Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Re: Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 13:21

Mijn hoofd is op dit moment moe en zal ook vast wel een hersenschudding hebben.
Maar ik maak mij meer zorgen om mijn onderrug en bekken omdat die nu ook weer een flinke klap hebben gehad en deze 5 weken geleden ook de klap hebben opgevangen. Meer dan afwachten kan ik nu niet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:29

Verschilt dat dan zo hard tussen België en Nederland? Ze gaan je niet ophalen met loeiende sirenes en een MUG-team, maar als iemand belt omdat die zich niet/amper kan verplaatsen van de pijn in onderrug en bekken na een val, al is dat eerder op de dag gebeurt, dan sturen ze gewoon een ambulance. Zeker als je aangeeft dat niemand anders je kan of wil brengen en je er op eigen houtje niet geraakt.

Zeker als er sprake is geweest van bewustzijnsverlies. Ik heb nog op een onthaal van spoed gewerkt en er zijn echt wel ambulances aangekomen met patiënten voor een hoop andere zaken...

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:42

Is idd wel een groot verschil tussen België en Nl: in België bellen ze tegenwoordig voor tandpijn of wratten al 112 en daar komt de mutualiteit toch tussen. In Nl is 112 bellen veel duurder.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:47

Varekaj schreef:
Verschilt dat dan zo hard tussen België en Nederland? Ze gaan je niet ophalen met loeiende sirenes en een MUG-team, maar als iemand belt omdat die zich niet/amper kan verplaatsen van de pijn in onderrug en bekken na een val, al is dat eerder op de dag gebeurt, dan sturen ze gewoon een ambulance. Zeker als je aangeeft dat niemand anders je kan of wil brengen en je er op eigen houtje niet geraakt.

Zeker als er sprake is geweest van bewustzijnsverlies. Ik heb nog op een onthaal van spoed gewerkt en er zijn echt wel ambulances aangekomen met patiënten voor een hoop andere zaken...

Zeker een groot verschil. Hier in Nederland komen ze echt niet zomaar meer. En ergens wel terecht natuurlijk.
De screening is wel flink aangescherpt zodat de ambulance niet meer voor het minste of geringste uitrijdt.

Ik vind het qua kosten dan ook niet meer dan normaal maar zeker gezien het feit dat op het moment dat de ambulance rijdt voor een banketstaaf geval ( die dus echt wel zelf naar de SEH had gekund )er ergens iemand
ligt te wachten die misschien wel in levensgevaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:52

TS wil er wel heen, de klachten zijn ernstig genoeg maar niemand van het gezin wil haar erheen brengen, zelfs niet naar de HAP. Je kan dit soort dingen toch niet zomaar laten gebeuren?
Daarnaast is iemand vervoeren met een mogelijke breuk of letsel aan de rug/hoofd niet zonder risico's. Of die nu van thuis komt na een ongeval eerder op de dag of op de locatie zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:59

Laat toch maar weer foto's maken...

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:00

Mss is het mogelijk om secundair vervoer (zgn ziekenvervoer) te regelen of een taxi als Ts nog kan zitte

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:04

Varekaj schreef:
TS wil er wel heen, de klachten zijn ernstig genoeg maar niemand van het gezin wil haar erheen brengen, zelfs niet naar de HAP. Je kan dit soort dingen toch niet zomaar laten gebeuren?
Daarnaast is iemand vervoeren met een mogelijke breuk of letsel aan de rug/hoofd niet zonder risico's. Of die nu van thuis komt na een ongeval eerder op de dag of op de locatie zelf.

In Nederland moet het in dit geval eerst een arts van de hap aan huis komen die de patiënt beoordeeld. Pas als deze arts vervoer per ambulance noodzakelijk acht, zal de arts deze bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:12

Meen je dat nou? Wat een gedoe zeg -O-

En dan moet je waarschijnlijk die HAP ook nog een keertje betalen voor het consult.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:17

Varekaj schreef:
Meen je dat nou? Wat een gedoe zeg -O-

En dan moet je waarschijnlijk die HAP ook nog een keertje betalen voor het consult.

Dat wordt gewoon vergoed

Naar mijn mening overdrijven mensen hier nu een beetje.. de eerste nacht was het gevaarlijkste en ts vond zelf schijnbaar niet ernstig genoeg om informatie in te winnen. Tuurlijk zal alles flink blauw en beurs zijn maar rust is dan belangrijkste voor herstel
Laatst bijgewerkt door Gianti op 11-12-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:19

Varekaj schreef:

Dit klinkt inderdaad erg cru, maar eerder is TS natuurlijk ook al naar de HAP en ziekenhuis geweest. Daar alles gecontroleerd en aangegeven dat het met diclofenac over moet gaan. Misschien kunnen haar ouders de situatie beter inschatten dan wij vanachter het beeldscherm.

