Koemelk is voor koeien, niet voor mensen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:09

vuurneon schreef:
Rauwe melk kun je zelf ook eenvoudig even pasteuriseren :j

En wat voor voordeel heb je dan nog ervan (afgezien van smaak)?
Ik zie boven iemandd zeggen dat je voedingsstoffen verliest. Dat gebeurd met zelf pasteuriseren nog veel meer omdat je het nooit zo snel kunt afkoelen als de instalatie in de fabriek.

vuurneon

Re: Koemelk is voor koeien, niet voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:11

Voor de mensen die 'fabrieksmelk' en alle enge verhalen eromheen geloven, die hebben het proces dan zelf in de hand door zelf even kort te verhitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:18

Aha, op die fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:36

Lol, rauwe melk niet gezond, als ik zie hoe gezond de mensen in mijn familie zijn die hun melk bij den boer halen, dan denk ik daar toch echt wel anders over. Ze koken de melk wel even, maar dat doen ze enkel omdat het dan langer bewaard.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:37

SandraVerl schreef:
Lol, rauwe melk niet gezond, als ik zie hoe gezond de mensen in mijn familie zijn die hun melk bij den boer halen, dan denk ik daar toch echt wel anders over. Ze koken de melk wel even, maar dat doen ze enkel omdat het dan langer bewaard.

Dus omdat jouw familie toevallig gezond is(wat aan duizend dingen kan liggen, onder andere genetica..) is dat een beter argument dan tientallen wetenschappelijke onderzoeken..? :o
Sorry, ik kom zo vaak zo'n argument tegen(Mijn tante, mijn oom, mijn moeder die... Dus dat klopt (niet)), en ik denk dat iedereen wel snapt dat één zo'n geval helemaal niks zegt over het totaalplaatje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:39

SandraVerl schreef:

Dan is het niet meer rauw...... :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:40

Sizzle schreef:
SandraVerl schreef:

Dan is het niet meer rauw...... :+

Mijn gedachte :') vers dus

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:42

Daarnaast is koken een hogere temperatuur dan pasteuriseren.
Wie hou je dan voor de gek denk ik dan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:13

Sizzle schreef:
Daarnaast is koken een hogere temperatuur dan pasteuriseren.
Wie hou je dan voor de gek denk ik dan.

Dan wordt het steriliseren als je het kookt (>100 graden) ipv pasteuriseren, maar rauw? Nee.... :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-07-15 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:14

Ik heb een koemelkallergie én eczeem, vorig jaar (toen ik nog niet wist waar ik precies allergisch voor was) was het echt niet te doen met de uitslag op mijn gezicht. In december vorig jaar heb ik een uitgebreide bloedtest laten doen en daar kwam uit dat ik een koemelkallergie heb en ook heftig reageer op gluten en ei. Nu eet ik dus al ruim een halfjaar koemelk-, gluten- en eivrij en is mijn uitslag/eczeem echt veel beter geworden. Echter, sinds deze week het weer omsloeg heb ik wel weer schilfers op mijn oogleden en blijft die huid op mijn oogleden gevoelig (bij kou, maar ook als er zon op komt).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:16

superlise schreef:
Ik heb een koemelkallergie én eczeem, vorig jaar (toen ik nog niet wist waar ik precies allergisch voor was) was het echt niet te doen met de uitslag op mijn gezicht. In december vorig jaar heb ik een uitgebreide bloedtest laten doen en daar kwam uit dat ik een koemelkallergie heb en ook heftig reageer op gluten en ei. Nu eet ik dus al ruim een halfjaar koemelk-, gluten- en eivrij en is mijn uitslag/eczeem echt veel beter geworden. Echter, sinds deze week het weer omsloeg heb ik wel weer schilfers op mijn oogleden en blijft die huid op mijn oogleden gevoelig (bij kou, maar ook als er zon op komt).

kijk nog even wat je verder nog voor inname hebt. Als je voor zoveel eiwitten intolerant / allergisch bent, kun je dat voor andere ook worden. Wellicht ben je volledig overgegaan op soja of andere producten. Hou dat dus nog even (kuch) in de gaten.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:20

Het schijnt dat paardenmelk weer heel goed is voor de huid. Kamp jaren met eczeem, maar na het drinken van paardenmelk heb ik er praktisch geen last meer van. Lekker? Daar zijn de meningen over verdeeld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:23

hetty007 schreef:
Het schijnt dat paardenmelk weer heel goed is voor de huid. Kamp jaren met eczeem, maar na het drinken van paardenmelk heb ik er praktisch geen last meer van. Lekker? Daar zijn de meningen over verdeeld.

