Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
amoj schreef:Ha gebeld.
Verhaal gedaan. Want heb het de laatste tijd weer veel benauwd.
Wordt weer niet serieus genomen. Ze zitten de komende tijd vol en ik moet over een tijd maar weer eens proberen een afspraak te maken...
Oké, mag ik even heel boos worden?!
Denk echt dat ik van ha ga veranderen. Ik ben het spuug en spuugzat.
Janneke2 schreef:Het komt op mij erg geloofwaardig over.
Niet iedereen is even assertief.
Enne: als je eerder bent weggestuurd, is "je hebt dingen op zijn beloop gelaten" tenminste erg wrang.
Er zijn idd huisartsen die de tijd meenemen: "gaat het met een aantal weken vanzelf over / beter/ wordt het minder?"
Nu, het antwoord op die vraag luidt "nee".
Dan moet er nog eens nader worden gekeken, punt.
...en een huisarts die voor het weekend al geen "niet spoed" dinegn aanneemt, heeft gewoon een te volle praktijk.
(Ik weet wel dat er druk is vanuit de zorgverzekering, de overheid etc en dat ze productie moeten draaien - maar grof gezegd: daar heb je als patiënt niets mee te schaften. Je hoort naar behoren geholpen te worden.)
genja schreef:Janneke2 schreef:Het komt op mij erg geloofwaardig over.
Niet iedereen is even assertief.
Enne: als je eerder bent weggestuurd, is "je hebt dingen op zijn beloop gelaten" tenminste erg wrang.
Er zijn idd huisartsen die de tijd meenemen: "gaat het met een aantal weken vanzelf over / beter/ wordt het minder?"
Nu, het antwoord op die vraag luidt "nee".
Dan moet er nog eens nader worden gekeken, punt.
...en een huisarts die voor het weekend al geen "niet spoed" dinegn aanneemt, heeft gewoon een te volle praktijk.
(Ik weet wel dat er druk is vanuit de zorgverzekering, de overheid etc en dat ze productie moeten draaien - maar grof gezegd: daar heb je als patiënt niets mee te schaften. Je hoort naar behoren geholpen te worden.)
Janneke is toch logisch dat een huisarts voor het weekend niet alles kunnen zien? Mensen zijn ook wel heel erg makkelijk en leggen snel de schuld bij een ander. Ze lopen al weken/maanden met een bepaalde klacht en dan vinden ze het raar als ze bellen dat ze niet dezelfde dag of de dag erna gezien kunnen worden. Zo werkt het nu eenmaal niet.
En nee het komt mij niet geloofwaardig over dat ts het antwoord krijgt dat ze over een paar weken
nog maar eens moet bellen. Als iemand om een afspraak vraagt moeten ze die wettelijk gewoon maken en dan kan daar 1 week tussen zitten maar niet meerdere weken.
Denk dat er gewoon in de communicatie tussen ts en de assistente iets niet goed gaat. Ts zegt zelf al dat ze onzeker is. Het lijkt mij handiger dat ze gewoon even langs de praktijk gaat om face to face een afspraak te maken of dat ze hulp van degene vraagt waar ze woont om een afspraak te maken.
En ja ik vind dat ze dingen op haar beloop heeft gelaten is verder geen verwijt naar ts toe maar ik snap wel waarom de afspraak dan minder snel gaat. Met 2 overlijdensgevallen snap ik heus dat de huisarts geen 1e prioriteit heeft bij je. Maar tussen 23-7 de 1e afspraak en nu begin september zit een behoorlijke tijd als je klachten echt heel erg waren had je eerder tijd gemaakt om actie te ondernemen.
Kan er gewoon slecht tegen dat de schuld altijd maar bij zorgverleners gelegd wordt ene rniet naar eigen handelen gekeken wordt.
genja schreef:Kan er gewoon slecht tegen dat de schuld altijd maar bij zorgverleners gelegd wordt ene rniet naar eigen handelen gekeken wordt.
genja schreef:Ja dat het in België wel zo werkt weet ik gelukkig maar. Daar is de gezondheidszorg beter geregeld als hier in Nederland. Dit is gewoon "normaal" voor nederland. Dus helaas werkt het wel zo in Nederland.
Citaat:Janneke is toch logisch dat een huisarts voor het weekend niet alles kunnen zien? Mensen zijn ook wel heel erg makkelijk en leggen snel de schuld bij een ander.
Citaat:Ze lopen al weken/maanden met een bepaalde klacht en dan vinden ze het raar als ze bellen dat ze niet dezelfde dag of de dag erna gezien kunnen worden. Zo werkt het nu eenmaal niet.
Citaat:Kan er gewoon slecht tegen dat de schuld altijd maar bij zorgverleners gelegd wordt ene rniet naar eigen handelen gekeken wordt.
amoj schreef:Jeetje, waar zeg ik dat ik gelijk geholpen wil worden?
Helemaal nergens. Maar dat ik 2 weken moet wachten en wordt afgewimpeld met bel dan maar eens terug, vind ik niet normaal.
Ik snap ook wel dat ik niet dezelfde dag terecht kan, of desnoods de dag erna niet, maar ik ga toch geen 2 weken wachten?
amoj schreef:Ga ik ook zeker doen.
Gaat mij er om dat als ik een afspraak wil, ik geen 2 weken ga wachten, ook niet als ik zelf 4 weken gewacht heb. Ik wordt blijkbaar niet serieus genomen.