Tekenbeet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:16

Puck94 schreef:
gohya schreef:
Ik kreeg een rode plek die groter werd en later ook jeukte.Het was een kleine teek en die zat op me onderrug.Geen idee hoe lang die er al zat,ik ontdekte hem bij toeval,toen ik de jeuk kreeg.
Na ongeveer een jaar begon de jeuk weer op die plek en daaarna kreeg ik de ene na de andere klacht/ziekte.

Precies zo ging het bij mij ook! Ik was gebeten op mijn been, de teek heeft er minstens een hele middag gezeten. Dat is nu ongeveer 8 weken geleden, allemaal vage klachten inderdaad...
Heb vandaag bloed laten prikken en als daar niks uit komt laat ik me voor de zekerheid nog testen in Duitsland.

Edit: HA zei trouwens dat ze nu de procedure hebben om na een tekenbeet waar een plek of kring van komt, antibiotica te geven voor 1 dag. Hier wisten haar assistentes blijkbaar niks vanaf want ik heb er 2 gesproken, en die zeiden allebei dat als je geen kring hebt er sowieso niks aan de hand is. Terwijl een rode plek dus ook Lyme kan zijn. HA was not amused en ging de assistentes erop aanspreken :=

Ik zou ILADS gaan bespreken met je huisarts.
Op z'n minst een maand een combi behandeling.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:38

Ik ga al geruime tijd door de molen in het ziekenhuis vanwege de ene na de andere klacht.
Volgende week een evenwichts onderzoek bij de KNO arts,de week erop naar het UMC Utrecht voor controle van me oog [huidkanker] .Als er bij de KNO niks uitkomt,zal het Neuroloog worden en een scan v.d. hersens.Ik ben zó ontzettend vergeetachtig geworden de laatste jaren,das echt niet normaal meer.Ook vaak duizelig, omvallen,net of ik dronken ben.Maar ik drink niet,dus daar ligt het niet aan. ;)
Ik heb bij de apotheek erover gepraat,zij begreep ook niet waarom er zo weinig aan gedaan word in Nederland.Meer en meer mensen lopen met Lyme rond zonder het te weten.Alle kosten van de onderzoeken die ik al heb gehad en nog ga krijgen kost handenvol geld.Als ze nou een écht goede test en/of behandeling tegen Lyme geven,scheelt ze dat zoveel geld!
Ik begrijp niet dat ze dat niet inzien.

Ik ben idd ruim 5 jaar geleden gebeten door een teek.Het was een Nymf,dat zag ik toen ik hem eruit krabde.

sneeuwpop

Re: Tekenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:43

Waarom doe je zelf de test niet bij arminlabs? Dan weet je gelijk meer. Kans is groot dat de nederlandse tests negatief uit vallen op lyme

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:46

Ik ga verschillende adressen zoeken voor een test.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:37

Arminlabs voor LTT en CD57 prima.
Je hebt ook nog ganzimmun in Keulen/München, Redlabs en in Nederland: ProHealth in Weert.

Hou er wel rekening mee dat sommige testen in Nederland niet geaccepteerd worden, en het nooit 100% uitsluit, dus opzich schiet je anderzijds weinig op met een test. Maar je moet ergens beginnen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:38

gohya schreef:
Ik ga al geruime tijd door de molen in het ziekenhuis vanwege de ene na de andere klacht.
Volgende week een evenwichts onderzoek bij de KNO arts,de week erop naar het UMC Utrecht voor controle van me oog [huidkanker] .Als er bij de KNO niks uitkomt,zal het Neuroloog worden en een scan v.d. hersens.Ik ben zó ontzettend vergeetachtig geworden de laatste jaren,das echt niet normaal meer.Ook vaak duizelig, omvallen,net of ik dronken ben.Maar ik drink niet,dus daar ligt het niet aan. ;)
Ik heb bij de apotheek erover gepraat,zij begreep ook niet waarom er zo weinig aan gedaan word in Nederland.Meer en meer mensen lopen met Lyme rond zonder het te weten.Alle kosten van de onderzoeken die ik al heb gehad en nog ga krijgen kost handenvol geld.Als ze nou een écht goede test en/of behandeling tegen Lyme geven,scheelt ze dat zoveel geld!
Ik begrijp niet dat ze dat niet inzien.

