Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:52

Palmera schreef:
Amaris schreef:
In die landen hebben ze siësta's en zijn ze ingesteld op dit weer met andere huizenbouw en standaard airco ed. Verder ligt het hele leeftempo er ook heel verschillend als hier, en on top of that is de luchtvochtigheid daar anders.

Wij zijn er niet op ingespeeld en hebben er dus (meer) last van.

Overigens als het in die landen 40+ graden is (te vergelijken met het 40- van hier de komende week) dan zijn ze daar OOK niet blij, en krijgen dieren en oude mensen het ook erg moeilijk.

Nee hoor! :) De toeristenwoningen hebben allemaal airco, maar de normale mens niet hoor! Kost veel te veel stroom. Ook hier is het gewoon ramen en eventueel luiken dicht houden. Gisteravond binnen ook 30 graden... Dus zoveel anders is het niet dan in Nederland.
Ook het werk gaat gewoon door, en zelfs de siësta is door de crisis niet meer wat hij vroeger was. ;)

Dus ja, iedereen moppert en klaagt. Maar we moeten er gewoon in leven. En er word verder niet zoveel aandacht aan besteed als in Nederland. :)

Nou, inderdaad, hier hebben ze dan wel vaker hoge temperaturen, maar siësta of een rustiger leeftempo kennen ze niet hoor. De meer welgestelde mensen zullen vast airco hebben, maar voor de meesten is dat gewoon veel te duur. Waar ik woon is de enige optie inderdaad luiken en ramen dichthouden, daarnaast hebben veel buren ook witte lakens over de galerij hangen. En in het weekend vluchten veel mensen de stad uit.
Er wordt wel veel geklaagd, maar ja, uiteindelijk is het toch gewoon 'business as usual'.

Hackie

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 05:00

Siesta is hier ook maar twee uur en stroom is hier peperduur, ik betaal zelf mijn WEB rekening en slaap veel beter in de airco, maar veel locale mensen hebben hier ook geen airco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 05:28

Ik ga lekker hele dagen voor de waaier hangen.

Heb helaas alleen donderdag middag examen voor de motor. Kunstjes doen op groot asfalt terrein. In dik motorpak. Benieuwd als dat doorgaat of niet.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:54

De hond en kat maak ik me niiet druk om. In huis blijft het lekker.
Kids hou ik goed in de gaten. Konijnen daar maak ik me wel zorgen om.
Iemand tips voor de konijnen

Water en gras in overvloes en natuurlijk schaduw.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:55

lees op facebook, flesje water invriezen en die in konijnenhok leggen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:57

Plakken ze daar niet aan vast?
Ga zo direct een fles vullen en in de vriezer gooien. Kunnrn R die vanmiddag mooi in de ren hebben liggen

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:09

Bij mij zojuist de waakvlam van de C.V. uitgezet. HA!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:15

Kasmir, heerlijk! Dat is ook mijn hitteplan :D
Mooie paarden zeg!!!

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:24

Afbeelding
Dit was gister wat ik had verteld, dit was van de groep na mij maar zo ziet het er hier uit.
Het midden van dit water is gewoon ondiep (net zo diep als de pony's ervoor) we moesten in het midden blijven dus gewoon tot de knieën ongeveer :) was echt heel leuk en gezellig <3

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:36

Hier gaan de paarden vroeg het land op en op tijd weer naar binnen. Ik heb helaas (nog) niet genoeg schaduw op het land. s'avonds gaan ze weer naar buiten. Rijden zit er de komende dagen denk ik niet in.
Hoewel het gisterenavond met die wind prima te doen was. Ik geloof dat het vandaag ook een harde zuid-oostenwind wordt. Lekker, want die staat dan pal in de stal.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:26

Vandaag werk ik tot een uur of 13.00, daarna ga ik in de zon liggen. En als het niet uit te houden is buiten, dan duik ik mijn werkkamer in :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:26

Horsa schreef:
Bij mij zojuist de waakvlam van de C.V. uitgezet. HA!

