Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:03

Zo, volgende lastige weekend-eet-dag (verjaardag van schoonmoeder) ook redelijk netjes overleefd!

O: x
L: kippensoep en een paar toastjes (om te soppen :D )
A: gevulde paprika (met groenten, gehakt en een beetje boursin) en rijst
T: stukje appelgebak en 2 rode wijn

Viel nog alles mee en de appeltaart was de zonde meer dan waard <3

bono_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:48

Toch nog best netjes hoor!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:51

Citaat:
Citaat:

Ik denk dat je beweging op 500kcal zit, want BMR zal gem. Zon 1500 zijn ;)

Ik heb 5 uur lang schoongemaakt en een uur met paard buiten gereden. Zoals ik eerder ook zei heb ik de hele dag met een hartslagmeter gelopen... Het lijkt me sterk met 6 uur bewegen 100 kcal per uur verbrand te hebben.
Volgens caloriecalculator verbrand je gemiddeld bijna 200 kcal per uur. Doe dat keer 5 zit je al op 1000. Vervolgens paardrijden wat 539 verbruikt per uur zit je op 1500 kcal per uur. Met mijn hartslag, mijn gewicht en mijn lengte kwam ik dus iets hoger uit...

[ [url=m/zTiS0j.png]Afbeelding[/url] ]

Citaat:
Geloof me, 2000 is wel heeeeeeel veel. Is trouwens geen aanval hoor! We snappen t alleen niet want het is niet gebruikelijk, snap je?
Wat voor meter heb je? Polar, fitbit?

Ik heb een polar :) ik zie het ook niet als een aanval maar het werd nogal vaag. Iemand zegt ik heb zoveel gereden met paard maar dat lijkt me nogal veel, vervolgens zegt iemand jamaar dat is een app en die neemt een gemiddelde, het is pas betrouwbaar met Hartslagmeter. Nu heb ik dus voor mij laten zien wat mijn verbruik is als ik een Hartslagmeter omheb en wat mijn verbruik dan is.
Ik ben vrij zwaar en doe dingen die ik normaal niet vaak doe (even 4 verdiepingen met de trap nemen) schoonmaken en in allerlei bochten wringen om ergens bij te komen. Daarmee heb ik dus, volgens mijn Gewicht, mijn lengte, en mijn hartslag zoveel verbruikt. Ik vind het ook erg veel maar ik zou niet weten waarom het niet zou kloppen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:01

Ik heb ook een activiteitsmonitor horloge van Polar, maar wat je daar op te zien krijg is gewoon wat je over de gehele dag verbrand, niet alleen wat je extra verbrand (:

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:02

Ik heb altijd het gevoel dat die app's wel ruim rekenen voor paardrijden hoor.. Een serieuze training of een wandelingetje maakt die ook geen onderscheid in. Weet niet of dat volledig te vertrouwen is.

O: Danone yoghurt en een boterham
T:familie feestje dus wat stukjes wrap met zalm, zilver uitjes, augurkjes en een paar stukjes zwam worst
L: verse lasagne met gehakt en spinazie
A: beetje pudding met koekjes

Niet een al te best lijstje, i.v.m. familiefeestje, wel alles in portie proberen te beperken.

Vraagje, cola zero wat denken jullie daarvan? Geen calorieën, geen suiker... Klinkt me te mooi om waar te zijn :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:11

Zit gewoon chemische troep in, cola zero. Kan je best drinken. Ik doe ook altijd cola light bij restaurants (al vandaag fles water leeggedronken haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:11

Zit toch allemaal zoetstoffen zooi in?

Zo drink ik 1 a 2 glazen slimpie elke dag , allemaal zoete zooi

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:13

Ja maar geen suiker! Daar gaat t om. Kcal is daarbij te verwaarlozen (bij zoetstoffen)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:14

Ik heb ook een polar, heb een keer 2000 cal op een dag verbruikt, maar toen had ik de Amstel gold race gefietst (de 120 km versie maar hoor) :D
Het kan wel, hoe lang heb je m omgehad?

Hierbij nog even t staartje van m'n lijstje...op de fiets naar stal geweest toch vijf kwartier stevig doorgefietst, buitenrit ging ook niet, bos was te blub, dus uurtje dressuur gedaan.
Avondeten was roerei met zalm op toast
T 1x bastogne 1 chocolaatje, ik ben tevreden
Oja, de havermoutpannekoekjes waren lekker en vullen goed, volgende keer iets minder lang bakken, ze verbranden snel,zal wel door de banaan komen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:17

Ik vind frisdrank, of t nou gewoon, Light, zero of iets anders is, niet gezond.

Maar als ik een keer frisdrank neem, kies ik voor de gewone variant. Vind ik lekkerder. En zo gezond zijn zoetstoffen ook niet, dus daar hoef ik niet per se Light of zero voor.

