heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:49

Eliana schreef:
Moet je ook hoesten suus peper? Ik heb zelfde klachten van jou met ook hoestbuien en slijm ophoesten. Bij mij denken ze nu aan kinkhoest krijg vanmiddag de uitslag

Ja heel erg, wordt er als ik lig vooral helemaal gek van. Maar als ik zit is het ook regelmatig..

xNathaliee

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:01

Wij gingen om 4 uur 's nachts weg onderweg nog een paar x gestopt omdat ik naar de wc moest ondanks de remmers. Maar 1x echt geweest en in het park idem dito. Elke keer dacht ik oh ik moet maar het was vals alarm heb dus gister veel meer wc's dan attracties gezien helaas.. Nog de dokter gebeld maar die had niet veel zinnings te vertellen. Hoop dat het vandaag beter gaat..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:05

Ik heb iig vannacht meer geslapen dan gisternacht, lang leve de hoestbuien -O-!
Er lijkt verbetering in te zitten....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:18

Geen griep,maar wel sinds tig jaren [neus]verkouden.Mijn dochter heeft wel griep gehad,die is te snel weer gaan werken en lag na die week weer ziek in bed.Hoesten,keelpijn,snotteren,benauwd [astma] en is flauw gevallen.Zij kreeg een Prednison kuurtje voor 1 week en is nu opgeknapt.
Tegen het hoesten helpt Darolan hoest tabletten vaak heel erg goed.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:39

Ik hoestte ook al een week of 3 heel erg en er kwam groen,geel dik slijm mee.
Werd steeds verder ziek en heb nu een AB (Doxyclycline) kuur van 7 dagen achter de rug. Slijm en hoesten zijn nu volledig verdwenen.

Ik vond het zo dubbel. Op de radio heb je steeds een waarschuwing dat AB niet helpt tegen verkoudheid enz omdat het te snel voorgeschreven werd en men resistent raakt maar ben toch blij ik het wel gehad heb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:41

rapido schreef:
Ik hoestte ook al een week of 3 heel erg en er kwam groen,geel dik slijm mee.
Werd steeds verder ziek en heb nu een AB (Doxyclycline) kuur van 7 dagen achter de rug. Slijm en hoesten zijn nu volledig verdwenen.

Ik vond het zo dubbel. Op de radio heb je steeds een waarschuwing dat AB niet helpt tegen verkoudheid enz omdat het te snel voorgeschreven werd en men resistent raakt maar ben toch blij ik het wel gehad heb.

Groen slijm duidt meestal op een infectie. In dit geval had je een infectie, een bacterie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:54

Ja een virus dood je niet met AB ik snap dus wel dat je bij een willekeurige verkoudheid niet zomaar AB moet nemen.
Ben blij ik er af ben

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:57

Ik had vorige week een andere arts. Zij vroeg ook aan mij of ik een kuur wilde maar aangezien ik een virus had was de kuur niet nodig.
Gaf ook aan bij haar dat als ik een virus had het geen zin had.
Hoop dat ik vannacht een stukje beter slaap. Vannacht weer zo liggen hoesten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:58

Hier ook vorige week de griep, heb ruim een week plat gelegen en vandaag weer een paar uurtjes gewerkt.
(hoge) koorts, hoofdpijn, lamlendig en nu nog hoesten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:06

Ik heb al een week of 4/6 griep. Niet koorts meer, maar heel erg moe, veel slapen. Braken tijdens het hoesten. en veel hoesten dus. Ik heb zelfs ruim een maand geleden melding gemaakt van pijn. Nu heb ik door het hoesten dus een breuk. (ik heb een stoma) maar.. het gaat de goede kant op gelukkig!! ZOO waardeloos al je niet lekker in je vel zit!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:19

Griep sucks.
Antibiotica helpt idd niet bij een virus.

