Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Varekaj schreef:Verschilt dat dan zo hard tussen België en Nederland? Ze gaan je niet ophalen met loeiende sirenes en een MUG-team, maar als iemand belt omdat die zich niet/amper kan verplaatsen van de pijn in onderrug en bekken na een val, al is dat eerder op de dag gebeurt, dan sturen ze gewoon een ambulance. Zeker als je aangeeft dat niemand anders je kan of wil brengen en je er op eigen houtje niet geraakt.
Zeker als er sprake is geweest van bewustzijnsverlies. Ik heb nog op een onthaal van spoed gewerkt en er zijn echt wel ambulances aangekomen met patiënten voor een hoop andere zaken...
Varekaj schreef:TS wil er wel heen, de klachten zijn ernstig genoeg maar niemand van het gezin wil haar erheen brengen, zelfs niet naar de HAP. Je kan dit soort dingen toch niet zomaar laten gebeuren?
Daarnaast is iemand vervoeren met een mogelijke breuk of letsel aan de rug/hoofd niet zonder risico's. Of die nu van thuis komt na een ongeval eerder op de dag of op de locatie zelf.
Varekaj schreef:Meen je dat nou? Wat een gedoe zeg![]()
En dan moet je waarschijnlijk die HAP ook nog een keertje betalen voor het consult.
Varekaj schreef:TS wil er wel heen, de klachten zijn ernstig genoeg maar niemand van het gezin wil haar erheen brengen, zelfs niet naar de HAP. Je kan dit soort dingen toch niet zomaar laten gebeuren?
Daarnaast is iemand vervoeren met een mogelijke breuk of letsel aan de rug/hoofd niet zonder risico's. Of die nu van thuis komt na een ongeval eerder op de dag of op de locatie zelf.
benangelique schreef:Varekaj schreef:TS wil er wel heen, de klachten zijn ernstig genoeg maar niemand van het gezin wil haar erheen brengen, zelfs niet naar de HAP. Je kan dit soort dingen toch niet zomaar laten gebeuren?
In Nederland moet het in dit geval eerst een arts van de hap aan huis komen die de patiënt beoordeeld. Pas als deze arts vervoer per ambulance noodzakelijk acht, zal de arts deze bellen.
WendyLotte schreef:27 -11 kan je nog niet voor of achteruit en heb je het over hoeveel pijn je hebt, 10-12 klim je weer op het paard met dezelfde risico's.... die snap ik niet.
Rustig opbouwen is lijkt mij met een redelijk bomproef paard. Zeker als je nog moet kijken hoe het gaat met je bekken.
Je moet misschien iets langer de tijd nemen om over dingen na te denken en dan een beslissing nemen of dingen ondernemen.
Varekaj schreef:Er is wel een nieuwe valpartij geweest na die bezoeken. Daar komen de huidige klachten vandaan.
Mioux schreef:Misschien een idee om eerst een ander op t paardje te zetten kijken hoe die reageert? Misschien is die zo erg geschrokken dat die nu beetje gespannen is ?
turtlelito schreef:Varekaj schreef:Er is wel een nieuwe valpartij geweest na die bezoeken. Daar komen de huidige klachten vandaan.
Dat is waar, maar ik probeer aan te geven dat er toen ondanks heel veel klachten ook geen concrete beschadigingen werden gevonden. Misschien heeft dat effect op het handelen van de ouders....
Fenneeee schreef:Mioux schreef:Misschien een idee om eerst een ander op t paardje te zetten kijken hoe die reageert? Misschien is die zo erg geschrokken dat die nu beetje gespannen is ?
De eigenaar rijd haar een aantal keer in de week en ik weet niet of ze het daar ook doet. maar als ze echt gaan rennen dat je ze op geen enkele manier meer terug krijgt dan is het klaar.