Goede beha voor een maatje meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:27

Weet niet hoe oud je bent maar ik ben 14 en heb 75 E. Mij passen veel beha's ook niet goed. Heb nu beha's van de livera. Zitten goed. Met paardrijden doe ik gewoon een goede sport beha aan. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:28

Cas123 schreef:
Weet niet hoe oud je bent maar ik ben 14 en heb 75 E. Mij passen veel beha's ook niet goed. Heb nu beha's van de livera. Zitten goed. Met paardrijden doe ik gewoon een goede sport beha aan. :)

bh's van de livera passen me nooit :7 :7 :7

Yenni

Re: Goede beha voor een maatje meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:31

Mij (gelukkig) wel. Die van hunkenmuller zitten me ook goed. Maar echt! Laat je helpen ! Niks is zo fijn als een goed passende bh!! Zelf zou ik niet snel Oo internet bestellen ivm maat enzo. Vind de winkel fijner.succes :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:32

Ik zweer echt bij Prima Donna en dan vooral de twist versie's. Mooi hoog model met veel steun :)

Ja het kost wat maar dat is het mij dubbel en dwars waard!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:38

Als je een keertje in Londen bent adviseer ik je om langs de Victoria secret te gaan, gruwelijk veel verschillende modellen. Ik kan er blind op vertrouwen dat als ik hetzelfde model in de goede maat koop dat deze altijd past. Ze gaan lang mee en goede (aaibare superzachte ahhhwwww) kwaliteit en ik weet dat ze ook wat hogere modellen hebben.

In Nederland zouden ze bij de hunkemoller ook gewoon je maat moeten hebben 80/85D is niet extreem groot en de omvang past goed bij je cupmaat. Grotere cupmaten zijn vaak makkelijker te vinden met een grote omvang, als je omvang heel klein was werd het al moeilijker. Bij de hunkemoller komt regelmatig een Sylvie collectie uit en persoonlijk vind ik de maten daarvan het fijnste.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:42

ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zit dus ook met probleme wat de TS zegt. Draag veel sapph en heel gek miss maar bij de primark kan ook goed slagen.

HUnkemuller heb ik slechte ervaring mee heb met er ooit een 3 bh aan laten meten en ze zaten nergens naar toen thuis kwam en toen ze wou ruilen werd er gedaan alsof ik fout was want kon nooit zijn dta iemand met zulke kennis dit aan deed aanmeten met mijn voorgevel.

Victoria secret is leuk maar heb er laatste hele vieze verhalen over gehoord dus sinds dien hoef het niet meer.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:44

Cas123 schreef:
Mij (gelukkig) wel. Die van hunkenmuller zitten me ook goed. Maar echt! Laat je helpen ! Niks is zo fijn als een goed passende bh!! Zelf zou ik niet snel Oo internet bestellen ivm maat enzo. Vind de winkel fijner.succes :)

ik ga ook liever naar winkels toe idd, vind online bh's kopen niet handig met mijn maat :D :D :') :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:49

Absoluut naar een echte speciaalzaak gaan, er zit zoveel verschil tussen de beugelvorm en de vorm van de borsten dan een goed advies echt een must is. Dus rondvragen bij vriendinnen waar zij heen gaan(eventueel) en wat betreft duur, als je je bh's op 30 graden in een waszakje met een kleurmiddel wast en dan op wol of fijnwas programma dan heb je er het langst plezier van. Niet op de hand want dat is al snel te warm en dan komen de beugels te strak te zitten zodat je veel eerder slijtage krijgt.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:51

Hier ongeveer dezelfde maat: 75/80 D of E, afhankelijk van hoe het valt.... Inderdaad Primark (Ook fijn voor de portemonnee) of Hunkemuller! Bij Hunkemuller heb ik vaak een ''Balcony'' model, vind ik ontzettend fijn zitten! :j Livera vind ik zelf helemaal niets, zowel qua aanbod als kwaliteit.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:04

haffylover schreef:
ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zit dus ook met probleme wat de TS zegt. Draag veel sapph en heel gek miss maar bij de primark kan ook goed slagen.

