N0a, dat geloof ik.

Janine1990, ik doe er vaak zoetstof door.
Volgens sommige heel slecht, volgens anderen een fabel.
Betadine, wat zou jij voor schema aanraden dan?
Maflinger_S, meer om het idee wat de gevolgen zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
betadine schreef:Amandavd schreef:Betadine, dat is echt niet veel. En dat is ook echt niet gezond zo weinig eten. TS eet in principe twee broodjes, twee en een halve pannenkoek en een smoothie. Dat is absurd weinig, dat is waarschijnlijk in calorieën nog niet eens de basis brandstof bij elkaar, nog niet eens alle andere beweging er bij geteld.
Naargelang de persoon is dit dus wel veel. Als jij een hele dag zit verbruik je bitter weinig energie en moet je eigenlijk sowieso al minder eten als iemand die buiten werkt of bvb een hele dag in een winkel rondloopt of hele huizen poetst bvb.
+ dat dit schema niet heel evenwichtig is. Koolhydraten zijn suikers. Absoluut nodig om gezond te zijn, maar hier zijn ze wel het hoofdbestanddeel van haar dagschema. Daarom dat ik haar schema op een plaatje heb gezet. Dan zie je ook meteen dat dit niet zo evenwichtig is.
KoudbloedKim schreef:Janine1990, ik doe er vaak zoetstof door.
Volgens sommige heel slecht, volgens anderen een fabel.
fargo schreef:KoudbloedKim schreef:Het enige dat ik wel weet, is dat ik al jaren een cyste heb op mijn eileider, maar volgens mijn huisartsheeft dat er niks mee te maken.
Nou dat klinkt mij samen met de dingen die je hier noemt - als leek - toch echt als PCOS.. misschien toch eens op oriënteren? Ik zag al linkje voorbijkomen met informatie ..
Janine1990 schreef:Vul maar eens in hier... wat willekeurige lengtes en gewichten en een inactieve leefstijl...
Kijk ook naar het BMR bij een hoger gewicht...
http://www.caloriecalculator.nl/afvalle ... ebehoefte/
.
betadine schreef:Ik zou graag willen dat je deze discussie ergens anders voert.Janine1990 schreef:Vul maar eens in hier... wat willekeurige lengtes en gewichten en een inactieve leefstijl...
.
Ik zou dan 1500 kalorien per dag mogen eten, geloof mij als ik dat doe ben ik binnen de 2 maand onherkenbaar. Ik geloof niet dat zo een calculator kan bepalen wat je lichaam verbruikt. Dat kun je alleen aan je lichaam merken of deze alles netjes verbruikt of hij begint reserves te maken.
+ Vroeger waren al die berekeningen nog niet wijdverspreidt zoals nu en kwam obesitas veel veel minder voor. Het is vandaag een enorm maatschappelijk probleem geworden waar zelfs kleuters mee te kampen krijgen, maar weet je vroeger lieten ook de meeste geldbuidels niet toe om 3-4 per dag te eten. Ook het opslaan van eten is helelaam verandert en ik ben er zeker van dat dit ons niet helemaal ten goede is gekomen. Nu lijkt het vrij normaal om 3-4x per dag te eten en een volle koelkast te hebben, maar het overaanbod aan voeding doet ons volgens mij echt geen goed.
betadine schreef:Janine1990 schreef:Vul maar eens in hier... wat willekeurige lengtes en gewichten en een inactieve leefstijl...
.
Ik zou dan 1500 kalorien per dag mogen eten, geloof mij als ik dat doe ben ik binnen de 2 maand onherkenbaar. Ik geloof niet dat zo een calculator kan bepalen wat ej lichaam verbruikt. Dat kun je alleen aan je lichaam merken of deze alles netjes verbruikt of hij begint reserves te maken.
+ Vroeger waren al die berekeningen nog niet wijdverspreidt zoals nu en kwam obesitas veel veel minder voor. Het is vandaag een enorm maatschappelijk probleem geworden waar zelfs kleuters mee te kampen krijgen, maar weet je vroeger lieten ook de meeste geldbuidels niet toe om 3-4 per dag te eten. Ook het opslaan van eten is helelaam verandert en ik ben er zeker van dat dit osn niet helemaal ten geode is gekomen. Nu lijkt het vrij normaal om 3-4x per dag te eten en een volle koelkast te hebben, maar het overaanbod aan veoding doet ons volgens mij echt geen goed.
KoudbloedKim schreef:Crazycat, dat komt mooi uit, want ik heb nu een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog.
Cayenne schreef:Die caloriecalculators zijn leuk, maar natuurlijk onzinnig om iemand daarmee een individueel passend advies te geven.