Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:40

Jeetje zeg wat een pech, gatver zeg dat je door zoiets zo'n lelijke breuk op kan lopen. Ziet erop de foto ook echt naar uit.
Heel veel sterkte met het herstel...
Haha je moeder met der schieffel :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:02

Oeii die foto's! Ziet er niet fijn uit.
En uit je rolstoel gevallen :') heb je een veiligheidsgordel nodig?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:04

Kijk maar uit dat je je duim niet tussen de wielen steekt als je zo handig bent met dat ding.
Dat lukte mij nl wel en dat voelt echt echt echt echt niet fijn... _O-

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 15:14

:')

Heerlijk die komische berichten!

Maar ayasha, dat moet mij ook lukken hoor... Sla wel liever over.

En niet meer pijn dan anders gelukkig, was ff kwartiertje pijnlijk daarna ging het wel weer.

Pony loopt ook weer gezond en wel rond, heeft er weinig laat van geloof ik

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:32

Veel beterschap! Y;(

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:10

Oh als ik die foto's zo zag leek dat precies op mijn breuk en hoe ik er bij lag.. ik heb trouwens nog steeds een bult daar zitten. en schrik niet als over een paar week die bult groter gaat worden, alleen maar beter want dan vormt er nieuw bot, hoe groter hoe beter.
is bij jou de pen net onder je knie er in gegaan? ik heb echt over mijn knie een litteken lopen. Mijn been was ook net zo mooi gekleurd.
Maar fijn dat het beter met je gaat.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:59

Ohjee...

Ik heb 3 sneeën onder mijn knie, daar is de pin erin gebracht idd. Naja littekens zaten er al doordat ik vaak gevallen ben.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:21

Denk er maar om met die val uit de rolstoel. Na mijn operatie was ik ook op mijn verkeerde been neergekomen. Met als gevolg een bocht in de plaat en zodra ik die mocht belasten knapte de plaat. Kon ik weer geopereerd worden en 3 maanden revalidatie naar de knoppen.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:37

Ik heb 10 jaar geleden ook zo'n breuk gehad scheen en kuitbeen. Door een val met de fiets toen het glad was. Ik had een hele rare orthopeed hij vroeg wat mijn beroep was. Ik was toen productie medewerker in een slachterij omdat ik net was afgestudeerd maar er toen er weinig banen te vinden waren. En toen zei de orthopeed dat wij wilde zien of het vanzelf zou helen. Dat deed mijn gelijk denken als ik nou een betere baan had zou hij dan wel geopereerd hebben? Ik heb 10 weken tot mijn lies ingegipst gezeten en daarna nog 4 weken tot mijn knie. Tussen door werden er steeds foto's gemaakt om te zien of het bot al aangroeide en toen meneer de orthopeed het weinig vond kreeg ik te horen dat ik meer melk moest drinken voor calcium. Toen het gips eraf ging was mijn been een luciferhoutje. Rijden wilde niet meer. Het heeft 3 jaar geduurd voor ik mijn been op normale sterkte had. Ik heb nooit fysiotherapie gehad, dat was niet nodig volgens de orthopeed.
Ik kan nu weer goed bewegen hoor en ik heb nergens last van. Wel ik mijn been 1,5 cm korter geworden omdat hij niet goed gezet is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 08:55

Wow dat klinkt ook niet erg aangenaam zeg.. Scheelt dat mijn kracht in mijn benen niet helemaal verloren gaat.

Wel ga ik er tegenaan lopen denk ik ff mensen zich afvragen of ik echt een gebroken been heb.
Geen gips
Wel erop staan
En kan dus straks ook snel weer gewoon leuke kleren aan ipv een trainingsbroek...

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:21

Je been gewoon gebruiken en lopen is goed. Het stimuleert de doorbloeding. Meer doorbloeding betekend dat meer belangrijke stoffen naar de wond worden getransporteerd zodat het bot kan groeien. Ik wilde dat ik geopereerd was aan mijn breuk. Ik wens je veel beterschap en succes met 'revalideren'. :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 10:49

Klopt maar bij een gebroken been denkt iedereen aan gips zo Ongeveer.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:56

Auwe gettebah!!!

Je stapt van een paard, en krijgt dit!! Jeetje wat naar zeg!!

Ik dacht, gebroken been, mohh, van paard gekletterd met springen door een inschattingsfout ofzo.
Ook erg knullig natuurlijk.
Maar dit is gewoon bijna om sneu te noemen.

Echt heeeeeeel veel sterkte!! Die pijn.... ik kan me er gelukkig niets bij denken.
Maar het zal wel echt super zeer hebben gedaan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 11:15

Gun niemand die pijn. En nogsteeds stijf van de pijnstillers.

Begin al wel aardig prikkelbaar te worden. Wil stiekem op m'n paard.

Zou aankomende zomer misschien gaan surfen met een vriendin. Maar dat gaat hem niet worden natuurlijk. Nou organiseert de hogeschool waaraan ik studeer een reis naar Tanzania in feb. 2016 en ergens denk ik eraan dat te maar gaan doen.. Anders ga ik nu op een vlutvakantie en dan spaar ik liever door voor zoiets.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:38

Wat naar om te lezen je stapt van je paard en opeens krak :?
Je zou denken dat dat niet zomaar ineens kan maar benen zijn erg breekbaar :+ ik heb ook al zitten te tobben met mijn knie maar dat was niks vergeleken met jouw verhaal wat een pijn moet je gehad hebben je zou er bang van worden %)
Veel sterkte!!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 14:00

Ik ben ook niet 'afgestapt'

Ik sprong, lande op linkervoet, schuin op de buitenkant en lichaam draaide linksom door en voet bleef staan. Het is dus ook gebroken alsof je een tak draait.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:04

suikermeisje schreef:
Ik ben ook niet 'afgestapt'

Ik sprong, lande op linkervoet, schuin op de buitenkant en lichaam draaide linksom door en voet bleef staan. Het is dus ook gebroken alsof je een tak draait.

