Verkeerde keuze betreft lunch

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:06

Als een wrap met kipfilet sla en een beetje pesto ongezond is (wat dan de wrap of de kip of de olie in de pesto?)

Wat is dan nog wel een gezonde lunch? Een appel en een wortel lijkt me ook wat karig, te weinig calorieën ,vetten enz

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:18

Is het vakantie ofzo :+ ? 7 pagina's over het wel of niet op eten van een wrap en hoe je met die teleurstelling om gaat, als je er achter komt dat je kip/sla wrapje toch niet zo extreem gezond blijkt te zijn 8)7

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:28

liesjecryos schreef:
AmoorM schreef:
Maar valt een wrap onder zondigen? Daar heb ik niet echt een goed beeld bij.

dat zei ik al mijn reactie...nee.
En dat zeggen meer mensen.
Ik vrees toch echt dat je een eetprobleem heb of aan het ontwikkelen bent.

Dat niet alleen, maar dit topic versterkt dat ook nog eens.
Waar eetstoornissen sowieso al 'in' zijn bij pubermeisjes, bevestigt dit topic voor TS ook nog eens dat een eetstoornis daadwerkelijk helpt om aandacht te krijgen.
Eigenlijk zou het beter zijn als dit zorgwekkende gedrag niet gelijk pagina's vol goedbedoelde reacties krijgt. En ja, daar maak ik mij nu mede schuldig aan.

BigOne

Re: Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:30

Of ts een eetprobleem heeft weet ik niet maar ze is absoluut zeer obsessief met voedsel bezig. Als je dit allemaal zo uit gaat zoeken houd je toch geen tijd voor leuke dingen over??

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:19

Sowieso als ik alleen nog maar bezig was met of mijn eten wel gezond genoeg is kan ik nergens meer van genieten. Ik tel calorieën om op gewicht te blijven maar ik eet nog net zo makkelijk een patat met en een berehap

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:42

Omg dit zijn best veel pagina's over iets waar ik nooit over nadenk.
(misschien eens een goed idee om te doen, denkend aan de pizza die ik vanmiddag met de kinderen gegeten heb)
Mijn schoonpa kreeg dit juist door van de diëtiste als gezond tussendoortje/lunch.
Mensen hebben vetten, suikers, koolydraten etc nodig om überhaupt te functioneren. Wat is dat toch tegenwoordig dat alles maar geschrapt word en we op een selderijstengel moeten gaan leven.

Ik ben blij te lezen dat je van je wrap genoten hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:50

Selderijstengel en banaanhaver pannekoek he. Met een handje bessen. Maar dat terzijde.

Fijn dat je de wraps hebt gegeten en ervan hebt genoten. :j gewoon blijven genieten en een beetje je verstand gebruiken, iedere dag vette frituurhap is slecht, een keer per een een klein frietje kan geen kwaad. Beter af en toe iets lekkers eten en blijven genieten dan continue denken datbje fout bezig bent. Daar wordt een mens niet gelukkig van.

Ik let wel op, ik houd zelf niet van vet eten of sauzen maar moet van ziekenhuis dietiste juist meer snaaien dan ik zou willen. Kan geen abrikozenflap, koekje of borrelnootje meer zien, bah

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:50

Mijn hemel, als dit je grootste zorgen zijn, dan mag je in je handen knijpen. Eet op en zeur niet zo!

Sorry hoor, maar je bent (hopelijk) gezond, je HEBT te eten en omdat er te veel calorieën in zitten, overweeg je het niet te eten? Kom op, eet lekker op (heb je hopelijk gedaan ;-)) en geniet ervan.

Morgen weer een dag. En mocht dit een schreeuw om aandacht zijn (want ik kan me niet bedenken dat iemand met een normale denkwijze over eten, zo'n topic opent); zoek hulp! En dat is een bemoedigend advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:39

liesjecryos schreef:
AmoorM schreef:
Maar valt een wrap onder zondigen? Daar heb ik niet echt een goed beeld bij.

dat zei ik al mijn reactie...nee.
En dat zeggen meer mensen.
Ik vrees toch echt dat je een eetprobleem heb of aan het ontwikkelen bent.

