Winterdip, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Re: Winterdip, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:09

Floriske, ik zelf heb nooit gehoord dat een half uurtje in de zon met gezicht en handen genoeg is voor vitamine D aanmaak (maar zou heel goed kunnen hoor). Ik zelf slik vitamine D op gevoel. Ik voel het zodra de dagen korter worden dat ik minder energie heb en een beetje nukkig/lusteloos wordt (terwijl ik van mezelf echt het tegenovergestelde ben) en dan weet ik dat ik weer aan de vit D mag. En als ik dat een week geslikt heb ben ik weer helemaal de oude. En zo merk ik dus dat zo'n half uurtje niet genoeg is voor mij

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:38

Ah oke! Zoals ik het lees is het dus voldoende voor je als de zonkracht minimaal 3 is en je schaduw korter dan je lichaam?

Ik zit namelijk ook te twijfelen erover, maar een huisarts zei dit ooit tegen mij :+ (en las erover op de site van KWF maar daar stond geen seizoen bij genoemd) Ik heb van mezelf al huidtype III-IV (test altijd op IV maar als ik vergelijk met plaatjes vind ik mezelf een III) dus zit al een poosje te twijfelen om vitamine D bij te gaan slikken deze winter, omdat ik elke winter ook last heb van stijfheid, kou en lusteloosheid. Echter vind ik dan dat ik het goed aan moet pakken en dalijk over een maandje bloed moet laten prikken om te testen op vitamine D gehalte(ben net terug van vakantie dus nu zit die vitamine D wel goed denk ik, of heeft iemand van jullie daar informatie over hoe snel die gehaltes dalen?) maar ik ben echt als de dood voor naalden, dus vandaar mijn twijfel :o

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:40

Ik neem htp 5 capsules icm rhodiola.
Voel me er veel relaxter en rustiger door.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:43

Welke merk vitamine D slikken jullie in de winter?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:48

Gister heeft mijn pa gelukkig een potje vitamine D kunnen halen, nu maar hopen dat dit gaat werken.
@floriske, ik heb echt precies het zelfde probleem, eigenlijk moet ik het even laten testen want ben wel beetje depressief en veel pijn en koud zodra de winter begint, terwijl ik in de zomer vrolijk rond huppel en voor mijn gevoel alles aan kan haha. Echter heb ik dit probleem al 3 jaar en ik ben zo bang voor naalden dat ik gewoon echt geen bloed durf te laten prikken :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:51

Hebben jullie het ook zo koud :brr: helaas is de zomer nu echt voorbij. Heb nog wel ff flink genoten van die laatste mooie warme week.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:00

Het merk vitamine D3 dat ik slik: het eigen merk van een goede drogist.

Let op dat het echt olie-achtige capsules zijn: vitamine D is olie-oplosbaar (pillen als pil hebben weinig zin).

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:07

Die van de ha waren idd ook olie ampullen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:10

Roosje01 schreef:
Welke merk vitamine D slikken jullie in de winter?

Lucovitaal en dan de hoogste dosering, 75 mcg. Ofwel 3.000 IU.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:36

Ik heb 2x kuur van 6 weken 1500 gehad 1x per week en moet nu zelf gaan onderhouden.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:06

Janneke2 schreef:
Het merk vitamine D3 dat ik slik: het eigen merk van een goede drogist.

Let op dat het echt olie-achtige capsules zijn: vitamine D is olie-oplosbaar (pillen als pil hebben weinig zin).

Niet als je de pillen tijdens het eten inneemt, dan krijg je genoeg vetten binnen. :j

Ik heb deze https://www.kruidvat.nl/kruidvat-vitami ... /p/3932447.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:09

...die bevatten geheel geharde raapzaadolie.

Maar het gaat niet alleen om 'slik ik spul X samen met vet' maar ook hoe of ding X dagen, weken bewaard wordt voor je het slikt.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:58

Hebben jullie met dit mooie weer dan gelijk dat jullie je weer iets beter voelen? Ik namelijk niet. Lijkt alsof ik daar vertraagd op reageer. Zit thuis op de bank met een motivatieloos rot gevoel inclusief schuldgevoel omdat ik dus niet van het mooie weer kan genieten :').

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:03

Ik vaak wel, al is de zon hier nog niet echt te vinden nu.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:53

Ik minder. Maar heb het vooral snachts zo koud! gisteren 2 dekbedden met hemd lange mouw shirt en dikke sweater. Sokken en nog te rillen

Echt irritant

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:37

Dat gelukkig maar 1x gehad van de week. Maar scheeld ook heb paar nachten bij ouders geslapen, ivm werkzaamheden aan balkon bij de buren. (Ik werk zelf avond/nachtdiensten, dus dan wil ik niet alweer om 8uur naast me bed staan door de herrie.) Tis daar stuk warmer in huis dan hier. vanwege slechte isolatie daalt de temeratuur hier heel snel zodra het kouder word. Zelfs al 1x de kachel uurtje aan gehad omdat het nog maar 17 was en ik zat te bibberen op de bank.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:03

Aroha schreef:
Hebben jullie met dit mooie weer dan gelijk dat jullie je weer iets beter voelen? Ik namelijk niet. Lijkt alsof ik daar vertraagd op reageer. Zit thuis op de bank met een motivatieloos rot gevoel inclusief schuldgevoel omdat ik dus niet van het mooie weer kan genieten :').

