Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hilly200 schreef:Iemand die day 7 al heeft gedaan, met de crow pose? In het begin dacht ik echt dit word niks.. Maar het is me gelukt ook nog, bleef 2 sec in de lucht, niet veel maar het is beter dan niets toch :p. Hoe ging dat bij jullie?
Unoo schreef:hilly200 schreef:Iemand die day 7 al heeft gedaan, met de crow pose? In het begin dacht ik echt dit word niks.. Maar het is me gelukt ook nog, bleef 2 sec in de lucht, niet veel maar het is beter dan niets toch :p. Hoe ging dat bij jullie?
Ik sla day 7 elke keer over (ik doe gewoon lesjes door elkaar, niet precies de dagen volgen) omdat ik al zenuwachtig wordt als ik die crowpose alleen maar zie, laat staan dat ik hem zelf zou moeten doen
Freya6 schreef:ik ben dus nu bij day 7 en het word inderdaad makkelijker, met de downward dog begin ik al meer een hoek te maken, of door te zakken (kan het lastig beschrijven). En de bovenstaande oefening had ik ook niet gedacht dat deze lukteVoor de mensen die net beginnen met yoga, hier een hart onder de riem.
Als je goed op je eigen grenzen let en gewoon met regelmaat yoga blijft doen wordt je vanzelf steeds leniger en kun je de oefeningen op een gegeven moment gewoon makkelijk uitvoeren, net zo makkelijk als het eruit ziet op het filmpje. Dit bereik je echter niet door te forceren en kan een paar jaar duren.
Doe je echter regelmatig de yoga oefeningen in combinatie met de ademhaling, dan gaat de zwaartekracht zelf zijn werk doen. Het precies goed luisteren naar wat je moet doen, schouders laag, kin beetje intrekken, navel beetje intrekken en ruggegraat recht houden is heel belangrijk.
De eerste tijd is dat eigenlijk het meest belangrijk, de andere dingen komen dan als vanzelf.
Yoga is een levenswijze, een hele filosofie zit erachter.
DWensink schreef:Wat een schande, haha... Ik heb me een dag of 20 geleden aangemeld maar heb nog geen 1 dag gedaan. Zo snel mogelijk toch maar beginnen!