Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:02

tja dat wordt wel zo geadverteerd, echter is het altijd raadzaam om een milk of schuim te gebruiken. Omdat deze zorgt dat je poriën ontspannen worden, en zo het vuil er goed uit gaat (ook het wat diepere vuil) Daarna een tonic om het laatste restje vuil te verwijderen en poriën weer te sluiten..

deze sponsjes/doekjes reinigen idd, iets, dat wil zeggen. ze schuren langs het vuil, en dmv het water verplaats je het. Ik gebruik die schoonmaakdingen van Jemako dus ook altijd met een milde reiniger.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:04

Maar jemako is voor het reinigen van ramen toch ? Die gebruik je voor je gezicht ?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:48

Deze doekjes: Afbeelding

Bijv bij de action te krijgen dus... zijn ook in principe schoonmaakdoekjes maar werken prima voor je gezicht. Zachter dan washandjes :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:52

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:54

Dank je wel voor de tip Loose, die doekjes had ik gevonden idd. Ik denk dat ik eerst de microvezel doekjes probeer, 2 pai doekjes kosten al 8 euro !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:04

Maris schreef:
Maar jemako is voor het reinigen van ramen toch ? Die gebruik je voor je gezicht ?

Inmiddels gevonden dat ze ook pads hebben voor je gezicht !

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:09

Ik heb toen straks bij De Tuinen de argan cleansing milk en de argan cleansing lotion gehaald. Ben benieuwd hoe de combinatie milk/lotion bevalt. Heb daarnaast ook slakkencrème gehaald. Hoor daar gemixte dingen over, maar omdat het nu in de aanbieding was wilde ik het toch eens proberen :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:04

Westhof schreef:
Ik heb toen straks bij De Tuinen de argan cleansing milk en de argan cleansing lotion gehaald. Ben benieuwd hoe de combinatie milk/lotion bevalt. Heb daarnaast ook slakkencrème gehaald. Hoor daar gemixte dingen over, maar omdat het nu in de aanbieding was wilde ik het toch eens proberen :)

Zijn dat dan ook echt puur natuurlijke producten van de Tuinen ?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:06

Weet vrijwel zeker van niet...

Ik heb gister bij de toko rozenwater gekocht, 250 ml voor 0.85 cent! Perfect om uit te proberen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:25

Ik gebruik nu 2 weken de cleansing gel en dag- en nacht creme van tea tree van de Tuinen, en ik heb oprecht nooit een mooiere huid gehad. Geen roodheden, mijn voorhoofd is niet meer vet zoals altijd het geval is geweest, en ik heb ook geen puistjes meer. Ik ben tevreden!

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:35

Resistance schreef:
Ik gebruik nu 2 weken de cleansing gel en dag- en nacht creme van tea tree van de Tuinen, en ik heb oprecht nooit een mooiere huid gehad. Geen roodheden, mijn voorhoofd is niet meer vet zoals altijd het geval is geweest, en ik heb ook geen puistjes meer. Ik ben tevreden!

Ik gebruik dan niet de gel, maar de fash wash (geloof ik) maar wel icm dat- en nacht creme.
Met hetzelfde resultaat <3 Puistjes af en toe nog een verdwaalde, maar ben er pas van het weekend mee begonnen

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:44

De argan milk en lotion zijn in ieder geval vrij van parabenen, sulfaten, kleurstoffen en minerale oliën. De slakkengel is, voor zover ik kan zien, in ieder geval vrij van kleurstoffen.

Klinkt goed Resistance! Toevallig is mijn tea tree face wash net op, vandaar dat ik de argan-lijn eens probeer. Maar de tea tree beviel ook goed :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:45

Een warm action doekje na het reinigen met een milk bevalt heel goed ! Voelt fijn aan.
Dudu osun zeep voor mijn gezicht is niet de goede zeep, mijn huid voelt trekkerig aan erna.
Argan olie daarentegen werkt super. Het trekt binnen een paar seconden in mijn huid.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:55

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 07:44

Duurde even, maar nu ben ik bij.

Ik ben nog steeds erg tevreden over de zeep van Louland, die met tomaten. Lekker zacht, hydraterend en gaat lang mee. Gebruik ik op de ochtend en avond.
Dan het rozenwater van Erica, ook een fijn en zacht product. Gebruik ik na het wassen
Momenteel heb ik crème van de Bodyshop, maar die wil ik toch gaan vervangen voor een natuurlijker product. Zodra deze op is, zal ik kijken voor een alternatief.

Ik heb destijds ook peeling gekocht (no2 van http://www.soap7.com/shop/no-2-fabulous-verveine/), een zeepblok met havermout, zou zacht zijn voor je gezicht. Helaas heb ik die weggedaan, voor mij veel te hard en de zeep was ook te "agressief". Tot nu toe bevalt de peeling van Rituals dan het beste: zachte zeep en fijne korrel. Een aangenaam alternatief heb ik helaas nog niet gevonden.

Voor mijn doen wordt mijn gezicht nu steeds zachter en minder vet. Voelt ook niet meer droog tijdens vorst aan.
Owja qua masker wissel ik wat af met DIY die ik het en der tegenkom.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 07-03-16 08:01, in het totaal 2 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 07:48

Maris schreef:
Westhof schreef:

Zijn dat dan ook echt puur natuurlijke producten van de Tuinen ?

De Tuinen adverteert met natuurlijk zijn, maar ondertussen ben ik er achter dat zeker de helft van de verzorgingsproducten dit niét zijn. Heb daar in de winkel nog een behoorlijke discussie over gehad.
Het enige wat ik er nog haal zijn appelazijn voor crèmespoeling en lijnzaadolie als supplement.

