Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:09

emilyxx schreef:
Ik was mijn haar elke dag met shampoo en conditioner. Ik heb van alles geprobeerd om de zoveel dagen helemaal niet. Maar toch als ik het niet was ziet het er minder mooi uit. Als het gewassen is is het mooi stijl en zacht. Als ik het niet was voelt het erg ruw.

Dit komt omdat je eigenlijk min of meer je haar ruw maakt door het zoveel te wassen.
Elke keer als jij het wast maakt de conditioner het zachter, maar als deze langzaam aan verdwijnt komt je echte structuur van je haar tevoorschijn.
Ik zou het wat langer proberen om in ieder geval niet elke dag je haar te wassen maar op zijn minst op de dag. Daarna kan je altijd nog verder uitbreiden. Je zal merken dat je haar (en jijzelf) er aan gaan wennen.

xTammyy

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:59

Ik had donderdag mijn haar gewassen omdat ik vrijdag naar de kapper ging, heeft de kapper het ook nog een keer gewassen := kan meteen merken dat m'n haar daar op reageert.. Maar hoop dat ik t toch wel tot vrijdag kan uitstellen met weer wassen :=

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:31

Ik zit nu op om de 3 dagen wassen in plaats van om de 2 :D
Ik heb het steeds 5/6 dagen niet gewassen. Ben er 3 weken geleden mee begonnen. Ik had steeds het idee dat het de 5/6e dag minder vet was dan de 4e dag.
Verder opbouwen gaat 'm niet meer worden aangezien ik volgende week weer 4 dagen naar school moet. Om de 3 dagen ga ik in ieder geval aanhouden :j Ik heb het nu zaterdagochtend voor het laatst gewassen en ga nog wel proberen om tot donderdagochtend uit te stellen in plaats van woensdagochtend. Morgen dan maar even met een staart in naar school voor tentamen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:02

Ik vind dit maar raar. De laatste tijd kan ik niet rondwandelen over straat zonder mijn haar een week te wassen. Ik was maar een keer per week en dat doe ik al superlang. Maar sinds het begin van dit schooljaar is mijn haar op maandag alweer vet terwijl ik het zaterdag heb gewassen :?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:58

Ik was mijn haren 1 á 2 keer per week en douche elke dag, waarbij ik ook mijn haren nat maak, omdat ik vrij veel sport en paarden rij (met cap), vind ik het wel fris om het lekker schoon te spoelen aan het einde van de dag! Vet wordt het niet, echt alleen als ik bij vriendlief op zijn borst oid heb liggen slapen, dan wordt het wel vet, maar dan gebruik ik droogshampoo of talkpoeder totdat ik de gewone wasbeurt weer op de planning staat :) Zo werkt het wel goed voor mijn haar, ik heb lang haar met redelijk veel slag.

Ohja, en als ik bang ben dat het zou stinken (zoals rook, paardenlucht, etc.) dan gebruik ik een heel klein beetje conditioner bij het douchen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 03:07

drawerlover schreef:
Ik vind dit maar raar. De laatste tijd kan ik niet rondwandelen over straat zonder mijn haar een week te wassen. Ik was maar een keer per week en dat doe ik al superlang. Maar sinds het begin van dit schooljaar is mijn haar op maandag alweer vet terwijl ik het zaterdag heb gewassen :?

Dat kan door je leeftijd komen. Op jouw leeftijd veranderen de vet- en talgproductie nog veel.

Het zou goed kunnen dat je haar de komende jaren vetter is dan je gewend was. Later wordt het dan weer minder vet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:51

LindyH schreef:
drawerlover schreef:

Dat kan door je leeftijd komen. Op jouw leeftijd veranderen de vet- en talgproductie nog veel.

Het zou goed kunnen dat je haar de komende jaren vetter is dan je gewend was. Later wordt het dan weer minder vet.

Het is dus gewoon puur de puberteit :=
Maar moet ik mijn haar dan vaker gaan wassen of moet ik gewoon doorgaan met hoe ik het altijd heb gedaan?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:47

drawerlover, ik zou het verdubbelen naar 2 keer in de week. zodra je merkt dat het weer beter word kan je altijd weer gaan afbouwen!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:04

donjalover13 schreef:
drawerlover, ik zou het verdubbelen naar 2 keer in de week. zodra je merkt dat het weer beter word kan je altijd weer gaan afbouwen!