Want....?

Hopen dat je hem ook zelf weer aan kan krijgen, anders kun je nog een dienst bellen ook. (En nee, in verbruik en warmte scheelt het helemaal niks)
(heb zelf bij een warmteservicebedrijf gewerkt ;) )

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:35

Ik moet werken in een kledingwinkel, hebben geen airco. Was van de week al niet te harden bij ons, ik hou echt mn hart vast voor deze week..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:48

@blokje de flessen kun in een handdoek pakken of even onder de koude kraan houden zodat ze iets ontdooien zodat ze niet blijven kleven. Zo heb ik het jaren gedaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 09:57

Vanmiddag cakepops maken voor vanavond. Volgens mij hoef ik niet eens het pannetje met chocola op het vuur te zetten om te smelten. :=

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:00

Bedankt voor het advies. Fles ligt in de vriezer. Zo ff een schaduw scherm ovrt een deel van de ren. Ze hebben nu nog schaduw van het hok. Ze liggen ook nog in het hok en niet lekker op het gras.

De pup sluit ik vanmiddag op denk ik. Tenminste als hij zelf geen rust pakt. In huis is het nu 22 graden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:04

Een natte handdoek over het hok helpt ook goed. En veel groenvoer met een hoog vochtgehalte.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:52

Sla en bloemkoolblad staan op hun menu.

Pup en kat verboden te spelen die bleven maar doorgaan.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:39

Ik kom net weer van stal. Mn paarden even lekker gewassen en daarna weer in de wei gezet. We hebben gelukkig 7 inloopstallen en heel wat bomen dus schaduw zat, ze mogen kiezen. Mijn cremello liep als eerste de zon al weer in. Heb dr maar goed ingesmeerd met zonnebrandcreme.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:40

Mijn konijnen maken geen gebruik van de bevroren fles en koelellement.
Ze liggen stijf tegen elkaar aan.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:45

Phoe, ik zit binnen met knallende koppijn, 2 ventilators aan (die dingen zijn geweldig! 23 graden hier in huis!). Hond ligt hier ook voor pampus.
Ik moet straks lesgeven. Heb al groepen bij elkaar in gedaan. Veel afmeldingen en dan hoef ik pas vanaf 5 uur, dan gaan we lekker water spelletjes doen denk ik. Zien wel even hoe het gaat, en anders maar de pony's en elkaar afspoelen ofzo. Wel goed insmeren natuurlijk!

Kelseyclover: wat gaaf! Dat wil ik ook nog graag eens doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:47

Is hier 28 graden in huis , 3 waaiers vol aan. Niet mijn energierekening :=

Ben helemaal zen , uh uitgeteld

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:48

Rebecca schreef:

Zonnepanelen doen het uitstekend! *\o/* Klein beetje tegenstrijdig maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:50

san4nie schreef:
[naam] schreef:

Zonnepanelen doen het uitstekend! *\o/* Klein beetje tegenstrijdig maar

:') Ze zijn in verbouwing momenteel :') , balletje opgooien maar :Y)

De bouwvakker die aan het bouwen is die bezorgen we veel koud drinken , hij moet het af krijgen maar ook om zichzelf denken :j (dat laatste uhm ja , dat doet moeders dus :') )

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:54

Rebecca schreef:
:') Ze zijn in verbouwing momenteel :') , balletje opgooien maar :Y)

De bouwvakker die aan het bouwen is die bezorgen we veel koud drinken , hij moet het af krijgen maar ook om zichzelf denken :j (dat laatste uhm ja , dat doet moeders dus :') )

Wij hebben ze nu een tijdje en de meter loopt hard achteruit op dit soort dagen. Zelf met die twee waaiers aan. Bij mijn vriend werken ze met een tropenrooster. Beginnen om 6 uur en werken tot 12. Kan jullie bouwvakker dat niet ook doen? Haha, ja, goed drinken is wel belangrijk!