Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:01

Hmm dat werkt motiverend := , ik eet wat bewuster en schop me zovaak mogelijk naar buiten. Heb wat slippertjes maar die compenseren we wel, aardappelen de deur uit en meer zonder eten. Varken laat ik zoveel mogelijk staan , veel groente bij het eten. Eet al meer vers nu , gisteren heksensoep ik vertel maar niet wat daar inzat :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:08

Prutsmuts schreef:
Ben bang dat WW bij mij niet werkt. Ruim 3 weken bezig en hou me keurig aan dr punten. Ok, gisteren 5 puntjes van het weekbudget gesnoept en vanmorgen gaf de weegschaal mijn startgewicht weer aan! Weg motivatie!

Yup, ik ken het. Een aantal jaren geleden heb ik WW gedaan, werkte niet (oke, ik stopte met roken en ging sporten, maar na 3 weken was er nog geen 100 gram af).
Nu doe ik het sinds 5 weken, maar mijn weegschaal steekt elke ochtend zijn middelvinger naar me op.

Hoeveel punten mag jij per dag?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:33

Ik mag 36 punten. Maar vind het nog best veel en moeilijk op te krijgen.
Aan de beweging ligt het niet; een peuter en dreumes in huis, 4 stallen en weides uitmesten, paardrijden en hond wandelen. Hardlopen wil ik weer oppakken vanaf morgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:11

Prutsmuts schreef:
Ben bang dat WW bij mij niet werkt. Ruim 3 weken bezig en hou me keurig aan dr punten. Ok, gisteren 5 puntjes van het weekbudget gesnoept en vanmorgen gaf de weegschaal mijn startgewicht weer aan! Weg motivatie!

Ik blijf knalvast op 68 kilo hangen maar was wel 6 cm taille en 1 cm heupen kwijt en iedereen zegt ineens dat ik zo ben afgevallen :=

Stug volhouden, het zet echt wel zoden aan de dijk!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:26

68 kilo.....Daar kan ik alleen maar van dromen!
Ik blijf ook volhouden. Dat is het voordeel van WW, je mag in principe alles dus goed vol te houden vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:30

Wauw idd :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 05:34

Ik ben maar een uk he, dat moet je ook meenemen. Ik zit nu heel nipt binnen mijn bmi, maar daar mag geen halve kilo bij :=
Voor het mooie wil ik nog wat er af.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:18

Urielle schreef:
Ik ben maar een uk he, dat moet je ook meenemen. Ik zit nu heel nipt binnen mijn bmi, maar daar mag geen halve kilo bij :=
Voor het mooie wil ik nog wat er af.

Heel herkenbaar! Ik weeg nu 59,6kg maar als ik boven de 60kg kom, zit ik weer op overgewicht :')

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 08:21

68 kilo zit ik nou ook nog niet aan.
En dat terwijl ik eigenlijk 60 als streefgewicht heb.
Op vakantie extra opgelet maar niet al het lekkers laten liggen.
Nou vind ik het oppakken weer lastiger.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:22

Ik heb ook een te hoge BMI met mijn 67kg, inderdaad ook een ukkie.

Prutsmuts, wat een boel punten! Ik mag er 26 per dag en dan die 49 per week. Aan 26 punten zit je zo.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:29

Dat vind ik dus ook erg veel. Ga denk ik toch maar eens zo'n cursus opzoeken....

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:34

Ik ben sinds drie weken aan het sonja bakkeren, wat de meeste volgens mij intens verschrikkelijk vinden :+. Ik heb één van der latere boeken dat ze een reis maakt in Afrika en er is qua eten erg veel diversiteit. Zo mocht ik ook een avond zelf shoarma maken van kip en een pitabroodje eten of tussen de middag een stuk stokbrood met tonijn, ook staan er handige gezonde gerechten in. Wat ik nu vooral leer is om niet altijd maar brood te eten, maar ook is yoghurt of kwark met muesli te pakken. Ook is het voor mij een stok achter de deur omdat je echt een weekmenu hebt, anders ga ik al vrij snel smokkelen en ik eet een stuk meer fruit!

Wij eten elke vrijdagavond nog patat met een snack, onze cheatmeal :D. Ik doe het samen met m'n ouders en mij bevalt het eigenlijk prima. Ik heb niet de hele dag door honger en geniet van het eten dat ik mag eten. Ik ben in drie weken drie kilo afgevallen, dus gaat z'n gangetje :). Ik ben 1.73 en weeg momenteel 76. Ik moet dus nog 1 of 2 kilo voor een gezond BMI. Het liefst kom ik rond de 70.

