moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:46

Misschien wil je moeder weer eens niet meewerken omdat jij weer eens een lijntje hebt?
Jeetje al die kneuzingen dat je het nog weet indd _O- . En al die kneuzingen heeft de dokter bevestigd ? Dan snap ik je moeder wel dat ze niet wéér met je naar de HA wilt. De HA zegt waarschijnlijk toch niet meer als laten rusten .
Kneuzingen zijn enkel vervelend maar absoluut niet ernstig.
Heb zelf allebei de enkels gebroken gehad, ze zijn nu aardig zwak maar als ik door mijn enkel ga, ga ik ook niet naar de dokter omdat ze een dagje au doen
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 11-04-15 11:49, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:47

Ik heb zwakke enkels, klap er regelmatig doorheen, maar dat wil niet zeggen dat ze dan elke x gekneusd zijn....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:48

Veel gehad? Behalve die Pfeiffer dan misschien.
De rest krijgt iedereen wel eens.

Ik heb 5 operaties gehad.
Waarvan 2 door zzn gebroken kaak (en dat doet wel zeer)
2 binnen oor operatie gehoorbeentjes en trommelvlies zijn donor.
En 1 lymfeklier laten verwijderen die ontstoken was..

Als kind ben ik tijdens de turnles met mijn knie keihard tegen de radiator gevallen. Die zag een week lang blauw en dik. Toch naar school gegaan zonder krukken.
Al was ik ook zeker dat er een barst in zat. Maar door mijn angst van dokters die ik had nooit ernaar laten kijken. Omdat ik dan ook mijn pijn verbeet wist mijn ma niet dat ik toch veel last had ervan

Dus zeur niet zo over elk Pijntje dat je hebt.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 11-04-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:48

vuurneon schreef:
melody7 schreef:
Ik vind het ook allemaal niet echt noemenswaardig... Het is natuurlijk balen en niet fijn, Pfeiffer is wat heftiger, maar verder? Ik zou graag met je ruilen :Y)

Kijk eens naar mensen die ongeneeslijk ziek zijn, dat is pas erg.

1 tip, gebruik nooit het vergelijk met mensen die het erger hebben. Daar heb je geen hol aan namelijk. Als ik door de zwnagerschap zo gruwelijk misselijk ben, dan ben ik dat. Helpt niet dat iemand zegt; 'er zijn mensen die het erger hebben". Misselijkheid verdwijnt niet :') Als het eten heel erg vies is (mijn broers plak spaghetti die te lang heeft opgestaan en grauw is) dan vind ik het niet opeens lekker omdat 'kinderen in afrika geen eten hebben' :')

Nou voor mij is het toch echt wel een manier om er bovenop te blijven/door te gaan hoor :) Je moet door en het kan erger..

Eten vind ik wat dat betreft een ander verhaal dan ziektes/pijn, daarmee werkt het bij mij ook niet :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:49

vuurneon schreef:
melody7 schreef:
Ik vind het ook allemaal niet echt noemenswaardig... Het is natuurlijk balen en niet fijn, Pfeiffer is wat heftiger, maar verder? Ik zou graag met je ruilen :Y)

Kijk eens naar mensen die ongeneeslijk ziek zijn, dat is pas erg.

1 tip, gebruik nooit het vergelijk met mensen die het erger hebben. Daar heb je geen hol aan namelijk. Als ik door de zwnagerschap zo gruwelijk misselijk ben, dan ben ik dat. Helpt niet dat iemand zegt; 'er zijn mensen die het erger hebben". Misselijkheid verdwijnt niet :') Als het eten heel erg vies is (mijn broers plak spaghetti die te lang heeft opgestaan en grauw is) dan vind ik het niet opeens lekker omdat 'kinderen in afrika geen eten hebben' :')

Tuurlijk verdwijnt de misselijkheid niet en vindt je de spaghetti niet opeens een culinair hoogstandje. Wel zie je alles in het perspectief. Dat kan je net even die ene opkikker geven. Bij mij werkt dat in ieder geval.

amandananana

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:53

Meid even serieus, je hebt je knie gestoten.. Kom op, er is vast niks ernstigs aan de hand en als ik lees wat je allemaal voor pijntjes opnoemt hierboven word ik al moe als ik het lees, ik kan me voorstellen dat je ouders er even niks mee willen/kunnen. Ik heb vorig jaar een dubbele slijmbeursontsteking gehad, dus aan twee schouders en ik heb gewoon een heel jaar full time stage gelopen met heel erg veel pijn. Het is ook maar hoe snel je ergens aan toegeeft hoor..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:55

melody7 schreef:
Nou voor mij is het toch echt wel een manier om er bovenop te blijven/door te gaan hoor :) Je moet door en het kan erger..

