baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:58

Sizzle schreef:
Zo gaven wij met 20 maanden nog 1 grote avondfles.
Wat daar ook niet allemaal voor kommentaar op kwam uit de omgeving.......
Kon me weinig schelen, ze had het gewoon nog nodig.

Kregen onze meiden op die leeftijd ook nog (ook als ontbijt trouwens, anders kreeg ik ze niet op tijd op kdv). Lekker slaapmutsje, wel tot 2,5 jaar ofzo.

Mungbean

Re: baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:36

Volgens mij doe je het prima hoor :)
Moeder zijn is gewoon niet zo makkelijk.

Kijk even een weekje aan hoe hij het doet met extra melk. Daarna kun je misschien proberen om dan de hele onhandige tijden weer af te bouwen.
Misschien zit hij ook net in een fase dat hij meer vast voedsel zou willen maar nog niet kan kauwen.
Lastig dat hij het nog niet gewoon kan vertellen, maar met wat experimenteren vind je vast wel een nieuw ritme dat voor jullie beide weer past.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:41

rienne schreef:
Mijn zoontje is wel iets jonger (1.5 maand) en krijgt het volgende:

7.00 - fles 210 +7 nutrilon 2 +2 schepjes rijstbloem (deze is niet helemaal leeg)
10.30/11.00 - groentenhapje met vlees en aardappelen +- 200 gram
12.00- flesje 120 + 4
15.00 - 2 stukken fruit gemengd (ligt eraan hoe groot het fruit is anders voor 2 dagen)
16.00 - fles 210 + 7 nutrilon 2 (ook niet altijd leeg max 40 ml blijft over)
en dan de laatste fles is het zelfde als die van 7.00 uur rond 20.00 uur.

Slaapt hierna door tot de volgende ochtend. Mocht hij wakker worden en honger hebben krijgt hij uiteraard een klein flesje.

Ow en kind en gezin vind hem te licht, nu 6.5 maand 70cm en 7kg

dat was mijn dochter ook en die is net als papa lang en dun, laat dat cb lekker kletsen!
nu is ze met bijna 3 ,97 cm en 13,5 kilo nog steeds dun ....maar als ik vertel wat ze eet dan zou ze bagger vet moeten zijn, en als je weet hoe een springveer of het is.... ;) .

en de woorden van sizzel zijn ook echt waar! het is ook lastig....

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:39

Ja hier ook, mijn man was een lange smalle. Was op zijn 15e al 1.80 en is nog 2 cm gegroeid.
Ach ja ik laat ze idd maar bezig, hij is gezond heel erg vrolijk (huilt bijna nooit) en ontdekt de hele wereld haha

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 18:27

T is niet gemakkelijk, ik probeer een middenweg te zoeken.
We zijn daarstraks terug naar het ziekenhuis geweest omdat hij piepte en hoestte en moeite had om vast voedsel te eten.
Nu blijkt dat ze tijdens het intuberen waarschijnlijk een kleine beschadiging hebben gemaakt waardoor hij die last heeft. Hij moet nu 3 dagen aeresollen en vooral melk of zachte voeding eten.

Daar is hij ook gewogen en nu weegt hij 10.250kg, een halve kilo bijgekomen in 2 weken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:47

Achgos, arm kereltje :(:) Hopelijk snel van de pijn af!

Voor het idee, hier afgelopen dagen gegeten als een bouwvakker. Avondeten ook een berg gegeten gisteravond. Even 20 uur (anderhalf uur later) afgemelkt met 210, dat dronk hij op alsof hij 3 dagen zonder eten en drinken in de woestijn had gelegen, nam amper de moeite om te ademen tussendoor :P

Toen 12 uur weer roepen, klokte die weer zó een fles 210 leeg.

Om 5 uur weer roepen, weer 210 en slapen lukte niet meer, na nog eens 60 eindelijk een uur later weer slapen.