Ik ben echt heel bewust geworden van wat ik in mijn mond stop en dat is de hele gedachte achter diëten. Je lijfstijl veranderen.

Zoek een buddy en sta open voor verschillende diëten, voor iedereen werkt weer wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:34

Ik kan alleen maar jaloers zijn op jullie gewicht :+ , was al 75 kilo op mijn 14de

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:13

Ik ben daar óók zwaar jaloers op!
* keep on dreaming *

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:25

MevrouwtJ, dat klinkt niet als een gek boek! Ik vond dat aardappelen, groente en vlees zo tegenstaan (en ik lust geen kwark/yoghurt, dat is echt een kwelling).

Vanmorgen een roggebroodje met pindakaas en banaan op en een beker Optimel. Vanmiddag bak ik eieren met ui en spinazie, met 2 speltboterhammen. Vanavond eten we bio volkorenpasta met vegetarisch gehakt en zelfgemaakte saus. En tussendoor fruit.

Was gisteren trouwens 100 gram zwaarder bij de WW. Ze zei dat ik ook wel erg zware schoenen aan had _O- Ik zei ervoor nog tegen een vriendin: 'ik kan wel ballerina's aantrekken, maar dat valt ook zo op!', die vrouw bij de WW zei dat ik gewoon teenslippers mee moest nemen. Oke, dat doen we dus volgende week!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:56

Ik heb al vanalles geprobeerd door de jaren heen. Nooit echt enorm overgewicht gehad, maar wel nogal aan de stevige kant.

NU na mijn tweede zwangerschap mochten er wel weer wat kilootjes vanaf en ik besloot eens gek te doen en te gaan sporten, Krachttraining in combinatie met cardio. En daarnaast max 1500 kcal op een dag eten verdeeld over 6/7 eetmomenten per dag, ontbijt, 2/3x tussendoortje, lunch en avondeten.
Ik ben sinds januari dit jaar een kilo of 7 afgevallen en 5%gezakt in vetpercentage
heb geen moment honger gehad of snaaizin ofzo, gewoon omdat ik heel geregeld iets mocht eten.

en geen gekkigheid zoals koolhydraten vermijden ofzo. Gewoon de volledige schijf van 5..alleen iets meer eiwit

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:05

Mag ik me ook melden? Door weight watchers online bijna 12 kg afgevallen. Blijf mooi stabiel en dit gewicht (66 kg bij 1.74) past goed bij me

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:06

Gefeliciteerd, netjes!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 09:11

Donderdag afspraak bij de diëtiste. Hopen dat ik dan meer handvatten krijg en ik de discipline krijgt om weer echt aan de slag te gaan.

Na vakantie is het lastig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:18

Netjes, benangelique! +:)+ Hoe lang heb je erover gedaan?

Ik ben in 2011 11kg afgevallen met koolhydraatarm, maar die kilo's heb ik allemaal weer mogen verwelkomen.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:32

voor mij werkt het erg goed om veel eiwitten te eten. je eten zorgen dat 50% koolhydraten is (dat is dus ook groente en fruit), 30% eiwitten en 20% vet. Als je veel eiwitten eet zit je langer vol en heb je geen trek meer in al die zoete troep. Ik ben ook suikerverslaafd, maar als ik het maar een week volhou om nauwelijks iets met toegevoegde suikers te eten is mn lichamelijke suikerverslaving weg en met veel eiwitten heb je die cravings naar suiker ook niet meer. je zit gewoon vol en hebt niet meer continue trek en zin om iets te eten. wat met suikers wel is. bij mij is het lastige alleen, dat als het een hele tijd goed is gegaan, dat ik denk dat ik wel weer een keer wat lekkers kan eten met suiker......maar dat werkt dus niet......dan ga ik weer meer snoepen en dan zit ik alweer op het oude patroon.
Ik heb mijn ideeen van eten vooral van www.jasperalblas.nl en van Personal Body Plan

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:44

Mijn moeder is 20 kg afgevallen in ruim een jaar en valt nog steeds af. Met jawel, Sonja Bakker. Dan eet je 6 keer per dag (3 maaltijden, 3 tussendoortjes) waardoor je stofwisseling aan de gang gezet wordt. Werkt dus wel degelijks en niets "Stakker" aan want je gooit enkel je manier van eten om.
Mensen met een gastric bypass moeten ook 6 x per dag eten zodat ze afvallen.

