Vriend rookt doet niet zijn best om te stoppen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 14:35

Jodieee schreef:
wat zijn mensen toch snel negatief naar TS xD.

Goed dat je het bespreekbaar maakt! Je kunt inderdaad niks eisen, en voor roken geldt het zo erg dat ook al zou iemand graag willen stoppen het nog steeds heel erg moeilijk is. Roken is nou eenmaal een van de meest verslavende "drugs" die er is.
Ik zou zoals je volgens mij al bezig bent, veel positieve feedback geven voor minderingen die hij maakt. En er al wel over denken hoe je dit later voor je wilt zien als je samen. Maak samen regels en kijk of je samen tot een mooie midden weg zit. Zorg wel dat je zelf er echt mee kan leven!

Ik zou persoonlijk dus zelf niet mee kunnen leven als mijn vriend in huis of in het bijzijn van mij (of mogelijk latere kinderen) zou roken...
Dus het is afwegingen maken. Volgens mij houdt je ontzettend veel van hem dus ik snap dat je niet zomaar weg zou gaan en wel al het mogelijke eerst zou proberen.

Relaties gaan erom dat je geeft en neemt dat geldt voor jou maar ook voor je vriend. Je zult altijd dingen van elkaar vragen en ook dingen die de ander minder leuk vind om op te geven. Zo werkt dat nou eenmaal :).

Ik hoop dat jullie een goede weg samen vinden! en ik hoop ook voor je vriend zelf dat het hem toch ooit lukt mocht hij het stiekem wel willen maar vind hij het te moeilijk.

Dankjewel!!!
Het scheelt gelukkig heel erg veel dat hij het wel echt begrijpt en geminderd is en rekening met me houd _/-\o_ . Hij zegt wel ooit zelf te willen stoppen maar weet niet wanneer maar dat hoeft ook niet want hij voelt zelf wel wanneer hij er klaar mee is.
Heel veel bokkers hier zetten gelijk 2 keuzes neer en dat is OF het accepteren OF gelijk bij hem weg gaan. maar zoals jij al zegt hou ik inderdaad heel van hem en hij ook van mij. Dus is het gewoon geen optie om het dan maar gelijk uit te maken.
Ik heb er nu eigenlijk wel een goed gevoel over omdat hij me echt wel begrijpt en hij volgensmij ook wel echt blij is dat ik echt niet wil dat hij voor mij stopt. Het komt allemaal uiteindelijk vast wel goed. :j

Pikkepor

Re: Vriend rookt doet niet zijn best om te stoppen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:50

Dat klinkt al positief TS. :)
Zoals je laatste berichtjes zou ik denken dat jullie er wel uit gaan komen. (En dat is al anders dan in de OP ;) )

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 14:59

renskep schreef:
Dat klinkt al positief TS. :)
Zoals je laatste berichtjes zou ik denken dat jullie er wel uit gaan komen. (En dat is al anders dan in de OP ;) )

Ja ik was een beetje hopeloos en verdrietig toen ik de eerste berichten typte maar ik zie nu gewoon heel erg in dat ik hem niet kwijt wil voor het roken. Dus dan kan ik er wel op blijven letten en het blijven herhalen maar ik word er zelf nog het meest chagrijnig van en voor mijn vriend is het zeker ook niet prettig. En ruzie maken om iets wat eigenlijk toch niet gaat gebeuren omdat hij het zelf niet wilt heeft ook zeker geen nut

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:41

lelberse schreef:
Ik heb er nu eigenlijk wel een goed gevoel over omdat hij me echt wel begrijpt en hij volgensmij ook wel echt blij is dat ik echt niet wil dat hij voor mij stopt. Het komt allemaal uiteindelijk vast wel goed. :j

de reden waarom ik het schreef, ik kan niet voor andere bokkers spreken is omdat je er zelf enorm negatief over schrijft, zoals ik ook aangaf.

'doet zijn best niet'.
terwijl hij al van alles doet en zich ook laat volstoppen met pepermunt.

zie er niets van..
als je flink minderen, het gebruik van kauwgom en het pikken van een vriendin die demonstratief pepermuntjes in je mond proppen niets vind,

dan hoor je niet in zo'n relatie thuis..

want het zal dan toch nooit goed genoeg zijn in jouw ogen. want nu ben je even tevreden omdat hij het niet gelijk afwijst.. Maar over een paar weken herinner je je er niets meer van en sta je er weer negatief in.. Immers je ziet ook alle andere verminderingen niet als z'n best doen.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 16:59

elenaMM77 schreef:
lelberse schreef:

de reden waarom ik het schreef, ik kan niet voor andere bokkers spreken is omdat je er zelf enorm negatief over schrijft, zoals ik ook aangaf.

'doet zijn best niet'.
terwijl hij al van alles doet en zich ook laat volstoppen met pepermunt.

zie er niets van..
als je flink minderen, het gebruik van kauwgom en het pikken van een vriendin die demonstratief pepermuntjes in je mond proppen niets vind,

dan hoor je niet in zo'n relatie thuis..

want het zal dan toch nooit goed genoeg zijn in jouw ogen. want nu ben je even tevreden omdat hij het niet gelijk afwijst.. Maar over een paar weken herinner je je er niets meer van en sta je er weer negatief in.. Immers je ziet ook alle andere verminderingen niet als z'n best doen.

