zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:19

Meer mensen hier die ook slaapproblemen hebben? :))

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:23

Periodes slaap ik minder. Nu gaat het op zich weer goed.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:25

Hmmm.. Slaapproblemen herken ik nu wel, ik zit inmiddels vanaf 18 augustus thuis en mijn ritme is zeg maar niet echt meer een ritme. Maar of dat nou slaapproblemen te noemen zijn ;).

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:27

Bij mij is het combinatie. WErk natuurlijk onregelmatig maar kan soms een periode gewoon slecht slapen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:28

Ik ben tot gemiddeld een uur of 2 snachts wakker, maar slaap wel uit (anders stort ik echt in :') )
Verschillende pogingen gedaan om m'n ritme om te draaien oid, maar die zijn allemaal gefaald, ook slaappillen e.d. geprobeerd, maar liever een misvormd ritme op "natuurlijke" wijze dan met nog meer troep in mn lijf.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:30

Dat kan ik wel begrijpen Myrthe, ik heb het op tijd gaan slapen opgegeven. Tegen de tijd dat ik weer echt aan de gang ga zal ik mezelf eerst vet voorbijlopen waarschijnlijk, maar dan heb ik vaak wel snel mijn ritme terug (blijkt uit ervaring). Of het gezond is weet ik niet, maar het is voor mij de snelste en makkelijkste manier.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:33

Ik probeer het ook altijd wel zonder.
Nu heb ik toevallig een verkeerde omschakelinng gehad met mijn nacht naar normaal. Kwam op vrijdag uit de nacht na 7 nachten werken. En had zaterdag wedstrijd. Had verwachtt dat dit in de middag was aangezien dit het programma zou zijn maar moest al om 9 uur dus moest om 6 uur uit bed.
Of dit de oorzaak was geen idee.
Maar was iedere nacht om 1.30 wakker en sliep niet meer.
Na operatie heb ik eerste nacht redelijk geslapen maar daarna weer niet. Toen heb ik wel een keer een slaappil ingenomen. Maar nu gaat het prima

Dus idd probeer eigenlijk slaap dan ook op andere momenten te pakken en dan maar iets ander ritme. Vanaf volgende week als ik weer mag werken weer werk ritme en begin gelijk met nacht. Normaal schakel ik gelukkig goed over en geen problemen. Althans niet gerelateerd met onregelmatigheid

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:36

Amy, dat van jouw enkel klinkt ook heel pijnlijk.. En het lijkt me bizar om iets te hebben wat zo zeldzaam is.. Hopelijk kom je nog een eind met die oudere arts, het lijkt mij toch een fijner idee iemand voor te hebben die echt al weet wat hij doet.

Hier ook slaapproblemen maar ik gebruik wel slaappillen omdat ik voor school vroeg op moet en anders helemaal gebroken ben.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:38

Soms ga ik n dagje naar n vriendin van mij en dan rijd ik mee met mijn vriend omdat die daar om de hoek werkt, maar dan moet ik om 7 uur al in de auto, het eerste wat ik doe als ik daar aankom is: hoooooiiii :z

Gelukkig heeft zij bijna hetzelfde ritme, dus dan liggen we samen te tukken tot n uur of 11 en dan pas gaan we gezellig doen. :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:43

Wel mooi dat je dat zo kan Myrthe! Ik kan dat echt maar bij een persoon en dat is mijn dinnetje waar ik al 22 jaar mee bevriend ben.
Zelfs met mijn eigen vriend kon ik dat soms niet (toen de situatie zich nog zo voordeed) en dan resulteerde het erin dat ik een 'dag' maakte van 20 uur ofzo. En dan 's avonds helemaal dood mijn bed in ;).
Nu wonen we samen en hebben we dus hetzelfde brakke ritme :').

Gek genoeg is de blessure niet heel pijnlijk, mijn banden zijn al zover gerekt dat ik het niet voel als die pezen uit de kom schieten. Van de operatie heb ik wel heel veel pijn gehad (botpijn) en dat werd niet geloofd omdat ze een zenuwblok in mijn rechterbeen hadden gezet. Ze spuiten dan je zenuw tijdelijk 'dood' en dit werkt zo'n 36 uur.
De mensen in het ziekenhuis geloofden alleen niet dat die blokkade niet werkte, terwijl ik mede door het niet werken van die blokkade ook te vroeg uit de narcose gekomen ben. Door het te vroeg uit de narcose komen kreeg ik op de recovery ineens heel veel morfine, waardoor ik weer stopte met ademen.
Ze hebben me echt elke seconde moeten zeggen te blijven ademen.
Nee het was niet echt een leuke ervaring, dat is een van de redenen dat ik de operatie niet opnieuw zou willen doen...
Laatst bijgewerkt door AmyII op 19-01-15 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:46

Hier ook extreem slaapproblemen, maar dat komt omdat 's nachts bij mij de pijn aardig aanwezig is.
Ik slaap dus voornamelijk in de voormiddag :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:51

Ik las overigens iets bij jou over hypermobiliteit amy, als ik jou was zou ik me dan niet zo richten op een diagnose, die voegt (waarschijnlijk) weinig toe. Ik zou eerder met je fysio trainingsgericht gaan kijken naar je stabiliteit en spiertraining.

