Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:15

Ah, het dauwtrappen toch? Leuk!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:27

Ik lees/loop nog steeds mee op de achtergrond, wat is iedereen goed bezig!

Ik liep vandaag een trailwedstrijd in de Vlaamse Ardennen, 26km over de mooie Kwaremont. Pittig parcours en lekker warm! We zijn na een tijdje zout beginnen innemen, om niet te verkrampen.
Ik probeerde ook voor de eerste keer de Energy shot snoepjes van Powerbar, en ik vind het zeker een aanrader voor de lange afstanden. Het valt niet zwaar op de maag zoals gewone gels.

Achteraf gingen we nog even verkoeling zoeken in een rivier, was wel nodig.
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:41

Zijn dat die blokjes Moeshie? Soort winegums? Die vond ik niet zo lekker, teveel kauw-werk.... :P En gewoon niet echt lekker, doe mij maar een gelletje. Had ze hier bij de Bever meegenomen omdat ze met 50% korting waren ;).

Wel prachtige foto, ziet er mooi maar wel erg warm uit! Kan me die rivier dan ook goed voorstellen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:45

Dat zijn inderdaad die Winegums, van Powerbar. Maar bij smelten ze eig wel onmiddellijk in de mond. Heb jij geen last van gewone gels?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:46

Tot nu toe max halve marathons gelopen met onderweg 1 gelletje, maar daar heb ik geen last van nee :).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:00

Die snoepjes heb ik ook, zijn lekker :)
Klinkt als een mooie trail Moeshie!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:33

Zo wat een stilte hier zeg, niemand meer lekker de trails opgezocht?
Ik heb vanochtend weer heerlijk gelopen, twee keer een nieuw pad ingeslagen waarvan een keer een zeer goede keuze was en veel deuren opent voor nieuwe routes. Altijd spannend om een nieuw pad in te slaan maar het 'ontdekken' is juist wat ik zo leuk vind aan het hardlopen! Gelukkig ook een relatief vlakke run met 'maar' 250 hoogte meters :)) Heb hierdoor ook mezelf weer overwonnen en heb maar 1 heuvel opgelopen, de rest allemaal kunnen rennen!
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:01

hier vanochtend weer een natte neuzen trail gelopen, heerlijk genoten en boffen met het weer

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 00:09

Ik heb zaterdag 160km 'getraild' (in diverse regen en hagelbuien :( ) met mijn paard op het NK endurance :+ Eerst even die spierpijn eruit en dan ga ik weer zelf rennen. Komende zondag iig de Bever trailrunclinic in Schoorl. Zin in.

Mooie paadjes Piekosjj!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:12

Goeie wedstrijd gereden Djilna?
Laat je weten hoe de Bever clinic gaat? Ga er zeer waarschijnlijk in augustus een doen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:19

Ja het ging niet de hele tijd even makkelijk (vooral de hagelbui op de hei was vreselijk), maar we hebben het weer gehaald :D Onze 4e 160er.

Jup doe ik!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:30

Piekosjj ik loop bijna ieder training in het bos maar dat zie ik dan niet al trailen maar gewoon als trainen in het bos.
Wel een trail weekend gehad in de ardennen vrijdag vertrokken, maandag teruggekomen. Op vrijdag middag 20km gelopen, op zaterdag 43,4 km gelopen en 's avonds nog een wandeling van ruim 7 km. Op zondag een route die uit kwam op 34,2km. Leuk daarbij was dat we na allemaal pijlen gezien te hebben ineens lopers in beeld kregen. Bleken bij het inhalen ook nog een startnummer te bezitten. Of te wel we zaten midden in een trailwedstrijd.We kwamen zelfs langs een drankpost. Toevallig liep onze geplande route km's samen met de wedstrijd route.
Maandag ochtend ben ik niet meer gaan open met het oog op de wedstrijd van a.s zondag. Wil dat toch niet te vermoeid zijn en ik had al niet alleen veel km's (97,5 hardloop km's in drie dagen) maar vooral ook veel hoogtemeters in de benen. ben maandag dus maar een wandeling gaan maken zodat ik ook nog wat foto's kon nemen.
Ook vandaag nog rust genomen, pak ik morgen mijn schema weer op. En dat is morgen nog een rustig duurloopje van een uur in het bos en dan donderdag avond interval training op de baan.
Over drie weken ga ik naar duitslang voor een trail weekend. Weer twee weken later de trail tweedaagse (97km).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:21

