Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:45

Opzich last van faalangst, maar al veel minder dan vroeger!
En ik hou absoluut niet ervan om in het donker alleen buiten te zijn.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:13

Spinnen en insecten (maar ook echt alle insecten, vliegen/lieveheersbeestjes vind ik ook best eng :+ ), emetofobie heb ik ook, ik vind luchtballonnen ook doodeng (en dan niet erin zitten, want dat heb ik nog nooit gedaan, gewoon als dat ding boven je hoofd vliegt :') ). Slakken en andere glibberige beesten vind ik ook doodeng.

En er zal nog wel wat zijn maar volgens mij zijn die het belangrijkste :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:23

Zerline schreef:
Bestaat er ook een fobie voor te laat komen? Ik schrik vaak zelfs wakker met het idee dat min wekker niet goed staat :') Ga altijd een half uur eerder weg, want stel nou dat er wat gebeurd onderweg.

Dit is waarschijnlijk geen fobie hoor, maar het is eerder een controle dwang denk ik :j

Herkenbaar :'). Als ik er vroeg uit moet dan slaap ik slecht, omdat ik bang ben dat ik de wekker mis :')

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:31

Mijn grootste angst is voor spinnen. Zelfs de kleintjes zijn me al te groot :+
Verder ben ik ook niet echt happig op insecten. Muizen vind ik leuk mits ze me niet laten schrikken. Bleek er 1x eentje in een voer zak te zitten. Ik voelde al iets bewegen toen ik de zak in de ton omkiepte. Toen ik een grote schep eruit haalde sprong er een muis in m'n gezicht en sindsdien schrik ik maar al te gauw van die eigenlijk lieve beestjes :P

Verder had ik altijd een enorme angst om van glijbanen af te gaan die ik niet kende :') Sinds ik een jaar of 6 geleden bij een zwembad toch maar over mijn angst ben heen gestapt, gaat het goed.
Onweer vond ik ook altijd prachtig om te zien. Echter een aantal jaren geleden in het openluchtzwembad in Vorden gelegen toen 100 meter verderop op de begraafplaats de bliksem insloeg. Sindsdien ben ik, bij echt harde knallen, best angstig.

Vorig jaar heb ik voor het eerst gevlogen. Vond het doodeng en nu met al die ongelukken enzo stap ik ook echt niet meer graag in het vliegtuig. Ik heb ook zitten huilen van de pijn aan mijn oren bij het dalen dus stap er niet nog eens graag in...

Prikken ben ik ook als de dood voor. Het is nu wel minder geworden dat ik maar gewoon zoiets heb van oke even doorbijten. Alleen zodra ik toch het woord enting/prik hoor moet ik wel ff slikken. Bij andere mensen kan ik er ook niet naar kijken. Echter kan ik er bij dieren wel tegen. Zelf dieren enten etc. vind ik nooit een probleem :')

Dan hebben we nog toetsen. Lichte faalangst is bij mij aanwezig. Ben altijd veel te bang om te falen en krijg dan ook regelmatig een black out omdat ik me veel te druk maak van te voren. Uiteindelijk maak ik me vaak druk om niks en heb ik tot nu toe al mijn studiepunten nog binnen. Maar toch zodra de volgende toets er aan komt, schiet ik weer in de stress. Kan er ook echt een avond van te voren een enorme dip door hebben en in tranen schieten.

En als laatste nog mensen :+ Ik ben altijd veel te bang voor wat mensen over mij zullen denken. Durf geen goed contact te maken waardoor ik mijzelf eigenlijk beperk in het sociale leven... Als ik dan wel contact heb, wil ik alles veel te goed doen en cijfer ik mezelf weg omdat ik bang ben iets fout te doen.

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:53

xxxlottie schreef:
Ik durf ook niet in een meertje o.i.d. te zwemmen, ben bang voor vissen (als ik ze niet kan zien), heb een keer gehad dat ik in een meertje in mijn zwemband lag en er sprong een kikker op me, nog nooit zo hard gegild.

Dit dus :+

Een andere bijzondere fobie van mij is.. onder walvissen door lopen _O- Dan bedoel ik dus van die walvis skeletten die ze ophangen (bijv. in Artis), of van die levensgrote namaken, zoals deze in Amerika:
Afbeelding
Nope, daar krijg je mij niet onderdoor _O-

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:57

Arachnofobie (spinnen), kleine beestjes, bepaald papier (zo met je nagels langs dat geluid, natte vinger erover heen), piepschuim, kermisattracties

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:06

Ik heb hematofobie(angst voor bloed). Ik val gelukkig niet flauw, maar trek wit weg, voel me slap en misselijk en ga trillen. Zowel bij echt als 'nep' bloed en ook bloed in animatieseries kan ik écht niet tegen. Ook wonden en allerlei andere vieze dingen zoals afgehakte lichaamsdelen etc zijn geen pretje..
Verder ook nog mysofonie, dat is niet echt een fobie, maar ik kan echt niet tegen eet- en ademgeluiden. Ik word mega geïrriteerd en sta soms op het punt om in huilen uit te barsten. Krijg er ook behoorlijk jeuk aan mijn handen van maar gelukkig kan ik me beheersen en heb ik nog niemand geslagen. :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:08