Bah wat akelig

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 17:08

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:20

Toch verdwijnen je spieren heel snel. Ook al denk je eerst van niet.
Een breuk gezet met een pen is sterker dan met een plaat. Een plaat kan inderdaad krom gaan. Een pen niet. Er zit ook weer een nadeel aan een pen. Is sterker dan je bot. Dus als er wat zou gebeuren en je breekt wat is het onder of boven de pen. Dat houdt in, je enkel of knie gewricht. En dan ben je een stuk verder van huis. Voor mij was dat ook de reden dat ik de pen er met een jaar weer uit wilde hebben. Ik mocht pas volledig belasten nadat de stelschroef verwijderd was. Anders zou deze breken

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:29

Wat een prachtig paard zeg love him <3

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 23:44

Vajramani

Ik heb geen hoop tot de eerste controle. Nogsteeds een hoop pijn, evenveel pijnstilling, zwellingen nemen al wel wat af.

Maar over pin, schroeven, herstel gewoon niets, geen duidelijkheid, geen informatie over gehad.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 00:19

Pijn had ik dan niet, zwelling wel. Ik ging soms ook rustig een tijd met mijn voet in een koud bad zitten. Was bij mij midden in de zomer.
ik had eerst ook geen duidelijkheid. Na een week gips verwijderen en toen te horen gekregen nog 5 week onbelast. Heb toen mijn arts ook niet gesproken. Ik had trouwens wel een super arts, dacht enorm met mij mee. jij mag zoals ik begreep heel licht belasten. Dat is wel in je voordeel hierdoor druk je je bot op elkaar wat bot groei stimuleert. ik vond het in het begin heel eng om weer meer en volledig te gaan belasten. is je knie ook heel stijf?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 00:33

Knie is afgelopen 2 dagen verbeterd. Strekken kan niet helemaal. Buigen wel bijna zoals het hoort

Wel erg pijnlijk om na het buigen weer te strekken.

Enkel voel ik steken in en tenen naar beneden kan wel goed. 'Hak uitdrukken' niet, komt er erg veel spanning op en doet dus erg zeer.

Zwelling is rondom mijn kuit enzo weg. Knie nog heel iets dik (en ongevoelig aan de buitenkant?), enkel nog behoorlijk dik (ook verdraaid/verzwikt denk ik). Mijn kuit zou alweer in mijn wedstrijdlaars passen :x

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 02:31

suikermeisje schreef:
Knie is afgelopen 2 dagen verbeterd. Strekken kan niet helemaal. Buigen wel bijna zoals het hoort

Wel erg pijnlijk om na het buigen weer te strekken.

Enkel voel ik steken in en tenen naar beneden kan wel goed. 'Hak uitdrukken' niet, komt er erg veel spanning op en doet dus erg zeer.

Zwelling is rondom mijn kuit enzo weg. Knie nog heel iets dik (en ongevoelig aan de buitenkant?), enkel nog behoorlijk dik (ook verdraaid/verzwikt denk ik). Mijn kuit zou alweer in mijn wedstrijdlaars passen :x

Dat opgezwollen is verschrikelijk je voelt je net een olifant hihi }:0

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 05:30

Zo zijn er verschillende manieren per arts merk ik en ook per beleid.

Ik had een plaatje met schroeven. Plaat was niet breed maar het gevaar van boven of onder te breken met een gekke actie was bij mij ook net zo flink aanwezig.
Is voor mij ook een van de redenen geweest dat hij er snel uitgegaan is. Ik had ook enorme pijn klachten ervan toen ik eenmaal weer aan het werk was. Kon van zittende houding (door hurken) niet recht komen staan zonder me op te trekken. Was teveel kracht erop.
Gelukkig voor mij was hij eruit anders had ik hem een jaar later gebroken gehad door een ongelukje wat ik toen had. Nu alleen een beurse scheen aan over gehouden net op de plaats boven waar de plaat zat.

Pijn heb ik ook best wel gehad maar nam na anderhalve week af. en na 3 weken liep ik rond met af en toe een paracetamol. Wel was ik onbelast en heb ik 2 weken gips gehad tot lies en 4 weken onderbeen. Daarna mocht ik weer op gaan bouwen met eerst 30 kg belast en zo opbouwen.
Fysio kreeg ik eerst niet dus hoe ik het moest gaan doen........ uiteindelijk advies gevraagd en op gaan bouwen maar 2 weken daarna was mijn voet al overbelast en heb ik alsnog fysio gekregen.
Spieren ben je zo kwijt dus houd daar rekening mee.

Gelukkig dat je lekker met je paardje aan de slag kan en wat kan doen. Ik heb mijn paard 6 weken zeker amper tot niet gezien. en daarna ook best aardige periode niets meegedaan.
Verder ben ik dan ook iemand die luisterd naar de arts en ook niet eerder gereden dan ik mocht. Of nou ja iets eerder dan. Maar echt actief ben ik pas geworden toen ik weer aan het werk ging na een half jaar.

De pijn die ik gehad heb gun ik mijn ergste vijand nog niet eens. Het is vreselijk en hoop het echt nooit meer mee te maken. Maar goed ..... ik ben bekend als brekebeen. 2 jaar daarna heb ik mijn pols gecompliceerd gebroken. Tja dat was ook pijnlijk. Daar heb ik helaas dan nog wel de gevolgen van wat niet meer goed komt.
Mijn been daarintegen is helemaal goed gekomen. Moet wel zeggen dat ik laatste weken pijnklachten heb bij mijn plaats van de breuk maar is meer met wisseling van het weer.