Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prutsmuts schreef:Ben bang dat WW bij mij niet werkt. Ruim 3 weken bezig en hou me keurig aan dr punten. Ok, gisteren 5 puntjes van het weekbudget gesnoept en vanmorgen gaf de weegschaal mijn startgewicht weer aan! Weg motivatie!
Prutsmuts schreef:Ben bang dat WW bij mij niet werkt. Ruim 3 weken bezig en hou me keurig aan dr punten. Ok, gisteren 5 puntjes van het weekbudget gesnoept en vanmorgen gaf de weegschaal mijn startgewicht weer aan! Weg motivatie!
SsSimonee schreef:Hoi iedereen,
Ik ben mijn buik en overtollige vetrollen zat.
Ik ben 1,60 en 70 kg. Wil er zeker 10 kg van af hebben.
Weet waar de fouten zitten en dat is het lekkers niet kunnen laten liggen.
Ik eet namelijk best gezond, ben sportief en heb behoorlijk actief werk.
Maar die lekkere broodjes, snoep en vooral chips in de supermarkt.
Wie heeft de gouden tip om hier sterker in te worden?
2IJsjes schreef:Dieet is tijdelijk en dat is niet goed. Je zal je eetpatroon, gewoonte moeten omgooien. Veel variëren, met broodsoorten, yoghurt en kwark, crackers enz. Ik lees veel je zult het lekkers uit huis moeten halen maar wanneer je echt kijkt wat er in "lekkers" zit is het ineens minder lekker. In chips zit ongelooflijk veel suiker, zo ook in frisdrank en sapjes uit pak.
Ook ik vond dat ik te zwaar werd en voelde mij daar niet goed bij. Ik heb eerst twee drie maanden dagelijks opgeschreven wat ik at en dronk. Dat geeft inzicht, hierna gekeken wat er veranderd zou kunnen worden, bijvoorbeeld een gemakkelijke maaltijd vervangen door een verse maaltijd. Een en ander koste wel wat tijd en energie. Ik heb hier gewoon de tijd voor genomen en rustig aan veranderingen aangebracht voor mijzelf. ook mijn dochters hebben voor zichzelf gekeken of er iets voor hun veranderd kon worden. We zijn met z'n drieën lid geworden van de sportschool en dit heeft wel het meeste resultaat gegeven. We letten gewoon goed op wat we in onze mond stoppen en echt een tomaatje is echt heel lekker, trosje druiven, appel, ander fruit echt waar. Zet in het weekend geen zak chips meer neer maar noten en wat rozijnen en rauwkost. en blijf wel genieten van het patatje wat je zo af en toe neemt en lekker uit eten. maar zoals Sonja zegt het is maar 1 dag sinterklaas, 2 dagen kerst 1x oud en nieuw en probeer tussen al die feestjes door weer goed op te letten wat je in je mond stopt.
Heel veel succes met het veranderen van je eet patroon