Hoe aankaarten; meeroken en zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:07

Greetje63 schreef:
Je kunt longkanker krijgen van enkel meeroken, wie wil dat op zijn geweten hebben dat je dat een ander mogelijk aandoet?
En inderdaad iedereen is baas in zijn eigen huis maar iemand die je willens en wetens mogelijk opzadelt met dergelijke gezondheidsproblemen is een bezoek niet waard. .

Ik bied m'n gasten voortaan maar gewoon een glaasje water aan denk ik........... pffff gebak, fris en wijn..... damn, suiker en alcohol...... zo slecht!! Wat je daar allemaal niet van kan krijgen aan gezondheidsproblemen. Dat ik dat m'n gasten aangedaan heb de laatste jaren. Damn!!!
Sorry jongens........ alleen nog water bij mij.

TS: fijn dat je het hebt kunnen aankaarten en dat er voor nu in ieder geval een tussenweg is gevonden. Gelukkig wordt het mooi weer (of nou ja, zomer.... mooi weer weet je nooit in NL). Hopelijk kun je lekker veel in de tuin/balkon/buiten zitten met je mams :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:31

Moderatoropmerking:
Een vriendelijk verzoek om de discussie niet te ver te laten afdwalen van de oorspronkelijke vraag; een uitgebreide discussie over (mee)roken etc. is hier niet op zijn plaats want het helpt TS niet vooruit. Er mag eventueel een ander topic voor geopend worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:51

Collie2008 schreef:
Weet je...Het is nooit goed. Nu roken binnen niet meer mag (openbare gelegenheden) en alleen op bepaalde plekken buiten (zoals station) wordt de grens steeds verder gelegd en als roken straks is uitgebannen komen er weer andere hetzes voor in de plaats en je uiteindelijk door middel van nog meer regels, wetten, verboden etc helemaal niets meer kan en mag. Ik geloof niet in uitbannen, wel in bewustwording (wat je niet af kan dwingen en eisen door een agressieve houding aan te nemen). Er gaan steeds minder mensen roken dus dat is alleen maar goed, maar het moet niet als een soort ebola gezien worden waar we panisch op reageren en rokers als paria's gaan zien. Volgens mij streef je dan je doel voorbij.

En dit is imo de enige juiste instelling :j.