En dan denk je in eens aan een kunstgebit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:55

Chanisa,
Ik ben mij er van bewust dat dit voor veel mensen veel geld is.
Al heb ik geleerd dat jeje moet verzekeren voor het geen wat jij anders niet kan betalen. Dat zal in dit geval dus zeker makkelijker zijn dan de grote rekeningrn!

Ow de toelatings eisen om ze zo maar te noemen was ik vergeten TS sorry! Het was ook niet veroordelend bedoeld hoor!! Puur uit interesse

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:25

Het is hier ook weleens gebeurd hoor, altijd goede verzekering en dan denk je dat hij wel een jaartje naar beneden kan en juist dan ben je de sjaak!
Ik begrijp wat je bedoelt Bonyyy maar steeds meer mensen hebben alleen basis of met een heel klein aanvullend. Het is ook niet meer te betalen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 10:16

ik sta al hoog verzekerd voor mijn doen(aanvullende inderdaad). Ik heb gekeken naar afgelopen jaren en dacht zo genoeg te zijn verzekerd. Ook mag/kan ik niet hoger van de verzekering die is namelijk alleen voor wat ik eruit opmaakte implantaten en eventuele andere dingen.

Ik ben ook alleen maar elke keer omhoog gegaan met verzekering, dus zover ik kon heb ik elke keer genomen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 03:55

|( pfff wat een pijn.....
Linksonder is nu ontstoken, kan wel janken zon pijn....
Wat moet ik nu doen? Vorige week van maandag tm vrijdag thuis geweest van het werk vanwege het trekken van rechtsonder waar ik echt enorm veel napijn van heb gehad. Liefst zou ik morgen (straks dus) de andere kant laten trekken ( heb net echt ff zitten janken Vd pijn zo erg) maar donderdag is m'n vrije dag. Ik sta echt heel erg in tweestrijd ; moet ik me toch afmelden op t werk en straks laten trekken, of moet ik nog een dag wachten en het op m'n vrije dag laten doen? Zoals het nu is trek ik niet nog een dag, maar als de pijnstillers straks hun werk doen , is het net te doen. Wie kan me even raad geven?
Heb nu al 2 weken continue pijn en zit dus ook al 2 weken aan de pijnstillers. Ik ben na zo lang pijn echt radeloos.... Het begon rechtsonder, daar een paar dagen mee doorgelopen tot ik niet meer kon, toen de verschrikkelijke napijn, toen kleine ontsteking aan de linkerbovenkant die al weken terug getrokken was. Gisterenmiddag op m'n vrije middag schoon laten spoelen en toen ik thuis was begon dit....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: En dan denk je in eens aan een kunstgebit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 06:08

Terug gaan! Ik heb dit tijdens het trekken ook gehad. Rechts was al getrokken en ik moest een week wachten tot de linkerkant getrokken zou worden, maar ik kreeg links een gigantische ontsteking. Kon niet meer slapen van de pijn en een overdosis pijnstillers hielp ook niet. Toen heb ik gebeld dat ik zoveel pijn had door die ontsteking en kon dezelfde dag nog terecht. Ze hebben toen de ontstoken kies er ook nog uitgehaald. Wat een opluchting!

Niet mee doorlopen hoor! Zometeen direct bellen! Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:38

Nee, de tandarts kan ik wel terecht.
Maar waar het mij om gaat is m'n werk. Als ik vandaag ga, moet ik me voor de tweede keer in nog geen week tijd afmelden en dat wil ik liever niet.
Ik heb besloten straks de tandarts te bellen en vragen of er aan het eind Vd dag een plekje vrij is

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 11:09

Jeetje meid je blijft ook bezig :( Ik zou je wel afmelden bij je werk, en even uitleggen. Zo werken is ook geen doen met hele dag pijn en door pijn ook amper te kunnen werken... Zou kijken wanneer je kan en gelijk gaan voor de ontsteking zich dieper graaft...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:16

