Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:08

Sommige foto's doen me echt denken aan vroeger. Ik heb van jongsafaan nagel gebeten en mijn ouders hebben van alles geprobeerd om mij er vanaf te krijgen. Dit is nooit gelukt tot een paar jaar geleden. Mijn toen nog vriend en ik hadden al jaren plannen om te trouwen maar toen we 24/25 waren zag het er ook ineens naar uit dat dat best snel zou gaan gebeuren. het vooruitzich dat ik die lelijke afgekloven vingers moest uitsteken om er een ring om te laten schuiven stond me zo verschrikkelijk tegen dat ik van de ene op de andere dag gestopt ben met nagelbijten en ook nooit meer nagel heb gebeten.

mijn vingers waren op de dag van de trouwerij prachtig verzorgd met gewoon mijn eigen nagels.
Nu zien ze er zo uit:

Afbeelding

Als ik een haakje heb pak ik een vijl, nooit meer bijten!

even een edit voor mensen die denken: dat kan nooit heel dramatisch zijn geweest ;) mijn wijsvingernagel was toen ik stopte de helft van de huidige lengte. Gelukkig is het voor een heel groot deel rechtgetrokken. Ik vind mijn nagels nu nog steeds erg slap, en te splijten makkelijk, maar het is echt 100x beter dan wat het was.

Maaaarije

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:46

Mij gaat het ook nog steeds goed af, denk er al minder aan.
Van de week wel een velletje afgebeten.. Snapte niet dat ik dat jaren heb gedaan.. Wat deed dat zeer haha

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:29

Inmiddels heb ik de tapejes er weer afgescheurd.. Maarrrrr....

* Tromgeroffel *

Ik heb mijn nagels gelakt.. En dat werkt ook! :') Nu blijf ik er ook vanaf omdat ze er zo mooi uitzien.. Benieuwd hoe lang dit gaat werken.. Ik pulk gewoon graag.. Wonden moeten ook altijd weer open.. Zo'n roteigenschap eigenlijk :')

Maar ik zorg gewoon dat ik andere dingen kan doen, en als ik in de auto zit dan zorg ik dat ik eten bij me heb zodat ik dat kan pakken ipv uit verveling op mijn handen kluiven :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:23

Nooohh ik had eindelijk mooiere nagelriemen, en zonder dat ik bijt, gaan er weer velletjes open :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:27

Goed smeren en de grootste losse velletjes wegknippen! Zodat je niet in de verleiding komt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:36

Animal, hoe lang blijven die gelnagels zitten?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:38

Gelnagels moeten van tijd tot tijd bijgevuld worden, meestal is het om de drie weken. Dat is afhankelijk van hoe snel je nagels groeien.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:40

En als je er weer vanaf wilt dan laat je ze gewoon 'uitgroeien'?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:48

Als je ze ervan af wilt dan kun je ze door de nagelstyliste laten verwijderen. De gel wordt dan netjes weggevijld zodat je natuurlijke nagel stevig en onbeschadigd achterblijft.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:58

Ik heb van de stress alles weer kapot gebeten :'(

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:18

Ik bijt inmiddels ook alweer 18 jaar nagels.. Was er zo ontzettend klaar mee dat ik maar gelnagels heb laten zetten. Ik kijk er nu niet meer naar om terwijl ik constant zat te bijten normaal.. Hopelijk ben ik er vanaf als mn gelnagels eraf zijn..

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:20

eclair98 schreef:
Ik heb van de stress alles weer kapot gebeten :'(

Meto.. :(

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 01:19

Apple schreef:
En als je er weer vanaf wilt dan laat je ze gewoon 'uitgroeien'?

Precies wat Tazzey zegt :j

Alleen zullen mijn nagels wat sneller groeien dan gemiddeld en om die reden heb ik 1 week na het plaatsen alweer een bijwerkbehandeling (heb een pakket). In 9 weken tijd heb ik 6 afspraken waarvan eentje voor het plaatsen en de andere 5 voor bijwerken/reparatie/etc.

Tot nu toe bevalt het trouwens goed, het was eerst heel erg wennen maar ondertussen voelen ze al best eigen. Ook zijn ze niet zo makkelijk te slopen/te verliezen. Ik heb toch een paar keer mijn nagel goed gestoten (ondanks dat ze kort zijn) en ergens achter blijven hangen, maar ze zitten er allemaal nog op.