HUnkemuller heb ik slechte ervaring mee heb met er ooit een 3 bh aan laten meten en ze zaten nergens naar toen thuis kwam en toen ze wou ruilen werd er gedaan alsof ik fout was want kon nooit zijn dta iemand met zulke kennis dit aan deed aanmeten met mijn voorgevel.

Victoria secret is leuk maar heb er laatste hele vieze verhalen over gehoord dus sinds dien hoef het niet meer.

Ja ik hoor ze ook(modeopleiding) maar t is altijd de vraag hoeveel er van waar is en wat daar gebeurt kan in elke winkel.

Ze hebben wel goed personeel, besteden veel aandacht om je te helpen de goede maat en model te vinden. Ondergoed moet je altijd wassen voor het dragen, waar je het ook koopt;).

Een primark of h&m zal ik nooit adviseren omdat heel veel mensen hun eigen maat gewoon niet weten. Opmeten zegt ook niet altijd alles soms blijkt na een meting dat een omvang groter en cupmaat kleiner toch beter zit. Elke vrouw is anders en de een heeft brede en platte borsten en de ander smalle en dikke, hierdoor kan de cupmaat en omvang dus anders zijn dan je denkt.

Je kan ook het beste bij elke winkel opnieuw op laten meten omdat pasvorm per winkel verschilt. Ga daarom altijd naar een winkel waar je hulp krijgt en vraag of ze meekijken wanneer je de bh aan hebt en niet alleen opmeten. Opmeten zegt niet alles. Veel mensen denken oo Hunkemöller heeft me een b75 gegeven dus t zal goed zijn en vraagt niet meer om nog een keer te controleren bij het daadwerkelijke passen. Achteraf blijk je een c70 te hebben, wat bijna gelijk is maar met bredere borsten toch echt lekkerder zal zitten.

Let er in ieder geval op dat je bhband vlak op je rug zit en niet omhoog getrokken wordt door schouderbandjes. Dat je beugels om je borsten heen vallen en niet erop en tevens niet in je ellebogen prikken. Met "bolle" borsten past vaak een hoog model mooi en wat meer hangende of vlakke borsten een lagere want dan zou een hoge open gaan staan. Kijk tevens goed of je borsten dicht op elkaar staan of uit mekaar. En uiteraard horen borsten niet je bh "uit te puilen". :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:49

AnneJ1995 schreef:
Weet iemand ook toevallig een betaalbare sport bh voor 65F? Meeste gaan vanaf 70.. Liefst ook met gewoon een winkel of een top retourbeleid, aangezien ik 'm graag wil passen :)

Shock absorder oid zou je eens in het 70 kunnen proberen, de maat 75 was daarvan op zijn kleinst 69 cm dus ik kan me voorstellen dat je met de 70 geluk hebt. Verder bij lace kijken? Moet je wel eerst betalen maar bij terug zenden maken.ze dat ook erg netjes weer terug over.

xM_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:46

Ik ga altijd in de uitverkoop naar Wala Wormerveer. Heb een lastige maat (80G) maar Prima Donna zit mij erg lekker.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:54

Ketaki schreef:
Cas123 schreef:

ik ga ook liever naar winkels toe idd, vind online bh's kopen niet handig met mijn maat :D :D :') :')

Maar als je bij bijvoorbeeld van PrimaDonna een bh besteld in een van hun standaard modellen en je weet welke maat je hebt, dan zit je gewoon goed.. Als ik het model ken dan weet ik dat de maat gewoon goed is, de tijdelijke modellen of de twist die valt meestal kleiner en anders dus daar waag ik me niet zomaar aan..

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:59

Ik heb al mijn BH's bij de Hema vandaan, ik kan gewoon niet mijn maat vinden in lingeriezaken... 90D, een maat die óf héél veel gedragen wordt óf het wordt ontkend dat die bestaat.
Ze zitten niet allemaal even goed, sommige wat strakker dan andere, maar ik ben over het algemeen zeer tevreden met de BH's van de Hema :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:19

smurffie schreef:
AnneJ1995 schreef:
Weet iemand ook toevallig een betaalbare sport bh voor 65F? Meeste gaan vanaf 70.. Liefst ook met gewoon een winkel of een top retourbeleid, aangezien ik 'm graag wil passen :)

Shock absorder oid zou je eens in het 70 kunnen proberen, de maat 75 was daarvan op zijn kleinst 69 cm dus ik kan me voorstellen dat je met de 70 geluk hebt. Verder bij lace kijken? Moet je wel eerst betalen maar bij terug zenden maken.ze dat ook erg netjes weer terug over.