Dat heb ik ook! Ik merk in het voorjaar ook pas na een paar zonnige dagen dat ik me beter voel. Lijkt idd een beetje vertraging

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:50

Voor de mensen die nog vragen/ervaringen nodig hadden wat betreft de zonnebank: ik heb het nu 1 keer gedaan en het heeft echt geholpen! In 1 klap veel meer dan een pilletje ooit heeft gedaan.. afgelopen dinsdag ben ik eronder geweest en ondanks dat er sindsdien wel wat grijze/donkere dagen zijn geweest, of dagen dat ik echt moe was van bv. te weinig slaap, ben ik wel positief gebleven. Ik weet natuurlijk niet hoe lang het aanhoudt, maar ik voel me wel minder lusteloos/somber dan eerst.

Ik heb onder een turbo zonnebank gelegen, 15 minuten. Heerlijk, net alsof je op het strand hebt gelegen.

Natuurlijk is het niet erg goed ivm UV straling, maar als het mij blijft helpen, wil ik het best eens per maand of zo blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 00:19

Ik heb het standaard snik heet snachts :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 00:30

Roosje01 schreef:
Dat gelukkig maar 1x gehad van de week. Maar scheeld ook heb paar nachten bij ouders geslapen, ivm werkzaamheden aan balkon bij de buren. (Ik werk zelf avond/nachtdiensten, dus dan wil ik niet alweer om 8uur naast me bed staan door de herrie.) Tis daar stuk warmer in huis dan hier. vanwege slechte isolatie daalt de temeratuur hier heel snel zodra het kouder word. Zelfs al 1x de kachel uurtje aan gehad omdat het nog maar 17 was en ik zat te bibberen op de bank.

Wij hebben ook al een paar keer de verwarming aan gehad hoor.. Juist een super goed geïsoleerd huis, wat in de zomer betekent dat het standaard koel is maar in de herfst/winter ook echt ijskoud.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 01:01

Mijn huis is vochtig en koud das in de zomer niet zo erg dan staat de deur veel open zodat het vocht eruit kan. Maar in de winter echt een ramp, bij mijn ouders is het gewoon 21 zonder verwarming aan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:05

Ik was er gister klaar mee, elke mini tegenslag kon ik wel ontploffenn en de grens was dat ik van de spierkramp in mijn benen omviel met schoenen aan doen.
Ook constant slecht kunnen concentreren en ik was het overzicht totaal kwijt
Om half 3 druppels gehaald en genomen, en ik kon dezelfde dag nog weer beter nadenken zonder constant zo moedeloos te worden.
Ook weer meer eetlust en minder kouwelijk.
Nu reageer ik heel heftig op vitamine D, het is gauw too much dus ik heb druppels voor kinderen gehaald.
Dan kan ik ook minder nemen als standaard in een tabletje zit, mijn schildklier raakt snel oncontroleerbaar van slag door vit D.
Dus voorzichtig aan, maar na drie weken tobben en depri zijn ben ik er klaar mee.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:27

Hoe gaat het nu met jullie?

Ik moet zeggen dat ik wel moeite heb met het het uur dat achteruit is gegaan.. nu al om 6 uur donker -O- Ben veel minder optimistisch en sneller emotioneel. Misschien binnenkort toch ook maar ff supplementen halen..

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:28

IsaCalixa schreef:
Hoe gaat het nu met jullie?

Ik moet zeggen dat ik wel moeite heb met het het uur dat achteruit is gegaan.. nu al om 6 uur donker -O- Misschien binnenkort toch ook maar ff supplementen halen..

Ik had het indd vandaag voor t eerst een dipje. Heb zo in de wintertijd het idee dat mijn dag rond 17-18u voorbij is, doe dan ook niet veel meer savonds..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:32

ik ben voor de zoveelste keer "ziek" dit jaar, nog geen 3 weken geleden echt griep gehad, en nu weer verkouden/grieperig
en heb het al weken zo zo ijskoud. heb nu multivitaminen gehaald en slik nu 2000IE vit D per dag
mijn handen en voeten + puntje van mijn neus :') zijn al helemaal drama

het uur terug heb ik ook moeite mee, motivatie voor school heb ik nu best moeite mee als het donker is en ik krijg mijn moeheid gewoon niet weg geslapen. of ik nou van 10 uur tot 9 in bed lig of van half 1 tot 6 ik blijf even moe.
ga vaak als ik even thuis ben tussen school en werk nog even liggen, maar kan dan ook zo uren slapen.