Maar das mijn mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:17

[naam] schreef:
O : 500 gram kwark met peer
T : 2 cracottes met kipfilet
L : 2 bh met appelstroop en een gekookt ei
T : 4 bbq rijstwafels
A : 150 gram aardappel partjes uit de oven en stuk extra magere biefstuk (125 gram )
T : 2 kale volkoren wraps , moesten op en ik ben gek op kale wraps :')

1542 kcal :D , de rijstwafels tikken aan dus die schaf ik af voor gewone
[/quote]

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:18

Wat is een bh? :')

k_m

Ik ben ook geen echte cola drinker, altijd water en bruiswater (is dat trouwens ook zo slecht? :') volgens sommigen moet dat echt verbannen ofzo )

Maar als je dan toch eens zin hebt in iets zoet dan blijft zero wel beter dan gewone cola? :)

Anoniem

Aspartaam, wat voornamelijk gebruikt wordt om frisdrank mee te zoeten, is inderdaad niet gezond, maar alleen als je het in hele hoge dosis binnen krijgt. Als je een glaasje cola light per week drinkt, of zelfs per dag, dan is daar echt niks mis mee. Er is nog geen enkel onderzoek dat aspartaam in een kleine dosis aan wat dan ook linkt.

Ik ga dus wel bewust voor de light variant als ik een keer frisdrank drink. Geen kcal betekent afvallen, dan kan dat kleine beetje aspartaam me ook niet zo veel schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:19

kim345 schreef:
Wat is een bh? :')

Voor de boobies!

Boterham :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:21

Oo aha

Mijn lijstje vandaag :')

O:-
L: Appeltaart met een mini beetje slagroom
T: Hapjes!
A: Beetje Chinees niet heel onwijs veel genomen
T: Paar snackwortels

Beetje een cheatdag. Ook niet echt ingevuld in my fitness pal

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:26

IMANDRA schreef:
Ja maar geen suiker! Daar gaat t om. Kcal is daarbij te verwaarlozen (bij zoetstoffen)

Geloof dat zoetstoffen ook niet echt handig zijn als je wilt afvallen, je lichaam denkt nl. toch dat het suiker krijgt en je bloedsuikerspiegel gaat daarom onnodig schommelen. Je lichaam zal daarom snel weer om suiker vragen en dan moet je dat maar weer kunnen weerstaan ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:29

6,5 uur. Nogmaals, als jij bijv 60 kilo weegt en een goede conditie heb zal je waarschijnlijk minder verbruiken dan dat ik doe. iemand van 120 kilo zal veel sneller 20 kilo kunnen afvallen dan iemand van 80 kilo (als we er vanuit gaan dat beide op gezonde manier gebeurd.) dezelfde inspanning zal voor iemand met meer gewicht meer energie kosten dan iemand met minder gewicht of een geweldige conditie of noem maar op.
Morgen weer op de weegschaal staan, ben heel erg benieuwd. Heb vrijdagochtend voor het eerst kunnen wegen omdat mijn weegschaal stuk was en ik donderdagavond een nieuwe heb gekocht. Deze week was dus niet echt meetbaar. Maar goed ook, de kerstkilo's waren flink laten we maar zeggen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:31

Maar is dan niet gewoon je verbruik 2000 kcal? Als in totaal over de hele dag.
Ik weet niet hoeveel je weegt maar dan moet je wel echt zwaar zijn wil je 2000 kcal verbranden met zoiets als schoonmaken...

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:32

Tja ik zou wanneer ik dan toch frisdrank drink toch echt ook voor de normale variant gaan! Iemand wel eens naar aspartaam gegoogled? Geloof niet dat je daar blij van gaat worden.. Wat een troep! Blijkt dat het ook nog eens kankerverwekkend moet zijn. Nou geef mij dan toch echt maar die dosis suiker, dan maar weer wat extra bewegen om dat er af te krijgen...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:34

Ach de helft van wat je eet drink en mee werkt is tegenwoordig kanker verwekkend. Zolang je het allemaal maar met mate gebruikt zal het niet zo'n vaart lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:35

bono_ schreef:
Tja ik zou wanneer ik dan toch frisdrank drink toch echt ook voor de normale variant gaan! Iemand wel eens naar aspartaam gegoogled? Geloof niet dat je daar blij van gaat worden.. Wat een troep! Blijkt dat het ook nog eens kankerverwekkend moet zijn. Nou geef mij dan toch echt maar die dosis suiker, dan maar weer wat extra bewegen om dat er af te krijgen...

Ieder z'n ding toch? Ik sport liever zo min mogelijk dus ga geen extra suiker eten :+

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:39

Emmaa_ schreef:
bono_ schreef:

Ieder z'n ding toch? Ik sport liever zo min mogelijk dus ga geen extra suiker eten :+

My spirit animal _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:40

Tsja, beetje tegenstrijdig met veel mensen hier, maar ik zoek mijn heil echt in de keuken. Ik heb een godsgruwelijke hekel aan sporten. Wandelen tot daar aan toe, als ik echt m'n best doe kan ik ook nog wel een uurtje in de sportschool rondlopen, maar drie keer per week... Lijkt me gewoon echt niet leuk. Ik hou zo nauwkeurig mogelijk bij wat ik eet en ik val daar prima mee af, dus sporten is een beetje een gevalletje 'zorgen voor later'.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:41

True, een 'ongezond' dieet kun je er echt niet af sporten...