Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
In dat geval ja, er is hier geloof ik vrijwel geen sport climbing, ken iig niemand die het doet.
Heb ook alleen nog maar indoor voorklimmen gedaan en moet de outdoorcursus nog doen. We hebben hier (naast een wand in de sporthal) wel een grote klimhal en een grote boulderhal, dus genoeg faciliteiten om sterker en beter te worden

We doen alleen nog maar toprope klimmen.. ik wist helemaal niet dat dat buiten ook kan
? Ik dacht dat buiten klimmen echt moeilijker was, en alleen voorklimmen.
En het is dan meer lomp klauteren dan hoe gecontroleerd het er bij anderen uit ziet. Ik ben dan ook nog niet echt klaar voor die voorklimcursus denk ik
Maar dat komt nog wel als het zo door gaat natuurlijk, en het is echt superleuk om te doen allemaal. Maar het is wel gaaf om te weten dat er ondanks dat, alsnog mogelijkheden zijn voor het buitenklimmen. Moet maar eens googlen daarop dus
Moet idd wel iemand bij je hebben die ankers (??) kan zetten!
Wel was het even wennen aan de Britse waardering, daar hadden we wel even een inschattingsfoutje gemaakt.

Wat heerlijk Lieke, klinkt inderdaad als een avontuurlijk klimvoorjaar! Leuk dat jullie samen zo van die bergsport kunnen genieten. Veel plezier in de Alpen!
Ik ben rond Halloween nog naar de Mournes Mountains in Noord-Ierland geweest. Ik zou eigenlijk voor het eerst een multi-pitch doen maar helaas waaide het te hard die dag.. Dus uiteindelijk alleen maar een flink stuk gewandeld. Volgende dag was ik helaas een beetje te grote kater
en de groep was ook te groot dus niet zo veel gedaan. Maar was er wel geweldig mooi! Echt een aanrader als je kunt trad-klimmen og iig een zekering kan maken voor een top-rope.