Jodieee schreef:wat zijn mensen toch snel negatief naar TS xD.
Goed dat je het bespreekbaar maakt! Je kunt inderdaad niks eisen, en voor roken geldt het zo erg dat ook al zou iemand graag willen stoppen het nog steeds heel erg moeilijk is. Roken is nou eenmaal een van de meest verslavende "drugs" die er is.
Ik zou zoals je volgens mij al bezig bent, veel positieve feedback geven voor minderingen die hij maakt. En er al wel over denken hoe je dit later voor je wilt zien als je samen. Maak samen regels en kijk of je samen tot een mooie midden weg zit. Zorg wel dat je zelf er echt mee kan leven!
Ik zou persoonlijk dus zelf niet mee kunnen leven als mijn vriend in huis of in het bijzijn van mij (of mogelijk latere kinderen) zou roken...
Dus het is afwegingen maken. Volgens mij houdt je ontzettend veel van hem dus ik snap dat je niet zomaar weg zou gaan en wel al het mogelijke eerst zou proberen.
Relaties gaan erom dat je geeft en neemt dat geldt voor jou maar ook voor je vriend. Je zult altijd dingen van elkaar vragen en ook dingen die de ander minder leuk vind om op te geven. Zo werkt dat nou eenmaal.
Ik hoop dat jullie een goede weg samen vinden! en ik hoop ook voor je vriend zelf dat het hem toch ooit lukt mocht hij het stiekem wel willen maar vind hij het te moeilijk.
Dankjewel!!!
Het scheelt gelukkig heel erg veel dat hij het wel echt begrijpt en geminderd is en rekening met me houd
. Hij zegt wel ooit zelf te willen stoppen maar weet niet wanneer maar dat hoeft ook niet want hij voelt zelf wel wanneer hij er klaar mee is. Heel veel bokkers hier zetten gelijk 2 keuzes neer en dat is OF het accepteren OF gelijk bij hem weg gaan. maar zoals jij al zegt hou ik inderdaad heel van hem en hij ook van mij. Dus is het gewoon geen optie om het dan maar gelijk uit te maken.
Ik heb er nu eigenlijk wel een goed gevoel over omdat hij me echt wel begrijpt en hij volgensmij ook wel echt blij is dat ik echt niet wil dat hij voor mij stopt. Het komt allemaal uiteindelijk vast wel goed.
.
)