Hoohoo niet overdrijven hoor misschien dat ik het een beetje verkeerd over heb laten komen maar hij eet van zichzelf vaak kauwgom en als hij dat niet doet of ik heb gewoon zin in een pepermuntje dan neem ik er eentje en geef ik hem er ook een. En hij neemt dat niet aan omdat hij dat niet wilt ofso.. Het is niet dat ik tegen heb zeg dat hij dat pepermuntje moet opeten vanwege het roken.. Is gewoon wel netjes als je zelf een pepermuntje neemt je vriend er ook 1 aan te bieden toch en hij neemt het altijd aan dus is zeker niet volproppen met pepermunt hoor..
Ik was heel erg blij dat hij al geminderd was maar vond het zo zonde dat hij niet doorzette, maar juist weer meer was gaan roken, dat verstond ik toen onder niet zijn best doen. Maar het feit dat hij de kauwgom goed gebruikt en echt sterk geminderd is versta ik uiteraard wel onder je best doen.
En om nu gelijk zo negatief te zijn door te zeggen dat het over een paar weken het weer raak is vind ik niet echt passend.
Ik zie zeker niet alles wat minder is gelijk als niet zijn best doen. En als dat zo zou zijn dan zou ik in geen enkele relatie thuishoren want elke relatie heeft mindere dingen..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:30

in t kort kunnen jullie samen je best doen voor elkaar ;) de 1 minder zeuren of eigenlijk niet over het roken, en de ander rekening houden dat die wel weet dat de ander het niet fijn vind.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:35

djinnie schreef:
Oh, niets zo goor als rook van een sigaret. Getver. Mijn vader rookt helaas ook. Als ik bij hem ben geweest, kan meteen alles in de was. Gelukkig woon ik allang niet meer thuis en rookt mijn man ook niet. Ik zou nooit een relatie beginnen met een roker. Vind het ongezond, vies en ik word in de auto nog extra misselijk als iemand daar rookt. Als je dan ooit kinderen wilt, krijgen die de stank ook lekker mee. Brrr.

Alcohol is inderdaad ook niet gezond. Mijn man is meestal behoorlijk matig daarmee, ik drink geen alcohol. Maar als hij in een zeldzaam geval wel eens bezopen is, heb ik daar verder geen last van in de vorm van meeroken. Dat er werkelijk mensen zijn hier die meeroken weg wuiven (ach, niet rokers krijgen ook longkanker, (mee)roken is heus zo erg niet), dan vraag ik me serieus af of het niet tijd is eens onder je steen uit te komen. Dat roken en meeroken beide schadelijk is, mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?

Inderdaad is meeroken het probleem. Als iemand alcohol drinkt dan komt dat niet ongewenst ook bij jou naar binnen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:38

@anjali dan nog is de geur als je niet drinkt en je er niet van houdt ook niet prettig ;) er hangt vaak dan een walm ook om die persoon heen. Dat is wat men ook klaagt over roken dat het in de kleding blijft hangen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:38

Ja, mee roken is schadelijk. Maar als je er niet bij staat, sta je toch ook niet in de rook? Je gaat geen longkanker krijgen van de eventuele geur die in zijn kleren zit, of het aangenaam is, is een andere zaak maar dat is ieder voor zich.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:46

Mioux schreef:
@anjali dan nog is de geur als je niet drinkt en je er niet van houdt ook niet prettig ;) er hangt vaak dan een walm ook om die persoon heen. Dat is wat men ook klaagt over roken dat het in de kleding blijft hangen

Welke walm hangt er na 1 biertje of wijntje om iemand dan?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:47

als je nooit drinkt en je het vind stinken ruik je ook dat ;) ook als iemand 1 wijntje of biertje op heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:48

Mioux schreef:
als je nooit drinkt en je het vind stinken ruik je ook dat ;) ook als iemand 1 wijntje of biertje op heeft.

Ja? Hoe dan?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:02

mijn moeder drinkt soms een wijntje, en ja ik ruik dat wel :) ook als een vriend of vriendin een biertje heeft gedronken en je aan t kletsen bent. Maar ik vind alcohol ook zelf hartstikke vies en stinken dus misschien ruik ik het daarom meer :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:10

Grappig. Ik heb het t nog nooit geroken. Maar het zou kunnen dat vieze geuren meer opvallen idd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:11

geen idee, maar ik ruik het absoluut haha, maar zeg het ik vind het ook enorm stinken. (al zou ik het niet verbieden hoor)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:12

_San87_ schreef:
Grappig. Ik heb het t nog nooit geroken. Maar het zou kunnen dat vieze geuren meer opvallen idd.

Iets waar je zelf aan ergert of vies vind, zal je rapper ruiken, dan iets wat je niet irriteert.