Okee :)

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:55

Ik zat op 1 keer per week maar sinds ik 4 weken geleden naar de UK verhuisd ben haal ik dat echt niet meer. Nu is het 2 keer per week op donderdag en op zondagavond.. Helaas was gister maar haar echt enorm vet dat ik het wel eerder moest wassen. Ik werk op het gemeente huis dus kan niet met een enorm vette kop rondlopen.

Van de week eens even langs de lush winkel hier en die shampoo eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:07

Hallo iedereen,

Als jullie niet elke dag je haar uitwassen, hoe doen jullie dat dan na het paardrijden? Want je hebt een cap op gehad en gezweet.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:14

AmoorM schreef:
Hallo iedereen,

Als jullie niet elke dag je haar uitwassen, hoe doen jullie dat dan na het paardrijden? Want je hebt een cap op gehad en gezweet.

Mijn nieuwe cap is serieus waar een verademing! Ik zweet na genoeg niet onder mijn cap. Sowieso niet met deze temperaturen, zomers soms wel.

Ik was mijn haar ook 1 keer per week. Soms 2 keer.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:16

Ik was mijn haar 3/4x per week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:27

Ik denk dat het ook te maken heeft met welke soort shampoo je je haar wast. Misschien is het handiger op daar kritischer naar te kijken ipv de shampoo die op dat moment in de aanbieding is.

Hoevaak borstelen jullie het? Ik heb de nijging om heel vaak mijn haren te borstelen of met mijn handen door mijn haar te gaan, ik las dat het daar ook vet door wordt. Dat wil ik afkicken, maar dat is ook best lastig haha.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:28

Elke dag soms wel 2x heb heel snel klitten

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:32

KellyR schreef:
Mensen die hier bijna elke dag hun haar wassen, goeie grutjes.
Dat is onwijs slecht voor je haar, zeker als je droog haar hebt!

Ik was nu 2x per week en wil het eigenlijk naar 1x per week brengen. Alleen ik heb dus vol en droog haar. Na 3 dagen wordt het vettig bovenop en de 4e dag was ik het dan. Maar dat is alleen aan de bovenkant. Het gevolg is dus dat de bovenkant sluik wordt terwijl de rest van mij haar nog vol is. Dit accentueert het vette gedeelte weer 3x zo erg :(

En voor iedereen die denkt dat je 1x pw douched als je 1x per week je haren wast. Dat is niet waar, er bestaat zo iets als een badmuts of een elastiekje :)

Ik heb de oplossing :+ Ik gebruik zelf olie, en als de bovenkant vettig wordt terwijl ik het pas savonds wil wassen ofzo smeer ik gewoon onder veel olie :D Dan valt de bovenkant niet meer op. Moet ook zeggen dat dat voor mijn gevoel ook helpt om je haar zacht te krijgen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:32

Ongeveer een keer per dag borstel ik het door, tenzij mijn haar helemaal in de klit zit uiteraard, dan nog eens.
Mijn haar is alleen erg aantrekkelijk oid. mensen houden er van om het te vlechten en een vriend van mij kan er ook echt niet afblijven :+

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:33

Ik was mijn haar om de dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:42

annikeee19 schreef:

Heb je dan niet heel snel droog/pluizig haar?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:54

Ik borstel mijn haar zelden. Om de dag was ik het goed en gebruik ik goede cremespeoling, dat is voldoende.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:32

AmoorM schreef:
annikeee19 schreef:

Die klitten kun je er ook heel makkelijk uithalen met droogshampoo.. Miss een tip voor de dames die het snel hebben?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:47

Ik was mijn haar om de dag. Omdat, als ik langer ga wachten met wassen, mijn haar iets vet wordt en daardoor mijn hoofdhuid gaat kriebelen. En ook omdat ik een paar keer per week sport.

Creme spoeling doe ik alleen in de punten/halverwege mijn haar. En ik borstel het af en toe met een tangle teaser. Sindsdien heb ik weinig afgebroken punten :)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:47

AmoorM schreef:
annikeee19 schreef:

Pluizig wel ;)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:55

2x per week. Soms x extra als ik bijv wedstrijd heb gehad. Dan zit er een boel lak in mn haar

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:15

Ik ook 2x in de week en soms een keer extra, als ik een bijzondere gelegenheid heb of als ik naar de kapper ga.

Voor de rest: Lang leve de droogshampoo :D