Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:42

Er staat op de verpakkingen duidelijk dat je dergelijke programma's niet langer dan een maand moet volgen. Het lijkt me onvermijdelijk dat je klachten krijgt als je het zo lang doet. Die overigens ook nog een gevolg van fors overgewicht kunnen zijn

Ik heb de hele maand januari modifast proti plus gedaan, daar eet je gewoon bij en in het weekend helemaal gewoon. Ben 6,5 kg kwijt
In februari nu even geen shakes (ben niet weer aangekomen) en in maart ga ik nog zo'n maand doen om op mijn streefgewicht te komen

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:14

Ik zit er ook weer aan te denken om met shakes aan de gang te gaan. Ik ben nu 6 kilo afgevallen door gezond eten etc, maar ik wil toch eigenlijk wel graag deze zomer in bikini zonder me echt te hoeven schamen..
Ik heb een tijd Cambridge gedaan, werkte goed alleen kon ik het niet zo goed volhouden. Ik ben nogal een broodmonster dus dat mis ik dan vreselijk. Verder ben ik op het moment wel veel gezond aan het eten, denk hierbij aan biologisch eten, minder suiker en betere keuzes. Wat bij mij ook altijd een lastig punt is, is het water drinken. Ik moet er echt heel erg op letten.

Janne kan jij me uitleggen wat jij precies doet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:30

Ik eet nu wat minder brood en aardappelen door de week, meer groente, ontbijt kwark met fruit, smoothie of havermout ipv brood.

Proti plus kan je wel Googlen, vond ik goed vol te houden al spijbelde ik wel af en toe met wat extra fruit, maar viel evengoed af

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:10

Dankjewel! Ik zal me eens gaan inlezen :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:41

Ik zie op die site dat je zo'n pot eiwitten aan moet schaffen, maar ik het weekmenu zie ik die nergens terug komen? Iemand die weet hoe dat zit?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:55

finally schreef:
Ik heb ong 3 jaar geleden een eiwitrijk dieet gedaan met eiwitshakes die ik via een online website bestelde, icm. veel groentes en heel weinig koolhydraten, ben toen 43 kg afgevallen in 1.5 jaar, kreeg er galstenen door waardoor mijn galblaas eruit moest, en inmiddels zit er weer zeker minstens 15 kg terug aan. ;( nou heb ik daarna wel diverse chronische pijnen ed gekregen waardoor ik minder ben gaan bewegen en zo en medicijnen gaan gebruiken dus dat zal ook wel mee spelen in het weer aangekomen zijn.
kwam na mijn galblaasverwijdering erachter dat galstenen vaak ontstaan na overmatig gebruik van eiwitten,is toch wel iets om mee rekening te houden,heb na de galblaasoperatie erg gauw last van mijn darmen met wat te vet eten
ik wil nu toch weer een pot eiwitshake gaan bestellen om alleen 1 maaltijd erdoor te vervangen en geen zoetigheid en proberen weer wat kwijt te raken maar wat minder intensief

Begrijp ik het goed dat je galblaas is verwijdert en dat het kan zijn onstaan door overmatig gebruik van eiwitten?En dat je nu weer een pot eiwitshake gaat bestellen???

Een vriendin van mij is ook in het ziekenhuis beland door een overmatig gebruik van eiwitten.Ze wilde afvallen en dat lukte maar niet en is toen overgegaan op het alleen eiwitten eten wat haar een nierblokade heeft opgeleverd.Ze heeft is kritiek geweest maar heeft het nu weer overleeft.
ik denk dat een eiwitdieet niet bedoelt is voor langere periode's.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:31

Hoi,

Ik wil graag gaan beginnen met modifast intensive om kilo's kwijt te raken. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik moet even een goede start hebben waar ik al mijn motivatie uit kan halen. Ik weeg nu +- 83 kg en wil graag terug naar 70 kg.... flinke klus maar ik vind dat het haalbaar is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:15

Natuurlijk is het haalbaar! Ik ben inmiddels 23 kilo afgevallen! Niet met modifast of een eiwitdieet maar toch... Succes!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:30

Dankjewel! Knap hoor.... 23 Kilo !!

Morgen komt mijn pakket aan, dus ik kan donderdag beginnen. Ben al wel druk aan het sporten en van de suikers aan het afblijven, denk dat het gaat schelen als ik 2 weken moet 'vasten ' . :z

Merkte dat ik vanavond echt een motivatie stoot kreeg, hopelijk komen er nog meer :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 06:08

Jeetje 1.5 jaar flink aan de shakes?
Dat is echt niet best voor je lichaam.
Het jammere is dat zo dus de cowboyverhalen de wereld in komen dat eiwitshakes ongezond zijn.