Het fijne van "gewone" hypermobiliteit is dat je deze voor een groot deel kunt overrulen door spierkracht en stabiliteit.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:04

Bedankt voor de tip Myrthe! Ik heb er wel al wat overleg over gehad met mijn fysio, zij wilde het in verband met de pijn die ik ervaar in mijn lage rug en mijn gewrichten toch een diagnose aan hangen (iets met fysio wat beter vergoed wordt indien chronische aandoening).
We gaan evengoed inderdaad wel gericht oefenen en behandelen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:17

Op het moment dat je de diagnose "hypermobiel" hebt kun je niet declareren onder de chronische code, dus dat heeft weinig zin. Er zijn sowieso een boel codes verwijderd uit de lijst. Op het moment dat je spieren steviger zijn zul je ook minder pijnklachten ervaren en als je door stabilisatie je gewrichten op een juiste manier leert gebruiken zul je waarschijnlijk ook minder pijnklachten hebben. Ik zou toch echt kijken of je niet gewoon vooruit kunt met wat trainen (ben je aanvullend verzekerd? Ga ook thuis trainen..)

Je bent ook nog jong he, veel jonge vrouwen hebben dit soort klachten, dat wil niet zeggen dat jouw klachten niet erg zijn oid (mocht je me verkeerd begrijpen) maar diagnoses kunnen je ook enorm tegenwerken in sommige situaties.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:47

Bedankt voor de tips, ik ga ze woensdag meenemen naar de fysio. Alle oefeningen die ik tot nu toe gekregen heb voer ik ook thuis uit, dus dat moet met oefeningen gericht op hypermobiliteit ook gaan lukken. Fijn dat je me zo verder helpt!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:23

Goedemorgen allemaal.

Ik zit hier duf en wel achter de tv en flaptop. Vandaag voor controle en hopelijk hechtingen verwijderen.
Zou het liefst terug in bed kruipen maar vind ik dan weer zonde van mijn tijd. Dus zo nog maar rondje lopen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:41

Goedemorgen ! :)
Ik had ook geen zin om mn bed uit te gaan haha, maar ik moet straks ook naar het ziekenhuis.
Succes vandaag Tyke !

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:47

Jij ook succes

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 11:04

goedemorgen!!

als eerste zal ik even reageren op het hypermobiliteit gebeuren, of je u wel of niet een labeltje hypermobiel hebt; je schiet er niks mee op. Krijgt niks extra vergoed. Enige wat je kunt doen is spieren trainen, in beweging blijven. hoe minder je doet hoe slapper je spieren en hoe meer je luxeert. hoe meer je luxeert hoe meer pijn. en hoe meer pijn hoe raarder je gaat lopen, en zo is het cirkeltje wel weer rond..

Er komen behoorlijk wat medische missers voorbij, aan de ene kant fijn dat ik me nu niet zo alleen en onbegrepen voel aan de andere kant is het wel triest..

slaap problemen; nee niet echt, ik slaap heel licht dus wel snel wakker als de hond piept vriend snurkt of de wind hard waait. (of als de deken over mijn hechtingen/wond schuurt)
Ik probeer wel echt een ritme te houden, nu scheelt het dat wij een schoolgaand kind hebben en daarom gewoon samen opstaan, en ik probeer gewoon elke dag eten te koken.

Monte Karlo:
succes in het ziekenhuis!

Ik ben bij de Fysio geweest!! conclusie ik ben een kromme spijker, ben echt zo scheef. ik loop volledig op 1 been, OEPS! nu dus leren herkennen dat ik op 2 benen sta, en 3x per dag beenspieren trainen. Ook was het aan te bevelen dat ik de rest van mijn lijf ook weer ga trainen, dus ik heb weer wat dagbesteding.
vrijdag mag ik weer.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:05

Succes vandaag tyke!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 11:06

en idd Tyke ook succes, ik duim dat je hechtingen eruit kunnen!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:10

Fysio kan confronterend zijn hoor.

