Daar ben ik weer.
Vanochtend om 9 uur aanwezig. Denk dat ik kwart over 9 aan het apparaat ging.
Aan m'n ene pols kreeg ik een infuus. Deze deed flink zeer aangezien ze een flexibel buisje in je bloedvat doen. Dit zorgde er wel voor dat ik deze hand gewoon mocht bewegen.
Aan de andere arm kreeg ik een naald in m'n elleboogsholte, dikke naald auw. Deze arm mocht ik niet bewegen.
Gelukkig heb ik goede bloedvaten, dus goed te prikken. Dat bleek ook wel uit dat mijn bloed over de zuster spoot toen ze de dikke naald er in stak. Haha.
Mijn bloed ging via de kant met naald naar het apparaat, de centrifuge zeg maar.
In het apparaat werden de stamcellen uit mijn bloed gefilterd.
De cellen gingen in een zakje en mijn bloed kreeg ik via het infuus weer terug.
Toen eenmaal de naald en het infuus zaten deed het verder geen pijn. Je voelt wel het apparaat in het begin wat aan je bloed trekken, maar dat gevoel was na een tijdje ook over.
Verder beetje tinteling in m'n vingertoppen gehad, maar dit was ook gauw over.
Ik had nog enorme hoofdpijn van het hormoon, maar met een paracetamol was dit goed te behappen.
Rond half 12 werd er al gezegd dat de concentratie stamcellen in mijn bloed er goed waren en dat het waarschijnlijk niet zo lang hoefde te duren.
Rond 12en kwam de arts van europdonor langs. Ze kon mij nu vertellen dat mijn stamcellen naar een vrouw van 62 gaan. Net zou oud als mijn moeder. Hoe mooi als het zou aanslaan straks.
Ook kreeg ik als bedankje een bronzen beeldje, speciaal voor europdonor ontworpen.
Om 13.00 uur vertelde de zuster dat ze genoeg stamcellen hadden, dat het super geconcentreerd was. Top dus!
Mijn bloed werd nog gecontroleerd of al mijn waardes goed waren en toen dat zo was mocht ik lekker naar huis.
Ben een beetje moe (maar kan ook door slaaptekort zijn van de slecht nachten), beetje licht in mijn hoofd, nog lichtelijk botpijn en een stijve arm.
Maar verder voel ik me tip top.
Zo mooi om iemand te mogen en kunnen helpen. Deze mevrouw heeft weer een toekomst.
Nu hopen dat het aanslaat.
Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 20-10-15 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt