Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nine1987 schreef:Balou k, you serious???!!????
Sunrise_ schreef:Daks schreef:KI vind ik zeker onnatuurlijk.
Maar wel gezond. Het is namelijk 2 gezonde lichamen samen brengen.
Maar een cel(ei-zaad) zich voort laten planten omdat het lichaam waar het in thuishoort nee zegt vind ik teveel ingrijpen.
Geen feit maar een mening.
Bedankt voor je uitleg. Dat brengt me tot de volgende vraag...zijn twee mensen die wel op de 'natuurlijke' manier kinderen kunnen krijgen dan gezonder dan mensen die IVF nodig hebben om ouders te worden? Is dat een graadmeter om de gezondheid van het lichaam dat IVF nodig heeft, en de mate van 'goede/gezonde' genen die het doorgeeft, te kunnen aflezen? Als je IVF nodig hebt om zwanger te worden, kan je daaruit de conclusie trekken dat dit een teken van de natuur is, omdat je genen niet goed genoeg zijn of niet gezond/sterk genoeg zijn om door te geven?
Balou_k schreef:nine1987 schreef:Balou k, you serious???!!????
Jup, and guess what I'm gay..
(en dan heb je nog stappen ertussen voordat je pas echt uit komt bij IVF) zaad kun je nog opwerken immers en rechtstreeks in de baarmoeder spuiten. Balou_k schreef:nine1987 schreef:Balou k, you serious???!!????
Jup, and guess what.. Ik val ook op vrouwen dus als ik met een vrouw thuis kom dan mag ik van mezelf ook niet aan de IVF..
vuurneon schreef:Maar ik heb het er ook niet over om het uit de verzekering te halen![]()
Alleen te verplaatsen net zoals fysio en tandarts naar aanvullend. Ik heb ook aanvullend verzekerd en betaal vrolijk mee aan de kroon van Pietje of de fysio van een bokker. Ik heb daar niets tegen![]()
Maar ik vind het geen plek voor in de basis
Balou_k schreef:IVF is met tijd en wijlen een veelbesproken onderwerp, het is daarnaast ook een erg gevoelig onderwerp en ieder mag hier natuurlijk zijn of haar eigen mening over hebben. Ik vind echter wel dat hier ‘voorzichtig’ over gesproken moet worden, omdat dit juist een gevoelig onderwerp ‘kan’ zijn.
Ik vind IVF in sommige opzichten een goed iets, maar ik vind aan de andere kant ook niet dat ieder mens een kind moet krijgen. Nu zijn er echter genoeg wel goed vruchtbare mannen en vrouwen die geen kinderen nemen dus dat houdt elkaar wel redelijk in balans.
Ik vind echter niet dat homo seksuele hier gebruik van mogen of moeten maken, het is een erg dure bedoeling en ik betaal hier graag aan mee met mijn belasting geld als dit voor slecht vruchtbare personen is, maar niet voor homo seksuele waarbij er tal van andere opties zijn. Uiteraard mogen deze mensen van mij wel een dergelijke behandeling, maar dan wel volledig uit eigen zak.
natuur
nine1987 schreef:Gay, hetero, bi, transgender.. I dont care..
Maar wie of wat ivf gebruikt, zou toch niet uit moeten maken? Dat is hoe dan ook pure discriminatie..
Tess__ schreef:Balou_k schreef:IVF is met tijd en wijlen een veelbesproken onderwerp, het is daarnaast ook een erg gevoelig onderwerp en ieder mag hier natuurlijk zijn of haar eigen mening over hebben. Ik vind echter wel dat hier ‘voorzichtig’ over gesproken moet worden, omdat dit juist een gevoelig onderwerp ‘kan’ zijn.
Ik vind IVF in sommige opzichten een goed iets, maar ik vind aan de andere kant ook niet dat ieder mens een kind moet krijgen. Nu zijn er echter genoeg wel goed vruchtbare mannen en vrouwen die geen kinderen nemen dus dat houdt elkaar wel redelijk in balans.
Ik vind echter niet dat homo seksuele hier gebruik van mogen of moeten maken, het is een erg dure bedoeling en ik betaal hier graag aan mee met mijn belasting geld als dit voor slecht vruchtbare personen is, maar niet voor homo seksuele waarbij er tal van andere opties zijn. Uiteraard mogen deze mensen van mij wel een dergelijke behandeling, maar dan wel volledig uit eigen zak.
natuur
Troost je alsjeblieft met de gedachte dat je een kind absoluut niet NEEMT...
Tess__ schreef:Balou_k schreef:IVF is met tijd en wijlen een veelbesproken onderwerp, het is daarnaast ook een erg gevoelig onderwerp en ieder mag hier natuurlijk zijn of haar eigen mening over hebben. Ik vind echter wel dat hier ‘voorzichtig’ over gesproken moet worden, omdat dit juist een gevoelig onderwerp ‘kan’ zijn.
natuur
Troost je alsjeblieft met de gedachte dat je een kind absoluut niet NEEMT...
Samiyah schreef:Leg uit?![]()
Persoonlijk heb ik (nog) geen sterke kinderwens, maar kan me echt wel voorstellen hoe erg het is als je moet accepteren dat je kinderloos verder moet na talloze pogingen. Ook snap ik dat een kinderwens zo diep kan zitten dat je ook alles er voor over hebt. Ik snap niet waarom je perse iets meegemaakt moet hebben om je te kunnen inleven.
. Maartje1990 schreef:Daks schreef:KI vind ik zeker onnatuurlijk.
Maar wel gezond. Het is namelijk 2 gezonde lichamen samen brengen.
Maar een cel(ei-zaad) zich voort laten planten omdat het lichaam waar het in thuishoort nee zegt vind ik teveel ingrijpen.
Geen feit maar een mening.
maar dat is niet perse zo.
Wendy schreef:Net zo goed als dat je geen 'recht' hebt op een kind, wat ik hier ook al iemand zag schrijven.
Witwi schreef:Djeez, wat word ik misselijk van sommige meningen...
Dat ivf een emotionele rollercoaster is, is makkelijk te geloven. Maar ik denk dat dit écht wel vergeten wordt wanneer de ouders na een ivf behandeling hun wondertje in hun armen kunnen houden...
Mensen die een opmerking hebben van 'de natuur laat dit niet voor niks niet toe...' vind ik echt ongepast. Dat je daarom geen kinderen meer zou mogen krijgen...? Diegene die zo een uitspraak doen, zullen idd geen kinderwens hebben, maar stel dat je inderdaad een andere medische ingreep moet doen omdat je anders gaat overlijden, zul je wél doen? Ook al zeggen ze nu dat het niet zal gebeuren, wacht maar tot je er zelf voor staat...
"als mijn lichaam vol met kanker zit, zal ik er ook niets aan doen" --- hiervan word ik ook al mottig...
Ten eerste, als je lichaam vol met kanker zit, is het te laat ontdekt en IS er ook niets meer aan te doen. Stel dat het het beginstadium is, zul je WEL actie ondernemen om iets te doen... Zul je dan ook zeggen "Ik wil geen chemo want de natuur wil zo dat er kwaadaardige cellen mijn lichaam overwoekeren", terwijl je dit nog 'kerngezond' kunt zeggen?
Ach soit, iedereen zijn mening natuurlijk...
Iedereen verdient kansen en moet de kansen nemen die ze krijgen, als het dat is wat hun dromen kan waarmaken...
Maartje1990 schreef:@ Daks: Nee, maar bijv. bij een homoseksueel koppel is het óók 2 gezonde lichamen samen brengen als je dit via IVF zou doen.
Dus dat is geen mening maar een feit