De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:59

RaafSmits schreef:
Ooit ik heb eens een edelsteen uitgezocht die aantrekkingskracht op mij had.
En deze steen zijn werking had ook weer connecties met waar ik als persoon mee bezig was.
De steen vind zijn mens.......is dan zo een geijkte kreet.

Was begonnen met het lezen van dit topic en toen kwam ik dit tegen. Moet nu ook even mijn verhaal delen!

Ik stond een aantal jaar terug op een fair in de rij om een boek te laten signeren toen er iets oplichtte in m'n ooghoek. Een aantal kraampjes verder had een steen het zonlicht te pakken en scheen vol mijn oog in. Ik keek weer weg (want auw, licht in je oog :') ) maar moest na het signeren toch even naar die steen kijken.

Hij was groot en zwaar, beetje groen-grijzig van kleur maar toen ik hem oppakte en bewoog in mijn hand leek het alsof er een lichtje in zat. Labradoriet, wist de dame me te vertellen. Het was een mooie steen, maar ik vond hem te groot en onhandig en ben weggelopen.
Toch bleef het knagen en ben ik later op de dag terug gegaan. De steen was er nog! Toch maar gekocht. Ik had verder geen idee van de werkingen van labradoriet dus eenmaal thuis dit maar eens even opgezocht..de dingen waar deze steen bij zou helpen waren precies de dingen waar ik op dit moment moeite mee had!

Toch wel bijzonder en ik draag dat veel te grote ding toch heel veel bij me. Ik ben hem zelfs een tijdje kwijt geweest en achtte hem verloren. Maar toen ik een tijdje terug er weer eens aan dacht dat ik hem nu wel kon gebruiken vond ik hem terug op een hele normale plek. >;)

Het is mijn go-to steen. Als ik iets moeilijks ga doen heb ik hem altijd bij me.

Blixem

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:15

hmm ook even gezocht en deze stenen spreken mij aan; smaragd, maansteen, chacedoon en carneool ze stonden bij mijn sterrenbeeld, hoe zoeken ze uit welke steen bij een sterrenbeeld past?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:04

Myrthe2003 schreef:
hmm ook even gezocht en deze stenen spreken mij aan; smaragd, maansteen, chacedoon en carneool ze stonden bij mijn sterrenbeeld, hoe zoeken ze uit welke steen bij een sterrenbeeld past?

Dat zijn duizenden jaren oude overleveringen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:29

anjali schreef:
Myrthe2003 schreef:

Dat zijn duizenden jaren oude overleveringen.

En toch klopt het niet, ik heb ooit dus die aventurijn gekocht omdat dat bij de weegschaal zou horen. Ik lees op andere sites weer edelstenen die totaal niet voorkomen op het lijstje wat ik eerder gezien heb.

Hier staat aventurijn genoemd als steen voor de weegschaal:
http://www.crystalstone.nl/level3pages. ... ageid=9331

HIer wordt aventurijn niet genoemd als steen voor de weegschaal:
http://www.edelstenenenmineralen.nl/ede ... beeld.html

Dus wat is dan de waarheid? Ik vind aventurijn overigens ook gewoon mooi.

Ik zal eens kijken waar mijn barnsteen gebleven is, ik heb zelf ooit een paar stukken barnsteen gevonden. Het is dus ruw en niet echt heel mooi, maar wel echt barnsteen. Eigen gevonden ongereinigde pure stenen vind ik toch echt mooi.
Ik heb nog een 'bol' thuisliggen, deze is hol van binnen, ook gevonden, ik vermoed dat er quarts/bergkristal in zit, maar dat moet ik nog uitzoeken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:01

Het ligt eraan waar die lijst vandaan komt. Als je een lijst hebt die uit het Middeleeuwse Europa komt, dan zullen er alleen stenen op kunnen staan die in die tijd en op die plaats bekend waren. Granaat, agaat, carneool, en ook barnsteen, werden allemaal in Europa gevonden en dus veel gebruikt. Momenteel kun je overal stenen kopen die van over de hele wereld komen en er is dus veel meer keus.Amethyst bijv. was vroeger een van de allerduurste stenen, maar tegenwoordig wordt hij zo veel uit Brazilie geimporteerd dat hij niet duur meer is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:24

Ik heb drie hele mooie edelstenen voor aan een ketting, maar ik heb van maar 1 een idee welke soort het is (melkkwarts)

Iemand enig idee welke dit zijn?