Heb werk gebelt vanmorgen, waren niet blij omdat ik vorige week al 5 dagen thuis was en bang waren dat dit weer ging gebeuren. Dus heel Stoer vanmiddag om half 12 , 5 kiezen laten trekken en daarna terug naar t werk. Tandarts wilde eerst 2 ene kant en 2 andere kunt, maar andere kant heb ik geen last van en deze 5 wel echt. Meteen gehapt voor onder en boven gebit. De afspraak voor volgende week donderdag blijft staan. Alleen wordt dit geen controle, maar de laatste 4 tanden van m'n onderkaak trekken en het gebit erop. Heb vanmiddag meteen kleur mogen kiezen voor m'n nieuwe gebit en ik heb zo wit mogelijk gekozen. Wel natuurlijk wit en geen Gerard Joling wit haha.
Inmiddels weer veel pijn en ook echt een beurs gevoel in m'n kaak. Hij heeft aardig moeten trekken en er brak er ook nog 1 af waardoor hij de wortel er nog uit moest vissen. Maargoed nog 1 week en 1 dag en dan heb ik een mooi ondergebit :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:18

Wel fijn dat je nog zo snel terecht kon ! Scheelt al ik t zo hoor dan word het nog een laatste keer trekken dan ? En dan er helemaal vanaf en weer rust in de tent !

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:35

Volgende week donderdag de laatste 4 tanden in m'n onderkaak en gebit erop idd.
Bovenkant moet nog, daar mis ik nog maar 3 kiezen, de rest moet daar nog. Maar dat zal ook zsm gebeuren , al hoop ik dat dat wat rustiger verloopt kwa ontstekingen als m'n onder gebit

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 06:43

En het belangrijkste: heb je nu nog pijn?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:45

Ik heb lichte napijn , maar met paracetamol en ibuprofen heel goed te doen.
Ik ben wel heel erg zenuwachtig voor donderdag, dat het gebit op de wond wordt geplaatst , maargoed, maar doorheen bijten ;)
*edit* net voor t eerst m'n overige tanden weer mogen poetsen na het trekken, wat kan dat fijn zijn zeg!! Daardoor nu wel weer wat meer pijn, maar mag over kwartiertje m'n pilletjes weer hihi

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:23

Te vroeg gejuigd , vanmiddag weiland van pony lief gemest en dat is waarschijnlijk toch te veel geweest in combinatie met macaroni eten. Kom de hele dag 5 uur wachten met nieuwe ronde pijnstillers. Had om 13.00 u genomen ipv 12 uur en moest ze om 17.00 uur echt weer hebben. Net even wat tranen weggepinkt Vd pijn en toen toch maar voorzichtig m'n mond gespoeld (heeft vannacht nog gebloed,dus mag eigenlijk nog niet) maar dat heeft wat geholpen. Mag om 21.00 pas weer tabletjes nemen en wilde ze eigenlijk om 19.00 al en om 20.00 gespoeld . Nu is het nog wel pijnlijk, maar kan het zo nog net rekken tot 21.00, voor die tijd nog even tanden poetsen en spoelen en dan als beloning m'n pilletjes weer haha

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:28

Balen dat je toch weer pijn hebt, maar dat is niet zo heel vreemd vlak na een ontsteking en trekken! Dat moet morgen en overmorgen echt een stuk minder zijn!
Het plaatsen van de prothese op de 'wond' viel mij heel erg mee. De druk is wel een beetje vreemd en mij werd aangeraden om hem meteen 's nachts in te houden, maar ik heb hem de eerste paar nachten juist uitgehouden om mijn mond te laten herstellen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:31

Prothese op de wond valt idd goed mee maar ik mag niet klagen want ik heb gelukkig nooit pijn gehad (wat dat betreft kan ik een klap van een paard aanraden.. ;) ).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:57