Houd het dan ook voor jezelf als dat voor je werkt :) want als je tegen iemand zegt dat Pietje het erger heeft, zeg je eigenlijk 'ik erken jouw ellende niet' door het te bagatelliseren. Dus pas daarmee heel erg op :)
Ik ben ook ziek geboren en ga ziek dood, heb een medisch dossier die als fundering kan dienen; maar dat maakt het nare gebroken been van Piet voor Piet zelf niet minder pijnlijk als ik dat mededeel. Dus wees daar wel op bedacht :)

Daarom gebruikte ik bewust eten erbij; omdat dat juist heel begrijpelijk is :) Eet je meer als je het heel smerig vindt omdat je moeder zegt dat ze in Afrika niets te eten hebben? Nee. Doet het been van je moeder minder zeer als je zegt dat Jantje geen been meer heeft? Nee.

(In geval van écht klagen om het klagen is het anders uiteraard, dan is een andere aanpak nodig :') )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-04-15 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:57

Ts
Ga je nu echt op de paarden forum elke kneuzing opnoemen?
Ik denk dat meer mensen hebben als ze in de avond gaan slapen en weer eens een grote dikke blauwe plek zien op hun been dat ze een minuut lang gaan bedenken, waar heb ik die nu van?
Maar het niet meer kunnen herinneren.

Ik denk dat je wat dat betreft bij een paarden forum niet op de juiste plek zit om te piepen over kneuzingen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:58

Ik wil niet aanstellen ofzo nu, maar ik heb een chronische ziekte wat waarschijnlijk nooit meer overgaat. En moet 3 keer per dag een tablet. Of dat zo fijn ks :o

Ts, WoW hoeveel kneuzingen heb jij we niet gehad :')

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:59

Denk dat de meeste mensen gewoon niet meer weten op te noemen war ze allemaal hebben gekneusd. Dat vergeet je. Ik heb ook ontelbare dingen gekneust gehad. Alleen al me tenen van de ontelbarr keren dat er een paard op me teen heeft gestaan. Maar om nou alles maar op te noemen. Jij hebt gewoon aandacht te kort

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:01

Jeses TS je bent 14, leef een beetje! Vele kneuzingen ect hoort erbij als je jong en actief bent, je lichaam is nog prima in staat zichzelf te herstellen. Mijn ouders moesten mij op die leeftijd naar het ziekenhuis slepen met een gebroken knie waar ik een dag op rondgehinkeld heb en zelfs dat is helemaal goed gekomen.
De enige hulp die je nodig hebt is misschien therapie voor je angst om iets op te lopen, want ik kan me niet voorstellen dat het prettig is voor jezelf om je zo druk te maken over elk klein dingetje en voor je omgeving is het ook geen pretje. Niemand gaat je leuker vinden of aandacht geven als je constant het slachtoffer uithangt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:04

vuurneon schreef:
melody7 schreef:

Houd het dan ook voor jezelf als dat voor je werkt :) want als je tegen iemand zegt dat Pietje het erger heeft, zeg je eigenlijk 'ik erken jouw ellende niet' door het te bagatelliseren. Dus pas daarmee heel erg op :)
Ik ben ook ziek geboren en ga ziek dood, heb een medisch dossier die als fundering kan dienen; maar dat maakt het nare gebroken been van Piet voor Piet zelf niet minder pijnlijk als ik dat mededeel. Dus wees daar wel op bedacht :)

Daarom gebruikte ik bewust eten erbij; omdat dat juist heel begrijpelijk is :) Eet je meer als je het heel smerig vindt omdat je moeder zegt dat ze in Afrika niets te eten hebben? Nee. Doet het been van je moeder minder zeer als je zegt dat Jantje geen been meer heeft? Nee.

(In geval van écht klagen om het klagen is het anders uiteraard, dan is een andere aanpak nodig :') )

Ohh ik bedoel het ook echt niet op die manier van 'dus dat van jou is niet erg' maar meer van 'zo kun je jezelf misschien motiveren' maar dat moet je natuurlijk net goed opvatten, heel fijn aan internet maar niet heus :P

Er zit ook iets tussen mentaal en fysiek, ik gebruik dat (als een van de vele dingen) om er mentaal bovenop te blijven, pijn gaat er inderdaad niet van weg dat zou mooi zijn :+

En dat laatste tussen haakjes vraag ik me bij ts wel af..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:11

Het is nu wel duidelijk dat TS zich eigenlijk veel te druk heeft gemaakt om een gekneusde knie maar om haar nu een hypochonder te noemen of gelijk de therapie in te praten is ook weer wat overdreven.
Ze zal vanzelf wel verschil leren maken tussen echt pijnlijke ongelukjes of gewone ongelukjes die iedereen wel eens heeft.

