Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:52

hobbelheks schreef:
janderegelaa schreef:
Het probleem is alleen dat bijv de mazelen vaccinatie niet voor de 14e maand gegeven worden en als er dan een ouder niet gevaccineerd kind komt met mazelen dan besmet diegene het jonge kind wel.

het probleem is dat ook het gevaccineerde kind dit over kan brenegn

mocht de mazelen druk hier in de buurt omhoog gaan zal ik ook zeker vaccineren, ik zie nu echter alleen de nadelen.

Het feit dat je het risico geeneens wil verkleinen dat je kind iets op een baby overbrengt, vind ik veel zeggen. De kans dat een gevaccineerd kind iets op een baby overbrengt, is ongelofelijk klein. De kans dat jouw kind iets overbrengt mocht het besmet raken, is heel groot. Je hoeft maar in dezelfde ruimte te zijn en het kwaad is mogelijk al geschied. Dat je dat risico niet wil verkleinen, vind ik kwalijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:53

Resistance schreef:
secricible schreef:
Dus nogmaals de vraag: hoe verantwoord je als ouder dat je andermans kinderen in levensgevaar brengt met dodelijke ziektes door niet te enten?

mijn (gedeeltelijk gevacineerde) kinderen zijn geen risico voor jouw wel gevaccineerde kinderen.
jouw kind kan net zo goed drager zijn als dat van mij.

Jouw gedeeltelijk gevaccineerde kinderen zijn mogelijk niet gevaccineerd voor iets waar zijn weinig of geen last van hebben, maar een pasgeboren baby wel. Die mag nog niet gevaccineerd worden.[/quote]

Maar dan ligt het gevaar toch niet bij het wel of niet enten? Dan ligt het gevaar toch bij de kwetsbaarheid vd baby en diens afweersysteem? Dan kan je je toch beter afvragen of kindjes jonger dan bijvoorbeeld 1 jaar wel naar een opvang moeten gaan?
Laatst bijgewerkt door benangelique op 21-01-16 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:53

janderegelaa schreef:
Het probleem is alleen dat bijv de mazelen vaccinatie niet voor de 14e maand gegeven worden en als er dan een ouder niet gevaccineerd kind komt met mazelen dan besmet diegene het jonge kind wel.

Net als mensen geboren voor 1976 die zelf de mazelen niet hebben gehad. Opa's, oma's, ooms en tantes kunnen een nog niet gevaccineerd kindje ook besmetten met de mazelen. Mazelenuitbraken komen trouwens ook voor in landen waar de vaccinatie erg hoog ligt, zelfs bij 100%

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:55

janderegelaa schreef:

mocht de mazelen druk hier in de buurt omhoog gaan zal ik ook zeker vaccineren, ik zie nu echter alleen de nadelen.[/quote]

Het feit dat je het risico geeneens wil verkleinen dat je kind iets op een baby overbrengt, vind ik veel zeggen. De kans dat een gevaccineerd kind iets op een baby overbrengt, is ongelofelijk klein. De kans dat jouw kind iets overbrengt mocht het besmet raken, is heel groot. Je hoeft maar in dezelfde ruimte te zijn en het kwaad is mogelijk al geschied. Dat je dat risico niet wil verkleinen, vind ik kwalijk.[/quote]

Weet je wel Hoe een vaccinatie werkt? Een vaccinatie geeft geen volledige bescherming tegen het virus; het zorgt er enkel voor dat het ziekteverloop minder heftig is.
Een niet gevaccineerd kind kan dus net zo goed de ander besmetten als een wel gevaccineerd kind dat kan

hobbelheks

secricible schreef:
Wauw. Dus als het voor jou kind een gevaar wordt ga je wel enten, maar voor het voorkomen dat de ziekte om zich heen kan grijpen (en dus voor de veiligheid van alle kindjes in nederland) niet. Gewoon wauw.
Ik geloof dat ik moet ontstippen, wordt hier altijd zo pissig van. En nee, heb zelf geen kinderen dus kijk er niet vanuit een Rivm-pet naar of wat dan ook. Gewoon common sense en inlezen in de denkwijze achter enten.

