Van de suiker afstappen..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Van de suiker afstappen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:36

Wijn bevat weinig of geen suiker. En de alcohol in wijn wordt niet omgezet in suiker. De koolhydraten in wijn verhogen de bloedsuiker even, maar daarna krijg je juist een lage bloedsuiker van wijn. De alcohol zorgt nl dat er meer insuline wordt aangemaakt waardoor suikers in je lichaam sneller worden afgebroken.
Een glaasje wijn kan dus geen kwaad :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:13

Hoe zit dat dan met likeur 43? <<)

Ik merk dat tussendoortjes nog wel lastig zijn. Ben er wel achter dat ik met de tussendoortjes veel onnatuurlijke suikers binnen kreeg.
Ben wel echt van de hartige dingen.

Ik houd aan: maximaal 5 gram koolhydraten 'waarvan suikers' per 100 gram. Maar aan koekjes e.d. kan ik weinig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:04

8nnemiek schreef:
Wijn bevat weinig of geen suiker. En de alcohol in wijn wordt niet omgezet in suiker. De koolhydraten in wijn verhogen de bloedsuiker even, maar daarna krijg je juist een lage bloedsuiker van wijn. De alcohol zorgt nl dat er meer insuline wordt aangemaakt waardoor suikers in je lichaam sneller worden afgebroken.
Een glaasje wijn kan dus geen kwaad :)

*herinnert zich dronken hyper-hypo na 3 glaasjes wijn*

Leven is zo anders als je zelf geen insuline aanmaakt :')

Maar klopt wel wat je zegt. Dat kleine beetje kan niet zoveel kwaad.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:09

ItsMe2 schreef:
Hoe zit dat dan met likeur 43? <<)

Ik merk dat tussendoortjes nog wel lastig zijn. Ben er wel achter dat ik met de tussendoortjes veel onnatuurlijke suikers binnen kreeg.
Ben wel echt van de hartige dingen.

Ik houd aan: maximaal 5 gram koolhydraten 'waarvan suikers' per 100 gram. Maar aan koekjes e.d. kan ik weinig vinden.

Likeur staat juist weer wel bol van de suiker...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:13

Haha lente, dat lijkt me best vervelend inderdaad :+

Itsme, hoe het precies zit bij likeur weet ik niet, maar volgens mij zit er nog vrij veel restsuiker in likeur.
Als ik mijn eigen wijn maak dan gaat daar bv 10% suiker in, en na de gisting blijft er hooguit 1% suiker over, en de rest is alcohol. Volgens mij blijft er bij likeur minimaal 10% suiker over, maar waarschijnlijk nog veel meer :=
Scheelt natuurlijk wel dat die suiker weer vrij snel wordt afgebroken dankzij de alcohol :D

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:15

Misschien een rare vraag maar overal zit tegenwoordig toch suiker in ?
Dan kan je bijna niks eten of niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:23

Als je alles zelf maakt dan is dat prima te doen :j
En het is goedkoper, lekkerder en gezonder :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:34

Air schreef:
Ik dacht helemaal niet zoveel suiker te eten, drink sowieso alleen water/thee, strooi nergens suiker over en probeer voor zo gezond mogelijk beleg te gaan en zo min mogelijk ongezonde tussendoortjes.
Toch zat ik met dit testje nog op 7 suikerklontjes per dag #)
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/01/suikertest

Wil er daarom nog meer verbetering inbrengen, wil ook af van de brood 's middags maar net zo praktische vervanging is er niet echt.
Fruit van suikers vind ik overigens niet erg, dat zijn imo geen slechte suikers om binnen te krijgen.

Tussendoortjes vervangen voor fruit, rozijntjes(die in de rode doosjes zijn 100% rozijn zonder toevoeging) en noten.

Haha leuke test, ik had er 30.. Werk aan de winkel dus. Ik ga het topic nog wat verder doorlezen voor nuttige tips en wat ik als vervangers van de koekjes etc kan doen.
En drinken zal ook veel schelen idd. Zo'n koffieautomaat op werk met warme chocomelk schiet niet echt op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:58

Met een kopje zonder koffiemelk ga je echt niet afvallen... Pak het gewoon gelijk groot aan en ban al die overtollige koolhydraten zoals in pasta en rijst enzo. Daar heb je véél meer aan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 06:30

Resistance schreef:
Met een kopje zonder koffiemelk ga je echt niet afvallen... Pak het gewoon gelijk groot aan en ban al die overtollige koolhydraten zoals in pasta en rijst enzo. Daar heb je véél meer aan.

