"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:46

Lidewijke schreef:
Ik was net aan het lezen over de "Ladycomp", een toestelletje dat als ik het goed begrijp de temperatuurmethode volgt, maar dan met heel nauwkeurige metingen.
Klinkt op zich wel interessant, maar denk dat ik altijd zenuwachtig zou zijn in de vruchtbare periode, zelfs met condoom.
Zijn er andere bokkers die hiermee bekend zijn?

En bedenk wel dat zaad een paar dagen kan overleven... Dus ik zou het risico te groot vinden := dus 4 dagen voor je eisprong is je te temp nog normaal en niet vruchtbaar, neemt niet weg dat zaad dan al vrolijk kan blijven wachten op die 4e dag en vruchtbare periode. Dus ben je alsnog het bokje.

Ik weet wel mijn vruchtbare periode te vinden, omdat ik zwanger wou raken maar zou het nooit gebruiken als anticonceptie methode.

Lidewijke

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:51

Volgens hun website is dat allemaal mee ingecalculeerd, en neemt het toestel altijd het zekere voor het onzekere.
Maar da's natuurlijk de fabrikant zelf die dat vertelt. :P

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:54

Zou het toch eng vinden :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:56

Lidewijke schreef:
Volgens hun website is dat allemaal mee ingecalculeerd, en neemt het toestel altijd het zekere voor het onzekere.
Maar da's natuurlijk de fabrikant zelf die dat vertelt. :P

Met pech heb je een vent met heel erg lang levend zaad, ding zal moeilijk 7 dagen voor je vruchtbare periode tot 12 uur na je eisprong zeggen; ho maar even. Ook niet echt feestelijk: blijft er weinig over qua dagen want je bent ook nog een deel ongesteld :')
zou daar nooit op vertrouwen :=

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:58

Misschien overheen gelezen maar was er nou ook iemand bij wie een andere pil wél hielp?
Want dat zou natuurlijk wel makkelijk te proberen zijn :) En wat voor pil was dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:59

Driefasenpil :j Trigynon

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:00

Ik heb jaren terug een tijdje de pil gebruikt, een jaartje ongeveer, maar hier ook dezelfde bijwerkingen, en omdat ik sowieso al niet hou van medicijnen en hormoontoestanden ben ik er ook vrij snel weer mee gestopt. Het scheelt wel, maar de klachten zijn nog steeds niet helemaal weg eigenlijk.
Ik heb niet echt het idee dat het minder veilig is zonder de pil eigenlijk. Je hoort genoeg verhalen dat mensen die de pil gebruiken toch zwanger raken.. En tegenwoordig weet ik ook redelijk goed de eisprong te herkennen (je kan het soms voelen, soort kramp, en merken aan je afscheiding), en rond die tijd extra veilig doen, even controleren op gaatjes, of inderdaad op de onveiligste dagen gewoon niet doen :Y)
Condoom heeft ook nog als voordeel dat je beter beschermd bent tegen baarmoederhalskanker, dus dat is ook mooi meegenomen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:01

Ik wil ook het liefste stoppen, maar ik ben heel erg bang voor de menstruatiepijnen die ik terugkrijg. Met pil zijn ze al vrij heftig. En... Dan heb je eindelijk weer zin in seks, moet je condooms gaan gebruiken.. Vind het altijd zo'n gedoe :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:01

8nnemiek: alleen moet je wel rekening houden met lang levend zaad := dus ook in je niet vruchtbare periode kan het zaad wachten tot je in de feestelijke periode komt.

Dus moet je al eignelijk een week voor je vruchtbare periode al niet meer vrijen zonder bescherming en ik geloof dat dat stukje rekenwerk voor niet iedereen zal werken omdat je vaak juist richting je vruchtbare periode hitsig wordt :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:08

Thanks! Die heb ik geloof ik.. Tenminste die stoffen heten het zelfde :')
Jammer.. Ik heb het idee als ik eraan terug heb dat het bij de diane minder was. Alleen die ging eruit dus moest ik over op een andere van de HA. Nu is mijn acne ook weer terug helaas. Alleen gelukkig niet zo veel op mijn gezicht :))
In mijn stopweek heb ik vaak zin en kan ik niet wachten tot ik weer niet-ongesteld ben :P En na de stopweek is het weer 'nehhh'.
Laatst bijgewerkt door Reeltje_5 op 25-04-15 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:08

Ik zou sowieso niets doen zonder bescherming eigenlijk.. Heb ooit wel eens verhalen gehoord van een spontane eisprong.. van iemand die zelfs tijdens de menstruatie zwanger werd.. Geen idee of het echt mogelijk is, maar dat risico neem ik liever niet :Y) Dan maar iets meer gedoe!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:09

8nnemiek schreef:
Ik zou sowieso niets doen zonder bescherming eigenlijk.. Heb ooit wel eens verhalen gehoord van een spontane eisprong.. van iemand die zelfs tijdens de menstruatie zwanger werd.. Geen idee of het echt mogelijk is, maar dat risico neem ik liever niet :Y) Dan maar iets meer gedoe!