Thanks! Ja met zo'n kleine omvang is t lastig een goed aansluitende te vinden, maar ShockAbsorber verkopen ze ook bij sportwinkels dacht ik, ga ik daar eens naar zoeken!
Lace had ik inderdaad ook gezien, maar geen ervaring met die bestelprocedure. Toch maar eens overwegen, als dat inderdaad netjes gaat!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:25

De shock absorber heb ik ook wel eens bij divoza gekocht . Ook in hardloopwinkels kun je ze meestal vinden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:55

Wat vinden jullie van niet voorgevormde beha's trouwens? Ik heb ze in principe altijd voorgevormd, maar dacht nu slim te zijn en heb dus een Primadonna in de sale gekocht. Maar je raadt het al, niet voorgevormd -O-
Nog niet aangepast, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:29

Ik vond niet voorgevormd vaak fijner zitten als omgevormd, omdat omgevormd veel preciese bij de vorm van je borst moet passen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:14

ik heb nooit voorgevormd.. ik vind dat zo nep voelen. Correctie ik heb 2 bh's met een soort van foam en ongeveer 14 die niet voorgevormd zijn ;-)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 08:30

Ik zweer bij niet voor gevormd. Voorgevormd vind ik verschrikkelijk. Zit nergens naar en heb dan het idee dat ik met twee ongelijke kokosnoten rondloop.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:16

Hm, ik denk dat ik hem toch maar terug stuur. Weet nu al dat ik me er niet prettig bij ga voelen als het koud weer is en ik een t-shirtje aan heb :=

http://www.lingerie-outlet.nl/index.html
Iemand ervaringen met deze site? Het ziet er nogal amateuristisch uit en bestellen moet ook via de e-mail, maar het is wel goedkoop...

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:22

Destination schreef:
Hm, ik denk dat ik hem toch maar terug stuur. Weet nu al dat ik me er niet prettig bij ga voelen als het koud weer is en ik een t-shirtje aan heb :=

http://www.lingerie-outlet.nl/index.html
Iemand ervaringen met deze site? Het ziet er nogal amateuristisch uit en bestellen moet ook via de e-mail, maar het is wel goedkoop...

Ze hebben geen keurmerk dus ik zou het niet gokken. Dan zou ik eerder even in de winkel gaan kijken.

Ook ik vind die 'theezakjes' niks haha zou me zo schamen als alles doorschijnt :o

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:26

Helaas is Haarlem nogal ver weg om 'even' in de winkel te gaan kijken. Kan er verder ook niets over vinden qua ervaringen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:27

Ik heb enkele maanden geleden een vergelijkbaar topic geopend. Alles schuurt namelijk bij mij. Livera, Hunkemoller, Sapph. Sinds enkele maanden heb ik een paar Prima Donna BH's. Dat had ik jaren eerder moeten weten, wat een verademing! Ik dacht dat het onzin was, maar je voelt daadwerkelijk verschil! Ik heb altijd voorgevormde BH's. Ik heb een 75 E/F.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:44

Heb niet alles gelezen, maar voor mijn zwangerschap had ik prima donna en daar kon ik zelfs mee paardrijden (meestal wel een sport bh aan, omdat het voor het kant minder goed is). Nu heb ik nog voeding/meegroei bh omdat deze ook lekker zitten en ik het zonde vind om ze terwijl ze nog goed zijn niet meer te dragen (helaas geen borstvoeding dus heb ze niet echt nodig). Ga binnenkort wel weer op zoek naar nieuwe van prima donna.
Ondanks dat ik ze intensief draag (heb er altijd maar 2 of 3 omdat ze zo duur zijn) gaan ze bij mij toch wel 1,5-2 jaar mee.
Heb wel andere merken geprobeerd, toch nog geen andere gevonden die echt net zo fijn zitten.

Spoiler:
Ik heb maat 75H en smalle schouders