Afbeelding
Ik denk dat dit een carneool is, maar ik ben erg benieuwd naar die rode stip

Afbeelding
Deze heb ik geen idee

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:27

Ik draag ze ook weer...

Heb er nu voor het slapen (zou moeten opzoeken welke) ook onder mijn kussen liggen... En normaal standaard om 4 uur wakker, nu niet meer... (of ik ben er gewoon toevallig overheen gegroeid)

Vroeger hadden we altijd aquamarijn om, bij mijn zusje ging die altijd stuk een paar dagen voordat ze een astma-aanval kreeg... Of het toeval is, geen idee...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:23

Aquamarijn werkt voor de luchtwegen, wel toevallig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:33

KittyDylan schreef:
Zijn hier ook kenners die zien of zo'n steen een echte is? :o
Ik heb een edelsteen die pap eens mee heeft genomen uit Turkije. Ben wel benieuwd of dat een echte is of namaak
[ [url=m/Wgd8xf.jpg]Afbeelding[/url] ]

jaspis volgens mij er liggen in Turkije ook heel veel van dat soort stenen gewoon op het strand

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:34

KittyDylan schreef:
Volgens mij niet :(
Bruine.. andere zijn nep volgens mij, vooral de groene
[ [url=m/MDVuGe.jpg]Afbeelding[/url] ]

als ze koud aanvoelen zijn ze echt hebben wel natuurlijke kleuren.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:36

Liannetje86 schreef:
Ik draag ze ook weer...

Heb er nu voor het slapen (zou moeten opzoeken welke) ook onder mijn kussen liggen... En normaal standaard om 4 uur wakker, nu niet meer... (of ik ben er gewoon toevallig overheen gegroeid)

Vroeger hadden we altijd aquamarijn om, bij mijn zusje ging die altijd stuk een paar dagen voordat ze een astma-aanval kreeg... Of het toeval is, geen idee...

Engelensteen/seleniet toevallig onder je kussen? Staat daar bekend om. Heb ik ook tijden fijn mee geslapen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:40

laraxXxemma schreef:
Ik heb drie hele mooie edelstenen voor aan een ketting, maar ik heb van maar 1 een idee welke soort het is (melkkwarts)

[ [url=m/S41KDK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KdG58B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze heb ik geen idee

troebel aquamarijn

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:47

oomens schreef:
Mij ook, maar volgens mij zijn er weinig echt degelijk opgezette studies die ook maar iets van een vermeende werking aantonen.

Zeg maar gerust "geen". Om voor de hand liggende redenen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:42

franka75 schreef:
laraxXxemma schreef:

Deze heb ik geen idee

troebel aquamarijn

Ik denk dat hij wat te groen is voor een aquamarijn, hij lijkt op het plaatje wat blauwer dan hij echt is

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:47

Ik heb 3 kleine steentjes met hangertje besteld om eens uit te proberen en omdat ik het mooie stenen vind :) Rhodochrosiet, Rhodoliet en Rozekwarts. Deze stenen versterken de eigenschappen waar ik blij/trots mee/op ben en zouden volgens de site een werking hebben tegen een aantal lichamelijke dingetjes waar ik gevoelig voor ben. Wat ik wel toevallig vind is dat ze alle 3 ook bij mijn sterrenbeeld passen..