Dat niet alleen, maar dit topic versterkt dat ook nog eens.
Waar eetstoornissen sowieso al 'in' zijn bij pubermeisjes, bevestigt dit topic voor TS ook nog eens dat een eetstoornis daadwerkelijk helpt om aandacht te krijgen.
Eigenlijk zou het beter zijn als dit zorgwekkende gedrag niet gelijk pagina's vol goedbedoelde reacties krijgt. En ja, daar maak ik mij nu mede schuldig aan.[/quote]

Sorry, maar wat je nu zegt vind ik een beetje raar. Ik heb nog nooit gehoord dat je aandacht kunt krijgen van een eetstoornis. Tenminste dat is niet van toepassing op mij, net zo als een eetstoornis. Ja ik ben heel obsessief bezig met eten en ja dat klinkt voor anderen heel erg ongezond. Maar ik wordt heel blij van gezond eten en kan soms heel erg balen van onbewust ongezond eten. Een wrap is inderdaad heel obsessief, maar het kon ook net zo goed een frietje zijn, pizza of iets anders ongezonds. Daar ging het om, niet om of ik te obsessief bezig ben en al helemaal niet of ik aandacht zoek, want daar kan ik mijzelf helemaal niet in vinden. Ik verberg meestal dat ik obsessief bezig ben met eten omdat ik daar negatieve reacties op krijg, die ik best begrijp. Maar aandacht zoeken via eten vind ik een beetje raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:42

Dat is ook heel raar en stierenpoep. Als je denkt dat een eetstoornis aandachttrekkerij is moet je gewoon je mond houden, aangezien dat net zo aandachttrekken is als een gebroken been dat dan blijkbaar is. Zulke uitspraken over psychische stoornissen maken mij altijd een beetje misselijk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:56

En wat heb je vandaag als lunch?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:27

AmoorM schreef:
Sorry, maar wat je nu zegt vind ik een beetje raar. Ik heb nog nooit gehoord dat je aandacht kunt krijgen van een eetstoornis. Tenminste dat is niet van toepassing op mij, net zo als een eetstoornis. Ja ik ben heel obsessief bezig met eten en ja dat klinkt voor anderen heel erg ongezond. Maar ik wordt heel blij van gezond eten en kan soms heel erg balen van onbewust ongezond eten. Een wrap is inderdaad heel obsessief, maar het kon ook net zo goed een frietje zijn, pizza of iets anders ongezonds. Daar ging het om, niet om of ik te obsessief bezig ben en al helemaal niet of ik aandacht zoek, want daar kan ik mijzelf helemaal niet in vinden. Ik verberg meestal dat ik obsessief bezig ben met eten omdat ik daar negatieve reacties op krijg, die ik best begrijp. Maar aandacht zoeken via eten vind ik een beetje raar.

Nee, dat is niet heel raar. Vooropgesteld: ik heb het nu niet direct over jou. Maar wat vaak bij tienermeisjes voorkomt, is dat ze behoefte hebben aan aandacht of in ieder geval het gevoel hebben alleen op de wereld te zijn. Bij sommigen ontwikkelt zich dat dan in een eetstoornis. Dat wil niet zeggen dat de stoornis zelf alleen maar aandachttrekkerij is, want dat is absoluut niet zo. Maar het is in die gevallen voortgekomen uit een wanhopige poging om de aandacht op zich te vestigen. Ook negatieve aandacht is tenslotte aandacht. Daarnaast is het een hele dunne lijn tussen obsessief met eten bezig zijn en een eetstoornis, maar dat zal je zelf hopelijk ook begrijpen.

Ik denk dat dát is wat Liesjecryos probeerde over te brengen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:32

Als het een verpakte wrap is van de supermarkt dan staat er meestal al op de verpakking hoeveel Kcal daar in zitten en wat er verder nog in zit aan suikers/vetten/zout etc.

Je kunt dus in de toekomst in de supermarkt al kritisch kijken op de verpakking.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:08

mylittlejoy schreef:
AmoorM schreef:

Nee, dat is niet heel raar. Vooropgesteld: ik heb het nu niet direct over jou. Maar wat vaak bij tienermeisjes voorkomt, is dat ze behoefte hebben aan aandacht of in ieder geval het gevoel hebben alleen op de wereld te zijn. Bij sommigen ontwikkelt zich dat dan in een eetstoornis. Dat wil niet zeggen dat de stoornis zelf alleen maar aandachttrekkerij is, want dat is absoluut niet zo. Maar het is in die gevallen voortgekomen uit een wanhopige poging om de aandacht op zich te vestigen. Ook negatieve aandacht is tenslotte aandacht. Daarnaast is het een hele dunne lijn tussen obsessief met eten bezig zijn en een eetstoornis, maar dat zal je zelf hopelijk ook begrijpen.