Maar sterkte TS, hou je rustig. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:21

Er is wel een nieuwe valpartij geweest na die bezoeken. Daar komen de huidige klachten vandaan.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:21

27 -11 kan je nog niet voor of achteruit en heb je het over hoeveel pijn je hebt, 10-12 klim je weer op het paard met dezelfde risico's.... die snap ik niet.
Rustig opbouwen is lijkt mij met een redelijk bomproef paard. Zeker als je nog moet kijken hoe het gaat met je bekken.
Je moet misschien iets langer de tijd nemen om over dingen na te denken en dan een beslissing nemen of dingen ondernemen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:23

benangelique schreef:
Varekaj schreef:

In Nederland moet het in dit geval eerst een arts van de hap aan huis komen die de patiënt beoordeeld. Pas als deze arts vervoer per ambulance noodzakelijk acht, zal de arts deze bellen.

Klopt ! Ik had in augustus een hersenbloeding. We wisten dit nog niet ten tijde van de "aanval". We belde de HAP die langskwam omdat ik niet in staat was te lopen of iets duidelijk aan te geven. Die arts kwam en zag meteen dat er iets niet klopte en die belt dat de 112. Houdt er rekening mee, wat men vaak niet weet en ik ook niet wist, de rekening krijg je erna!

Niet van de HAP dat word vergoed, ook indien het dus echt nodig is dat ze thuis komen. Maar wel van de spoedrit/ambulance rit.

Het kost rond de 700 euro, en je moet je eigen risico dan zelf betalen. Ik moest dus 375 zelf betalen omdat ik niets ervan had gebruikt, alles erboven betalen hun.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:28

WendyLotte schreef:
27 -11 kan je nog niet voor of achteruit en heb je het over hoeveel pijn je hebt, 10-12 klim je weer op het paard met dezelfde risico's.... die snap ik niet.
Rustig opbouwen is lijkt mij met een redelijk bomproef paard. Zeker als je nog moet kijken hoe het gaat met je bekken.
Je moet misschien iets langer de tijd nemen om over dingen na te denken en dan een beslissing nemen of dingen ondernemen.

Het ging eigenlijk in combinatie met de fysio heel erg goed en ik mocht weer rustig gaan opbouwen, ik heb gister ook alleen maar gestapt en het blijven vluchtdieren ze hoeven maar 1x goed te schrikken en ze rennen onder je vandaan. Het kan iedereen gebeuren het is alleen zo banketstaaf dat het 2x achter elkaar gebeurd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:28

Misschien een idee om eerst een ander op t paardje te zetten kijken hoe die reageert? Misschien is die zo erg geschrokken dat die nu beetje gespannen is ?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:28

Varekaj schreef:
Er is wel een nieuwe valpartij geweest na die bezoeken. Daar komen de huidige klachten vandaan.

Dat is waar, maar ik probeer aan te geven dat er toen ondanks heel veel klachten ook geen concrete beschadigingen werden gevonden. Misschien heeft dat effect op het handelen van de ouders....

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:29

Alles wat er nu bij komt bij de dokter of zh hoef ik niet meer te betalen ik ben namelijk al door mijn eigen risico heen

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:31

Mioux schreef:
Misschien een idee om eerst een ander op t paardje te zetten kijken hoe die reageert? Misschien is die zo erg geschrokken dat die nu beetje gespannen is ?

De eigenaar rijd haar een aantal keer in de week en ik weet niet of ze het daar ook doet. maar als ze echt gaan rennen dat je ze op geen enkele manier meer terug krijgt dan is het klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:32

Vergeet niet dat je nu ook een stuk minder stevig zit. Je spieren moeten eerst weer aansterken. Dan val je sowieso sneller.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:33

turtlelito schreef:
Varekaj schreef:

Dat is waar, maar ik probeer aan te geven dat er toen ondanks heel veel klachten ook geen concrete beschadigingen werden gevonden. Misschien heeft dat effect op het handelen van de ouders....

Het enige wat er bij mijn vorige val is gevonden is dat de zenuw van mijn nek naar mijn teen zwaar onder spanning stond en dat daar de pijn vanaf kwam. Maar dat is al redelijk verholpen door de fysio

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:33

Het is alleen een seintje die ik mee wil geven ;) als je er nog niet doorheen was. Eigen risico is namelijk anders als ...hoe heet het ook al weer. Je hebt eigen risico en ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:34

Fenneeee schreef:
Mioux schreef:

De eigenaar rijd haar een aantal keer in de week en ik weet niet of ze het daar ook doet. maar als ze echt gaan rennen dat je ze op geen enkele manier meer terug krijgt dan is het klaar.

Als je dit weet van dit paard, dan zou ik even niet gaan rijden tot je 100% goed bent. Je weet immers en het paard voelt het ook, dan je nog niet helemaal klaar bent. Daar kan het paard natuurlijk ook van profiteren. Die voelt dat je, ondanks je het zelf misschien niet door hebt, niet zit zoals je normaal zit.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:36

Klopt het is achteraf ook niet z'n slimme zet geweest. Maar dat verzin je altijd pas achteraf.. Nu als eerst maar even afwachten wat de ha zometeen zegt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:36

In iedergeval even er niet meer opklimmen ;)