Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 14:27

Voel me nu wel een stuk beter dan in de auto ja. :)
Wel enorme onderdruk nu in mijn hoofd, dus als ik overeind kom "vallen" mijn hersenen naar beneden (niet dat er nu zoveel ruimte is :') ) alleen hangen de hersenen dan aan de bloedvaten en zo en dat geeft hele heftige pijn. Dus nu maar plat blijven liggen, dan gaat t wel goed. :)

Ja als t weer zo gaat lekken, ga ik zeker naar t ziekenhuis. Risico's zijn niet heel klein door infectie gevaar... niet ook dat er nog bij!

In de auto was t ook echt van t ene op andere moment zo'n heftige hoofdpijn, heel raar. Ook omdat ik de laatste dagen juist hoge druk pijn had... Nouja, de lumbaalpunctie is nu wel weer even uitgesteld. Haha :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 16:51

Het stroomt er weer uit, bah. Nu op weg naar t ziekenhuis, gaan ze t strakker dicht hechten. :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:53

He verdorie wat balen zeg. Ik kreeg echt een misselijk gevoel in mn buik van die natte plekken.
Lijkt me zo'n raar idee dat dat gewoon je hersenvocht op je broek is.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:56

TS, ik lees je topic al hele tijd mee maar had nog niets geplaatst.

Pas je goed op jezelf? Is het niet beter om een tijdje in het ziekenhuis te blijven ondanks dat het daar (begrijpelijk ;)) niet zo leuk is?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:01

Ach Quir toch ;(
Ik gun jou zoooooooooo een voorspoedig herstel!
Bah iedere keer die complicaties :n Heel veel sterkte meid en succes in het ZH :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:01

:(:) :(:) :(:)
Weet even niet meer wat ik moet zeggen.
Het zit gewoon echt allemaal tegen
Sterkte ook voor je vriend.
Die zal het ook niet makkelijk hebben

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:46

Pffff het zal ook eens meezitten.... Heel veel beterschap weer gewenst!!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:43

Dankjewel allemaal! Doet me goed hihi.

De chirurg had t eerst weer opnieuw hechten, maar daarna lekte t weer. Nogmaals gehecht, nu diagonaal de andere kant op en nu lijkt t droog te blijven.

Als t vanavond of vannacht opnieuw gaat lekken, gaan ze t morgen onder narcose helemaal opnieuw dicht maken... En ook proberen de hersenvliezen zelf te hechten wat ik er uit begreep.

Nog even spannend dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:48

Sterkte, je tunnel is wel heel lang maar nog steeds een lichtpuntje aan het einde, succes je bent echt een kanjer.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:06

Pff wat ellendig dit :( Knap dat je zo positief blijft, ik duim voor je dat het droog blijft en je niet nog een keer onder het mes moet!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:59

Hoe gaat het vandaag met je?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:13

He getver, weer een tegenslag! -O-
Hopelijk blijft het nu droog!!

Idd hoe is het vandaag?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:49

Ik heb echt enorme hoofdpijn, er zit geen hersenvocht meer in m'n hoofd. Zelfs plat liggen helpt nog nauwelijks, pas na een paar uur dat t iets minder wordt. Pijnstillers, werkelijk alles alweer geprobeerd (morfine/opiaten tot gewoon simpele paracetamol, diclofenac, etc.), werkt niet. Wordt gek van licht en geluid, vooral van de klok!

De hechtingen die er bij gezet zijn, zijn toch ook wel erg gevoelig. Brand vooral en trekt bij sommige bewegingen, alsof ze dan door de huid snijden (nu doen ze dat in feite ook, zo strak zijn ze dicht getrokken, de wond is een mooie rollade). De huid is ook flink geïrriteerd, maar misschien dat dat ook door t hersenvocht komt?

Wond is nog wel zo goed als droog (klein plekje na, maar t stroomt niet er uit zoals gisteren), dus vanmorgen gewoon lekker m'n ontbijtje mogen eten. :)
Wel zit er onder tussen een enorme bult hersenvocht onder de wond wat veel druk geeft en ook erg pijnlijk is... Vraag me ook echt af hoe lang de wond t nu gaat houden, t hersenvocht trekt nu wel t drain traject in (of nouja waar de drain zat dan...). Kiest toch de weg van de minste weerstand.

