Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
liesjecryos schreef:AmoorM schreef:Maar valt een wrap onder zondigen? Daar heb ik niet echt een goed beeld bij.
dat zei ik al mijn reactie...nee.
En dat zeggen meer mensen.
Ik vrees toch echt dat je een eetprobleem heb of aan het ontwikkelen bent.
liesjecryos schreef:AmoorM schreef:Maar valt een wrap onder zondigen? Daar heb ik niet echt een goed beeld bij.
dat zei ik al mijn reactie...nee.
En dat zeggen meer mensen.
Ik vrees toch echt dat je een eetprobleem heb of aan het ontwikkelen bent.
AmoorM schreef:Sorry, maar wat je nu zegt vind ik een beetje raar. Ik heb nog nooit gehoord dat je aandacht kunt krijgen van een eetstoornis. Tenminste dat is niet van toepassing op mij, net zo als een eetstoornis. Ja ik ben heel obsessief bezig met eten en ja dat klinkt voor anderen heel erg ongezond. Maar ik wordt heel blij van gezond eten en kan soms heel erg balen van onbewust ongezond eten. Een wrap is inderdaad heel obsessief, maar het kon ook net zo goed een frietje zijn, pizza of iets anders ongezonds. Daar ging het om, niet om of ik te obsessief bezig ben en al helemaal niet of ik aandacht zoek, want daar kan ik mijzelf helemaal niet in vinden. Ik verberg meestal dat ik obsessief bezig ben met eten omdat ik daar negatieve reacties op krijg, die ik best begrijp. Maar aandacht zoeken via eten vind ik een beetje raar.
mylittlejoy schreef:AmoorM schreef:Sorry, maar wat je nu zegt vind ik een beetje raar. Ik heb nog nooit gehoord dat je aandacht kunt krijgen van een eetstoornis. Tenminste dat is niet van toepassing op mij, net zo als een eetstoornis. Ja ik ben heel obsessief bezig met eten en ja dat klinkt voor anderen heel erg ongezond. Maar ik wordt heel blij van gezond eten en kan soms heel erg balen van onbewust ongezond eten. Een wrap is inderdaad heel obsessief, maar het kon ook net zo goed een frietje zijn, pizza of iets anders ongezonds. Daar ging het om, niet om of ik te obsessief bezig ben en al helemaal niet of ik aandacht zoek, want daar kan ik mijzelf helemaal niet in vinden. Ik verberg meestal dat ik obsessief bezig ben met eten omdat ik daar negatieve reacties op krijg, die ik best begrijp. Maar aandacht zoeken via eten vind ik een beetje raar.
Nee, dat is niet heel raar. Vooropgesteld: ik heb het nu niet direct over jou. Maar wat vaak bij tienermeisjes voorkomt, is dat ze behoefte hebben aan aandacht of in ieder geval het gevoel hebben alleen op de wereld te zijn. Bij sommigen ontwikkelt zich dat dan in een eetstoornis. Dat wil niet zeggen dat de stoornis zelf alleen maar aandachttrekkerij is, want dat is absoluut niet zo. Maar het is in die gevallen voortgekomen uit een wanhopige poging om de aandacht op zich te vestigen. Ook negatieve aandacht is tenslotte aandacht. Daarnaast is het een hele dunne lijn tussen obsessief met eten bezig zijn en een eetstoornis, maar dat zal je zelf hopelijk ook begrijpen.
Ik denk dat dát is wat Liesjecryos probeerde over te brengen.
RoyceMack schreef:Jeetje, moeilijk leven.
Gewoon eten. Niet eten is nog ongezonder lijkt me.