Ik ben bij de huisarts geweest. Ik moet aan het einde van de maand naar de neuroloog.
ierusju
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 17:34
Ik haal het topic weer even omhoog. Ik heb namelijk al een hele tijd nergens last meer van gehad. Maar ik merk nu dat ik weer last krijg van de gewrichten in mijn handen en voeten, sinds het hooikoortsseizoen is begonnen. De vermoeidheid is eigenlijk nooit compleet weggegaan, maar daar weet ik op zich wel mee om te gaan. Ik dacht dus echt dat het vitamine B12 tekort zou zijn, maar dat verklaart niet dat de gewrichtsklachten weer terug zijn. Is er iemand die dit herkent, of er eventueel een verklaring voor zou kunnen hebben?
ierusju
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-17 09:15
Maar niemand wie dit herkent? Ik moet om andere redenen binnenkort toch nog even langs de huisarts, dus dan vraag ik het dan ook, maar was gewoon benieuwd of iemand anders dit ook herkende.
NorwayFjord
Geplaatst: 05-04-17 09:36
Ja ik herken je problemen zeker, ik heb er namelijk ook last van! Het is 3 maanden ofzo goed gegaan, en nu elke keer weer pijn, weer moe... Ik heb ook regelmatig een soort koortsaanvallen, ik krijg het warm en koud en daarbij gigantische pijn in m'n gewrichten en dan kan ik alleen maar in bed liggen met veel pijnstillers en hopen dat het snel weer beter gaat...
Ook heb ik tot nu toe een keer 2 ontstoken knieën en een keer 2 ontstoken ellebogen gehad.
Dit gaat je alleen niet helpen, ik loop al jaren bij de dokter en in het ziekenhuis heb ik de meeste afdelingen wel langs zien komen, maar ze kunnen niks vinden. Ze hebben aan reuma gedacht omdat dit ook in de familie zit, maar ik ben 2 keer bij de reumatoloog geweest en die zegt dat ik geen reuma heb.
B12 was in eerste instantie te laag want dat neem ik niet zelf op, maar inmiddels krijg ik injecties maar ook daarmee ben ik nog niet van mijn problemen af.
Daarna was het vitamine D, die slik ik nu ook het hele jaar bij, ook nog geen verbetering.
En inmiddels is het eigenlijk leer er maar mee leven geworden, ze kunnen er niks mee bij mij... Op een gegeven moment voelde ik me gewoon awkward dat ik wéér bij de dokter zat, ik kwam er bijna elke 2 weken wel, maar ik ben het zo zat! Mijn werk lijdt eronder want ik ben vrij regelmatig afwezig, en ik loop vaak met heel veel pijn.
Ik hoop voor jou dat ze toch nog iets gaan vinden, jammer dat ik je niet kan helpen maar misschien wel fijn om te weten dat je niet de enige bent die ermee rondloopt...
Ik heb gelukkig geen ontstekingen. De pijn is een aantal maanden weggeweest en op dat moment dacht ik dat de b12 was aangeslagen, omdat er hier een aantal keer was gezegd dat dat een tijd kon duren voordat de klachten daarvan verdwenen. Nu komen de klachten echter in één klap keihard terug. Ik ben ook bang dat mijn opleiding er onder gaan lijden, omdat ik daar veel mijn handen moet gebruiken.
In het ziekenhuis heb ik gelukkig nog niet iedereen gezien, alleen de reumatoloog en neuroloog, dus we kunnen nog een tijdje dokteren, haha. Ik hoop ook zeker dat er iets uitkomt...