Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:33

Jaaa ik doe ook mee! :D

Ik ben maandag begonnen en ik moet zeggen dat het me echt reuze mee valt. ik zit al 3 dagen op 2,5/3 liter water.

Ritme:
7.00 (ontbijt)
11.00
14.00
16.00
20.00
23.00 (slapen gaan)

Is het niet ook zo dat je eigenlijk 3 liter wate rmoet drinken naast wat je gewone hoeveelheid drinken? Sapjes enzo gelden niet volgens mij, want daar zit veel te veel suikers en rommel in. Thee en koffie (zonder suiker) wel. of iig thee.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:36

Ik ga ook mee doen!

Water drinken heb ik geen moeite meee. Als ik iets drink is dat eigennlijk standaard water, simpel weg omdat ik frisdrank niet echt lekker vind. Punt is wel dat ik met moeite dagelijks 1/5 tot 1 liter totaal vocht binnen krijg. Ga dus proberen minimaal 1 1/2 liter water te gaan drinken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:37

Jeeeeejj!!!! *\%/*
Ik heb mijn twee liter gehaald!

Zet 'm op allemaal!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:37

Ik heb ook de 3 liter gehaald!
Wat ik heel bijzonder vind, is dat ik eerst heel veel red bull dronk op een dag, maar daar heb ik nu absoluut geen behoefte meer aan! Gaat goed!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:38

Ladybird schreef:
Jaaa ik doe ook mee! :D

Ik ben maandag begonnen en ik moet zeggen dat het me echt reuze mee valt. ik zit al 3 dagen op 2,5/3 liter water.

Ritme:
7.00 (ontbijt)
11.00
14.00
16.00
20.00
23.00 (slapen gaan)

Is het niet ook zo dat je eigenlijk 3 liter wate rmoet drinken naast wat je gewone hoeveelheid drinken? Sapjes enzo gelden niet volgens mij, want daar zit veel te veel suikers en rommel in. Thee en koffie (zonder suiker) wel. of iig thee.

Ik denk het niet want teveel vocht is schadelijk voor je lichaam..
Net als dat je water vergiftiging kan krijgen van te veel water..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:41

Ja dat is inderdaad ook wel weer waar Britt_Sisi

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:45

Water vergiftiging is alleen sprake van als je in korte tijd veel drinkt. Dus als je die 3 liter per dag in een periode van 4 uur drinkt of zo. Als jij je 3 liter gewoon netjes spreid over de dag kan het echt geen kwaad hoor.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:03

Ik ben ook vandaag begonnen toen ik vanmorgen ergens las dat het goed is voor je huid en je wallen (oa) :+ Ik zie er in de winter altijd zo verschrikkelijk moe uit, dus ik vond het de uitdaging wel waard :)
Ik heb gewoon een half liter flesje gepakt en steeds al die leeg was opnieuw gevuld. Ik zat rond half 7 vanavond mooi aan de 2 liter water, verder vanmorgen bij m'n ontbijt een kopje latte macchiato (ca 250cc) en vanavond bij de boterham (was aan het werk, dus geen warme prak) en kop soep (300cc?) een een kom thee 250cc gedronken.
Volgens de app hoef ik met mijn gewicht maar rond de 1700cc per dag te drinken, maar dat meet zo rottig, dus ik probeer aan de 2 liter water te komen :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 06:04

Ik ga ook meedoen! Ik drink voor/bij het ontbijt altijd al zo'n 0,5l water, had vroeger ook altijd flesje bij me, nu niet meer, maar ga er weer eentje meenemen en op het bureau zetten.
En niet vergeten om een 'before'-foto te nemen!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 07:43

Letizia welke app heb je? :)

Hier is het streven gisteren niet behaald. Ik wilde twee tot twee en half. Ik dronk 1liter water, en vijf kommen thee op een dag (doe ik nog normaal ook).
Mijn buik deed zeer van al dat water en ik moest heel heel vaak plassen :')

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:22

Mijn 'planning' voor vandaag;
Ontbijt: 1 kop thee zonder suiker
Voor 12u: 500ml flesje water leeg
Voor 17u: 500ml flesje water leeg
S avonds: 1 kop thee zonder suiker
Ik begin dus met iets meer dan een liter, ik ga langzaam opbouwen. Voor deze challenge dronk ik namelijk nooit water...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 08:39

Oooooh echt he! -:(- Dag twee... laat ik mijn flesje thuis liggen :(

Kan met de lunch pas een flesje kopen. Zucht. Dat wordt regelmatig naar de koffieplek lopen voor een bekertje water. (ik mag op mijn werk geen open glas/beker op mijn werkplek hebben staan omdat ik in een lab werk, enkel afgesloten bekers of flesjes zijn toegestaan)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:59

Shiloh schreef:
Water vergiftiging is alleen sprake van als je in korte tijd veel drinkt. Dus als je die 3 liter per dag in een periode van 4 uur drinkt of zo. Als jij je 3 liter gewoon netjes spreid over de dag kan het echt geen kwaad hoor.

Hier boven werd gepraat over 3 liter water plus het geen wat je normaal drinkt op een dag! Dat kan niet goed zijn voor je lichaam toch? Als je er bijvoorbeeld vanuit gaat dat je al 2 liter aan andere dranken drinkt..

