Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xjewillemijn schreef:ik weet niet of het onder PTSS valt maar ik ben de laatste
2 jaren van de mavo bijna elke dag ongepast aangeraakt,
weet niet of ik het aanraden wil of kan noemen, jongens
die tegen mijn zin in aan mijn borsten of billen probeerde
te zitten, en daarnaast 10 gepest te zijn zorgt er voor dat
ik nog steeds bijna dagelijks nachtmerries heb, onzeker ben
en niemand vertrouw
Smee__ schreef:Ik heb morgen mijn eerste EMDR sessie en ik kan natuurlijk niet slapen want ik knijp m enormMaar ik weet ook dat het vanaf nu hopelijk alleen maar beter gaat dus ik moet deze drempel over zien te komen
Xjewillemijn schreef:ik weet niet of het onder PTSS valt maar ik ben de laatste 2 jaren van de mavo bijna elke dag ongepast aangeraakt,
weet niet of ik het aanraden wil of kan noemen, jongens die tegen mijn zin in aan mijn borsten of billen probeerde
te zitten,
en daarnaast 10 (jaar? J.) gepest te zijn zorgt er voor dat ik nog steeds bijna dagelijks nachtmerries heb, onzeker ben
en niemand vertrouw
Janneke2 schreef:Smee__ schreef:Ik heb morgen mijn eerste EMDR sessie en ik kan natuurlijk niet slapen want ik knijp m enormMaar ik weet ook dat het vanaf nu hopelijk alleen maar beter gaat dus ik moet deze drempel over zien te komen
...als je dit nog leest: hoe laat moet ik duimen?
(En hopelijk heb je vannacht nog een beetje geslapen! )
jilleroo schreef:Ik had door de Ptss vroeger last van dissociaties. Buiten bewustzijn is echt bewusteloos zijn. Dissociaties zijn automatische piloot zeg maar. Dus wat bedoel je precies als je zegt dat je vriend buiten bewustzijn is?
Nirvana_ schreef:Ik heb een vraag, of ptss langdurig buiten bewustzijn raken kan veroorzaken. Maak me zorgen om iemand.... Heeft er iemand ervaring mee? (Meer info evt via pb)
jilleroo schreef:Ik had door de Ptss vroeger last van dissociaties. Buiten bewustzijn is echt bewusteloos zijn. Dissociaties zijn automatische piloot zeg maar. Dus wat bedoel je precies als je zegt dat je vriend buiten bewustzijn is?
Anoniem schreef:Nou ik vind elke vorm van onwillend sexueel contact even erg. Of het nou een man, vrouw is maakt me niet uit...
Met dronken gedrag snap ik wel dat t moeilijk wordt...
Magrathea schreef:Verkrachting is een heel moeilijk onderwerp omdat er de laatste jaren ook een ding steeds vaker naar voren komt genaamd "unintentional rape". Denk: dronken meisje en jongen duiken met elkaar in bed, jongen is zich van geen kwaad bewust en hoort later dat zij helemaal niet wilde. Daarbij komt ook nog dat het iets is wat altijd vanaf de vrouwenkant wordt bekeken, maar als een man verkracht wordt (door een vrouw, want ja , dat kan) dan is dat ineens weer iets heel anders. Daarom klopt de definitie van Lente niet helemaal geloof ik
Maar goed, we dwalen heel erg af.
Smee__ schreef:Heel erg herkenbaar inderdaad Emma. Mijn verkrachter is mijn ex-vriend en zoveel mensen die zeggen ja maar jullie hebben een relatie dus daar hoort seks toch bij. Ja, maar als ik nee zeg is het nee. Of hij nu m'n vriend is of niet. Maar blijkbaar ziet men dat anders![]()
EMDR was zeer heftig, helemaal omdat ik vrijdagavond dacht onder het mom van even m'n gedachten verzetten een drankje ging doen in de stad, en wie kom ik tegen.. Juist, m'n ex. En nu is m'n beste vriendin boos op me omdat ik gisteravond niet mee op stap wilde vanwege dat alles. Dus ben nogal een wrak op dit moment..