Gillbo schreef:Dat is echt verschrikkelijk en ik hoop ook dat hier een klacht over is ingediend ook al heb je wel iets anders aan je hoofd als nabestaanden.
Het doet mij pijn dat je mening over verpleegkundige zo is geworden soor je ervaringen want ik weet dat dit ook heel anders kan en dat dat ook gebeurt.
Niet zozeer de verpleegkundigen an sich, er was simpelweg geen plaats op de palliatieve afdeling. En op de verpleegafdeling waar mijn moeder gelegd werd, wisten ze simpelweg geen raad met haar.
Over de verpleegkundigen van de thuiszorg, die ons ondersteunden met de verzorging van mijn vader thuis een aantal jaar later, niets dan lof hoor. Maar die hadden hier ook duidelijk zoveel meer ervaring mee en ze aren geweldig voor mijn vader en ons.
De verpleegkundigen in het ziekenhuis konden niet veel zonder toestemming van de arts helaas.
Wij wilden heel graag die arts aanklagen, maar mijn vader was van de oude stempel. Die generatie keek nog op tegen artsen. Voor mijn vader hebben we het toen laten rusten maar wel met elkaar afgesproken dat mijn vader niet dezelfde lijdensweg zou ondergaan.
Hij had zo'n grote angst voor morfine gekregen door de manier waarop het bij mijn moeder gebruikt is, dat hij absoluut niet aan de pomp wilde. Terwijl, als het goed gebruikt wordt, het veel leed kan verlichten.