En daar lig je dan (rug gebroken)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:33

Het gaat hier nu redelijk lopen gaat en bukken vreemd genoeg ook.. maar zitten.. en opstaan .. ik blijf denk ik vandaag maar staan lol
Mijn heele hand was overgens door de val ook verbrand aan de binnenkant echt al mijn fingers en palm, dat voel ik nu zolang er niks warms tegen komt gelukkig niet meer, fingers staan wat krom door de wrijfing .. leuk van die touwteugels.. ik ben ook gewoon dom dat ik reflex soms de teugels te lang vasthou x0x
Mijn nek is nu ook enormm stijf .. bah bah .. maar ga wel proberen erop te klimmen vanmiddag lol maar eerst maar eventjes longeren x0x

Ik ben overgens wel echt heel hard terecht gekomen nu is alles al blauw aan het worden
.. hij heeft me zo erg gelanceerd dat ik echt serieus het.. zweef moment voelde voordat ik lande heb ik nog nooit gehad.. en dit alles omdat ik de teugel tegen zijn neck wapperden x-x

Ik heb hier ook een bodyprotector liggen.. als meneer zo enorm explosief blijft reageren op kleine dingetjes ga ik die denk ik ook maar uit de kast trekken.
Probleem is gewoon hij is normaal al stuurloos en als hij dan zo explosief schrikt kan je helemaal niks meer behalve het proberen uit te zitten x0x

Coberlina

Re: En daar lig je dan (rug gebroken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:48

Haha ik ben ook erg lang in de lucht blijven hangen, voor ik op de grond neerkwam. Heb echt meerdere keren gedacht 'waar is de grond?' :+

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:00

Coberlina schreef:
Haha ik ben ook erg lang in de lucht blijven hangen, voor ik op de grond neerkwam. Heb echt meerdere keren gedacht 'waar is de grond?' :+

Hhahaha ik vroeg me dat ook al af lol
Hij maakte twee mega galop race sprongen, twee geiten sprongen een vertikaale bok ( hij kan echt serieus helemaal recht staan ) en daar ging ik lol Hij is helaas super lenig voor zo een kollos x0x
Ik heb de bok nog gevoel dus dat is zeg maar wat me lanceerde ;p

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:06

Ja hier niet veel anders, allen vertrok ze uit stilstand de lucht in. En dan vier ferme bokken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:11

Coberlina schreef:
Ja hier niet veel anders, allen vertrok ze uit stilstand de lucht in. En dan vier ferme bokken.

Normaal kan ik toch redelijk wat uitzitten maar met een paard van zo een 1000 kilo die overgens alles behalve lomp is ( kan op een kwartje omdraaien in elke gang.. en is nog stuurloos ook lol) werd het toch een ander verhaal.. plus dat het geheel onverwachts was.
Moest een beetje giegelen door je beschrijving, vertrok vanuit stilstand de lucht in , hahahah ik zie het voor me echt met zo een vliegtuig geluidje erbij ;p

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:20

Zo is het bij mij ook gebeurt :o stond stil en zat ernstig ontspannen. En uit het niets sprong paard met 4 benen in de lucht. En daar vloog ik letterlijk en maskte een duikvlucht :+

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:44

Stom soms eh. Ik had het ook totaal niet verwacht. Vandaar dat ik er zo snel naast lag.
Volgende keer beter zeker? :D

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:47

Heel veel sterkte !!

Zouden wij het filmpje ook mogen zien?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:13

Het lijkt wel op een soort zelfde val als ik jaren (24 :) om precies te zijn ) geleden maakte.
De val zelf stelde niet veel voor....oliebol happends...maar gewoon domme pech hoe je terecht komt.
Ook ik viel een soort van op mijn kont en brak ook een ruggenwervel.
Tegen mij zeiden ze ook : probeer maar te lopen en stap van de brancard maar over op het bed.
Hoe verkeerd had dat kunnen uitpakken!!!
Na de foto's keken ze wel op hun neus en was er van lopen even geen sprake meer.
Maar al met al ben ik er erg goed afgekomen.
Na zeven weken kreeg ik de raad van de fysio om maar weer op het paard te stappen. Dit houdt/ maakt de spieren rond de wervels weer sterk.
Nu nog heb ik profijt bij het paardrijden. Als ik langere tijd niet rijd krijg ik weer die zeurende pijn terug.
Dus ik moet rijden als therapie ....oh wat een straf! :D
Ik hoop voor jou op een spoedig herstel!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:15

Fijn dat het de goede kant op gaat meis!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 17:30

Mirim Hoe lang heeft bij jou het herstel geduurd? Ik kreeg te horen dat ik 2 a 3 jaar goed pijn moest verwachten. Paardrijden lijkt me ook wel fijn dadelijk voor mijn rug ja. Ik ben van mijn vorige paard ook een keertje op mijn rug gevallen en toen was het zo lang ik een paar keer in de week ree niks aan de hand maar als ik een paar weken/maanden niet ree dan kreeg ik er het 1e jaar ook last van weer.