Femke schreef:
Aleppo zeep
Dat is écht 100% zonder troep erin:
http://www.anthemis.nl/Aleppozeepzieder.htm

Eén van de oudste verzorgingsproducten (wordt al duizenden jaren gemaakt/gebruikt).
Extreem zacht voor de huid.

Nog bedankt voor je uitgebreide bericht. Zodra mijn zeep van Louland op is, ga ik daar ook eens naar kijken. Alhoewel ik nog wel twijfel gezien ik die met tomaten nu juist zo fijn vind.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:01

Ik gebruik zelf de producten van John Masters. Vooral het gezichtsserum is heel erg fijn! :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:03

Magda_90, ooh was de verveine zeep niet fijn voor je gezicht ? Ik gebruik hem ook niet voor mijn gezicht hoor. Ik heb nog geen zeep gevonden waarvan mijn gezichtshuid niet gelijk gaat trekken.
Maar wel interessant dat je de zeep te agressief vond, ook voor je lichaam ?

Ik heb trouwens nu een aleppo zeep waar ook palmolie in zit ..... Volgens mij hoort dat helemaal niet (allleen olijfolie en laurierolie ). Dus hoe dat nu weer kan ? Die geur vind ik trouwens niet echt lekker voor je gezicht hoor. Of je moet erg van oosterse geuren houden ?

Rio rosa mosqueta is redelijk natuurlijk. Heeft ook een scrub , naast een 100% natuurlijke rozenbottelolie. En nog veel meer producten. Ik vind hun gezichtsreiniger ook fijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 13:11

Volgens de verkoopster zou hij goed zijn voor je gezicht. :=
Ook voor de rest van mijn lichaam vond ik hem te scherp en sterk, hij droogt de huid bij mij erg uit.

De zeep van Louland doet dat daarentegen niet, die hydrateerd juist fijn.

Hoe bevalt Aleppo verder buiten de geur om?

Bedankt voor de tip!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:07

Voor creme kan je eens kijken naar de Neutral Face cream, basic lijst van ingredienten zonder, voor zover ik kan bepalen, irriterende stoffen:
Afbeelding

Gebruik deze als nachtcreme, eerder altijd die van Decubal gehad maar merk dat deze, ondanks meer ingredienten, meer lijkt te doen voor mijn huid :)

De honing deed helaas niets voor mijn huid.. 2 weken terug toch maar eens die tea tree wasgel en dag/nachtcreme van de Tuinen gekocht, maar creme was ik niet tevreden over, wasgel gebruik ik nu na de kokosolie.
Hoe ik het doe: 's avonds smeer ik kokosolie over mijn hele gezicht om de make-up los te weken, dan ga ik met de reinigsborstel erover. Pak dan een beetje van de tea tree gel, smeer dat uit en spoel alles eraf met water. Droogdeppen en dan watje eroverheen met rozenwater, daarna de Neutral creme.
's Ochtends alleen een watje met rozenwater, heb het idee dat mijn huid een grotere reiniging 's ochtends niet zo leuk vindt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:24

Air, toch schrik ik altijd van die lijst met moeilijke namen stoffen. Ze zijn waarschijnlijk niet natuurlijk qua samenstelling. Ik vraag me ook af of deze crème huidverzorgende bestanddelen bevat ? Ik zie glycerine staan, dat werkt vochtregulerend. Maar de rest weet ik eigenlijk niet zo goed ?

Welke crème had je van Decubal ?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:52

Nee, maar als je volledig natuurlijk wil kom je denk ik bij een pure olie uit? Deze valt dus ook meer in de categorie 'simpel'. Hier staat wel beschreven wat ze doen: http://pioti.unilever.com/PIOTI/NL/p4.a ... 3056769495
En Capric Triglyceride is bijv. gemaakt van kokosolie, Tocopheryl Acetate is vitamine e, Simmondsia Chinensis Seed Oil is jojobaolie.

Van Decubal had ik de gezichtscreme Vitaal, maar met een nog langere ingredientenlijst :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:54

Die gezichtscrème van Decubal is vrij rijk/ vet/ dik toch ?

Ik denk idd dat als je puur natuur wilt qua moisturizer/ dag/nachtcrème je in de oliën komt. Kan natuurlijk wel gewoon !

edit: ik zit even te googlen op natuurlijke dagcrème. Maar krijg dan b.v. deze : http://www.greenbeautyshop.nl/botanique ... creme.html met alcohol en parfum etc erin. Kan toch ook niet helemaal goed zijn voor je huid ?!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 18:06

Ik moet inderdaad dergelijke producten weren. :=

Ik laat het bezinken, een olie lijkt mij niet fijn gevoelsmatig omdat ik bang ben dat dat te vet is. Dus wellicht toch maar een zo natuurlijk mogelijk product proberen uit te zoeken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:35

Dat vind ik ook het jammere aan cremes van Weleda: alcohol erin. Alcohol en parfum zijn toch wel de twee grootste boosdoeners.

Die van Decubal heeft wel iets vettigs ja, mijn neus ging al na een paar uur glimmen als ik die als dagcreme gebruikte, ondanks dat ik altijd afpoeder. Die van Neutral matteert meer en laat naar mijn idee ook geen vettig laagje achter, heb hem nog niet getest onder foundation. (Gebruik voor overdag nu Olaz beauty fluid sensitive, maar dat is verre van natuurlijk, maar lijkt mijn huid iig goed op te reageren + fijne basis voor makeup)