Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Mbt die dikke winst: dat is een van de redenen dat ik bij Menzis zit (en blijf zitten).
Dat is een bedrijf zonder winstoogmerk.
Wendy schreef:Janneke2 schreef:Mbt die dikke winst: dat is een van de redenen dat ik bij Menzis zit (en blijf zitten).
Dat is een bedrijf zonder winstoogmerk.
Dat is een heel naieve kijk op dat bedrijf.
Menzis heeft misschien formeel geen winstoogmerk, maar zij zijn in de praktijk minstens net zo commercieel als de andere zorgverzekeraars.
Janneke2 schreef:Heb jij hier informatie over?
(Specifiek over het bedrijf zelf en het misleiden van hun verzekerden, bedoel ik.)
zorro schreef:Nou, ik heb vanmiddag maar zo'n 2 uur besteed om vanalles uit te pluizen.. In principe willen we beide wel een basis verzekering, fysio betaal ik zelf wel en verwacht ik volgend jaar veel minder nodig te hebben. Tandarts hoeven we ons ook niet voor te verzekeren, ik heb eigenlijk nooit wat en mijn vriend zijn gebit is net opgeknapt. Als ik dan de extra kosten per maand plus het eigen risico bij elkaar optel, kom ik bij de meeste verzekeringen als op ongeveer 500 euro uit. Voor dat geld kunnen we best de jaarlijkse controle en een onverhoopt gaatje zelf betalen.
Lenzen is eigenlijk hetzelfde verhaal, en ik kan ook best eens gaan kijken of ik misschien goedkoper uit kan qua lenzen. Ik zag dat de meeste verzekeraars tot 100 euro per jaar betalen voor lenzen, maar ook dan kom ik met premie en eigen risico hoger uit dan ik nu zelf betaal..
Basis lijkt me dus het slimst om te doen, het eigen risico hou ik wel het laagst. Daar wil ik geen risico mee lopen, een ongelukje zit in een klein hoekje, en als ik bij bigone lees dat een ambulance ritje al 730 euro kost (wow! heb je rondleiding door Nederland gehad ofzo?)
Wij zijn bij Unive het goedkoopste uit, omdat ik daar als nieuwe klant 10 % korting krijg. Verder denk ik dat we niet per maand maar per jaar gaan betalen, dat scheelt ook nog weer! Niet veel, maar toch
zorro schreef:Basis lijkt me dus het slimst om te doen, het eigen risico hou ik wel het laagst. Daar wil ik geen risico mee lopen, een ongelukje zit in een klein hoekje, en als ik bij bigone lees dat een ambulance ritje al 730 euro kost (wow! heb je rondleiding door Nederland gehad ofzo?)
Janneke2 schreef:98%?
Lijkt me een hoog percentage als je ziet hoeveel commerciële bedrijven aan verzekeringen doen. (Van abnamro, delta lloyd tot de goudse.)
denice schreef:Nog een keer mijn vraag: hoe zit het met zwanger zijn/willen worden? Moet ik rekening houden met een andere verzekeraar? Aanvullend verzekeren? Wat is handig?
zorro schreef:Nou, ik heb vanmiddag maar zo'n 2 uur besteed om vanalles uit te pluizen.. In principe willen we beide wel een basis verzekering, fysio betaal ik zelf wel en verwacht ik volgend jaar veel minder nodig te hebben. Tandarts hoeven we ons ook niet voor te verzekeren, ik heb eigenlijk nooit wat en mijn vriend zijn gebit is net opgeknapt. Als ik dan de extra kosten per maand plus het eigen risico bij elkaar optel, kom ik bij de meeste verzekeringen als op ongeveer 500 euro uit. Voor dat geld kunnen we best de jaarlijkse controle en een onverhoopt gaatje zelf betalen.
Lenzen is eigenlijk hetzelfde verhaal, en ik kan ook best eens gaan kijken of ik misschien goedkoper uit kan qua lenzen. Ik zag dat de meeste verzekeraars tot 100 euro per jaar betalen voor lenzen, maar ook dan kom ik met premie en eigen risico hoger uit dan ik nu zelf betaal..
Basis lijkt me dus het slimst om te doen, het eigen risico hou ik wel het laagst. Daar wil ik geen risico mee lopen, een ongelukje zit in een klein hoekje, en als ik bij bigone lees dat een ambulance ritje al 730 euro kost (wow! heb je rondleiding door Nederland gehad ofzo?)
Wij zijn bij Unive het goedkoopste uit, omdat ik daar als nieuwe klant 10 % korting krijg. Verder denk ik dat we niet per maand maar per jaar gaan betalen, dat scheelt ook nog weer! Niet veel, maar toch
Boompje1985 schreef:Wij zitten Zilveren Kruis Achmea en dat bevalt ons prima, dit jaar 30 euro per maand minder hoeven te betalen vanwege de winst die ze hadden of iets dergelijks en dat vond ik een mooi gebaar! Daarnaast kan ik ze altijd bereiken en zit geen uren in de wacht wanneer ik bel, ook is de uitleg aan de telefoon duidelijk en helder. Wij stappen voorlopig nog niet over en zijn erg tevreden.
LadyMadonna schreef:Ik overweeg over (terug) te stappen naar anderzorg. Dat zat ik tot twee jaar geleden ook, maar toen naar vgz gegaan via united consumers, aangezien ik een nieuwe iPad nodig had.
Overweeg basis + 500 vrijwillig eigenrisico + jong pakket. Kom er alleen nog niet echt uit wat het max bedrag voor de tandarts is....
Mochten mensen vragen hebben over de basis verzekering, heb bij zowel menzis als vgz gewerkt
Relaxed schreef:Ik vind die Jong aanvullende verzekering wel prijzig hoor, 15,75 per maand! Zou ik wel goed bekijken of je dat nodig hebt. Ik heb nu gekeken bij zelf aanvullend samenstellen en met 9 fysio en werelddekking betaal ik dan 4,70 voor aanvullend.