Nouja ik baal er een beetje van, want had het niet meer verwacht. Gisteren en vanmorgen echt geen centje pijn gehad, dus had verwacht dat ik deze x ook geen napijn zou krijgen, net als de eerste x. Heb net nog even tanden gepoets en met zoutoplossing gespoeld , dit hielp wel weer iets. Daarna meteen m'n pilletjes, maar die helpen nu niet zoals ze normaal gesproken doen. Voel het nu nog steeds, niet echt pijn maar ook verre van prettig. Hoop maar dat het snel over is en vooral dat ik vannacht een beetje slaap, want daar ben ik echt zoooo aan toe na 2 weken gebroken nachten... Nouja, zo maar naar bed toe en morgen een nieuwe dag.
Wel erg fijn om te horen dat het gebit plaatsen meevalt

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:30

idylle schreef:
Te vroeg gejuigd , vanmiddag weiland van pony lief gemest en dat is waarschijnlijk toch te veel geweest in combinatie met macaroni eten. Kom de hele dag 5 uur wachten met nieuwe ronde pijnstillers. Had om 13.00 u genomen ipv 12 uur en moest ze om 17.00 uur echt weer hebben. Net even wat tranen weggepinkt Vd pijn en toen toch maar voorzichtig m'n mond gespoeld (heeft vannacht nog gebloed,dus mag eigenlijk nog niet) maar dat heeft wat geholpen. Mag om 21.00 pas weer tabletjes nemen en wilde ze eigenlijk om 19.00 al en om 20.00 gespoeld . Nu is het nog wel pijnlijk, maar kan het zo nog net rekken tot 21.00, voor die tijd nog even tanden poetsen en spoelen en dan als beloning m'n pilletjes weer haha

Let goed op met kou, want dat veroorzaakt de pijn.

En als je prothese op de open wond komt is niet erg. Je zal merken dat je juist minder pijn hebt, mits je kunstgebit goed past.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:50

Dat is fijn om te horen dat het minder pijn zou moeten doen!
M'n moeder zat ook al te vertellen dat ik voor kou moest oppassen. Alleen toen dacht ik: pff zeur toch niet zo, ik heb toch geen kiezen meer, dus hoe kan ik dan pijn krijgen van kou erop hihi.
Maar blijkbaar kan dat dus wel. Ik merk wel dat als er kou op komt dat je het voelt, maar echt pijn krijg ik er niet van.
Vandaag dagje school overleefd , letterlijk, want m'n klasgenoten konden precies aan me zien wanneer het weer tijd was voor m'n pilletjes hahaha. Morgen moet ik weer werken. Daar zie ik best tegenop. Vandaag namelijk elke keer 3 uur na m'n pilletjes giga veel pijn en nagenoeg niet kunnen praten.... Vandaag kon ik m'n mond dan ook houden, maar morgen sta ik in de winkel en kan moeilijk tegen klanten zeggen, kom over een uur maar terug :P
Afgelopen nacht 2 x wakker geweest Vd pijn en na de eerste x ben ik naar beneden gegaan, m'n pilletjes genomen en in de hoek Vd bank rechtop zittend verder geslapen. Na 4 uurtjes weer wakker Vd pijn en na m'n pilletjes weer verder zittend geslapen. Lig nu weer op bed met de rug omhoog (verstelbare lattenbodem) maar ben bang dat dat niet hoog genoeg is en dat ik over een paar uurtjes toch weer zittend op de bank in slaap val hihi.
Naja, donderdag nog 1 x en dan even een paar weken bijkomen voordat ze aan m'n boven gebit mogen trekken. Ben nu ruim een maand non stop bezig, continue pijn en de laatste week alleen maar vloeibaar eten en zo verschrikkelijk moe van de gebroken nachten, dat ik letterlijk op m'n tandvlees loop (whahaha) niet leuk, dus na donderdag eerst even bijkomen en aansterken voordat ik de volgende martelgang inga.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 01:40

Kunnen ze ook niet iets geven tegen de pijnen en ontstekingen ?