Rianne, jij verwoord wat ik met knullige woorden omschreef in mijn langere bericht. Dankjewel :)

Ik denk dat jij het verkeerd begrijpt, ik zie namelijk alle nadelen van ziektes die om zich heen kunnen grijpen.
Ik zie echter op dit moment grotere problemen in de bijwerkingen van de vaccinaties en kies er voor mijn kinderen aan de imo minst grote risico's bloot te stellen.

het lijkt er op dat jij enkel wilt lezen dat ik bewust de wereld wil besmetten en ziek maken dat maakt een discussie erg lastig.
Ik heb lang getwijfeld en gezocht voor ik deze keus gemaakt heb en in duidelijk overleg met een goede ziekenhuisapotheker de afweging gemaakt wat wel en wat niet en wat de mogelijkheden zijn als de druk hoger wordt.

Isabel

Ik hoor vaak vage berichten over dat vaccinaties slecht zouden zijn. Ook las ik laatst de theorie; "Er wordt verdiend aan medicijnen, dus er wordt verdiend aan zieke mensen. En onder andere met vaccineren zorgen ze dat mensen "ziek" worden en blijven."
Super rare theorie, maar over bijvoorbeeld de kankermedicijnen-industrie hoor ik vaak dit soort dingen.
Dus ik snap wel dat mensen huiverig zijn voor bijvoorbeeld de baarmoederhals inenting.
Maar de standaard levensbedreigende kinderziekten..? Daar zou ik mijn kind sowieso altijd tegen in laten enten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:57

Resistance schreef:
hobbelheks schreef:

mocht de mazelen druk hier in de buurt omhoog gaan zal ik ook zeker vaccineren, ik zie nu echter alleen de nadelen.

Het feit dat je het risico geeneens wil verkleinen dat je kind iets op een baby overbrengt, vind ik veel zeggen. De kans dat een gevaccineerd kind iets op een baby overbrengt, is ongelofelijk klein. De kans dat jouw kind iets overbrengt mocht het besmet raken, is heel groot. Je hoeft maar in dezelfde ruimte te zijn en het kwaad is mogelijk al geschied. Dat je dat risico niet wil verkleinen, vind ik kwalijk.

Dat je gevaccineerd bent betekend niet dat je het niet kunt krijgen, de ziekte heeft alleen een milder verloop. En een zieke kan een ander besmetten, of die nu wel of niet geent is maakt niet uit.
Ik vraag me af of het probleem hier niet was dat het kindje nog te jong was voor vaccinatie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:58

zonnebloem18 schreef:
janderegelaa schreef:

Net als mensen geboren voor 1976 die zelf de mazelen niet hebben gehad. Opa's, oma's, ooms en tantes kunnen een nog niet gevaccineerd kindje ook besmetten met de mazelen. Mazelenuitbraken komen trouwens ook voor in landen waar de vaccinatie erg hoog ligt, zelfs bij 100%

De meeste mensen van voor die tijd hebben de mazelen wél gehad. Ik ook. Dat is echt verwaarloosbaar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:00

hobbelheks schreef:
secricible schreef:
Wauw. Dus als het voor jou kind een gevaar wordt ga je wel enten, maar voor het voorkomen dat de ziekte om zich heen kan grijpen (en dus voor de veiligheid van alle kindjes in nederland) niet. Gewoon wauw.
Ik geloof dat ik moet ontstippen, wordt hier altijd zo pissig van. En nee, heb zelf geen kinderen dus kijk er niet vanuit een Rivm-pet naar of wat dan ook. Gewoon common sense en inlezen in de denkwijze achter enten.