Je kan bloeden tijdens je eisprong en dus het aanzien als een beginnende menstruatie :=

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:10

Pfff zou ik ook echt niet doen hoor! Maar zelfs met alleen een condoom vind ik engig :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:15

Aurelia schreef:
Pfff zou ik ook echt niet doen hoor! Maar zelfs met alleen een condoom vind ik engig :')

Dit :')
Al heb je evt morning-after pil als het mis gaat.
Denk dat ik na m'n vakantie (geen zin om ongesteld te worden dan :P) daar tijdje op over ga, 's kieken.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:18

Maar die moet je dan gaan halen, en ik moet gaan werken voordat de apotheek/HA open is := En klaar als ze dicht zijn denk. Weet niet hoe lang je die nadien kan innemen. Ik neem aan snel :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:20

Aurelia schreef:
Maar die moet je dan gaan halen, en ik moet gaan werken voordat de apotheek/HA open is := En klaar als ze dicht zijn denk. Weet niet hoe lang je die nadien kan innemen. Ik neem aan snel :')

"De morning-afterpil werkt het best als je hem zo snel mogelijk inneemt nadat je onbeschermde seks hebt gehad. Hoe langer je wacht met innemen, hoe minder betrouwbaar hij is.

De morning-afterpil met levonorgestrel kun je het beste binnen 12 uur innemen, maar in elk geval binnen 72 uur (3 dagen)."

@Apotheek.nl

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:22

Hahaha als het niet binnen die 12 uur lukt zou ik al heeeeel zenuwachtig worden :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:02

Ik heb er altijd eentje op voorraad in de medicijnkast :Y)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:07

8nnemiek schreef:
Ik heb er altijd eentje op voorraad in de medicijnkast :Y)

Wauw serieus ? Nooit aan gedacht.
Ik heb hem 1 x moeten nemen. Kats in paniek. Het was zondag.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 22:18

@ Iedereen die vraagt "wat dan wel", even googelen, er is écht genoeg te vinden. 100 methoden, voor het grijpen. De pil is echt niet het enige.

Zoveel reacties (niet alleen hier maar vooral op Facebook, iemand had het ook gedeeld) vertellen mij toch echt vooral dat zoveel vrouwen gewoon géén idee hebben over hun anticonceptie. Ik citeer: "Het staat hier nu alsof de pil alleen maar slecht is terwijl de pil eigenlijk de enige is die heel goed betrouwbaar is. De pil 99,9%, de anderen maar een paar procent ofzo." En dan heb ik nog een hoop interpunctie toegevoegd :o maar goed, als het koperspiraaltje "maar een paar procent" bescherming biedt zal ik wel onvruchtbaar zijn, ik heb bepaald niet aan geheelonthouding gedaan sinds ik 'm heb. :o
Om maar te zwijgen over het feit dat je een (koper)spiraaltje niet kunt vergeten in te nemen (waarna ie in sommige gevallen direct minder betrouwbaar is), het doet niks met je hormonen en het is goedkoper. Dus ja. Dan is voor mij de keuze héél snel gemaakt :)*

Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet doen waar zij zelf zin in heeft. Maar als ik zie hoe WEINIG veel vrouwen eigenlijk over anticonceptie weten... Daar sta ik echt versteld van. Alles staat op internet tegenwoordig, in een klein uurtje kun je je helemaal inlezen over wat er allemaal mogelijk is. En toch doen er zoveel het niet. En waarom? Geen idee.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:03

Ik heb me behoorlijk ingelezen.. Het probleem is alleen dat ik volledig van de hormonen af wil en het koperspiraaltje afgestoten wordt..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 23:15

Mirjamsel schreef:
Ik heb me behoorlijk ingelezen.. Het probleem is alleen dat ik volledig van de hormonen af wil en het koperspiraaltje afgestoten wordt..

