Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
finally schreef:Ik heb ong 3 jaar geleden een eiwitrijk dieet gedaan met eiwitshakes die ik via een online website bestelde, icm. veel groentes en heel weinig koolhydraten, ben toen 43 kg afgevallen in 1.5 jaar, kreeg er galstenen door waardoor mijn galblaas eruit moest, en inmiddels zit er weer zeker minstens 15 kg terug aan.nou heb ik daarna wel diverse chronische pijnen ed gekregen waardoor ik minder ben gaan bewegen en zo en medicijnen gaan gebruiken dus dat zal ook wel mee spelen in het weer aangekomen zijn.
kwam na mijn galblaasverwijdering erachter dat galstenen vaak ontstaan na overmatig gebruik van eiwitten,is toch wel iets om mee rekening te houden,heb na de galblaasoperatie erg gauw last van mijn darmen met wat te vet eten
ik wil nu toch weer een pot eiwitshake gaan bestellen om alleen 1 maaltijd erdoor te vervangen en geen zoetigheid en proberen weer wat kwijt te raken maar wat minder intensief
moonfish13 schreef:Jeetje 1.5 jaar flink aan de shakes?
Dat is echt niet best voor je lichaam.
Het jammere is dat zo dus de cowboyverhalen de wereld in komen dat eiwitshakes ongezond zijn.
Zelf heb ik ook een tijdje shakes gebruikt.
Dat kwam omdat ik door ziekte elke keer niet kon ontbijten, ik werd echt strontmisselijk, zelfs al zette je mij iets voor waar ik normaal een moord voor deed.
Toen heb ik elke morgen een shake genomen, vegetarisch, biologisch en zonder melk en gluten i.v.m. allergie.
Dat deed ik met 200 ml amandelmelk, en dat ging er nog net in.
Zo kreeg ik tenminste mijn ontbijt binnen en nog voedzaam ook.
Verder at ik normaal daarnaast..
Eigenlijk moet ik weer aan de shakes, ik vind het erg lastig om 3x daags te eten omdat ik momenteel weer veel slaap.
Als ik normaal 3x daags eet heb ik het idee dat ik de hele dag moet eten, regelmatig eten is voor mij net zo lastig als afvallen voor jullie.
Ik lees even mee dus, wie weet komen er goede tips langs.
Als ik zoek op moeite met eten kom ik vooral op emetofobie uit of anorexia en dat soort zaken.
Dat heb ik allemaal niet, maar het zit echt bij het ziek zijn.