Hechtingen moeten er uit maar aan elleboog die ik kan zien zitten denk ik aardig vast met een korst. Ben niet echt tevreden met die wond. Ziet er niet heel fijn uit. Maar het kan altijd nog bijtrekken dus we zien wel wat hij zegt.

Is altijd fijn dat je door schoolgaand kind wel ritme moet houden.
Ik probeer ook een ritme erin te houden anders.......

Ik ga snel rondje lopen anders kom ik er niet aan vandaag. Ga vanmiddag al vroeg weg. Moet een uur rijden voor het ziekenhuis of misschien meer als we files tegen komen. Nadeel van een SO

En missers worden helaas gemaakt. Of verkeerder opmerkingen/ verwachtingen.
Denk wel dat sommige dingen gezien worden als missers maar het niet altijd zijn en door domme pech/ omstandigheden zijn of .... Maar sommige dingen........ denk je hoe kan dit. (misschien mijn probleem maar kijk het ook van de zorg kant hoe het bij ons eraan toe gaat)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:51

Succes vandaag Tyke!

Murthul, ik heb ook slaapproblemen. Ik gebruik al medicatie om beter te slapen maar dat werkt niet altijd even goed. Ik slaap heel slecht in en door de pijn word ik 100x per nacht wakker om vervolgens weer slecht in slaap te komen. Ik heb soms nachtjes van amper 2 uur. Afgelopen nacht wel redelijk geslapen. Goed, ik had wel een oxazepam ingenomen aan het begin van de avond. Er gebeuren dan té veel dingen op 1 dag waardoor ik blijf malen en zo'n tabletje stopt dat even.

Over ziekenhuis missers... Als de spoedeisende hulp hun werk goed gedaan hadden dan had ik nu een redelijk normaal leven gehad. Zij hebben een breuk in mijn rug over het hoofd gezien. In het revalidatiecentrum vertelde de arts dat 5 breuken goed aan het genezen zijn maar dan de 6e niet meer goed komt. Mijn reactie was "WTF?! Ik weet maar van 5 breuken!!!" :oo
Er blijkt dus een flink stuk van een wervel afgebroken te zijn. Omdat de arts op de SEH hem niet opgemerkt heeft en ik dus ben blijven doorgaan met die breuk heeft het losse stuk het ruggenmerg stuk gemaakt. Als ik diezelfde avond geopereerd was, dan was dat niet gebeurd.
Als je de röntgen foto ziet dan vraag je je af hoe zo'n arts in vredesnaam die breuk over het hoofd heeft kunnen zien.
Ik heb vanuit het revalidatiecentrum veel informatie en verklaringen mee gekregen, ook van de revalidatie arts uit het ziekenhuis en ik ga me de komende tijd eens bedenken wat ik ermee ga doen.

Tyke, je bent in Afrika geweest? Oh dat lijkt me echt een fotografie droomreis! Heb je veel foto's kunnen maken?

Ik ga vandaag wat productfoto's voor mijn blog maken (vanaf bed) en wat artikelen vooruit werken. Verder lijkt mijn rug vandaag een redelijke dag te hebben dus daar ga ik gebruik van maken.

Hebben jullie dat ook? Dat je in de valkuil van de goede dag stapt? Ik heb dat eigenlijk té vaak. Dan gaat het een dag wat beter en dan ga ik veel meer doen dan goed is waardoor ik de dagen daarna niets kan.
Met kerst had ik dat. Eerst kerstdag bij vrienden met het diner en tweede kerstdag met de brunch bij mijn ouders met het gezin. De dagen na kerst waren echt niet fijn. Ik had echt te veel gedaan.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:55

@Tazzey ooh medische missers komen bekend voor. Ze hadden me moeder bijna hoe zeg je dat netjes... Ieder geval ze leefde door hun bijna niet meer. Het zijn ook maar mensen maar hun hebben er wel voor gestudeerd.

Ik heb wel slaapproblemen Heb gelukkig 29 januari een afspraak in het ziekenhuis

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:29

Ik heb ook slaap problemen en ben altijd moe kan niet veel als ik echt moe ben

Ik kan trouwens ook mijn vingers helemaal krom buigen hier vinden ze dat maar eng

Maar een van mijn doelen is als ik helemaal beter ben weer te gaan sporten zoals skeeleren hardlopen met me verzorgpaarden een van de twee kan dan mee lopen bij voorbeeld dat is echt mijn doel en wil ik me op gaan richten eerst dat ziekenhuis bezoek overleven zo maar ze zullen toch nog niks bijzonders doen maar ben wel heel zenuwachtig