Wat niet wil zeggen dat dat niet ontzettend zeer doet als je knie gekneusd is en zwaar balen is.
TS goed bewegen en rust verdelen dus niet over belasten dan ben je er het snelste vanaf.
Houd er rekening mee dat de zwelling ongeveer 2 weken kan duren en gevoelig misschien nog wel langer
Als je het echt niet vertrouwd kan je alsnog naar de huisarts maar ik denk dat dat wel mee valt toch.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:14

Ik weet niet of je op paardrijles zit en les hebt binnen een paar; maar dat kan zeer ongemakkelijk zijn. De buiging van de knie en de druk erop is vaak niet erg feestelijk als de boel nog steeds zo dik en pijnlijk is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:23

drawerlover schreef:
Wat is dat?? hypochondrie??

ja ik heb veel pech. Maar ik doe ook veel. Vergis je daar niet in hoor. Ik vind het wel jammer dat ik altijd maar dit en dat heb. En misschien vraag ik ook wel om aandacht zonder dat ik dat zelf in de gaten heb. Maar ik heb altijd veel aandacht gemist (weer een ander topic dat erover gaat) dus dat zou best kunnen. Dat geef ik toe. Maar het is dus zo stom dat ik zovaak iets heb want zoals al is gezegd bijna niemand van mijn klas gelooft dat als ik dat nu ga zeggen. En dat snap ik ook wel. Misschien dat ik me wel aanstel maar dan doe ik dat niet expres want alles wat ik heb is wel echt. Laatst had ik ook al mijn knie gestoten toen zei ik dat doet pijn. Mijn vriendin zei ik voel het niet en dan liggen we samen in een deuk. Dat is eigenlijk ook het soort aandacht wat ik nodig heb. Nu ben ik klaar met poetsen en ik heb denk ik wat teveel gedaan in een keer (dat is ook een ding, ik ga altijd over de grens heen) want ik ga zitten en ik krijg een steek. Nu ligt er een koud doekje op mijn knie dus dat lucht wel op. Maar alsnog mijn knie ligt er niet af XP

Het feit dat je voor alles een topic aanmaakt is al een beetje aandachttrekkerij. Ik heb afgelopen zondag een behoorlijke klap gemaakt (eigen schuld :+ ) en dat was de eerste keer dat ik een topic heb gemaakt over blessures maar ik heb een hele waslijst. Ik heb ook altijd iets maar ik blijf wel doorgaan. Ik geef aan wat ik wel en niet kan doen op werk en ik zeik dus ook niet. Nou denk ik nog steeds dat mijn pols wellicht toch gebroken is , dus ik ga aankomende week toch maar vragen voor een foto maken, maar ik piep niet hoor :') ik heb gewoon gewerkt en laat het mijn leven niet belemmeren. Dit doe ik met elke blessure. Had mijn kruisbanden ingescheurd tijdens een fotosessie. Ik zakte in een en kon niet meer opstaan. Dus eff iemand gevraagd om mij omhoog te helpen omdat ik weer eens onhandig was en benn gewoon doorgegaan met fotograferen, kon alleen niet knielen maar het zij zo. Heb hier overigens wel spijt van dat ik niet meteen naar een huisarts ben gegaan want ik heb er echt maanden zij het niet meer als een jaar last van gehad :+ TS, probeer het leven iets positiever te zien. Niet zeiken en gewoon plezier hebben nu je nog jong bent. Het leven gaat niet over rozen, bij niemand! Dus kom niet met "ik heb geen aandacht gekregen" dit en dat want iedereen heeft zijn eigen pakkie an.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:29

Mijn Zoon is ook bijna 14 en ook een aardige pieper. Sorry maar je kunt echt niet voor elk wissewasje bij de huisarts staan. Natuurlijk kijk ik altijd wat er aan de hand is maar wat is nou een kneuzing?
Tja het doet even zeer en je moet een pas op de plaats maken en even rustiger aan doen.

Kom op schop onder je kont en niet zo zeuren er zijn ergere dingen in de wereld dan alleen jou pijntjes.
Niet leuk maar allemaal overkombaar.

Ik ben drie weken geleden voor de vierde keer in vijf jaar aan mijn rug geopereerd, tja dat doet pijn maar ook dan gaat het leven door.

