Hoe komt t dat er nog steeds geen echt medicijn is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:12

ik vraag mij af of de overheid wel echt aan behandelingen verdiend..
als je kijkt wat de persoon die behandelt moet worden aan premies betaalt,
en wat de behandeling kost, moet er altijd geld bij..
dit geld komt van de mensen die het niet nodig hebben en wat in een grote pot terecht komt waardoor andere potjes gevuld kunnen worden.

helemaal als iemand niet werkzaam is, omdat hij dit niet kan of wil.. immers dan kun je wel belasting afdragen, maar aangezien het inkomen al gegenereerd is door wat mensen die wel werken/kunnen werken opbrengen (ja ook allerlei zaken als accijns, immers het product is gemaakt door een werkend persoon) komen die 'inkomsten' dus al uit de grote pot, er gaat alleen een klein deeltje weer terug.

zieken en invaliden kosten geld, dat is gewoon een simpel punt. Gelukkig hebben we een sociaal stelsel dat ons in staat stelt ziek te kunnen zijn.

aan overlijden verdient een overheid ook niets, een overheid verdient alleen aan de erven. En gezien de vrije voet waarover geerft wordt, verdient de overheid dan ook nog eens alleen maar aan de rijken op dat punt.

wat er enerzijds verdient wordt, vliegt er anderzijds weer uit.. Wij willen graag dat er veel uitvliegt, dan zal er ook veel 'verdient' moeten worden.. En omdat de Nederlandse staat nu eenmaal geen levend persoon is die zelf werkt en vermogen bezit, is het geen pinautomaat waar je naar gelang je wat wilt hebben wat uit kunt trekken. Wat je eruit haalt, moet er ook ingestopt worden.

de schatkist, is ons gezamelijke potje met geld. dat gevuld wordt door ons en dat aan ons verstrekt wordt op andere gebieden of in ons belang of uit onze naam besteed wordt.. Wat ons belang is, aan wie wat verstrekt mag worden of wat er uit onze naam gedaan wordt, daar kies je vertegenwoordigers voor die op hun beurt toezien op de financiële stromen..

De overheid zelf is geen persoon nog instelling die ook maar een cent bezit aan het einde van de dag.. is dat wel zo, dan wordt dit uitgeleend aan de financiële markt.. is er een tekort, dan wordt dit uit de financiële markt aangezuiverd.. iedere dag weer.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-01-16 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:13

Elke overheid moet verdienen om uitgaves te kunnen doen. Zodra de uitgaves hoger worden dan het inkomen gaat het land nl failliet. Elke overheid wil dus verdienen. Ook die van jullie. Aan zieken heeft geen enkele overheid dus wat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:18

Belastingen mislopen zijn in principe geen kosten voor de overheid, maar gemiste inkomsten. Uiteindelijk zal een zieke werknemer in de wao belanden, dan gaan ze inderdaad geld kosten, maar volgens mij niet zo veel als wat de overheid verdient aan de behandelingen, medicijnen enz, als je bedenkt dat het grootste deel van het salaris van het ziekenhuispersoneel/huisartsen/therapeuten enz naar de belastingen gaat. Dat is echt een enorme inkomstenbron voor de overheid :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:20

In belgie is de kost van de zorg momenteel één van de grootste problemen dat ze hun begroting niet rond krijgen (toegegeven, dat veel van onze leiders het IQ van een chimpansee lijken te hebben helpt ook niet mee.) dus nee, ik geloof echt niet dat men dikke winst maakt op zieken. De ziekenhuizen zijn vol. Veel buitenlanders komen naar België voor behandelingen (veelal Nederlanders), wij zitten hier op de grens.) en de werkdruk hoog, tegelijkertijd lijken ze niet genoeg personeel te kunnen vinden óf hebben ze geen geld om het aan te nemen.
Nee, mij maak je niet wijs dat men verdient op de zieken. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:23

Uiteindelijk maakt dat allemaal niet echt uit - het circuleren van geld binnen een gesloten systeem is niet relevant. Het gaat om de maatschappij - en dan zijn de kosten van ziekte vooral het leed dat we hebben. Misschien toch bedenken dat het doel niet is om mensen in de economie te laten passen, maar dat de economie iets is dat voortkomt uit de mensen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:25

Ayasha schreef:
Elke overheid moet verdienen om uitgaves te kunnen doen. Zodra de uitgaves hoger worden dan het inkomen gaat het land nl failliet. Elke overheid wil dus verdienen. Ook die van jullie. Aan zieken heeft geen enkele overheid dus wat.