In de boeken staan goede menu's maar na een tijdje weet je ook zelf wel wat je kunt pakken.
Mijn moeder kon in het weekend qua ongezond lekkers ook gewoon losgaan. Viel ze ook nog gewoon af.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:08

Dieet is tijdelijk en dat is niet goed. Je zal je eetpatroon, gewoonte moeten omgooien. Veel variëren, met broodsoorten, yoghurt en kwark, crackers enz. Ik lees veel je zult het lekkers uit huis moeten halen maar wanneer je echt kijkt wat er in "lekkers" zit is het ineens minder lekker. In chips zit ongelooflijk veel suiker, zo ook in frisdrank en sapjes uit pak.
Ook ik vond dat ik te zwaar werd en voelde mij daar niet goed bij. Ik heb eerst twee drie maanden dagelijks opgeschreven wat ik at en dronk. Dat geeft inzicht, hierna gekeken wat er veranderd zou kunnen worden, bijvoorbeeld een gemakkelijke maaltijd vervangen door een verse maaltijd. Een en ander koste wel wat tijd en energie. Ik heb hier gewoon de tijd voor genomen en rustig aan veranderingen aangebracht voor mijzelf. ook mijn dochters hebben voor zichzelf gekeken of er iets voor hun veranderd kon worden. We zijn met z'n drieën lid geworden van de sportschool en dit heeft wel het meeste resultaat gegeven. We letten gewoon goed op wat we in onze mond stoppen en echt een tomaatje is echt heel lekker, trosje druiven, appel, ander fruit echt waar. Zet in het weekend geen zak chips meer neer maar noten en wat rozijnen en rauwkost. en blijf wel genieten van het patatje wat je zo af en toe neemt en lekker uit eten. maar zoals Sonja zegt het is maar 1 dag sinterklaas, 2 dagen kerst 1x oud en nieuw en probeer tussen al die feestjes door weer goed op te letten wat je in je mond stopt.
Heel veel succes met het veranderen van je eet patroon

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:19

SsSimonee schreef:
Hoi iedereen,
Ik ben mijn buik en overtollige vetrollen zat.
Ik ben 1,60 en 70 kg. Wil er zeker 10 kg van af hebben.
Weet waar de fouten zitten en dat is het lekkers niet kunnen laten liggen.
Ik eet namelijk best gezond, ben sportief en heb behoorlijk actief werk.
Maar die lekkere broodjes, snoep en vooral chips in de supermarkt.
Wie heeft de gouden tip om hier sterker in te worden?

Geen brood meer eten, geen snoep en koekjes meer.
Wel: magere kwark, magere yoghurt.

Ik val hierdoor kilo's af als ik dat ECHT wil alleen je moet het wel doen en volhouden en dat is lastig. :P

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:21

2IJsjes schreef:
Dieet is tijdelijk en dat is niet goed. Je zal je eetpatroon, gewoonte moeten omgooien. Veel variëren, met broodsoorten, yoghurt en kwark, crackers enz. Ik lees veel je zult het lekkers uit huis moeten halen maar wanneer je echt kijkt wat er in "lekkers" zit is het ineens minder lekker. In chips zit ongelooflijk veel suiker, zo ook in frisdrank en sapjes uit pak.
Ook ik vond dat ik te zwaar werd en voelde mij daar niet goed bij. Ik heb eerst twee drie maanden dagelijks opgeschreven wat ik at en dronk. Dat geeft inzicht, hierna gekeken wat er veranderd zou kunnen worden, bijvoorbeeld een gemakkelijke maaltijd vervangen door een verse maaltijd. Een en ander koste wel wat tijd en energie. Ik heb hier gewoon de tijd voor genomen en rustig aan veranderingen aangebracht voor mijzelf. ook mijn dochters hebben voor zichzelf gekeken of er iets voor hun veranderd kon worden. We zijn met z'n drieën lid geworden van de sportschool en dit heeft wel het meeste resultaat gegeven. We letten gewoon goed op wat we in onze mond stoppen en echt een tomaatje is echt heel lekker, trosje druiven, appel, ander fruit echt waar. Zet in het weekend geen zak chips meer neer maar noten en wat rozijnen en rauwkost. en blijf wel genieten van het patatje wat je zo af en toe neemt en lekker uit eten. maar zoals Sonja zegt het is maar 1 dag sinterklaas, 2 dagen kerst 1x oud en nieuw en probeer tussen al die feestjes door weer goed op te letten wat je in je mond stopt.
Heel veel succes met het veranderen van je eet patroon

+1