Rianne, jij verwoord wat ik met knullige woorden omschreef in mijn langere bericht. Dankjewel :)

Ik denk dat jij het verkeerd begrijpt, ik zie namelijk alle nadelen van ziektes die om zich heen kunnen grijpen.
Ik zie echter op dit moment grotere problemen in de bijwerkingen van de vaccinaties en kies er voor mijn kinderen aan de imo minst grote risico's bloot te stellen.

het lijkt er op dat jij enkel wilt lezen dat ik bewust de wereld wil besmetten en ziek maken dat maakt een discussie erg lastig.
Ik heb lang getwijfeld en gezocht voor ik deze keus gemaakt heb en in duidelijk overleg met een goede ziekenhuisapotheker de afweging gemaakt wat wel en wat niet en wat de mogelijkheden zijn als de druk hoger wordt.

En wat zijn volgens u de bijwerkingen?

benangelique

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:01

Anneliesdj, dat is exact mijn post en mening. Heel logisch volgens mij ook

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:02

Ik lees wel verschillende keren over de bijwerkingen, maar wat zijn dan die verschrikkelijke bijwerkingen die het rechtvaardigen je kind, of dat van een ander bloot te stellen aan een ziekte die je voor het leven gehandicapt of op z'n ergst fataal kan worden?

En dan heb ik het niet over zogenaamde gifstoffen die in de vaccinaties zitten, het autisme dat het zou veroorzaken of kinderen die door alternatieve genezers ontstoord moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:03

benangelique schreef:
janderegelaa schreef:

Het feit dat je het risico geeneens wil verkleinen dat je kind iets op een baby overbrengt, vind ik veel zeggen. De kans dat een gevaccineerd kind iets op een baby overbrengt, is ongelofelijk klein. De kans dat jouw kind iets overbrengt mocht het besmet raken, is heel groot. Je hoeft maar in dezelfde ruimte te zijn en het kwaad is mogelijk al geschied. Dat je dat risico niet wil verkleinen, vind ik kwalijk.[/quote]

Weet je wel Hoe een vaccinatie werkt? Een vaccinatie geeft geen volledige bescherming tegen het virus; het zorgt er enkel voor dat het ziekteverloop minder heftig is.
Een niet gevaccineerd kind kan dus net zo goed de ander besmetten als een wel gevaccineerd kind dat kan[/quote]

Ik weet heel goed hoe een vaccinatie werkt, lees een paar pagina's terug, daar heb ik het uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:06

Hier een alto-zweverige middeleeuwse moeder die haar baby nog niet heeft laten enten. Ik ben blij dat we de keuze krijgen! Heeft helemaal niets met rare opvattingen te maken, maar gewoon met het feit dat ik niet wil dat een substantie van de ziekte in zo'n jong lijfje wordt ingespoten. Ik wacht tot ze ietsje ouder is.

Echter zal ik mijn baby nooit naar een crèche brengen. Ik vind dat daar vaccinaties inderdaad verplicht moeten zijn, met strenge controle. Want daar woekeren de ziektes gewoonweg. Is echt te gewaagd om daar ongeënt te vertoeven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:10

En wat ga je later doen als uw kind naar school moet?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:15

chanel1985 schreef:

Helaas ken ik van zeer dichtbij een geval van hersenvliesontsteking (met blijvende zware handicap) en een geval van overlijden na vaccinatie
toeval? wellicht maar ik durf het risico niet te nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:23

chanel1985 schreef:

Uiteraard wel enten (zelfs al vroeger dan dat). Zoals ik al zei: in openbare plekken zoals crèches en scholen ben ik voorstander van verplicht enten. Voor mij is de jonge leeftijd en het volop ontwikkelende immuunsysteem gewoon reden om wat langer te wachten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:26

Ja, dat is hetzelfde van dat ze er autisme van krijgen, het is niet omdat het toevallig nadien gebeurd, dat die vaccinatie er iets mee te maken had.
Aan wat is het kindje gestorven?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:27

Robin_S schreef:
chanel1985 schreef:

Uiteraard wel enten (zelfs al vroeger dan dat). Zoals ik al zei: in openbare plekken zoals crèches en scholen ben ik voorstander van verplicht enten. Voor mij is de jonge leeftijd en het volop ontwikkelende immuunsysteem gewoon reden om wat langer te wachten.