Ik ben idd ruim 5 jaar geleden gebeten door een teek.Het was een Nymf,dat zag ik toen ik hem eruit krabde.

Er valt geld te verdienen he met chronisch zieken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:28

Idd. Hannanas mensen die genezen valt niks meer aan te verdienen. En zo gaat het echt hoor,want ze doen écht helemaal niks om de ziekte van Lyme te onderzoeken en te bestrijden.
Das net met kanker zo,er is wel een medicijn,maar die is duur én die geneest he.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:08

Tis echt schandalig eigenlijk. De gezondheid van mensen, levens redden, is toch het belangrijkste wat er is? Of zou moeten zijn...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:31

Ik meld mij ook :\
Weet het nog maar een paar weken. Kan mij geen tekenbeet de laatste jaren herinneren, maar ander bloedzuigend gespuis kan dit ook overbrengen. Sta er ook versteld van hoe weinig een HA hierover weet ( of wil weten := )...heb zelf tig keer moeten vragen om op Lyme te testen. En heb nu ook weer zelf moeten vragen voor een doorverwijzing naar de neuroloog. Over de western blott test heb ik nog maar gezwegen...ze denkt dat de hoeveelheid antistoffen niet voldoende is om al die vage klachten te verklaren.. :? Denk dat ik maar eerst eens op zoek ga naar een andere HA....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:30

Wat een koekenbakker weer.

Waar zijn de goede huisartsen !!?
Ik zoek er ook nog eentje.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:35

melody7 schreef:
Grote kans dat het wel Lyme is, die typische kring is helemaal niet zo typisch en kan zich op tig manier uiten. Ook als gewone vlekken.. Ik zou aandringen op antibiotica (4-6 weken Doxycycline), als hij die nu krijgt is het waarschijnlijk gewoon op tijd en is de kans veel kleiner dat het chronisch wordt/dat het in verdere stadiums komt.

En laat je niet afschepen door een dokter die er geen verstand van heeft, Lyme is helaas zeer onderschat en het grootste gedeelte artsen weten amper waar ze het over hebben -O- Dit is absoluut niet normaal na een tekenbeet.
Amen. Ik wilde hetzelfde typen. Succes TS en sterkte voor je vriend! :(:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:19

Nachocheese schreef:
Heeft wel een kuur voor 10 dagen, ga er wel voor zorgen dat hij deze sowieso kan verlengen.

Maandag eerst voor verlengen bellen, en dan is z'n eigen huisarts aan de beurt ~~}>

Hebben jullie ondertussen nog contact gehad met de eigen HA ?

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:24

Voor de duidelijkheid , ik ben ts dit is m'n oude profiel, die ik bedacht dat ik die ook nog had..

Ik heb zijn eigen huisarts gebeld. En die ging gelijk akkoord met 2 weken antibiotica erbij. De rode vlek trekt weg, maar is nog wel zichtbaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:08

Heb je 2 profielen dan?

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:40

Ik ben in 2005 positief getest in Nederland. Ik heb toen heel lang 400 mg Doxycicline gehad, echter ben ik eind 2014 tot op heden weer zo ziek geworden. Test in Nederland is nu dubieus, dus net onder de waarde van positief. Ik heb nu 4 behandelingen met biofotonen gehad. Een maand geleden lag ik bijna hele dagen op bed en had ik zenuwpijnaanvallen waardoor mijn bloeddruk zo laag was dat ik telkens bijna flauwviel. Nu ben ik overdag uit bed en ben veel helderder in mijn hoofd. Ik maak zelfs af en toe een kleine wandeling. Daarnaast volg ik een streng dieet en slik ook Samento en Banderol. De Samento en Banderol slik ik sinds maart dit jaar. De verbetering is begonnen vanaf de behandeling met biofotonen. De komende maanden moet ik daar nog wekelijks heen. Ik ben er nog lang niet, maar ik hoop zo dat dit de oplossing voor mij blijkt te zijn.