Het is gewoon niet leuk die klöte-sprongetjes / groeispurts, en dat kan gerust een paar weken duren voordat ze weer normaal doen :(:)

(tot de volgende keer dat ze weer ineens zo idioot gaan doen := )

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 18:51

ja, t is klote, en begrijp heel goed dat het sprongetjes zijn en als gewicht gewoon is, dan is dat allemaal geen probleem dat hij zoveel drinkt.
Maar hij heeft al moeite met zijn motoriek en spieren, ben bang, zeker als dit weken aanhoud, dat hij enkel maar gaat blijven bijkomen en dat zijn evolutie in het gedrang brengt.
Hij kan bv nog altijd geen gewicht op zijn beentjes dragen, dat gaat niet verbeteren als hij zo blijft aankomen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:03

Chanel, doe je oefeningen met je baby?
Om hem aan te sterken?
Extra aandacht aan vastgrijpen met z'n armpjes en gewicht dragen op z'n beentjes.

Wellicht is een osteopaat bezoekje voor je kleine man eens een goed idee. Goed voor de interne mens. Zeker bij de dingen die ik lees over jouw baby.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 19:08

Hij gaat al van zijn 3 maanden minstens 2 keer in de week naar de kinesist. Zijn arm is minder gespannen en kwa ontwikkeling gaat hij ook wel vooruit, maar trager. Hij kan nu juist rollen maar hij is nog niet zo actief als een andere 8 maander.

Daarmee dat de kinderarts ook een beetje aanraden om het een beetje binnen te perken te proberen te houden.
Hij heeft dus al zijn probleempjes, dat overgewicht in zijn situatie niet iets positief is, ook al zou hij daar uit kunnen groeien eens hij gaat stappen ( wat hij waarschijnlijk op pas tegen zijn 18 maanden gaat doen).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:16

En eens contact opnemen met de diëtist die aan de kinderarts verbonden is? Zij weet veel meer dan kind en gezin of de kinderarts zelf.

Mijn zoon was ook loeizwaar het eerste jaar en kwam op de borstvoeding soms 2 kg per maand bij. Vanaf het begin heeft hij gegeten als een bootwerker en tot ruim 15 maanden heeft hij s nachts nog 1 of meerdere voedingen gehad.
Nu is hij bijna 3 (volgende week)en weegt hij 15.5 kg, wat betekent dat hij in 2 jaar slechts 4 kg is aangekomen. Hij is nu prachtig slank net stevige benen. Eet nog steeds erg veel, behalve bij ziekte

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 19:22

8 maart heb ik een afspraak bij de kinderarts en ga ik daar vragen of we daar naar verwezen kunnen worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:35

Moet een kind gewicht op de benen kunnen hebben met 8 maanden?
Onze ging pas los zitten met 11 maanden :=

Een kindje van vrienden van ons heeft nooit gekropen en geeft zich nooit zelf kunnen optrekken.
Was ook heel zwaar en pafferig.
Ouders hebben zich nooit druk gemaakt. Inmiddels is hij ruim 2 en loopt zelf de trap op en af zonder hulp, kan beter springen dan veel 3 jarigen en is al bijna 1 meter lang en draagt kleding maat 110. Niet zo gek dat hij zo doorgevreten heeft.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-02-16 19:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:38

Nou mijn zoon kon ook lopen met z'n 13 kilo.. En was toen 11 maanden.. Dus daar zal ik me niet zo druk om maken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:52

Ik zou het eerder zoeken in meer proberen te laten bewegen / meer verbruiken, maarja dat valt ook nog niet mee als die alleen nog maar rolt.... misschien lukt het wel al om hem te stimuleren om veel te rollen om ergens bij te komen?

Luukie ging met 9 maanden kruipen en met 10 maanden staan, heel standaard volgens mij, echt niet bijzonder snel ofzo :)

Nu met 11 maanden nog steeds maar af en toe staan, ergens langs lopen doet hij ook nog niet.
Maar meen inderdaad dat ze met een half jaar wel al gewicht op de pootjes "moeten" zetten als je ze in staande positie zet, dat de pootjes niet wegbuigen zeg maar :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:57

Men moet gewoon stoppen met dat 'moeten'.
Ieder kind ontwikkeld op zijn eigen snelheid. Mijn broertje kon pas met 20 maanden lopen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 22:30

pmarena schreef:
Ik zou het eerder zoeken in meer proberen te laten bewegen / meer verbruiken, maarja dat valt ook nog niet mee als die alleen nog maar rolt.... misschien lukt het wel al om hem te stimuleren om veel te rollen om ergens bij te komen?