Dat is al verantwoordelijker dan helemaal niet te enten en je neemt maatregelen om besmetting te voorkomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:33

Robin_S schreef:
chanel1985 schreef:

Zijn er ook dingen waar je nu al wel op ent dan? Want ik heb begrepen dat er een aantal ziekte's zijn waarbij het juist belangrijk is om het jong te doen, omdat het dan minder schadelijk is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:34

Robin_S schreef:
chanel1985 schreef:

Vergeet niet dat je kind thuis houden niet gelijk staat aan quarantaine. De kinderopvang is wel een groter risico omdat je veel jonge en ontvankelijke kinderen bij elkaar hebt, maar jij kan het net zo goed meenemen via een collega met een kind bijvoorbeeld.
Hoewel ik de keus zeker wel kan begrijpen ;)

hobbelheks schreef:
chanel1985 schreef:

Helaas ken ik van zeer dichtbij een geval van hersenvliesontsteking (met blijvende zware handicap) en een geval van overlijden na vaccinatie
toeval? wellicht maar ik durf het risico niet te nemen

Twee gevallen is heel wetenschappelijk gezien 'gewoon' toeval en hoeven niet eens gerelateerd te zijn aan de enting. Maakt het voor de ouders niet minder vreselijk.

Technisch gesproken zal er altijd een risico zitten aan enten, je brengt immers een ziektekiem in waarbij je hoopt dat het lichaam maar op de juiste manier reageert. Niet altijd is dit een verzwakte ziektekiem overigens, soms zelfs een dode of alleen maar een eiwit dat volledig onschadelijk is maar wel herkend kan worden. Het risico is, zeker bij entingen die al jaren gegeven worden en zijn onderzocht, vaak verwaarloosbaar. Let wel, verwaarloosbaar op een massaal vaccinatieprogramma betekend niet dat er nooit bijwerkingen zullen optreden of een lichaam anders zal reageren dan verwacht. Of het overlijden of de hersenvliesontsteking aan de enting te wijden is, is alleen dan nog de vraag.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:37

chanel1985 schreef:
Ja, dat is hetzelfde van dat ze er autisme van krijgen, het is niet omdat het toevallig nadien gebeurd, dat die vaccinatie er iets mee te maken had.
Aan wat is het kindje gestorven?

nee het hoeft niet maar het kan wel
Zoals ik al schreef ik ervaar het als een groot risico.

Overigens om nog wat olie op het vuur te gooien geloof ik wel in ontstoren ;)

Hoe absurd is het dat homeopathie niet erkend wordt als geneesmiddel ook al is er bewezen resultaat, voor mij ligt dat in dezelfde lijn van te veel verstrengelde belangen.

En voor nu slaap lekker allen

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:40

Om maar geheel on topic te reageren: ook een kind dat ingeent is kan ziek worden.
Mijn dochter kwam hoestend van een KDV af. In eerste instantie denk je niet aan kinkhoest.
Na aandringen van mij bij de arts toch bloed laten prikken en jawel: kinkhoest.

De GGD vroeg ook of zij in contact was geweest met baby's onder het half jaar jong en die lagen toevallig op dezelfde afdeling als waar de jongere kinderen speelden.
Geen van die baby's is volgens mij besmet maaaaaaaaaar wat bleek nou? Het KDV was wel degelijk op de hoogte dat er een ouder kind geweest was met kinkhoest dat een broertje/zusje op kwam halen.

Nog even los van het feit dat mensen nou eenmaal wereldwijd reizen maken. Ook om die reden komen we allemaal in contact met andere vormen van virussen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:43

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:45

Huppelz, tuurlijk kan een geënt kind ook ziek worden, maar naar alle waarschijnlijkheid zal het ziekteproces minder erg zijn dan als het kind niet geënt zou zijn. Je vraagt natuurlijk om problemen als je met een kind dat kinkhoest heeft naar een KDV gaat.

Mijn kat is ook geënt tegen de niesziekte, maar met hem ga ik ook niet op bezoek bij een zieke kat. Daar is het vaccin ook niet voor bedoeld.

Repelsteel; die links ga ik eens bekijken. Voor nu vind ik het namelijk ook maar kul.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:46