De tandarts had het bij mij er over van antibiotica van de tandarts en eventueel pijnstilling ?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:55

Ik vermoed dat de kou op het bot slaat en dat zon pijn geeft. Ik weet alleen dat het vreselijk pijn doet.

Waarom heeft jou tandarts geen brufen bruispoeder voorgeschreven. Is sinaasappel smaak en werkt veel beter.

Anders daar volgende keer naar vragen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:57

Waarom doen jullie tandartsen trouwens keer op keer op dezelfde tanden een wortelkanaalbehandeling?
Mij is namelijk gezegd dat dat weinig nut heeft. Als ergens een zijkanaaltje gemist wordt met zo'n behandeling of men geraakt er niet goed meer doorheen of de wand van de tand wordt beschadigd, ga je altijd ontstekingen blijven houden rond de wortel. Je kan dan antibiotica nemen zoveel je wilt, het gaat steeds blijven terug komen. Weinig nut dus om het telkens te blijven herhalen?
Dat is mij toch alleszins zo uitgelegd door een endodontoloog. Die mij na 1 niet zo succesvolle behandeling simpelweg heeft doorgestuurd naar een ziekenhuis om een kaakchirurg het te laten oplossen.
Die doet dan een retrograde apexresectie/apectomie.
Nou is dat ook niet echt enorm aangenaam. Maar het probleem zou daarmee wel definitief opgelost moeten zijn en je kan de tand behouden...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:19

Geen idee waarom ik geen antibiotica krijg, maar m'n lichaam lost de ontsteking vanzelf op. Heb ook geen koorts, alleen veel pijn in het laatste uur voor ik weer nieuwe pilletjes mag. Is ook niet zo gek natuurlijk als alles ontstoken is.
Vandaag een ' goede ' dag. Nog steeds wel wat pijn, maar zou om half 8 weer m'n pilletjes mogen hebben en ik had ze toen nog niet nodig. Heb het kunnen uitstellen tot kwart over 8 en eigenlijk nog wel langer, maar had geen zin om weer heel veel pijn te krijgen, dus om kwart over 8 m'n pilletjes genomen. Eindelijk komt de troep eruit, m'n kaak is nog heel iets opgezet, maar al een stuk geslonken, waardoor ik sinds vanavond m'n mond ook weer fatsoenlijk open kan krijgen. Het tandvlees zelf is nog wel rood op sommige plekken, maar de wonden zien er mooi uit.
Zit net te denken, misschien dat ik geen antibiotica krijg omdat ik ook niet gehecht wordt. Ik lees namelijk ook overal dat iedereen altijd gehecht wordt, maar zelfs met de laatste 5 kiezen heb ik geen hechtingen gehad, zodat de troep er goed uit kan.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:27

Ik hoop voor je dat je snel van de pijn af bent. Ik heb overigens ook nooit hechtingen gehad.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:28

Antibiotica werkt ook pas na 3 dagen. Grote kans dat de pijn al veel minder is. En tandartsen geven liever geen ab als het niet nodig is. Gezien het toch na 3 dagen werkt. En dan is het vaak al niet meer nodig

Hechtingen worden ook niet altijd gedaan. Ziet de wond er mooi en klein uit dan hechten ze vaak niet. Een hechting helpt de eerste 24 uur en daarna gaat het irriteren. Gat juist viezigheid bij zitten en dat werkt dan weer tegen het wond herstel

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 02:34

Nou ja, na 5 kiezen trekken , kun je het gaatje niet meer echt klein noemen hihi , maar het geneest wel mooi. De pijn is echt een heel stuk minder! Ik kon tot nu niet plat slapen. Zodra ik plat ging begon het meteen te irriteren, of ik nu pijnstillend op had of niet. Nu heb ik net ruim 4.5 uur plat geslapen. Daar knapt een mens ook wel vanop hoor ipv (half) recht op slapen. Klein uurtje geleden m'n pilletjes weer op en nu ga ik zo weer verder slapen