Wel zijn ze in twee dagen tijd al best wel wat uitgegroeid, mijn nagels groeien best snel. Omdat ik de nagels iets te lang vond worden hierdoor, heb ik ze zelf bijgevijld. Ze komen nog net niet boven mijn vingertoppen uit en dat wil ik in ieder geval deze week zo houden. Misschien dat ik ze daarna iets langer laat worden om daarmee om te leren gaan.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:57

Hier al 5 dagen clean. *\o/*
En dat zonder pleisters.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 02:03

Hier alweer 10 dagen clean! En dat zonder pleisters of byte-x. Gewoon een simpel doorzichtig nagellakje en veel doorzettingsvermogen!
Ik begin nu ook echt verschil te voelen en ook te zien. Er komen "witte randjes" nagel tevoorschijn :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 02:04

NadjaNadja schreef:
Hier alweer 10 dagen clean! En dat zonder pleisters of byte-x. Gewoon een simpel doorzichtig nagellakje en veel doorzettingsvermogen!
Ik begin nu ook echt verschil te voelen en ook te zien. Er komen "witte randjes" nagel tevoorschijn :')

Hier ook. En ik maar trots wapperen: Kijk, zo mooi!

Ziet er eigenlijk nog steeds niet uit. :')

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 02:08

Chiave schreef:
NadjaNadja schreef:

Hier ook. En ik maar trots wapperen: Kijk, zo mooi!

Ziet er eigenlijk nog steeds niet uit. :')

haha dat herken ik heel goed! Ik maar laten zien hoe lang ze wel niet zijn en dan zie je ze kijken van >;)

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:30

NadjaNadja schreef:
Ik maar laten zien hoe lang ze wel niet zijn en dan zie je ze kijken van >;)

Dit heb ik dus ook, ik helemaal trots omdat er bij verschillende nagels inmiddels zo'n stuk gegroeid zijn dat het echte nagels beginnen te worden en ze nu eindelijk gaan ontwikkelen (had nog de breedte van een kindernagel :') ) en dan zeggen vriendinnen ''Je word vervelend, elke dag een nagel update'' OEPS! :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:45

@Animal, het zelf vijlen van kunstnagels is niet verstandig, ik heb dat mijn klanten altijd afgeraden. Je kunt ongemerkt schade toebrengen die je eigen nagels geen goed zal doen.
Een goede kunstnagel zal inderdaad niet bij ieder tikje afbreken maar als je goed stoot dan móeten ze juist loslaten van de natuurlijke nagel. Zou dat niet gebeuren dan trek je natuurlijke nagel eraf. Dat laatste gebeurd heel vaak bij de zogenaamde "solar" nagels en bij stylisten die geen idee hebben wat ze doen.
Dat doet overigens echt heel erg veel pijn.

Waarom posten jullie geen foto's van je nagels nu ze wat langer zijn? Je moet ergens beginnen natuurlijk je hebt niet in 1 keer schitterende nagels. Vergeet ook niet dat jullie je nagels behoorlijk mishandeld hebben :') , die hebben best even tijd nodig om bij te komen. Veel vijlen en smeren. +:)+

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:55

Ik was vorig jaar eindelijk gestopt met nagels bijten, alleen toen heb ik een gitaar gekocht :o
Dus nu "moeten" de nagels aan mijn linkerhand kort zijn, en dat is weer een excuus om nagels te bijten.

Dus vorige week liep ik nog rond met linkernagels kort, rechternagels "lang", alleen ik scheurde mijn nagel, dus die nagel eraf getrokken/gebeten. Maar ja, toen liep ik rond met 4 lange nagelsen 6 korte, dus dat kon echt niet %)
Dus heb ik ze er allemaal maar afgetrokken |o

Dus nu doe ik maar weer een nieuwe poging :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:04

Toch maar even alle moed bij elkaar geschraapt, mijn nagels zijn niet zo super erg, mijn vingertoppen en zijkanten integendeel zijn echt een zooi, mijn vingerafdrukken zijn ook nogal " verminkt " om het zo te zeggen, nagellak werkt gewoon niet bij mij, bitex tja een extra smaakje bij de nagels. Nep nagels dat werkt gewoon niet, die trek ik er gewoon weer vanaf :+ iemand tips?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:17