Mooie tocht Piekosjj! Ziet er prachtig uit! Nieuwe paadjes zijn inderdaad erg leuk om te ontdekken, al lopen ze niet altijd zoals je zou willen. Ik heb vorige week bij een vriendin in Limburg het weekend doorgebracht. Heel andere omgeving en daar dus zondagavond nog even gelopen. 11 km. De route geprobeerd te volgen, maar kwam op een gegeven moment op hetzelfde pad weer uit. Rondje extra gelopen en dus 11 km ipv de geplande 8 km (ivm donker).

Knap hoor Djilna!

Komende zaterdag weer 20 km trail. Afgelopen zaterdag voor het eerst een 21 + -wedstrijd gelopen, nl de 25 km in Gieten. Best pittig, maar wel leuk! Was geen trail trouwens :).

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:22

Leuk dat trailweekend Greetje! Zijn daar dan alleen maar echt goede mensen of ook meer mensen zoals ik? Lijkt me echt leuk eens op zo'n weekend te gaan en meer te leren maar ik durf dat niveau echt niet aan.

Zaterdag de zelfde trail als Sting en mn vader op de mountainbike :D
Het is een trail waarbij je om de 2 min start dus ik loop in mn eentje dus ik ben benieuwd!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:22

Klopt had ik in NL ook Greetje, ging altijd gewoon hardlopen dus dat was 't bos in. Hier in de UK durf ik 't toch wel echt trailrunning te noemen haha :D
En jeetje wat een kilometers heb je gemaakt dat weekend zeg, petje af!
En Sting dat herken ik helaas ook, hoe vaak ik thuis al wel niet opeens op een weg uit kwam die opeens een hele rare kronkel recht van huis af ging terwijl ik juist naar huis tóe wilde. Of opeens een 3m hoog hek tegen komen. Ook niet altijd even leuk :+ En dat zijn best fikse afstanden zeg, succes alvast met je wedstrijd & jij ook Fleury!

Vandaag met de club weer de heuvels rondom Cheddar ingegaan. Merk dat ik steeds beter met de heuvels om kan gaan, heb maar een aantal keer kort hoeven lopen en voor de rest alles omhoog gerend. Langzaam - heel langzaam - maar ik ga in ieder geval vooruit! En uiteindelijk weer naar beneden wat vaak toch best tricky is over de steen-achtige grond hier rondom Cheddar maar zó leuk! Ik zit ook weer 'ns op strava rond te neuzen en ik zie dat ik in 5 maanden tijd al bijna 2x zo veel hoogtemeters heb gemaakt dan vorig jaar het gehele jaar haha :))

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:38

Ondanks de Veluwe hier klinkt jouw gebied jaloersmakend Piekosjj :)

Hm, ik heb al ingeschreven voor 2 Trails in oktober, maar wil die in mijn eigen achtertuin eigenlijk ook wel doen. Dacht als ik de Posbanktrail 10km doe, moet dat makkelijk kunnen met de week erna de Trailrun Terschelling toch? Die is 15km.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:53

Dan zal ik je maar niet in uitgebreid detail vertellen hoe het eruit ziet als je dóór de wolken rent :D
Djilna dat moet wel kunnen denk ik toch? Je zou dan die 10k in Rheden kunnen zien als je 'warming up' voor je 15k op Texel. Je loopt nu al aardig makkelijk 10k dacht ik, of niet?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:07

:P
Mag hoor, alleen maar meegenieten op afstand :D

Ja dat dacht ik ook. Gaat ook gewoon om de leuk dan, niet om de prestatie. Loop daar wel vaker, route ligt 3km vanaf mijn huis :))

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:19

Ja klopt daarom, je kent 't gebied al en bent gewend aan de heuvels dus dat scheelt 'n hoop!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:56

Als je die ene trail gewoon als trainingsrondje loopt dan kan het wel! Ik heb nu ook 20 km trail, volgende week ook en daarna nog wegwedstrijd. Maar dan ga ik gewoon voor de lol meedoen in rustig tempo.