Nu ik weer thuis ben zal ik nog eens proberen het filmpje online te krijgen. :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:01

Het herstel heeft best wel een tijd geduurd.
Ik zat dan met zeven weken wel weer op het paard, maar ik was beslist niet pijnvrij.
Zelfs nu na 24 jaar kan mijn rug nog vervelend opspelen als ik te lang niet paardrijd....wat dus inhoudt dat mijn spieren verslappen. Waarschijnlijk is dat ook wel op te vangen met oefeningen, maar paardrijden bevalt me nog erg goed :)
Maar al met al mag ik niet klagen.
Ik denk dat ik me een jaar na het ongeluk mezelf wel goed genezen voelde. Het is al lang geleden, maar zo iets was het wel denk ik.
Ik heb een aantal weken een ziekenhuisbed in de kamer gehad en dat was wel prettig. Je kan dan liggen als je wilt, het ligt beter als een bank. En het bed is hoger, want op en van bed komen was nog wel een vak apart.

jolly_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:21

Heb het helemaal gelezen! Veel beterschap zeg Y;(

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:38

Bij mij adviseerde de neuroloog om een half jaar niet te rijden, want anders zou ik chronisch last/pijn kunnen houden. Moest het beloven :list: Ik heb me hier ook echt aan gehouden en heb nu sporadisch last. Ik ben in die tijd maar mn koetsiersbewijs gaan halen om toch met de paardjes bezig te zijn, haha, was best leuk.
In de tijd dat ik in het ziekenhuis lag, had ik zooo veel pijn en hebben ze na de normale pijnstillers, oxytocine gegeven. Jemig wat een verademing.
Sterkte!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:07

Ik heb 1,5 jaar lang fentanyl pleisters (morfine), meloxicam pijnstiller en paracetamol (allemaal tegelijk) tegen de pijn gehad. Ook heb ik die tijd veel gerust en heel rustig aan gedaan. De fysio moest ik regelmatig afremmen, omdat de oefeningen voor veel meer pijn zorgden... Ik ben (in eerste instantie met brace) heel veel gaan wandelen. Joggen ging niet, vanwege de schokken die door gingen in mijn rug en ik vervolgens weer een week heel rustig aan moest doen. Autorijden kon ik na 1,5 jaar alleen met een kussen in mijn rug, zodat ik super rechtop zat. Na 1,5 jaar ben ik gestopt met de fentanyl (dat was dus afkicken..), 3 maanden daarna kon ik de meloxicam afbouwen en daarna kon ik de paracetamol afbouwen... Heeft bij mij sowieso 2 jaar geduurd en nog kon en kan ik niet alles. Na 3 jaar ben ik voor het eerst weer op een paard gestapt (een hele makke lieve quarter, bedankt Sandy!) en na 3,5 jaar heb ik weer mijn eigen paardje. Ik heb wel fysio gehad, maar ben ook altijd blijven luisteren naar mijn lichaam. Als ik niet overvraag, ga ik nu pijnvrij door het leven en dat is heeeeeel fijn. Zodra ik teveel heb gedaan, krijg ik een lichte pijn en uitstraling naar mijn been. Dan is het net of (vooral mijn voet) mijn been klem zit ergens in. Al met al, ook al duurde het vrij lang, ik ben blijven luisteren naar mijn lichaam en heb het echt rustig aan gedaan. Daardoor heb ik er geen chronische pijn aan overgehouden! Sterkte TS, blijf luisteren naar je lijf en overhaast niet!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:18

Heel veel sterkte gewenst!

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn rug op 2 plaatsen gebroken en ben zelf veel te snel vanalles weer gaan doen.

Daardoor heb ik nu nog last.
Dus mijn tip: doe rustig aan. :)

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:38

@emil01: ik had na een lange tijd ineeens ook erg veel pijn in mn voet/onderbeen. Zodanig dat ik met krukken liep en bijna niet kon autorijden. Ik had dit niet in verband gebracht met mn rugfractuur van 2jaar geleden. En dacht dus dat het een ondere oorzaak had, maar wat... Huisarts en podoloog hadden geen idee. Tot ik bij een manueel therapeut/acupunturist kwam en precies vertelde hoe het kwam: van mn rug dus. (en ik had hem niet eens verteld van het ongeval). Hij heeft me behandeld en binnen een maand was ik van mn pijn af. Super!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:43

Erres schreef:
@emil01: ik had na een lange tijd ineeens ook erg veel pijn in mn voet/onderbeen. Zodanig dat ik met krukken liep en bijna niet kon autorijden. Ik had dit niet in verband gebracht met mn rugfractuur van 2jaar geleden. En dacht dus dat het een ondere oorzaak had, maar wat... Huisarts en podoloog hadden geen idee. Tot ik bij een manueel therapeut/acupunturist kwam en precies vertelde hoe het kwam: van mn rug dus. (en ik had hem niet eens verteld van het ongeval). Hij heeft me behandeld en binnen een maand was ik van mn pijn af. Super!

Herkenbaar. Fijn dat je van je pijn af was. :j Ik heb het alleen als ik teveel heb gedaan. Even een paar dagen wat rustiger aan doen en het is weer weg. Het heeft lang geduurd bij mij, maar zoals ik al zei, ik heb er daardoor geen chronische pijn aan overgehouden. Ik werd ook echt gek van de pijn. Zonder morfine had ik het niet gered...

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:11

Jeetje heftig
Sterkte met je herstel
Ps knap paardje heb je.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:26

caboclo schreef:
Jeetje heftig
Sterkte met je herstel
Ps knap paardje heb je.

Dank je! Ben ook heel blij met haar. Heerlijk voorwaarts, maar super super braaf.