Da's wel gek, allergisch voor koper?
Vrouwencondoom misschien iets?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:37

Hier ook idd liever helemaal geen hormonen meer, want ze hebben allemaal bijwerkingen, en ook liever niks in mijn lijf.. Dan blijft er nog weinig over..
Hopelijk ooit bij een van ons een knoopje erin, dat lijkt me ideaal, maar dat is dan meteen weer zo'n grote ingreep en ik ben als de dood voor het ziekenhuis :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:46

Ik zit nu ook meer dan een jaar aan de pil (sinds ik met mijn vriend kreeg) merk niks aan mijn libido eigenlijk, is wel prima.
Merk wel dat ik vaak moe, lusteloos en oppervlakkig/emotieloos ben, en veel moodswings. Of juist over emotioneel. Maar ik weet echt niet meer of dat ook al zo was voordat ik de pil slikte.. Ben trouwens ook echt heel veel aangekomen door de pil, zo'n 8 kilo. Ik eet eerder gezonder/beter dan een jaar geleden, dus dat kan alleen maar aan de pil liggen.

Vindt het alleen lastig, condooms vertrouw ik niet echt en nee, kan er niks positiefs over zeggen. En over andere anticonceptie zijn ook weer zoveel verschillende verhalen/meningen, de ene is positief over mirena bijvoorbeeld, terwijl de ander er weer niet over te spreken is.

Verder vind ik het fijn dat door de pil mijn ongesteldheid een stuk minder heftig is, toen ik nog geen pil slikte was dat echt hel. Dan lag ik vaak de halve week ziek op bed, dus dat houdt mij er ook van tegen om van de pil af te stappen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:14

genja schreef:
Boras schreef:
Ik zie de apotheek als een winkel, er zijn er veel van.
Hebben ze niet wat ik wil, dan ga ik naar een andere.
Als ik dat vertel, dan is er vaak opeens meer mogelijk.
Ook als de reden van het andere soort medicijn bij de verzekeraar zou liggen. Zogenaamd.
In principe heb je vrije keuze van apotheek. Niet van medicatie. Maar ik merk regelmatig dat er best veel mogelijk is.

Zo jammer dat de apotheek weer in een kwaad dag licht wordt gesteld. De apotheek heeft helaas zelf weinig in te brengen over het merk van een medicijn wat afgeleverd wordt. De zorgverzekeraar bepaald gewoon het merk wat je aflevert een ander merk wordt gewoon niet vergoed. En dit merk mag ook nog eens ieder half jaar veranderen, Vindt de apotheek dit fijn nee ze hebben er niets tegen in te brengen en van sommige medicijnen heb je 4 verschillende merken in de la liggen. En het is ook niet echt bevorderlijk voor de therapie trouw. Dus is de apotheek hier zelf blij mee NEE!!!

Pil vind ik zelf een beetje ander verhaal daar kan je gewoon het merk afleveren wat de klant wil 9 van de 10 keer moet het toch zelf betaald en ingediend worden bij de verzekeraar dus heb je met die vergoedingskwestie niets te maken.

Jammer dat je het je zo persoonlijk lijkt aan te trekken terwijl het over mijn persoonlijke ervaring met mijn apotheker gaat. Misschien is het wel een rotte appel.

Ik vraag tegenwoordig eerst wat ik precies ga krijgen voordat ik mijn recept laat verwerken.
Is dat een ander merk dan gebruikelijk, dan vraag ik expliciet naar mijn gebruikelijke merk
(wat ik zo meekrijg van de ziekenhuisapotheek).
Ze kunnen mij dat merk niet geven, want dat is zo bepaald door - inderdaad - mijn zorgverzekeraar.
Ik meld vervolgens dat ik dat merk elders wel krijg en daarom graag het recept terug wil hebben zodat ik het elders kan gaan halen.
Dan moet ik altijd even wachten, want ze moeten voor de zekerheid toch even de computer raadplegen.
En oeps foutje, ze mogen het toch verstrekken en ik krijg het tot nu toe ook altijd mee.
Na het gebruikelijke toneelstukje zoals hierboven omschreven.

Als mijn zorgverzekeraar niet vergoed, dan kan ik natuurlijk niet anders dan mij daarbij neerleggen.
Maar dat blijkt dus niet het geval. Die medicatie wordt altijd volledig betaald.

Dit is toch opvallend te noemen?
Ik vraag me af waarom dit gebeurt. Levert het meer op? Let men niet goed op? Geen idee, maar het maakt mij achterdochtig en oplettend. Veel mensen gaan altijd naar dezelfde apotheek. Daarom meld ik mijn ervaring hier.