Ergens vind ik dat niet logisch.
Paardenmelk is net zo goed voor veulentjes als koemelk voor kalfjes.
Maar misschien moet je dat effect zoeken in hoeveelheden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die 5 glazen paardenmlk per dag achterover slaan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:24

Sizzle schreef:
hetty007 schreef:

Ergens vind ik dat niet logisch.
Paardenmelk is net zo goed voor veulentjes als koemelk voor kalfjes.
Maar misschien moet je dat effect zoeken in hoeveelheden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die 5 glazen paardenmlk per dag achterover slaan.

Paardenmelk is heel anders qua samenstelling. Worden veel producten voor de huid van gemaakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:24

SandraVerl schreef:

Da's dus geen rauwe melk :')

En iedereen kent wel een opa van 80 die een pakje sigaretten per dag rookt en geen longproblemen en kanker heeft, dat maakt het ook niet ineens minder slecht ;)

Echte rauwe melk is niet goed voor kwetsbare mensen, maar gesteriliseerd zoals jouw familie het drinkt is geen probleem :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:27

verootjoo schreef:
SandraVerl schreef:

Da's dus geen rauwe melk :')

En iedereen kent wel een opa van 80 die een pakje sigaretten per dag rookt en geen longproblemen en kanker heeft, dat maakt het ook niet ineens minder slecht ;)

Echte rauwe melk is niet goed voor kwetsbare mensen, maar gesteriliseerd zoals jouw familie het drinkt is geen probleem :)

Dat dus inderdaad :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:31

Dat ergens producten van gemaakt worden is geen argument. Er worden ook heeeeeeele dure zalfjes gemaakt met plantenstamcellen die helpen regenereren _O-

Paardenmelk is echter relatief vet arm dus zal minder een pukkel veroorzaker zijn dan koemelk.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:33

Koemelk is voor koeien, paardenmelk voor veulens, mensenmelk is voor..... zie het al voor me _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:33

En wie weet een stukje placebo effect bij een deel door het enorm positieve imago van paardenmelk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:34

Paardenmelk verkopers dekken hun claim in iedergeval goed in:

Gedurende ongeveer de eerste twee weken kan men men meer uitslag, gerommel in de darmen e.d. krijgen. Het gebruik is afhankelijk van persoon tot persoon en van de hardnekkigheid van de klacht waarvoor paardenmelk gebruikt wordt. In de meeste gevallen kan men na verloop van tijd (2-3 maanden) langzaam afbouwen. Nooit plotseling stoppen, altijd geleidelijk aan.
Een blijvend gebruik van paardenmelk (bv. om de dag) zal het lichaam in belangrijke mate blijven ondersteunen.

Ofwel: als je het veel drinkt is dat niet echt gezond, maar als je er slechts elke tweede dag wat van drinkt kan het geen kwaad, maar blijf het vooral wel kopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 17:40

hetty007 schreef:
Koemelk is voor koeien, paardenmelk voor veulens, mensenmelk is voor..... zie het al voor me _O-

Doet mij denken aan Little Britain. _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:42

Oh bah :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:43

Zag laatst hier iets over op tv, mensen vonden het heel raar om mensenmelk te proeven, maar koeienmelk is heel normaal? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:44

Ik vind het ook prima om een koe te eten, zie mij ook nog geen mens eten :') een haar van een ander in mijn eten vind ik al vies genoeg haha

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:02

magda_90 schreef:
hetty007 schreef:

Doet mij denken aan Little Britain. _O-

Ja dat dus :+ }>