Ik vind ze vooral gewoon mooi eigenlijk en heb ze uitgezocht door op een naam te klikken aan de zijkant en naar het plaatje te kijken :) Was snel klaar! Ik heb een tijdje tussen Rhodoliet en Citrien getwijfeld, maar Rhodoliet past mooier bij de andere 2 stenen qua kleur.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:56

Yay! Vandaag is mijn steen van spiritualgarden binnengekomen en ik ben er zooo blij mee!
Hij hangt meteen om mijn nek en gaat daar ook niet meer weg :+
Het is een Valkenoog, welke staat voor afstand nemen en iets van een groter geheel zien, remt (overmatige) angst, emoties, agressie (voor mij soms ook belangrijk) en stemmingswisselingen. Vermindert pessimisme en slachtofferhouding, helpt bij het nemen van beslissingen. De steen remt de energiestroom en bevordert daarmee stress, nervositeit, beven, overmatige hormoonproductie en hyperactiviteit, dat laatste is ontzettend belangrijk voor mij. Ik ben 14 en zit nu in 3 gymnasium en heb mijn aandacht wel nodig, echter heb ik een soort van ADHD maar dan anders. Ik word op sommige momenten heel druk en dan wil ik alleen nog rennen, het liefst een uur aan een stuk. Daar heb ik dan geen tijd voor want ik moet leren. Deze steen vond ik heel mooi en goed werken dus we zullen zien wat hij brengt:)

Overigens ben ik erg tevreden over spiritualgarden, ik en een vriendin hebben zaterdagavond rond 22:00 besteld, en vandaag is hij dus al aangekomen :) netjes in bubbelenvelop, daarin zat een zakje met de steentjes, die in bubbeltjesplastic waren gewikkeld, dus hij zal ook niet snel beschadigen :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:14

laraxXxemma schreef:

Deze heb ik geen idee

Het is carneool, en de onderste amazoniet.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:26

Douchen jullie ook met ketting en steen om? Ik wil het graag wel doen omdat ik de ketting liever niet afdoe, maar ik ben bang dat de ketting dan snel gaat roesten. Desnoods zou ik het aan een touwtje/leren koordje kunnen hangen om mijn nek, maar ik weet niet waar ik dat kan vinden

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:32

Lonneke2001 schreef:
Douchen jullie ook met ketting en steen om? Ik wil het graag wel doen omdat ik de ketting liever niet afdoe, maar ik ben bang dat de ketting dan snel gaat roesten. Desnoods zou ik het aan een touwtje/leren koordje kunnen hangen om mijn nek, maar ik weet niet waar ik dat kan vinden

Een zilveren ketting gaat niet roesten. Let er wel op als je een hangertje hebt waar de steen in gelijmd zit, dat die lijm misschien niet watervast is. Ik draag sieraden die tegen water kunnen wel tijdens het baden, en andere doe ik tijdelijk af dan. Barnsteen kan dof worden door zeep of parfum.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:36

Hmm, dan moet ik hem toch maar afdoen denk ik, hij zit er idd ingelijmd, en ik weet niet zeker of de lijm zo stevig is. Ook weet ik niet of de ketting echt zilver is of gewoon een soort van namaaktroep

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:41

even een vraagje tussendoor.. ik zou wel edelstenen willen proberen. ben heel benieuwd naar de werking er van. maar ik draag al een kettinkje en wil die niet af doen, werkt de kracht van edelstenen ook als je hem bijvoorbeeld in je broekzak of bh doet?

of zou het steentje in de vorm van een armbandje kunnen of iets in die richting? maar eigenlijk vind ik dat ook niet zo handig... iemand een ander idee?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:46

donjalover13 schreef:
even een vraagje tussendoor.. ik zou wel edelstenen willen proberen. ben heel benieuwd naar de werking er van. maar ik draag al een kettinkje en wil die niet af doen, werkt de kracht van edelstenen ook als je hem bijvoorbeeld in je broekzak of bh doet?

Nee, dan ook niet.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:48

donjalover13 schreef:

of zou het steentje in de vorm van een armbandje kunnen of iets in die richting? maar eigenlijk vind ik dat ook niet zo handig... iemand een ander idee?

Dat werkt ook.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:05

oeps de een zegt dat de steen in (ik zou hem dan in mijn bh doen in verband met lichamelijk contact) je bh of broekzak wel werkt en de ander niet.. wat is nu waar?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:11

donjalover13 schreef:

Armbandjes, ringen etc. werken ook, maar je kunt toch gerust het kettinkje wat je nu draagt omhouden en er nog een of meer andere bijdragen. In je broekzak of zo gaat ook, maar dan ben je ze wel gauw kwijt misschien.