Ik heb angst voor vlinders en motten. Ben der echt panisch voor :=

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:10

Spinnen, oh, alleen al de gedachte eraan...ik word gelijk helemaal misselijk...brrr. Als ik er eentje zie dan gil en huil en schreeuw ik en verstijf ik helemaal en ga ik hyperventileren. Maar dat heb ik eigenlijk met veel insecten ook, vooral wormpjes. (al komt dat door redelijk traumatiserende gebeurtenissen :') ).

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:18

Ik heb ook een angst voor naalden, als ik er 1 zie val ik al letterlijk flauw. Laat staan als er 1 in mij moet, word er panisch van!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:47

Snowboarders -O-

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:38

Ik heb waterangst. Jaren geleden dat ik op zwemles zat moest ik afzwemmen met kleding, die kreeg ik helaas daarna niet snel genoeg uit waardoor mijn bad juf me te water gooide met mijn broek op m´n enkels en mijn shirt half over mijn hoofd. De laatste jaren is het wel wat afgezakt, ik durf nu bijvoorbeeld wel in water waar ik kan staan, maar ik kan echt totaal in paniek raken als er water in mijn gezicht komt (bijvoorbeeld onder de douche). Ook vind ik nagels echt niet leuk. Ik ben zelf nagelbijter en als andere mensen mij aanraken met hun nagels krijg ik daar echt de rillingen van %) %) Ook heb ik hoogte vrees, hoger dan een keukentrapje ga ik echt niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:52

Ik heb mijn spinnenhysterie overwonnen *\o/*
Ook ik heb emetofobie gehad, het gaat nu beter maar angst is er soms nog wel.
En ik ben bang in het donker, vooral buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:44

__Sannne schreef:
Hoogtevrees, en ik heb iets tegen polsen en enkels, en dan vooral de aderen die je langs je pols ziet lopen. Alleen al het beschrijven hiervan geeft me de kriebels..

Oh gatver dat heb ik ook. Ik houd er ook niet van om strakke elastiekjes om m'n polsen te dragen... Bah.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:32

Ik heb een fobie voor de tandarts waar ik over een half uur naar toe mag. Zit hem nu al te stressen :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:42

Spinnen, vliegen, clowns, hoogte, tandarts..

Zie ik een spin, dan ren ik (als vriendlief er niet is om me te redden) huilend naar de buren.. Totale paniek.. :')

Vliegen durf ik niet.. Vind het idee alleen al doodeng.. Ik kan dan ook erg slecht tegen al dat nieuws over neergestorte vliegtuigen enzo..

Clowns.. Ah, die akelige lach.. Komen ze in mijn buurt, ren ik hard weg.. :') (al is dit geen echte fobie, maar gewoon eng..)

Hoogte.. Als ik al ergens op een hoogte sta (een dam, of iets in die richting) mag echt niets of niemand in mijn buurt komen.. Ik raak dan totaal in paniek..

Tandarts.. Heeft me als klein kind eens in een gaatje geboord en raakte mijn zenuw.. Gruwelijke pijn.. En maar zeggen dat ik me niet aan moest stellen.. Sindsdien.. Ga ik echt alleen nog maar bij ondraaglijke pijnen van mijn kant.. Niet heel goed, dat weet ik.. Maar daarom hou ik mijn gebit ook goed bij.. Als ik al moet gaan begin ik een paar dagen van tevoren al over te geven.. Rillen, niet kunnen slapen.. Echt ontzettende paniek.. En als ik er eenmaal ben, zit ik alleen maar op de wc bij de TA tot ik aan de beurt ben.. Overgeven.. Vreselijk..

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:24

Ik ben lichtelijk claustrofobisch, bang om alleen te zijn, donker en zoals jij, poppen, lichtelijke faalangst, tandarts, grote groepen mensen.

Bij allemaal word ik benauwd, krijg hoofdpijn, buikpijn en begin ik soms zelfs te huilen.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:23

Ik ben bang voor haaien, inbrekers en brand. Nouja, meer dat er brand uit zou breken met mij in dat gebouw/huis... Bah! En een lichtelijke vorm van faalangst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:38

Ik ben heeeel erg bang voor spinnen en poppen.
Ook heb ik lichte hoogtevrees.
Wij hebben hier in de buurt een rode loper en daar durf ik wel over heen te fietsen maar als ik naar beneden kijk dan word ik wel een beetje gek. Ook ben ik altijd bang dat iemand me over de rand heen duwt ofzo. :')
Afbeelding
Dit is die rode loper.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:47

Als stalgenootjes dit lezen..... maar vooruit... Ik heb een angst voor Robots... Ja echt, van die dingen die uit zichzelf bewegen... brrrrr.... en oorwurmen... iemand heeft me ooit verteld dat die echt in je oor kruipen en laat dat nou ook een flinke angst zijn...