Nou, toevallig is die Nederlandse overheid van mij, van ons, van en door haar burgers en zij wordt niet gerund als een bedrijf. Winst is geen doel. Een prettig land om in te wonen is het doel - geld is een middel.

Dat het bij de zuiderburen na eeuwen overheersing door allerlei verschillende vreemde mogendheden (waaronder NL) er anders aan toe gaat, dat snap ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:28

Oh lieve meid wat zou ik graag jouw gedachtengoed hebben wat dit betreft.. :)
Onze overheid heeft het er helemaal zelf naar gemaakt, daarvoor moeten ze niet naar anderen wijzen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:29

Ayasha schreef:
Oh lieve meid wat zou ik graag jouw gedachtengoed hebben wat dit betreft.. :)

Nou, wat let je? :) Je kunt vandaag nog beginnen.

Ayasha
Blogger

Re: Hoe komt t dat er nog steeds geen echt medicijn is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:30

Mijn realiteitszin.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:40

;) emigreren naar het noorden, na een grondige studie van de Republiek Nl gemaakt te hebben...? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:46

Nee bedankt. :) Ik heb een geweldige man die hier niet weg wil, we hebben een huisje met genoeg grond voor de paarden volgend jaar aan huis te nemen. Ik heb niks te zoeken in het Noorden. Maar dat betekent niet dat ik geloof dat onze overheid een liefdadigheidsinstelling is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:11

Mjn overheid is ook geen liefdadigheidsinstelling, maar heeft wel als doel een prettig leefbaar land te creëren.

(Liefdadigheidsinstellingen hebben geen politie, rechters, soldaten en heffen geen belasting, in NL doen de kerken dat ook niet. Er zijn en blijven verschillen, dus.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:56

Wie of wat is 'jouw' overheid eigenlijk Janneke, gezien je daar zo de nadruk op blijft leggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 00:00

De mijnes, dat is die van jouw noorderburen, als ik het goed begrijp.

Nl en Vlaanderenland liggen vlak bij elkaar, delen min of meer een taal, maar delen nauwelijks een geschiedenis of cultuur.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 03:04

Ik vind kanker een ontzettend lastig vraagstuk.
Sowieso denk ik niet dat de huidige methodes nou zo geweldig zijn.
Volgens mij pakt men het over 30 jaar 100% anders aan, dat hoop ik tenminste want ik weet niet of ik aan de chemo zou gaan.
Stel er zou kanker bij mij geconstateert worden zou ik direct overstappen op een suikervrij dieet en wietolie zo hoog gedoseert als kan.
Dan zou ik het behandelplan niet eens afwachten, gelijk dat nog voor artsen bedacht hebben wat hen wijs lijkt.

Verder las ik het woord immuuntherapie.
Zelf spuit ik immuuntherapie voor Lyme, dezelfde als die ze bij kanker en HIV gebruiken dus.
Echt ik vind het geweldig spul!
Als iedereen in huis dagen lam is van een virusje ben ik de dag erna alweer fit. :')
Het is wel een zware strijd, nu begint het zware werk doordat het dieper door begint te werken en ik kan momenteel weinig.
Maar ik ga op andere vlakken enorm vooruit.
Ik gebruik trouwens ook wietolie, dat werkt ook echt heel goed bij mij. *\o/*
Echt hele slachtpartijen elke nacht van de olie.
Conclusie: als ik kanker krijg binnen nu en 10 jaar eet ik mijn schoenen op. :+
Zowel cannabis als immuuntherapie zou het tegen moeten werken. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 03:25

ik kan je niet helemaal volgen Moonfish..
Immunotherapie spuit je niet maar pas je toe..
dat kun je toepassen door middel van het spuiten voor datgeen waar je bijvoorbeeld allergisch voor bent om de prikkeling van je immunsysteem tegen te gaan..