Alle kleine beetjes helpen wel natuurlijk ;) .
Voor de 1 werkt het simpelweg beter op de dingen stap voor stap aan te pakken.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:44

Ik ben al 2 kg afgevallen door puur water en thee zonder suiker te drinken ipv frisdrank of ijsthee.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:46

Goed bezit Annettu_! +:)+

Vandaag ben ik net een week bezig om de onnatuurlijke suikers drastisch te verminderen.
Vanochtend mijn taille omtrek gemeten, deze wil ik over een maandje weer meten.
Uiteraard blijf ik 1x in de week wegen om een beetje een beeld te hebben of het wat doet of niet :)

Mijn kerstmenu (zowel maaltijden als tussendoortjes) zijn niet erg suikerrijk.. maar gezond is ook wat anders :')

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:57

Annettu_ schreef:
Ik ben al 2 kg afgevallen door puur water en thee zonder suiker te drinken ipv frisdrank of ijsthee.

Ik ook! In 3 weken ongeveer 4 kg. Ik moet ook zeggen dat ik me nu 'schoner' voel o.i.d. Heeft de rest dat ook?

Edit: Ik heb alleen de geraffineerde suikers verminderd. Ik eet nog wel fruit e.d.
Laatst bijgewerkt door Werecat op 05-01-16 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:12

Ik heb een jaar geleden een jaar streng suikervrij geleefd aan de hand 100% Suikervrij van Carola van Bemmelen. En dat doe ik nooit meer. Ik eet nog steeds redelijk suikervrij. Ik ben terug gegaan naar de basis en dat is voor mij prima. Ik kook en bak nooit uit zakjes/pakjes. Alles maak ik zelf, of het is er toevallig suikervrij. Toen heb ik ook de liefde voor koken ontdekt, want zelf pesto maken is super makkelijk en lekker. Zelf een saus maken is helemaal niet zo lastig, evenals zelf een pannenkoekenmix maken, zo gemaakt. En dat zijn nog enkele voorbeelden.

Ik raad jullie dan ook aan om terug te gaan naar de basis. Ja, in zuivel zit een natuurlijk suiker (lactose) maar mits je niet allergisch bent voor deze eiwit, kan het helemaal geen kwaad. Sterker nog, melk is, met mate, super gezond en zit echt vol met powerstuff. In koolhydraten zit ook suiker, maar in tomaat ook. En prei :+ Ja, en dat is in mate ook allemaal goed voor je. Want, je ben elke dag minstens 110gr koolhydraten nodig om je hersenen fatsoenlijke te laten functioneren (volgens mij?) Je bent het gewoon keihard nodig. Dus; doe maar gewoon, minder met de geraffineerde suikers zoals frisdrank, taart, koek en potjes en zakjes, dan kom je al heel ver! Voor mij is dit echt een eye-opener geweest. Eten is leuk, en dat moet het ook blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:18

Eens Marijee .

Gewoon geen geraffineerde suiker en alleen volkoren producten (pasta, rijst etc ) . En verder niets uit een pakje , zakje , potje.
Eigenlijk heel eenvoudig, maar helaas toch ook nog steeds best lastig met al die verleidingen om je heen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:39

Goed bezig TS! Mijn voornemen voor 2016 is ook wat gezonder te gaan eten. In ieder geval minder te snoepen. Ik heb die test gedaan kwam uit op 13 klontjes suiker per dag...
Maar ik drink ook wel elke dag bijna chocomelk en een glas cola. Dat wil ik ook niet minderen. :( wel minder puur snoep eten, af en toe een stukje chocolade is meer dan voldoende. Helemaal stoppen met suiker zie ik (nog) echt niet zitten :n

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:45

Ik kom met de test uit op 1 suikerklontje, maar dat klopt niet helemaal denk ik. Ik denk dat ik nu rond de 3 suikerklontjes per dag zit.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 05:20

Ik kom op wonderbaarlijke wijze uit op 1 klontje :') En dat met mijn 1,5 liter cola (zero) op een dag _O-
Vanaf gisteren is hier ook het stafregime gestart :j Dwz, geen cola meer, maar veel water met af en toe wat licht aangemaakte ranje, 2 stuks fruit op een dag en maximaal 2x koolhydraten :j
Ofwel het bodieboost "dieet". Hoop dat ik het deze keer wel vol kan houden O:)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:00

Ik ben ook begonnen met het minderen van suiker ; of nou ja, cola drinken :D
Ik dronk sowieso iedere dag 2 glazen cola... Nu gaat dat 1 glas per week zijn.
Voor de rest drink ik gewoon water, water en nog eens water... -O-

Heb dat ene testje ook gedaan! Ik kwam op 5 klontjes! Maar ik weet al waar dat aan ligt, mijn thee. Daar doe ik ook suiker in. Deed ik voorheen ook al, maar toch ben ik 10 kilo aangekomen in 1 jaar :S