Een glaasje wijn kan dus geen kwaad

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Wijn bevat weinig of geen suiker. En de alcohol in wijn wordt niet omgezet in suiker. De koolhydraten in wijn verhogen de bloedsuiker even, maar daarna krijg je juist een lage bloedsuiker van wijn. De alcohol zorgt nl dat er meer insuline wordt aangemaakt waardoor suikers in je lichaam sneller worden afgebroken.
Een glaasje wijn kan dus geen kwaad
ItsMe2 schreef:Hoe zit dat dan met likeur 43?![]()
Ik merk dat tussendoortjes nog wel lastig zijn. Ben er wel achter dat ik met de tussendoortjes veel onnatuurlijke suikers binnen kreeg.
Ben wel echt van de hartige dingen.
Ik houd aan: maximaal 5 gram koolhydraten 'waarvan suikers' per 100 gram. Maar aan koekjes e.d. kan ik weinig vinden.
Air schreef:Ik dacht helemaal niet zoveel suiker te eten, drink sowieso alleen water/thee, strooi nergens suiker over en probeer voor zo gezond mogelijk beleg te gaan en zo min mogelijk ongezonde tussendoortjes.
Toch zat ik met dit testje nog op 7 suikerklontjes per dag![]()
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/01/suikertest
Wil er daarom nog meer verbetering inbrengen, wil ook af van de brood 's middags maar net zo praktische vervanging is er niet echt.
Fruit van suikers vind ik overigens niet erg, dat zijn imo geen slechte suikers om binnen te krijgen.
Tussendoortjes vervangen voor fruit, rozijntjes(die in de rode doosjes zijn 100% rozijn zonder toevoeging) en noten.
Resistance schreef:Met een kopje zonder koffiemelk ga je echt niet afvallen... Pak het gewoon gelijk groot aan en ban al die overtollige koolhydraten zoals in pasta en rijst enzo. Daar heb je véél meer aan.
Annettu_ schreef:Ik ben al 2 kg afgevallen door puur water en thee zonder suiker te drinken ipv frisdrank of ijsthee.