_Yasmine_ schreef:Mij zou dit veel rust geven, ik ben nu benauwd iedere maand of alles wel goed gaat. Daarnaast heeft merendeel hormonen en gevoelsmatig is dat toch troep wat niet hoort in het lichaam als het anders kan.
Dit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Yasmine_ schreef:Mij zou dit veel rust geven, ik ben nu benauwd iedere maand of alles wel goed gaat. Daarnaast heeft merendeel hormonen en gevoelsmatig is dat toch troep wat niet hoort in het lichaam als het anders kan.
Magrathea schreef:Ayasha schreef:Hij kan ook een condoom gebruiken he.
Condooms zijn duur, kunnen een flinke moodkiller zijn en bovendien niet 100% veilig. Dat is sterilisatie wel.Oké, veiliger dan een condoom. En verder heb ik een hekel aan hormonale anticonceptie, daar ben ik mezelf niet door.
Maar maak je niet druk, mijn spiraaltje zit nog goed op zijn plek hoor, en bij de volgende ronde ga ik toch maar eens vragen of dat lukt met sterilisatie. Bij mezelf.
_Yasmine_ schreef:Met dit idee ga ik ook eerdaags naar de huisarts om een balletje op te gooien, als ik dan over 5 jaar terugga staat dit nog in mijn dossier. Hopen dat dit de kansen verhoogt en dat het dus niet in een opwelling wordt besloten
Caesar schreef:Het is natuurlijk wel een beetje dubbel. Ze zullen vanuit hun ervaring ook anders zien.
Neem bijvoorbeeld de wens voor levensbeeindiging. Er zijn genoeg mensen die bij wijze van zelf het pilletje of drankje zouden slikken op een bepaald moment en doordat dat niet kon, ze nu nog leven én zelfs weer gelukkig zijn.
Zo zullen er ook mensen zijn die deze ingreep hebben gedaan en spijt hebben. En het niet meer terug kunnen draaien.
En wat Lennox zegt, het valt of staat met je partner mede.
Sizzle schreef:Wil haar partner dan wel kinderen?
Het is voor sommige mannen ook wel makkelijk om te denken: doe jij er maar wat aan, ik kan toch niet zwanger worden.
Het was bij mijn ouders mijn vader die 3 wel genoeg vond en toch moest mijn moeder de ingreep ondergaan
Vesceron schreef:ilayda schreef:Vind sowieso dat je vriend het beter kan doen, ingreep is een stuk kleiner. En hij ziet dat jij het graag wil bij jezelf en dat mag dus nu niet. Dan kan hij toch wel even die moeite doen.
Dit bedoelde ik dus met mijn vorige post... met alle respect ilayda, maar ik vind het echt bizar dat het zo gezegd wordt. Hij kan wel even die moeite doen?! Alsof het een nieuw kapsel is.
Als TS die wens heeft, waarom moet haar vriend dan in zich laten snijden? En zoals ik al zei, als TS en haar vriend uit elkaar gaan, moet de volgende dan ook maar die "kleine moeite" nemen? en de volgende?
Hoeveel zaadleiders moeten er dan geknoopt worden?
ilayda schreef:Dat bedoel ik dus ook, jullie willen beide geen kinderen. En de bedoeling is natuurlijk dat jullie voor altijd samen blijven, dan is het toch heel normaal dat je dan samen gaat kijken naar een oplossing en als het dan bij jou niet mag. Dan kan de man toch wel even de moeite doen.
Als ik het aan mijn man zou vragen, die nu ook geen kids meer wil en hij zegt nee dan ga ik toch wel een beetje twijfelen aan hem.
Sizzle schreef:Lusitano, baarmoeder eruit is ook niet zomaar even wat he, dat is nog een paar stappen verder. Logisch dat ze daar moeilijk over doen, daar zitten zat risico's aan die zonder medische noodzaak niet echt zomaar te verantwoorden zijn.
Onder sterilisatie verstaat men in principe het doorknippen of blokkeren van de eileider.
Lusitana schreef:Overigens vind ik dat als je over de 25 bent je over een grens bent. Dan weet je wel of je kinderen wilt of niet en wil je ze later toch nog, dan zijn er wel manieren om dat te realiseren.
Ik snap dat moeilijk doen echt niet.
Amaris schreef:ilayda schreef:Dat bedoel ik dus ook, jullie willen beide geen kinderen. En de bedoeling is natuurlijk dat jullie voor altijd samen blijven, dan is het toch heel normaal dat je dan samen gaat kijken naar een oplossing en als het dan bij jou niet mag. Dan kan de man toch wel even de moeite doen.
Als ik het aan mijn man zou vragen, die nu ook geen kids meer wil en hij zegt nee dan ga ik toch wel een beetje twijfelen aan hem.
Tja, die van mij is er zo eentje. Heeft al een dochter van 18, wilt echt geen kinderen meer, en ik met mijn 39 jaar ben er ook wel zeker van dat het nooit meer hoeft.
Maaaarrrr... hij heeft ooit een bekende na de ingreep bij het ziekenhuis opgehaald en naar huis gebracht, en daar is hij ZO van geschrokkendat hij het nu nevernooit laat doen!
Sizzle schreef:Baarmoeder verwijdering geeft vaak ook hormonale problemen (verminderd libido etc) dus ik snap dat dit moeilijker te bepraten is, maar het argument kinderen die je niet wilt bij een medisch noodzaak gaat dan weer een brug te ver.
Sees schreef:Lusitana, ik vind 25 nog wel jong hoor. En er zijn andere manieren om het krijgen van kinderen te realiseren maar dan zul je ze niet 'zelf' krijgen. Of iig, niet via de natuurlijke weg (ik laat even in het midden of dat erg zou moeten zijn).
Het is wel vreemd dat er geen landelijke regels hieromtrent zijn en je dus bent overgeleverd aan de nukken en grillen van de dienstdoende Gyno.