Misschien dat ze t toch maar beter gewoon weer helemaal opnieuw dicht kunnen maken van binnen uit, want dit is ook geen doen. Maar nu eerst maar weer afwachten hoe t gaat.

Ben op dit moment in ieder geval helemaal niet happy.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:51

:(:) Hoe lang ga je 'afwachten hoe het gaat'?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:56

Ach meid toch ;( word zo naar van jou leidensweg. Het is niet eerlijk, dit heb je niet verdiend!
Ik wens je wederom heel veel kracht en sterkte :(:)

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:15

Ik reageer niet zo vaak maar heb je topic net gelezen. Ik wil je echt heel veel sterkte wensen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 12:17

Dankjewel! :)

Ik weet t nog niet, Iris...
Zodra t hersenvocht er weer uit komt gestroomd is er een goede indicatie om iets te gaan doen er mee. Pijn alleen op dit moment niet en de wond is dicht dus geen groot infectie gevaar meer. "Moet plat op mijn rug blijven liggen", dat is echt niet prettig.

Ik heb wel t gevoel alsof de wond elk moment open kan scheuren, barsten, hoe je t noemen wilt. Zoveel druk staat erop. Vandaag in ieder geval maar aan kijken nog...
De 23e mogen de hechtingen eruit en de 24e afspraak op de poli bij de chirurg. Hopelijk zo snel mogelijk de nieuwe drain er in, dan wordt de druk in ieder geval van m'n rug gehaald.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:43

ik lees ook al een tijdje mee, kwam dit tegen omdat ik zelf ook op dikke pijnstillers stond ivm hernia en wat lotgenoten zocht, maar van jouw verhaal valt mijn mond echt open. En het houdt ook maar niet op.

Heel veel sterkte!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 13:08

Lielle schreef:
ik lees ook al een tijdje mee, kwam dit tegen omdat ik zelf ook op dikke pijnstillers stond ivm hernia en wat lotgenoten zocht, maar van jouw verhaal valt mijn mond echt open. En het houdt ook maar niet op.

Heel veel sterkte!

Hernia is ook niet niks zeg! Ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe t voelt qua uitstralingspijn in m'n benen toen de drain tegen de zenuwen aan zat. Echt vreselijk, misschien wel één van de ergste pijn... ik weet niet zeker of t hetzelfde is, maar zo iets zal t wel zijn toch?

Wat voor pijnstillers heb je? Is er een mogelijkheid om iets aan te doen? Operatie?

Bedankt en jij ook veel sterkte!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:15

Jeutje Quir, daar komt idd maar geen einde aan. Chapeau dat jij nog zo positief over komt !

Kunnen ze die wonde niet dicht plakken ofzo ? Zal wel niet, anders hadden ze dat wel gedaan, maar dat zou toch handig zijn, een of ander zelfhechtend-kunst-huid-materiaal om de wonde af te sluiten. :\

Voorzichtig hoor jij. :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:16

ja, idd die uitstralingspijn, door een beklemde zenuw. Ik ben geen watje maar die eerste week (voor zh opname) was echt niet leuk. In het ZH hebben ze de pijn onder controle gekregen (kwestie van dosering en aantal medicijnen uitbreiden :D ) en een spoed MRI laten doen. Daaruit bleek idd een flinke hernia (is uitstulping tussenwervelschijf waardoor de zenuw klem zit). Dat kan geopereerd maar dat doen ze liever niet (en wil ik ook liever niet). Ze hebben nu een soort ruggeprik gezet (alweer een maand geleden) waardoor de zwelling moet afnemen en de zenuw rust krijgt. Dat lijkt goed aan te slaan waardoor ik nu de pijnstilling aan het afbouwen ben en dat gaat gelukkig goed, hopelijk ben ik op korte termijn terug naar alleen nog maar paracetamol (ik kwam van een dikke dosis morfine). En verder heeeeel veeeeel geduld.

