Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:38

[***] schreef:
Zouden mensen die dit uit gaan proberen misschien een voor en na foto willen maken van hun haar? Dus 1 van wanneer je begonnen bent, en 1 na een aantal weken/maanden geen shampoo gebruikt te hebben. Ik ben namelijk heel benieuwd of je echt verschil gaat zien.

Ik zit in week 6 nu waarin ik geen shampoo meer gebruik, wil je gerust een foto per PB sturen van voor en na. Voor was het een doffe pluizenbos haar en nu is het gezond glanzend. Ik heb idd de eerste 3 weken met vet haar rondgelopen en nu wordt het gewoon niet meer vet. Was het eens in de week met bakingsoda en de overige dagen met karnemelk en azijn. Geen zeer hoofd meer, geen eczeem meer en geen jeuk, voor mij was het 3 weken met vet haar rondlopen dubbel en dwars waard.

Suusie22

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:40

Hebben jullie in de 1e paar weken dat je met een 'vette' kop rondloopt ooit commentaar of reacties gekregen van anderen?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:44

Ja ik een keer toen ik erom vroeg bij een collega of het opviel en die gaf aan dat ze dacht dat ik net uit bad kwam en omdat het op een staart zat zolang " nat" bleef. Op zich kon ik het goed volhouden omdat mijn hoofdhuid al heel snel minder zeer deed en dan overleef je die paar weken met een vet hoofd zonder morren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:45

maras schreef:
[***] schreef:
Zouden mensen die dit uit gaan proberen misschien een voor en na foto willen maken van hun haar? Dus 1 van wanneer je begonnen bent, en 1 na een aantal weken/maanden geen shampoo gebruikt te hebben. Ik ben namelijk heel benieuwd of je echt verschil gaat zien.

Ik zit in week 6 nu waarin ik geen shampoo meer gebruik, wil je gerust een foto per PB sturen van voor en na. Voor was het een doffe pluizenbos haar en nu is het gezond glanzend. Ik heb idd de eerste 3 weken met vet haar rondgelopen en nu wordt het gewoon niet meer vet. Was het eens in de week met bakingsoda en de overige dagen met karnemelk en azijn. Geen zeer hoofd meer, geen eczeem meer en geen jeuk, voor mij was het 3 weken met vet haar rondlopen dubbel en dwars waard.

Als je zou willen, graag :j

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:48

Geen commentaar gekregen.
Loop nu 6 weken rond zonder shampoo te hebben gebruikt.
Heb wel mijn haren veel in een staart.
1 probleempje, mijn haren zijn erg dik geworden door het stoppen met shampoo en nu zit mijn cap vrij strak. gaan kijken voor een nieuwe dus :)

loisenpien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:00

Hoi, wat leuk om een topic tegen te komen over de no poo beweging.
Ik zit inmiddels in de achtste week.
Ik was dus al acht weken mijn haar alleen met water. Heb wel even wat motivatie nodig.
Ik ben gewoon gestopt met shampoo en was mijn haar alleen met water, zo'n twee keer per week.
Eerst werd het verschrikkelijk vet, dat ik echt alleen een staart in kon en als ik dan mijn elastiekje uit deed, bleef mijn haar gewoon zitten.
Na vijf weken werd het wel beter.
Nu in week acht, is mijn haar nog steeds wel vet, maar al wel hanteerbaarder.
Ik had gehoopt, dat het nu wel klaar zou zijn met de vettigheid, maar ik denk dat ik nog geduld moet hebben.
Daarom ben ik blij met dit topic, want zo hoop ik mijn motivatie te behouden.
Wel vraag ik mij soms af, of mijn haar wel voldoende schoon wordt als ik een dag in de koeienstallen gewerkt heb.
Maar leuk dit topic!!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:07

Loisenpien, hoevaak per week waste je eerder je haar met shampoo?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:08