Luukie ging met 9 maanden kruipen en met 10 maanden staan, heel standaard volgens mij, echt niet bijzonder snel ofzo :)

Nu met 11 maanden nog steeds maar af en toe staan, ergens langs lopen doet hij ook nog niet.
Maar meen inderdaad dat ze met een half jaar wel al gewicht op de pootjes "moeten" zetten als je ze in staande positie zet, dat de pootjes niet wegbuigen zeg maar :)

We stimuleren hem veel, zijn rechterkant is minder sterk dus die krijgt nog extra aandacht. we hebben het bed en bos ook nog niet moeten verlagen, is nog altijd op het bovenste niveau.

Meer laten bewegen dan wat hij dit moment doet, gaat moeilijk, allé, k zou niet weten hoe. Ga er volgende week mee zwemmen, denk dat dat ook wel goed voor hem is.

Sizzle: Ben het er met je eens dat ieder kind zich ontwikkeld op zijn eigen snelheid maar bij [naam] is die achterstand wel gediagnosticeerd door een kinderarts en kinesist, zijn schouder zal daar wel voor iets tussen zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:35

Misschien dat hij met zwemmen ook wel meer met armpjes en beetjes gaat maaien inderdaad :j

Maarja goed dat doe je ook niet dagelijks een paar uur :P
Lastig... maar ik neem aan dat wat dat betreft wel advies in te winnen is?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:37

Aha, dat wist ik niet.
Laat in iedergeval ook je eigen gevoel spreken. In iedergeval zit je er al bovenop dan, komt vast wel goed :)
Als je puur op de omgeving hoort dan krijg je soms het idee dat andernans kinderen beter, groter, sneller en liever zijn. Maar dat is gewoon niet zo.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:59

Zwemmen is super goed! Ze bewegen dan veel en 'onbelast' wat dan ook weer goed zou zijn voor zn ontwikkeling. En t is ook gewoon leuk :D .

Hoe heeft hij het vannacht gedaan?

Wat je trouwens zegt over het gewicht en zijn 'beperking', ik snap wel dat je daarmee zit...tis sowieso al super moeilijk als het even anders gaat dan normaal, maar als je dan ook nog andere dingen erbij hebt waar je rekening mee moet houden is het helemaal bagger. Ik hoop dat de afspraak met de arts je kan helpen bij het maken van de keuzes :) .

Edit: Die van mij doet nu overigens het omgekeerde...drinkt zn flessen niet leeg en heeft ook geen behoefte aan een extra fles, terwijl ik 2 weken geleden de flessen allemaal groter moest maken omdat hij constant honger had...grijze haren krijg je ervan, maar hij is goed op gewicht, dus ik ga er maar van uit dat hij het zelf regelt :roll:

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:04

Vannacht is het goed gegaan, hij had in de vooravond nog geslapen, dus hij is pas om 22u gaan slapen en ervoor een fles gehad. Uur later was hij er terug, maar omdat ik denk dat hij toen gewoon behoefte had aan zuigen aan een papfles heb ik hem thee gegeven. Direct terug in slaap gevallen en doorgeslapen tot 7.30u vanmorgen *\o/*

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:55

Whoppa! Dat zijn goede berichten! :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:14

Fijn om te horen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:22

En? Vannacht weer zo'n goede nacht gehad?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:04

Fijn, een goede nacht!

Hopelijk was het niet even een goede nacht tussendoor want dat is wel kenmerkend voor die klöte-sprongen, dat je net denkt dat je de boel weer onder controle hebt *\o/* en dan blijkt de ellende toch nog niet voorbij %)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:08

Met 8 maanden komt een groeispurtje. Dan hebben ze honger. Wij gaven hier altijd voor het slapen gaan vanilleyoghurt. Dan sliepen ze alledrie altijd door. Daar zit meer in dan in melk. Vult meer. En het kan tanden zijn? Dan is het een pure zuigreflex tegen de pijn.

Gooi het ook in de groep bij de babypolitie? Uhm... consultatiebureau...