Zelf heb ik ook een tijdje shakes gebruikt.
Dat kwam omdat ik door ziekte elke keer niet kon ontbijten, ik werd echt strontmisselijk, zelfs al zette je mij iets voor waar ik normaal een moord voor deed.
Toen heb ik elke morgen een shake genomen, vegetarisch, biologisch en zonder melk en gluten i.v.m. allergie.
Dat deed ik met 200 ml amandelmelk, en dat ging er nog net in.
Zo kreeg ik tenminste mijn ontbijt binnen en nog voedzaam ook.
Verder at ik normaal daarnaast..
Eigenlijk moet ik weer aan de shakes, ik vind het erg lastig om 3x daags te eten omdat ik momenteel weer veel slaap.
Als ik normaal 3x daags eet heb ik het idee dat ik de hele dag moet eten, regelmatig eten is voor mij net zo lastig als afvallen voor jullie. -O-

Ik lees even mee dus, wie weet komen er goede tips langs.
Als ik zoek op moeite met eten kom ik vooral op emetofobie uit of anorexia en dat soort zaken.
Dat heb ik allemaal niet, maar het zit echt bij het ziek zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:32

Ik gebruik ook shakes, voor het afvallen. Ik shake 2 maal daags en krijg 1 maal een warme maaltijd en 1 (of soms 2) keer fruit.

Succes Gerrit, ik doe met je mee :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 13:25

Ja inderdaad 1,5 jaar is wel heeeel lang en daarbij is elk lichaam anders. Wie zegt dat je anders geen last van je galblaas had gekregen... Altijd moeilijk aantoonbaar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:49

Ik ben 20 kilo afgevallen met weightcare. Ander half jaar later wel ziek geworden en mijn gal blaas er uit moeten laten halen. Of dit door de shakes kwam geen idee, maar het kan....

Nu 2 jaar later heb ik nog steeds de 20 kilo er af. Voor het mooie zou ik nog graag een kilo of 7 willen afvallen. Helaas lukt mij dit niet omdat er gewoon geen ons van af gaat met gewoon dieeten.

Ik ga dus nog een keer met shakes beginnen, een galblaas heb ik toch niet meer. Volgens de arts kon dit ook geen kwaad. Mits niet te lang natuurlijk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:13

Vulina schreef:
Ik gebruik ook shakes, voor het afvallen. Ik shake 2 maal daags en krijg 1 maal een warme maaltijd en 1 (of soms 2) keer fruit.

Succes Gerrit, ik doe met je mee :Y)

Welke gebruik jij?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:19

moonfish13 schreef:
Jeetje 1.5 jaar flink aan de shakes?
Dat is echt niet best voor je lichaam.
Het jammere is dat zo dus de cowboyverhalen de wereld in komen dat eiwitshakes ongezond zijn.

Zelf heb ik ook een tijdje shakes gebruikt.
Dat kwam omdat ik door ziekte elke keer niet kon ontbijten, ik werd echt strontmisselijk, zelfs al zette je mij iets voor waar ik normaal een moord voor deed.
Toen heb ik elke morgen een shake genomen, vegetarisch, biologisch en zonder melk en gluten i.v.m. allergie.
Dat deed ik met 200 ml amandelmelk, en dat ging er nog net in.
Zo kreeg ik tenminste mijn ontbijt binnen en nog voedzaam ook.
Verder at ik normaal daarnaast..
Eigenlijk moet ik weer aan de shakes, ik vind het erg lastig om 3x daags te eten omdat ik momenteel weer veel slaap.
Als ik normaal 3x daags eet heb ik het idee dat ik de hele dag moet eten, regelmatig eten is voor mij net zo lastig als afvallen voor jullie. -O-

Ik lees even mee dus, wie weet komen er goede tips langs.
Als ik zoek op moeite met eten kom ik vooral op emetofobie uit of anorexia en dat soort zaken.
Dat heb ik allemaal niet, maar het zit echt bij het ziek zijn.

welke shakes gebruikte jij? ik ben nl. ook allergisch en reageer slecht op shakes helaas, zelfs al meng ik ze met lactosevrije melk/sojamelk oid