Ik denk dat dát is wat Liesjecryos probeerde over te brengen.

Hoho ik heb het niet over aandachttrekkerij..ik heb het puur over een eetstoornis omdat ik daar zelf ervaring mee heb.
Dat dikgedrukte is het enigste wat ik bedoel.Ik vind persoonlijk dat TS te extreem bezig is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:23

Zolang je geen allergieën, intoleranties etc hebt kun je gewoon de schijf van 5 aanhouden en eten met mate. En goed bewegen. Een wrap met wat jij erop had is gewoon prima te eten in een gezonde levensstijl...

Jouw gedachtengang vind ik ongezond en ik zou toch willen adviseren om hulp te zoeken hiermee.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:48

Wat is ongeveer een dagelijks menu voor jou TS?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:48

Sleeper schreef:
InezFlip schreef:
Wauw dit is echt een groot probleem! Ben erg benieuwd hoe je het op gaat lossen.

Als je eerst zou lezen voordat je een onaardige reactie plaatst had je het antwoord geweten.

Ik heb eerst gelezen. Ik plaats helemaal geen onaardige reactie dat maak jij ervan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:45

Jeetje, moeilijk leven.

Gewoon eten. Niet eten is nog ongezonder lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:34

RoyceMack schreef:
Jeetje, moeilijk leven.

Gewoon eten. Niet eten is nog ongezonder lijkt me.

Kon ik mij hier inderdaad maar niet druk om maken. Dat zou echt heerlijk zijn. Het lijkt mij ook veel fijner om wat zwaarder te zijn en je daar totaal niet druk over te maken dan mooi slank(ben ik ook niet) en continu met eten bezig te zijn.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:52

Wat eet je dan normaal als lunch wat je wel gezond vind TS daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Ik zelf heb hier de 'regel' dat ik of bewust gezond eet of bewust ongezond. Wat wil zeggen, ik heb absoluut geen problemen met mijn cola en mijn frikadelbroodje zo nu en dan. Maar ik heb een vreselijke hekel aan producten/pakje/zakjes die laten lijken alsof het allemaal ontzettend gezond is maar waar een kilo suiker en andere toevoegingen inzitten. Ik heb dus ook nog nooit gehad dat iets ongezonder bleek te zijn dan ik dacht maar als het zo zou zijn zou ik het opeten, weggooien is helemaal verspilling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:34

Misschien is het toch allemaal wat geobsedeerder dan ik inderdaad toe gaf, voormalelijk het balen van ongezond eten en zo gezond mogelijk eten. Daar probeer ik nu aan te werken. Bijvoorbeeld als ik wat ongezonds eet, eet ik daarna gelijk wat gezonde en probeer de focus daarop te leggen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:39

Maar waarom ergens focus op leggen? Waarom focus jij je zo op gezond/ongezond eten? Zit hier een dieper probleem achter? Overgewicht gehad? Gepest?

Ikzelf leg nergens een focus op. Ik zorg dat ik gevarieerd eet en probeer 2 maal daags fruit te eten en bij het avondeten zorg ik voor een ruime hoeveelheid groente. In het weekend mag ik ''echt'' ongezond doen, dat heet 's avonds 1 (of meer, maar vaak niet) bakjes chips en 1 (of meer) glazen fris bv. cola en af en toe iets van een koekje, maar er over na denken doe ik niet (dus ik ben absoluut niet bezig met ''oh ik mag maar 1 bakje chips oid). Wel doe ik het bewust bewaren voor het weekend.

Af en toe koop ik eens een (halfje) witbrood, maar meestal heb ik gewoon tarwe of volkoren. Ik hou niet zo van zoet beleg, maar zou daar ook niet teveel over nadenken.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:18

Echt gadverdamme sommige reacties hier... Als je serieus denkt dat ts een probleem heeft mbt eten hoeft er niet gedaan te worden alsof ze achterlijk is en zich aanstelt.. Als je serieus denkt dat ts een eetprobleem heeft kun je wèl het belang van gezonde, gevarieerde voeding uitleggen en doorverwijzen naar dietiste/sites. Maar denkend aan echte onzekere meisjes zal dit echt averechts werken :nn

Edit: ik zie hier ook hele nette reacties voorbij komen dus hoop niet dat iedereen zich aangevallen voelt