zit mij ook lekker vol te stauwen in autodrop :(
Morgen beter laten we dan maar zeggen..

Maar jullie zijn wel goed bezig hoor! Met je 8,1 km! Phoe das een heel eind! :D

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:12

Ik ben vanmiddag naar de sportschool geweest en heb net nog even buikspieren getraind van de abb challange.

Verder wel oke gegeten vandaag. Opzich vind ik het wel jammer dat ik sommige dingen echt niet lust. Ik lees hier gezonde dingen waarvan ik denk: Jaa dat is een goed idee! Ontbijt met bepaalde noten ed. Ik lust dat echt echt niet helaas. Iemand enig idee voor een gezond ontbijt? Ik ontbijt nu met een banaan en 2 crackers. 1 Met filet american en 1 met kip sate salade. Oke vast niet heel gezond, maar ik lustte eerst alleen maar hagelslag. Er zit vooruitgang in. Filet american is misschien iets te vet, maar verder eet ik niet veel vet. En zoals ik lees is de kip sate salade wel prima.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:16

Hey,
Ik vind het erg leuk om mee te lezen!
Even over mezelf, ik ben Milly en ben 13 jaar.
Verder let ik gewoon op wat ik eet en loop af en toe een x een rondje hard.

Vind het gewoon erg leuk om alles te lezen hier :D

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:37

Bootcamp was geweldig! *\o/*
Direct ingeschreven en volgende week weer en dan 2 x per week proberen (gaat nu niet lukken ivm drukke schoolweek)