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:20

Ik volg welliswaar geen eiwitdieet, maar ik let wel op mijn macro's waarbij ik hoog in mijn eiwitten zit. Om hieraan te komen drink ik 1 à 2 eiwitshakes per dag (als tussendoortje of na een training). Ik gebruik orange fit protein: 100% natuurlijke ingrediënten, lactose vrij, non GMO, gluten vrij, soja vrij en vegan. Zelf gebruik ik 'm dus niet als maaltijdvervanger, maar ze geven aan dat het ook een geschikte shake is voor dieet & gewichtsverlies. Nu is dat ook mijn doel, maar wil ik niet gaan shaken op dezelfde manier als jullie :)

Over galblaasproblematiek: Veel mensen die veel gewicht verliezen krijgen te maken met galstenen en een galblaasverwijdering. Op welke manier zij dit gewicht dan ook zijn kwijtgeraakt. Er hoeft dus geen directe relatie tussen de shakes en de galstenen te zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:30

Gribaldi, ik gebruik de shakes van kruidvat. Die zijn best lekker, maar bevatten wel meer suikers.

Ik heb eerder eens cambridge gedaan en kreeg toen ook last van mijn galblaas (jemig wat doet dat pijn). Maar bij die shakes mocht je verder echt niks eten..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:32

Oke, die ken ik niet. En een optie om ze zelf te maken?

Ik maak ze zelf en dat bevalt prima, erg lekker ook :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:33

Hoe maak je ze dan?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:40

Ik maak ze nu met spinazie, Griekse yoghurt en banaan. Ik doe daar de O/L mee en hou dit prima vol.

Avond eten bestaat nu vooral uit vis, kip en veel groente.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:47

Kaatjemuts, eentje van de tuinen.
Ik zal morgen ff op de pot kijken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 23:48

Ik ben nu ik de kilo's kwijt ben begonnen met krachttraining onder begeleiding van een coach. Ik krijg via haar training en een eetschema. Ik moet nu meer eiwitten eten en doe dit met eiwitshakes van xxl nutrition, echt een aanrader! Zij hebben ook dieet shakes die maaltijdvervangend zijn.

Ik eet ook de pannenkoeken van xxl nutrition ZOOOOO LEKKERRRRR <3 <3 <3 <3

Oh ja en iedereen is lyrisch over de QuestBar cookies en cream....nou ik vond em echt mega SMERIG.

Aanrader:
Merk "M double you" en dan de crisp protein repen cherry en cocos. Ik lust GEEN kokos maar deze repen zijn echt mega lekker, smaken totaal niet naar eiwit en een mega lekkere bite. Ook te koop via xxl nutrition!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:23

Ik moet gaan afvallen eegens een borstverkleining.
29 maart heb ik het eerste gesprek met PC.

Maar veel zeggen van je hebt geen shakes nodig, zelf je patroon veranderen blablabla.
Dit heb ik gedaan en zelfs dan val ik nog niet eens af!

Ben even nog het topic aan het doorlezen, maar hebben jullie tips?het zou om +/- 20k moetem gaan.
Sporten lukt helaas niet wegens 0.0 conditie door medische redenen.

Wel rijd ik 3 a 4x in de week mn paard. Wat in de zomer ook veel wandelen bij komt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:11

Ik snap iets niet?

Je kunt wel paardrijden maar niet sporten?

En wat versta jij onder sporten? Wandelen is ook sporten namelijk.

En conditie kun je opbouwen. Al begin je met 30 sec. De volgende keer doe je net iets meer en zo elke dag hele kleine beetjes.

Ga eens naar een sportschool waar ze veel faciliteiten hebben, zoals fysio, zwembad en voedingsdeskundige. Dan kan je eetpatroon afgestemd worden op je sport.
Zo ben ik ook 12 kg afgevallen.

Succes

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 11:37

Voeding is voor 70%/80% van invloed op afvallen. Je kan eindeloos sporten maar als je met voeding niks ANDERS doet (niet zo zeer minder) gebeurd er weinig. Wie oprecht info wil hoe ik het gedaan heb kan mij pben. Ik kwam met sporten 4x pw en op mijn voeding letten (zoals je denkt dat goed is) geen steek verder.... 3 kilo in 3 maanden en 2 etentjes en het was weer terug bij af.

Mensen die willen afvallen maar er niks voor willen veranderen hoeven mij niet te pben. Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die zeggen te willen afvallen maar kom je met KLEINE aanpassingen blijkt dat of teveel werk of dat ze eigenlijk helemaal niks anders willen doen. Het komt niet aanwaaien....helaas.