Dat ik jong was beet ik ook heel erg, ik probeerde van alles om te stoppen maar niets werkte. Vieze smaakjes-lak ging ik lekker vinden enz.
Wat bij mij écht werkte was het feit dat mijn vriendinnetje schitterende gel nagels had. Ik vond ze echt prachtig en wilde ze ook maar ik was te jong (zijn ook achteraf). Gel nagels was dus geen optie maar ik wilde wel echt van die mooie nagels. Ik had dus 2 opties, 1. wachten tot ik oud genoeg was of 2. stoppen met bijten. De keuze was snel gemaakt en ik heb nooit meer gebeten. Ik moet wel altijd een vijl bij me hebben want zodra er een haakje aankomt die ik niet direct weg kan vijlen dan ga ik toch weer de fout in. Later kreeg ik een baan waarbij ik zeer representatief voor de dag moest komen dus daar kon ik niet met afgekloven stompjes aan komen en nu heb ik mijn blog. Een nagellak blog en afgekloven vingers gaan niet samen. Zelfs in stress momenten lukt het om niet te bijten.

Dat ik naast mijn studie als styliste werkte heb ik een keer een klantje gehad die had echt een heel smerige "oplossing" voor haar bijtprobleem. Ze wilde kunstnagels maar was bang ze kapot te bijten. Wat heeft ze gedaan? Ik zal het in een spoiler zetten voor de gene die lekker aan het eten zijn.
Spoiler:
Haar moeder had heel lange nagels. Haar moeder had een duimnagel heel kort afgeknipt en het losse stuk nagel aan haar dochter gegeven die het in haar portemonnee droeg. Als ze nu de neiging kreeg om op haar nagels te kouwen dan pakte ze dat stukje nagel en ging daarop sabbelen.

Ik heb nog nooit zoiets smerigs gehoord. :r Nee, ik lieg sorry. Tijdens mijn werk al consultant bij een hygiëne bedrijf heb ik iets veel ranzigers gehoord. Verhaal via PB te krijgen. _O-

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:35

Ik laat ook aan iedereen heel trots zien hoe het gaat hahah.. al lijkt het nog steeds nergens naar..

Zo zijn ze nu:
Afbeelding

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:55

Goed zooo Marije :)

Gadverdamme wat een smerig verhaal Tazzey...

Het is ook representatief, mooie handen! Ik vind het ook een smerig zicht..
Die van mij worden ook stukje bij beetje mooier.. Ben er ook echt trots op dat ik het al zo lang laat!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:57

Ik stoot ze ook niet heel hard hoor, althans, dat is nog niet gebeurd. Het is meer dat ze nog niet eigen waren en ze dan continue in de weg zitten. Het stoten deed dan ook geen pijn maar je hoort de nagel wel tikken. Ik dacht in het begin dat ze er bij iedere aanraking af zouden kunnen vallen, maar dat gebeurt dus (gelukkig) niet.

Mijn nagelstyliste gaf ook aan dat ik niet te hard/ruw mocht vijlen. Ik heb een heel fijn
papieren vijltje meegekregen waarmee ik de nagels voorzichtig een beetje bijvijl. Hierdoor komt er weinig druk op de gelnagel te staan en dus ook niet op mijn eigen nagel en zou het moeten kunnen.

Solarnagels zijn sowieso niet echt aan te raden geloof ik? Ik heb er destijds wel naar gekeken omdat ik het iets natuurlijker vond lijken als gel. Maar mijn nagelstyliste gaf aan dat solarnagels dezelfde onnatuurlijke glans hebben en om diverse redenen niet aan te bevelen zijn. Ze zet ze zelf dan ook niet.

Tazzey schreef:
@Animal, het zelf vijlen van kunstnagels is niet verstandig, ik heb dat mijn klanten altijd afgeraden. Je kunt ongemerkt schade toebrengen die je eigen nagels geen goed zal doen.
Een goede kunstnagel zal inderdaad niet bij ieder tikje afbreken maar als je goed stoot dan móeten ze juist loslaten van de natuurlijke nagel. Zou dat niet gebeuren dan trek je natuurlijke nagel eraf. Dat laatste gebeurd heel vaak bij de zogenaamde "solar" nagels en bij stylisten die geen idee hebben wat ze doen.
Dat doet overigens echt heel erg veel pijn.

Waarom posten jullie geen foto's van je nagels nu ze wat langer zijn? Je moet ergens beginnen natuurlijk je hebt niet in 1 keer schitterende nagels. Vergeet ook niet dat jullie je nagels behoorlijk mishandeld hebben :') , die hebben best even tijd nodig om bij te komen. Veel vijlen en smeren. +:)+