Maar imuuntherapie is geen stofje, dus imuuntherapie zelf kun je niet spuiten?

daarnaast is imuuntherapie een toepassing waarbij je het immuunsysteem manipuleert op een specifieke manier..

Imuuntherapie voor lyme is dus wel gebaseerd op het zelfde principe als die voor kanker (het manipuleren van het imuunsysteem), maar heeft niet dezelfde werkzame stoffen..

immunotherapie voor Lyme geeft dus echt geen verminderde kans op kanker.

Een goed werkend immuunsysteem in zijn geheel verminderd de kans op allerlei ziekten, inclusief kanker dat minder snel optreed als je in algehele goede gezondheid bent.. dus imuunsysteem op orde, gewicht op orde, voedsel op orde.. het telt allemaal mee..

maar voorkomen doe je het niet.. alles je alles goed doet houd je je kansen erop zo klein mogelijk, maar als jouw lichaam geprogrammeerd is om kanker te ontwikkelen, dan krijg je het uiteindelijk toch wel.

Een therapie, die ongeacht wat er in zit, spontaan werkt op alle ziekten, het zou mooi zijn.. maar dat is er toch echt niet?

dat je na 1 dag weer beter bent, komt niet omdat je injecties tegen dat virus vechten.. maar omdat die injecties zorgen dat je imuunsysteem zo optimaal mogelijk werkt als gevolg van die injecties.. dus een indirect gevolg.. je lichaam/afweer moet nog steeds zelf het specifieke virus herkennen en aanvliegen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:00

De behandelingen zijn al zo enorm verbeterd afgelopen 10 jaar :) tuurlijk nog veel verbeteringen nodig, maar we kunnen al veel meer!

Ik snap de zin "Dan zou ik het behandelplan niet eens afwachten, gelijk dat nog voor artsen bedacht hebben wat hen wijs lijkt." Niet. Vertrouw je je eigen idee van behandelen meer dan van artsen of interpreteer ik het fout"

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:13

Ik vertrouw artsen voor geen meter.
het is allemaal 1 vies spel.
en nee waarschijnlijk niet door de standaard huisarts of arts in het zkh, maar door de bazen van het vieze spel die de artsen in hun macht hebben.
en kanker is allang te genezen en nee niet door chemo of bestraling want dat maakt je alleen maar zwakker.
ik weet dat ik veel mensen hiermee voor hun hoofd schop, maar je moet niet alles geloven wat je ziet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:14

@Kaatje888
Waarmee is kanker dan wel te genezen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:15

Citaat:
maar voorkomen doe je het niet.. alles je alles goed doet houd je je kansen erop zo klein mogelijk, maar als jouw lichaam geprogrammeerd is om kanker te ontwikkelen, dan krijg je het uiteindelijk toch wel.

Een therapie, die ongeacht wat er in zit, spontaan werkt op alle ziekten, het zou mooi zijn.. maar dat is er toch echt niet?

In de 18e eeuw geloofden artsen dat er drie miasma's waren (nu zouden we de uitdrukking "genetisch bepaald" gebruiken) syfilis, gonnorrhea en kanker.
Die theorie is verlaten.

Persoonlijk voel ik meer voor wat de chinezen noemen "kanker is een toestand" - dwz we verkeren allemaal in meerdere of mindere mate in die toestand. Dwz: er ontstaan minder ideale mutaties, onrustige cellen, er zijn ziekmakers - en idealiter wordt het opgeruimd. Daar hebben we als mens (of dier) ons immuunsysteem voor. Even baarmoederhalskanker als voorbeeld : we willen natuurlijk allemaal "pap 1" scoren (de ideale toestand ), maar de scores 2 tot en met 4 of zelfs 5 kunnen nog verdwijnen zonder chemo, mits je op de juiste manier aanpakt.
(Okee, daarna natuurlijk de vraag wat die juiste manier dan precies is. Bij pap 4 of 5 toch wel een beklemmende vraag!)