Ik heb net een glas water op 200ml en neem een flesje mee naar school (stagemarkt) tot 13.00 en als ik terug kom moet hij leeg zijn!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 09:14

Nee dat zou ik ook niet doen, lijkt me niet verstandig. Denk dat 3 liter op een normale dag prima is, maar zou niet heel veel meer doen. Als je veel sport, of het warm is en/of veel zweet, kun je makkelijk meer hebben.

Maar goed, als ik sporadisch iets anders drink dan water, tel ik het ook gewoon bij mijn 3 liter. Mijn doel is niet perse minder suiker, mijn doel is meer vocht. Maar aangezien ik water lekker vind, is minder suiker mooi meegenomen.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:25

Letizia schreef:
Ik ben ook vandaag begonnen toen ik vanmorgen ergens las dat het goed is voor je huid en je wallen (oa) :+ Ik zie er in de winter altijd zo verschrikkelijk moe uit, dus ik vond het de uitdaging wel waard :)
Ik heb gewoon een half liter flesje gepakt en steeds al die leeg was opnieuw gevuld. Ik zat rond half 7 vanavond mooi aan de 2 liter water, verder vanmorgen bij m'n ontbijt een kopje latte macchiato (ca 250cc) en vanavond bij de boterham (was aan het werk, dus geen warme prak) en kop soep (300cc?) een een kom thee 250cc gedronken.
Volgens de app hoef ik met mijn gewicht maar rond de 1700cc per dag te drinken, maar dat meet zo rottig, dus ik probeer aan de 2 liter water te komen :)

Hee *D lotgenoot haha

Ik ga ook mee doen! Mijn huid is al jaren een regelrechte ramp, niet alleen m'n gezicht maar ook mijn rug, borst en soms armen. Heb dan ook last van een droge maar tegelijkertijd vette huid? :o? En pukkeltjes..
Dan ben ik daarnaast ook nog eens vatbaar voor allerlei andere huidkwaaltjes, van de zomer zag ik er niet uit.... Ik had dermatitis periocularis }:0 Is nu weliswaar verholpen, maar de huid onder m'n ogen heeft een flinke opdonder gehad dus ben echt heeel erg benieuwd of het water daarvoor zal helpen :) Het is in elk geval de moeite om het te proberen!

Wat jij ook zegt letiets, ik zie er in de winter ook echt moe uit. Ben benieuwd of het water zal helpen! Nu nog bedenken hoe ik dit ga aanpakken, dus lees vanmiddag even alle reacties door :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:30

Ha Shan, kunnen we elkaar mooi up to date houden :P

@renskep, ik heb de app 'geef je lichaam water', maar hij is eigenlijk niet zo handig, hij berekend wat je gedronken hebt, maar waarschuwt je niet... Dus moet eens even kijken of er een handigere app is :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:47

Ik meld me bij deze ook aan voor de challenge! Drink standaard te weinig.
Mijn doel stel ik eerst op 2 liter per dag. Ben erg benieuwd of ik verschil ga merken.

Goede motivatie dit topic!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:49

Ik ga ook echt geen drie liter water drinken. Ik drink ook thee en sap, en weeg maar net 50kg ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:51

ik doe het inmiddels drie dagen en wat ik zelf een hele leuke bijkomstigheid vindt: je gaat er van naar de wc.. :P

Ik heb altijd al wat last van obstipatie, maar daar is de afgelopen dagen niets van te merken. Ga rustig twee keer op een dag.. *\o/*

Nu mijn gezicht en de rest van mijn huid nog. :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:59

Ze zeggen dus dat je met ongeveer een maandje verschilt kunt merken? :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:15

Hier is 3 liter op een dag geen enkel probleem, ik moet zelfs minimaal 3 liter drinken. Liefst water, eventueel met (suikervrije) aanmaaklimonade.
Hoe meer hoe beter voor m'n nieren waar ik al jaren veel problemen mee heb.
De 1e liter van vandaag zit er dan ook al in.
Ik gebruik grote glazen (350ml) en vaak met koffiepauze waarbij anderen 1 kopje koffie drinken (150ml) drink ik al 2 grote glazen water met klein beetje slimpie weg.
Ben ik van huis dan loop ik ook altijd met een flesje water en vul die bij waar het kan.
De eerste tijd klots je de hele dag maar dat went :D
En 's nachts eruit om te plassen? Direct weer een groot glas water opdrinken.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:39

Letizia schreef:
Ha Shan, kunnen we elkaar mooi up to date houden :P

@renskep, ik heb de app 'geef je lichaam water', maar hij is eigenlijk niet zo handig, hij berekend wat je gedronken hebt, maar waarschuwt je niet... Dus moet eens even kijken of er een handigere app is :)

Deze heb ik ook. Je kunt meldingen instellen. Om de 2 uur, of een andere tijd, heel handig!

Ik ben vandaag al 3 keer naar de wc geweest :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:10

Ja, ik zag net dat je idd dus wel meldingen krijgt, dus neem mijn woorden terug :D

Ik heb m'n eerste halve liter water op, hoop voor dat ik naar m'n werk ga ook de 2e te hebben genuttigd :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:21

Yeah 2 flesjes water en 2 koppen thee! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:42

Dag 1 heeft gefaald bij mij. 600ml. -O-
Vandaag nog 0.