Ik ben bij deze therapie gekomen door het boekje 'Licht op lyme' dat al eerder werd genoemd.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:17

gohya schreef:
Heb je 2 profielen dan?

Ik had altijd het ziamara profiel tot 2013, toen nooit meer op bokt gezeten( heb toen ziamara verkocht)

En wilde opnieuw beginnen met nachocheese, was mijn oude wachtwoord voor ziamara vergeten.
Kwam in een mail mijn ww tegen omdat ik het een beetje rot vond dat ik in dit topic niet meer kon antwoorden ivm de 25 nuttige berichten. (Een mod had het in een andere categorie gezet)

En inge_aryn dat zou fijn zijn als je de oplossing zou hebben gevonden..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:20

ziamara schreef:
Voor de duidelijkheid , ik ben ts dit is m'n oude profiel, die ik bedacht dat ik die ook nog had..

Ik heb zijn eigen huisarts gebeld. En die ging gelijk akkoord met 2 weken antibiotica erbij. De rode vlek trekt weg, maar is nog wel zichtbaar.

Ah ok, oud nieuw profiel dus :D
Fijn dat je vriend toch al voor 2 weken antibio kreeg ! De arts wil dus wel meedenken lijkt me !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:22

Inge wat een ellende zeg :\ Na zoveel jaren en veel antibio toch weer erg ziek geworden :(
Hopelijk gaat het met deze behandelingen nu in de goede richting ! Wat moet ik mij voorstellen bij zo'n behandeling met biofotonen ?

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:30

Als je antibiotica gebruikt dan pak je de spirocheten aan die in je bloed zitten. Ze zijn alleen erg slim en kunnen zich schuilhouden in bijvoorbeeld je spieren en/of gewrichten. Ze gaan dan ook vaak in cystevorm over. Je denkt dan dat je beter bent, maar op het moment dat je immuunsysteem laag is kan je dus weer erg ziek worden.

Wat de theorie achter de biofotonen is kan ik niet precies uitleggen, maar dit is wel te vinden op internet. Bij een behandeling wordt je eerst doorgemeten op je vingers. Je houdt dan in je ene hand een buisje vast en je andere hand wordt doorgemeten. Als dit is gedaan dan krijg je 2 staafjes van plexiglas in je hand en dan wordt er via een apparaat lichtfrequenties je lichaam ingestuurd. Vervolgens worden je voeten ook doorgemeten en daarna plaats je je voeten op 2 plaatjes plexiglas en worden er weer lichtfrequenties je lichaam ingezonden. Er worden frequenties gebruikt om te ontgiften en om de bacterie en een schimmel aan te pakken. Ik weet dat het erg vaag klinkt, maar ik merk echt verschil. De schrijfster van het boekje 'Licht op lyme' heeft deze behandeling ook gedaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:40

Ah ok, is dus een soort van lichttherapie.
Fijn dat het helpt bij jou !
Heb ook zo'n beetje de indruk dat de reguliere geneeskunde eigenlijk heel weinig kan met Lyme :\
Als ik de uitspraken hoor en de vertwijfeling zie bij mijn HA...tja... :roll:

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:09

Top dat hij gewoon bij kreeg TS!

Die biofotonen therapie klinkt wel heel interessant..

Ze kunnen er regulier idd heel weinig mee omdat ze er nog niet genoeg van weten helaas.. En ze staan bijna nergens voor een combi van regulier en alternatief open, als ze samen zouden werken zou dat al veel schelen denk ik.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:02

Wat wel erg belangrijk is bij de biofotonen therapie, is dat je een therapeut hebt die ervaring heeft met de ziekte van Lyme. Dit omdat Lyme vrij complex is en je bij chronische Lyme nog een langere tijd moet nabehandelen. Verder kun je niet te snel, omdat je lichaam de afvoer van afvalstoffen wel moet kunnen verwerken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:37

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:11

Idd. wel handig zeg,die lijst! Thnx.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:29

Ik scoor 129 totaal. Maargoed ik heb ook lyme :+