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 02:23

Loraine1985 schreef:
Als stalgenootjes dit lezen..... maar vooruit... Ik heb een angst voor Robots... Ja echt, van die dingen die uit zichzelf bewegen... brrrrr.... en oorwurmen... iemand heeft me ooit verteld dat die echt in je oor kruipen en laat dat nou ook een flinke angst zijn...

Busted :')

Ik ben serieus altijd bang dat er een slang uit de wc gekropen komt.
En ik ben bang voor slakken, vind die dingen doodeng
Van die ouderwetse poppen vind ik eng, en clowns op schommels om de een of andere reden ook
Oja, en heb hoogtevrees.. :+

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:49

Snoraly schreef:
Loraine1985 schreef:

Busted :')

Ik ben serieus altijd bang dat er een slang uit de wc gekropen komt.
En ik ben bang voor slakken, vind die dingen doodeng
Van die ouderwetse poppen vind ik eng, en clowns op schommels om de een of andere reden ook
Oja, en heb hoogtevrees.. :+

dammit.....

Maar vooruit, ik kan jou altijd plagen met je poppen.. hahah :list:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:39

BalouArera schreef:
Wow, nu ik trypofobie heb gegoogled snap ik eindelijk waarom ik altijd zo walg van dingen als kleine gaatjes enzo, bah! Het is niet echt dat ik er bang voor ben maar ik krijg er wel echt rillingen van!

Nou dit heb ik dus ook!! Kwam per toeval op dit topic en ik zag deze fobie voorbij komen.. Ik heb hier ook zeker een lichte vorm van. Gadver die plaatjes van die test :r
Ik heb een keer heeeel vroeger gedroomd dat iemand letterlijk het geld op zijn rug had groeien, allemaal muntgeld op zijn rug. Sindsdien heb ik die walging van gaatjes bij elkaar :=

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:07

Aranel schreef:
Nou dit heb ik dus ook!! Kwam per toeval op dit topic en ik zag deze fobie voorbij komen.. Ik heb hier ook zeker een lichte vorm van. Gadver die plaatjes van die test :r
Ik heb een keer heeeel vroeger gedroomd dat iemand letterlijk het geld op zijn rug had groeien, allemaal muntgeld op zijn rug. Sindsdien heb ik die walging van gaatjes bij elkaar :=

Ja gatverdamme!! Ik dacht ik google het wel even, maar toen zag ik gaten in iemands rug en gaten in een hand met maden erin.... Logisch dat je dat misselijkmakend vind :') voelde mn maag een beetje omdraaien...

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:09

Ik ben dus bang voor van alles en nog wat.

Ik ben dus blijkbaar extreem bang voor grote spinnen. Er zat een hele grote spin (echt hele grote, mijn moeder zij dat dit een van de grootste was die ze ooit had gezien) naast mijn lichtknopje, ik deed mijn hand richting het knopje tot ineens die grote spin opmerkte. Ik ben uit blinde paniek op de grond gevallen en ben weg gekropen, daarna in ik naar beneden gerend om mijn vader te halen.

Verder heb ik een grote angst voor paspoppen (trauma door een "grap"), daar loop ik altijd met een grote boog omheen. Verder tuinkabouters, daar krijg ik ook de kriebels van. Clowns ben ik ook bang voor. Gaten waar je je hand in moet steken om te voelen wat er in zit (wat ze vaak in dierentuinen hebben voor kinderen, dat ze zeg maar een slangenhuid moeten herkennen o.i.d). Van die dingen waarmee je je handen kunt drogen bij toiletten, de blowers waar je je handen in moet stoppen ipv onder. Levende standbeelden. Verlaten gebieden (oude gebouwen e.d.). Onverwachtse dingen. Alleen zijn. En fouten maken, ik heb vorige week een fikse paniekaanval gehad omdat ik een (examen) opdracht was vergeten. Ik begon te hyperventileren en trillen al een gek :( (uiteindelijk mocht ik het gewoon de volgende les inleveren en was er helemaal niet veel aan de hand)

Verder ben ik (licht) claustrofobisch, ben bang in het donker, heb vliegangst. En ik ben bang om op iets drijvends te zitten (boot, vlot e.d), dan kan ik echt een paniekaanval krijgen (mede door een traumatische ervaring, wat toen eigenlijk best meeviel, het was niet zo heel ernstig, maar toch genoeg om mij er een trauma van te laten krijgen).
En in krijg nachtmerries van alle enge dingen die je ziet op tv die realistisch zijn. Ik heb een week lang nachtmerries gehad van de 2 seconden dat ik door de woonkamer liep en wat had meegekregen van The walking dead....