Dochter begint weer op te knappen. Na een week.. En nu... ligt mijn zoontje met koorts naast me. Begon rond etenstijd ineens. Ik vind mijn kindjes heel lief en ze kunnen er niks aan doen, maar ik vind het soms zo enorm vermoeiend en lastig dat ze best regelmatig ziek zijn. Ik zat er aan te denken weer te gaan solliciteren maar ik raak hier gewoon gestrest van, kan niet steeds thuis blijven en mijn man ook niet. Daarbij, ze steken mij ook regelmatig aan.
Naja, zijn vast meer ouders van jonge kinderen die daar last van hebben.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:51

Pfff, het leek beter te gaan, krijg ik toch vanavond overal weer spierpijn en het idee dat er koorts op komst is........ -O-
Hoop het niet, wil morgen weer aan het werk, ben net met nieuwe baan begonnen.
Vandaag wel ff gaan wandelen, was lekker buiten!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:27

Het ging net weer een stukje beter. Tot er gister een klant volop niezend aan m'n kassa stond. Nu weer volop aan het hoesten en kan weer overnieuw beginnen met opknappen

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:28

Beterschap alle zieken! Ik zit helaas ook thuis Door de griep.. :\

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:30

2 weken geleden hoge koorts gehad, daarna een dag geen stem meer en de rest van de week hees, slijm en verkouden. Vandaag is het eindelijk over

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:36

Beterschap dames!
Ik ben vandaag op controle geweest, de ontsteking zit er nog steeds maar is wel iets beter. Maandag weer controle. Als het dan niet weg is krijg ik weer antibiotica.
Nu begint mijn vriend ook ziek te worden. Hij heeft hoofdpijn en hij moet overgeven..

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:37

Vriendlief was van de week ineens goed ziek, ik had de hele week bij hem gelegen dus ik zag het al aankomen. Ja hoor, twee dagen later ik ook keelpijn. Twee dagen later koorts, alles deed pijn en ook nog die irritante verstopte neus |o

Mijn mentor zag ik in gedachten al achter haar bureau zitten, schudden met haar hoofd toen ze mijn mail las. Had deze week een presentatie staan maar ik kom amper de trap op/af...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 19:41

Ik heb maandag een AB kuur gekregen.
zat nog steeds volledig verstopt .
holtes weer ontstoken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:43

Ik krijg maar eens in de 10 jaar de griep, laatste keer was 2 jaar geleden, heb dus nog 8 jaar te gaan!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:51

Wat een hoop weer die ziek zijn! Het heerst behoorlijk.
Hier thuis is ook iedereen ziek.

Een maand geleden begon ik me heel zwak te voelen, veel hoofdpijn en verkouden. En gisteren voelde ik me echt niet lekker worden. Spierpijn, huidpijn, hoofdpijn, verkouden enz. Uiteindelijk in de avond ook 38.7 graden koorts. Vanmorgen om 6.00 uur 39.5 graden koorts en ibuprofen ingenomen tegen de hoofdpijn. Toen is ook de koorts weggegaan en ik voelde me echt een stuk beter. Maar vond het wel raar dat mijn koorts zo snel weg is gegaan. Nu heb ik helaas wel weer verhoging 37.8 graden.

Beterschap voor iedereen!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:55

Na de oudste, daarna de jongste os nu mijn man aan de beurt. Hij ligt voor pampus op de bank met koorts en hoest zijn longen uit zijn lijf.
Ik heb de griepprik gehad, ben benieuwd of die het doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:47

Ik wou dat ik ziek werd. Hang er al twee weken tegenaan. Af en toe verhoging, niezen, hoofdpijn en neus dicht.
En daar blijft t bij..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:55

Wees maar blij dat het niet doorzet!
Jouw afweer is net niet sterk genoeg om je totaal buiten de epidemie te houden, maar aan 'afweer die het af laat weten' zodat je echt ziek wordt heb je niets.
Uiteraard is het nu wel zaak om jezelf in acht te nemen, "om tien uur naar bed" :) goed voor jezelf zorgen, etc. etc.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:02

Jup hier ook sinds maandag gevloerd, donderdag bloed gedoneerd en vrijdag gezellig met vriendinnen wat gedronken: 1 daarvan lag zondag al plat, blijkbaar hebben we elkaar aangestoken.

Begon met werken maar rond 1 naar huis gegaan met flinke koorts, koorts lijk overdag afgezwakt maar komt dan 's avonds weer terug, daarnaast spierpijn en zo slap als een vaatdoekje, onwijs moe met heel veel slaap en gigahoestbuien.
Lijkt de Mexicaanse griep te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:12

Die heb ik jaren terug gehad, geen pretje..