Beetje op je tanden bijten zeggen wij dan en weer aan de slag!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:39

MaricoGraphy schreef:

Als kind ben ik tijdens de turnles met mijn knie keihard tegen de radiator gevallen. Die zag een week lang blauw en dik. Toch naar school gegaan zonder krukken.
Al was ik ook zeker dat er een barst in zat. Maar door mijn angst van dokters die ik had nooit ernaar laten kijken. Omdat ik dan ook mijn pijn verbeet wist mijn ma niet dat ik toch veel last had ervan

Is toch helemaal niet relevant voor TS wat jij gehad hebt :+ Zie meer van zulke posts voorbij komen, maar is dat dan ook geen aandacht trekkerij?

Schouders eronder en even doorbijten TS!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:40

Doubtless schreef:
MaricoGraphy schreef:

Is toch helemaal niet relevant voor TS wat jij gehad hebt :+ Zie meer van zulke posts voorbij komen, maar is dat dan ook geen aandacht trekkerij?

Schouders eronder en even doorbijten TS!

die posts zijn bedoeld omdat TS zichzelf zo zielig vind en denkt dat zij de enige is mij zielige pijntjes.. en Ts vind enkel wat zij heeft ernstig en zielig

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:42

Het is wel duidelijk wat je krijgt wanneer je voor elke pijntje aan het zeuren bent, dan wordt je niet meer serieus genomen....

en ja, bij mij helpt het ook om te denken dat sommige anderen het Veel slechter hebben dan ik. Dan heb ik nog geluk dat het niet zo erg is, als bij die ander...

met eten werkt het idd niet, omdat het eten van iets wat minder lekker is, terwijl er genoeg lekkers verkrijgbaar is, mij geen gelukkig gevoel geeft. Ja ik voel me wel bevoorrecht wanneer ik iets lekkers eet en ik weet dat er mensen zijn in de wereld die echte honger kennen. Dat laatste gun je niemand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:43

Ze zijn bedoeld om duidelijk te maken dat het helemaal niet zo gek is dat zij zoveel pech heeft want iedereen heeft pech :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:45

olafgek schreef:
die posts zijn bedoeld omdat TS zichzelf zo zielig vind en denkt dat zij de enige is mij zielige pijntjes.. en Ts vind enkel wat zij heeft ernstig en zielig

Volgens mij geeft TS helemaal nergens aan dat ze niets om anderen geeft & alleen zichzelf ernstig en zielig vind.

Als jij migraine hebt, betekent dat niet dat ik geen onwijs last kan hebben van mijn hoofdpijn. Wat mij betreft is andermans pijn niet vergelijkbaar met je eigen pijn & is het in dit geval helemaal niet relevant wat voor verschrikkelijke dingen andere Bokkers mee hebben gemaakt. Volgens mij ging het er vooral om dat TS wat harder moet worden & niet zo snel moet piepen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:47

Nouja als iemand anders zijn been er half af ligt die naast mij op de ehbo zit en ik ben daar voor een zielige gebroken pols dan vind ik idd dat ik geen recht van klagen heb xD

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:48

Doubtless schreef:
olafgek schreef:

Volgens mij geeft TS helemaal nergens aan dat ze niets om anderen geeft & alleen zichzelf ernstig en zielig vind.

Als jij migraine hebt, betekent dat niet dat ik geen onwijs last kan hebben van mijn hoofdpijn. Wat mij betreft is andermans pijn niet vergelijkbaar met je eigen pijn & is het in dit geval helemaal niet relevant wat voor verschrikkelijke dingen andere Bokkers mee hebben gemaakt. Volgens mij ging het er vooral om dat TS wat harder moet worden & niet zo snel moet piepen.

het zijn ook goede voorbeelden van hoe andere bokkers om gaan met pijn of wanneer er iets tegen zit. Dat ze niet alleen is met pijntjes en soms grote pijnen....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:52

sneeuwpop schreef:
het zijn ook goede voorbeelden van hoe andere bokkers om gaan met pijn of wanneer er iets tegen zit. Dat ze niet alleen is met pijntjes en soms grote pijnen....

Volgend deel van het bericht zegt toch helemaal niets over het omgaan met pijn? :

MaricoGraphy schreef:

@Lifaya: Als iemand z'n been er half af ligt, betekent dat toch niet automatisch dat je gebroken pols geen zeer doet :+ ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:54

Doubtless schreef:
sneeuwpop schreef:

Volgend deel van het bericht zegt toch helemaal niets over het omgaan met pijn? :

MaricoGraphy schreef:

@Lifaya: Als iemand z'n been er half af ligt, betekent dat toch niet automatisch dat je gebroken pols geen zeer doet :+ ?

Nee, maar je bedenkt je dan wel twee keer om zielig te gaan doen daar :')