Voor jou vooral heel veel sterkte, ik zag ergens dat je wat tips voor eten zocht. Is dat nog steeds zo? Daar wil ik wel wat over meedenken, heb ik ook wat afleiding.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:56

zo, zag net de foto's van je natte kleding op de vorige pagina.
maar vraag me wel af, kan dat niet veel kwaad? ofzo ja lijkt me verschrikkelijk eng!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:33

:(:) wat een vreselijk nieuws.
Dacht even kijken voor een update.
Heel veel sterkte!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 21:33

Lielle schreef:
ja, idd die uitstralingspijn, door een beklemde zenuw. Ik ben geen watje maar die eerste week (voor zh opname) was echt niet leuk. In het ZH hebben ze de pijn onder controle gekregen (kwestie van dosering en aantal medicijnen uitbreiden :D ) en een spoed MRI laten doen. Daaruit bleek idd een flinke hernia (is uitstulping tussenwervelschijf waardoor de zenuw klem zit). Dat kan geopereerd maar dat doen ze liever niet (en wil ik ook liever niet). Ze hebben nu een soort ruggeprik gezet (alweer een maand geleden) waardoor de zwelling moet afnemen en de zenuw rust krijgt. Dat lijkt goed aan te slaan waardoor ik nu de pijnstilling aan het afbouwen ben en dat gaat gelukkig goed, hopelijk ben ik op korte termijn terug naar alleen nog maar paracetamol (ik kwam van een dikke dosis morfine). En verder heeeeel veeeeel geduld.

Voor jou vooral heel veel sterkte, ik zag ergens dat je wat tips voor eten zocht. Is dat nog steeds zo? Daar wil ik wel wat over meedenken, heb ik ook wat afleiding.

Inderdaad hopen dat je binnenkort terug kunt naar alleen paracetamol!

Ja klopt, vooral makkelijke "snack" dingen. Ik ga uit verveling eten. :') echt heel slecht, maar t gebeurd wel. Dus vooral op zoek naar groot in hoeveelheid en laag in calorieën. Zoals worteltjes, daar doe je ook even mee en zit niet heel veel in.

Jodym schreef:
zo, zag net de foto's van je natte kleding op de vorige pagina.
maar vraag me wel af, kan dat niet veel kwaad? ofzo ja lijkt me verschrikkelijk eng!

Goed is t niet, ze willen t natuurlijk ook zo snel mogelijk dicht hebben. Op dat moment is er een open verbinding van buiten naar de hersenen en dat is een groot risico voor infectie (zoals hersenvliesontsteking). Daarnaast is hersenvocht een soort schokdemper voor de hersenen, zonder hersenvocht "knallen" de hersenen tegen de schedel en hangen/trekken aan oa. De bloedvaten. Weer risico op bloedingen, enz.

Nu doe je door de enorme hoofdpijn natuurlijk bizar weinig, want dat is echt pijn waar bij je lichaam zegt "nu doe ik écht helemaal niks meer". Door deze pijn is ook echt niet door heen te bijten. Daarnaast is er ook nog geen enkele pijnstiller die de pijn verlicht. En als je dus stil in bed ligt, doe je verder ook niet zoveel. :')

Na de eerste operatie had ik dit ook, toen vond ik t echt dood eng en dag later lag ik ook op de OK. Nu schrok ik er iets minder van, prettig is t niet en t is vooral heel bizar dat t hersenvocht is (en t ruikt t zelfde als t vocht van knakworstjes, hahaha).

linnie050 schreef:
:(:) wat een vreselijk nieuws.
Dacht even kijken voor een update.
Heel veel sterkte!

Dankjewel! :)
Echt een goede update was t niet, hihi.

De wond is niet meer helemaal droog, maar t stroomt er ook nog niet uit. Er zit wel echt een enorm pijnlijke grote zwelling onder de wond nu. Dus t is een kwestie van wachten tot t er weer uit gaat stromen verwacht ik... en ergens zou ik dat nu niet eens zo heel erg vinden. De druk, die steeds verder opbouwt, is erg groot en heb op dit moment ook erg veel pijn in m'n rug. Als t eruit komt is dat in ieder geval weer even weg!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:47

ah bedankt voor de uitleg!

slaaplekker voor alvast!