Greetje, veel succes morgen! Hoeveel km zijn de rondjes die je moet lopen? En doen er veel mensen mee aan zo'n wedstrijd?

Ik heb vandaag lekker 20 (nou ja, 19 denk ik :P ) km getraild tijdens de sixty60. We startten om de 2 minuten dus dan loop je helemaal alleen, soms toch best spannend met de niet altijd duidelijk uitgezette route! Op een gegeven moment kwamen 2 mensen aanrennen die eigenlijk 2 min voor mij waren gestart dus daarmee verder gerend. Op t laatst was ik nog een stukje voor maar helaas ook verkeerd gelopen! Jammer want anders was ik nog onder de 2 uur geeindigd en nu net er boven :P
Maar goed lekker gelopen, mooie route en was gewoon gezellig. Mijn vader deed de 40 km mountainbiken en is ook heel over de finish gekomen! Verdere uitslagen zijn nog niet bekend, ben wel benieuwd :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:21

Hier ook bijgekomen van de 20 km trail. Ook ik ben verkeerd gelopen, wel 1,8 km totaal zoals ik het kan zien. Uiteindelijk op 19.6 km gekomen, dus was de route nog geen 18 km. Jammer, want ik dacht nog 2 km te moeten en was dus al bij de finish. Ik heb me helemaal kapot gelopen. Hier in de buurt zijn totaal geen heuvels of bultjes te beklimmen, en dan is 260 hoogtemeters best veel. Helaas niet in de gehoopte 2.20 kunnen finishen, maar er 2.30 van gemaakt. Achteraf: als ik niet verkeerd was gelopen had ik de finish kunnen halen in 2.20. Mijn vriend heeft het andere onderdeel, 40 km MTB, gedaan en ook een paar keer verkeerd gefietst.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:26

Wat jammer dat de route zo slecht was aangegeven dat jullie allebei verkeerd hebben gelopen, was dat de 'bedoeling' van de organisatie dat je ook deels zelf je route moest vinden of was het echt zo onduidelijk aangegeven?
En Sting, alsnog een hele nette tijd hoor! Klinkt als een erg leuke combi om zo samen met iemand anders te doen, 20k trail en dan 40k mountainbike!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:14

Zeker zonde zeg!

Vandaag de trailrunclinic van MST en Bever gehad. Vond het informatief en leuk. Vooral helling technieken geleerd, dus op en af. Als je al iets meer weet zijn de inspiratieclinics denk ik leuker, maar dan moet je al echtw el minimaal 10km kunnen lopen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:09

Klinkt goed Djilna! Ik heb me ook voor 1 opgegeven op 24 juli. Nog even geduld dus. Was ook alleen de intro geloof ik, die andere waren niet in de buurt.

@Piekosjj: Dankje. Volgens mij was ik verkeerd gelopen door niet goed opletten. Maar ik begreep van alle verkeerd-lopers dat het wel écht goed opletten was. Niet bewust gedaan dus, maar afslagen waren gewoon niet super duidelijk en soms stonden bordjes net even zó dat er 2 paadjes mogelijk waren. Kwam onderweg een MTB-er van de organisatie tegen, maar hoe leg je zo snel uit waar het verkeerd ging. Ja, 'bij dat ene pad dat overgaat in een MTB-paadje'. Dan weet hij nog niks :P.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:26

Haha dit was ook andere kant van het land voor mij, maar wilde graag eens in de duinen lopen dus dit was een mooie gelegenheid :)

Hm ja dan zou je moeten zeggen op zoveel km dat pad. Maar dat blijft ook lastig