Dus dat de ene mens voorgeprogrammeerd is,voor kanker en de ander niet - ik denk niet zo.

En iedere therapie (of hoe je het noemen wil) die je immuunsysteem sterker maakt, draagt bij aan gezondheid. (De huidige reguliere opvatting: niet roken, matig met alcohol, geen overgewicht, bewegen, "gezond eten, whatever that might be", - :) en dat lachen gezond is, is inmiddels ook onomstreden.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:23

@Janneke
Pap 5 wil ook nog helemaal niet zeggen dat je BHK hebt... alleen een zeer vergrote kans.
Zonder behandeling krijgen 3 van de 4 BHK, dus ja bij 1 van de 4 gebeurd niets.
Dat wil niet zeggen dat je genezen bent van BHK.... maar dat je het niet gekregen hebt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:24

kaatje888 schreef:
Ik vertrouw artsen voor geen meter.
het is allemaal 1 vies spel.
en nee waarschijnlijk niet door de standaard huisarts of arts in het zkh, maar door de bazen van het vieze spel die de artsen in hun macht hebben.
en kanker is allang te genezen en nee niet door chemo of bestraling want dat maakt je alleen maar zwakker.
ik weet dat ik veel mensen hiermee voor hun hoofd schop, maar je moet niet alles geloven wat je ziet.

Ooh weet jij dan hoe ik mijn studie moet aanvullen dan? Want de mensen die nu voor mijn collegezaal zijn weten nog niet zoveel als jij schijnbaar #sarcasne

Fijn dat mijn toekomstig beroep zo gewaardeerd wordt door mensen. Ik steek heel veel geld en tijd erin om zoveel mogelijk te leren om mensen beter te maken.. maar ik merk helaas steeds meer een denigrerende houding richting artsen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:30

Nou nou omdat één clown zo'n reactie geeft zegt niks over de rest van de mensheid. Ik ben mijn dokters elke keer opnieuw dankbaar óók al hebben zij ook lang niet altijd een antwoord. Maar ze doen meer dan hun best, tonen begrip en medeleven en proberen om het allemaal zo duidelijk mogelijk te maken. En zonder jouw toekomstig beroep zouden ze me geen antwoorden kunnen geven. Dus hoewel het nooit tot bij jou komt is mijn dankbaarheid jegens mijn dokters ook gedeeltelijk voor de mensen die hun beroep mogelijk maken.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:33

@ brainless
als je echt geïnteresseerd bent kan je me een pb sturen.

@ gianti
en je weet echt niet door wat dat komt?
ik zei trouwens ook dat de meeste artsen in het ziekenhuis daar niks vanaf weten van dat wereldje.
en de mensen die het weten hebben een eed afgelegd dus iets zeggen mogen ze niet, of beter gezegd ze weten er niks van af (sarcasme)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:34

Brainless schreef:
@Janneke
Pap 5 wil ook nog helemaal niet zeggen dat je BHK hebt... alleen een zeer vergrote kans.
Zonder behandeling krijgen 3 van de 4 BHK, dus ja bij 1 van de 4 gebeurd niets.
Dat wil niet zeggen dat je genezen bent van BHK.... maar dat je het niet gekregen hebt.

Nou had ik in mijn hoofd, dat pap5 echt carcinoom in situ is (nog niet uitgezaaid, maar beslist erg foute boel), maar dat is verder de kern niet.

Het ging me om de uitdrukking "kanker is een toestand" - en vwb baarmoederhalskanker wil iedereen natuurlijk het liefste toestand pap 1 hebben. Bij een hoger cijfer is "aanpakken" het parool, maar het ging mij er om, dat je niet voorbestemd bent om kanker te krijgen.
(....ik vind dat zo streng gereformeerd klinken, naar predestinatie en dat je er als mens niets aan zou kunnen doen: leef je voorbeeldig, toch naar de hel. Huuuuu!)