Ik merk wel bij mezelf dat ik, als ik even geen shampoo gebruik, het beter vaker was. Dus in plaats van om de 3 dagen met shampoo, om de 1-2 dagen met water. Helpt sowieso ook beter om zweet ed er uit te krijgen dat anders als teveel opgedroogd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:17

goede tips in dit topic! ik moet er ook wat mee, mijn huid en haar zijn heel droog. aan zeep onder de douche waag ik me sowieso al niet meer dan spring ik uit mijn vel lol. maar betreft mijn haar wil ik ook verder zonder shampoo maar durf het nog niet aan. vandaag gewassen met shampoo voor onze katten :+ scheen heel mild te zijn, schuimt ook niet zo en het voelt minder ontdaan van natuurlijk vet dus ben benieuwd

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:01

Ik ga dan maar eens op zoek naar baking soda. Mijn haar hangt nu namelijk in kleine plukjes doordat het zo vet is. Lang leve de staarten...

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:15

Ik zie al meerdere malen voorbij komen dat sommige nog wel zakjes baking soda hebben staan. Het is niet de baking soda waarmee je koekjes bakt;
Afbeelding

Maar deze zuiveringszout/natriumcarbonaat;
AfbeeldingAfbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:16

Dank! _O_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:21

Ik heb ook een poos zonder shampoo gedaan, maar dan wel 1 keer per week de no poo methode (dus bakingsoda + water). Ging prima!

Helaas heb ik m'n haar iets te veel schade aan gedaan met blonderen en nu ivm droogheid toch ff shampoo/conditioner gepakt (kokosolie masker hielp niet genoeg) maar ben het nu weer aan het afbouwen. Nu 1 keer per week shampoo/conditioner, binnenkort 1 keer per week no poo en daarna gewoon helemaal niks meer.

Mijn 2 jarige dochter overleeft ook prima zonder shampoo, haar haren zijn echt super gezond en mooi. <3

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:25

Fijn Wubwub dat je je dochter niet blootstelt aan de schadelijke stoffen die in shampoo zitten :j
Ik raad het bij mijn cliënten ook aan om geen shampoo te gebruiken bij hun baby's/kindjes. Babyhaar wordt zowiezo al niet vies (tenzij ze in de zandbak/gras/modder hebben gerold), dus waarom al het huidvet eraf boenen met shampoos.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:32

Ik heb een citroen gekoch! :') Ik heb bij de appie en de dirk gekeken of er bakingsoda was maar ze hadden het niet :( Weet iemand nog een winkel waar ze het misschien wel hebben?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:47

Jumbo waarschijnlijk, het is een Amerikaans product.

*meeleesmodus weer aan*

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:49

Maaikevdk schreef:
Ik heb een citroen gekoch! :') Ik heb bij de appie en de dirk gekeken of er bakingsoda was maar ze hadden het niet :( Weet iemand nog een winkel waar ze het misschien wel hebben?

Ik heb 6 pakken via internet besteld. pas wel op dat ze niet teveel vragen. ik heb per pak 1,50.- betaald. maar soms vragen ze 4 euro nogwat :')

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:04

Ik ben ook naar de winkel geweest voor baking soda, ik werd doorverwezen naar de toko. Hier moet ik nog gaan kijken, dit namelijk bij mij niet om de hoek

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:19

Zuiveringszout is ook te koop bij de apotheek/ kruidvat (dacht ik) en de tuinen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:21

Bij de Tuinen kost zo'n pot 11,50, dus dat is geen aanrader. :$

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:24

Echt? Ik krijg korting :D
Bij de apotheek had ik eens een klein doosje voor 5 euro dus voor zo ver ik weet is het gewoon niet goedkoop.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:36

Miryamk schreef:
Echt? Ik krijg korting :D
Bij de apotheek had ik eens een klein doosje voor 5 euro dus voor zo ver ik weet is het gewoon niet goedkoop.

echt? het gaat over baking soda toch? belachelijk als je meer betaald dan 2 euro hoor! echt afzetterij. ik heb dus 150 betaald. en dat is ook de normale prijs voor de echte baking soda! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:38

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:49

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:05