Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:15

gohya schreef:
Vanmorgen bij de H.A. geweest,wond is gelukkig niet ontstoken.Hij is nog wel dik,maar dat schijnt normaal te zijn.
Ik doe alweer wat lichte dingen in huis en tuin,en dat gaat heel erg goed,geen pijn.
Ik zorg er wel voor dat er kracht bij komt kijken,want daar ben ik nog voorzichtig mee.
De kraag heb ik nu alleen nog op als ik de straat op ga met de auto of fiets.

Ze zeggen dat je er 9 mnd. uit ligt na zo'n operatie,ik denk dat ze 9 dagen bedoelen.

Doe je wel een beetje voorzichtig?? Dat je dingen kan wilt natuurlijk niet zeggen dat het ook mag...
Wat je nu allemaal al doet en ook zoveel de kraag af klinkt in ieder geval niet hoe ik de verpleging bij ons in het ziekenhuis advies hoor geven aan patiënten met soortgelijke operatie.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou je echt goed aan het advies houden wat ze je gegeven hebben dit is er niet voor niks. Sommige dingen kunnen wel voelen dat het kan maar kan wel schade geven die je niet meteen voelt.
(sorry dat ik misschien over kom dat ik het beter weet zo bedoel ik het niet. Maar ik schrik echt een beetje wat je al doet.)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:22

gohya schreef:
Vanmorgen bij de H.A. geweest,wond is gelukkig niet ontstoken.Hij is nog wel dik,maar dat schijnt normaal te zijn.
Ik doe alweer wat lichte dingen in huis en tuin,en dat gaat heel erg goed,geen pijn.
Ik zorg er wel voor dat er kracht bij komt kijken,want daar ben ik nog voorzichtig mee.
De kraag heb ik nu alleen nog op als ik de straat op ga met de auto of fiets.

Ze zeggen dat je er 9 mnd. uit ligt na zo'n operatie,ik denk dat ze 9 dagen bedoelen.

Pezen, banden en zenuwen hebben echt tijd nodig. Kraag helpt ook om de boel in juiste houding te laten herstellen. Kraag ondersteund nl standje neutraal die je het meeste zal hebben en waarvoor je als alles normaal werkt geen moeite voor hoeft te doen.

gohya

Re: Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 21:35

Ik doe nog wel voorzichtig hoor,ik zet totaal geen kracht,dat durf ik ook geen eens.
Maar afwassen,was opvouwen,bed opmaken,boodschappen doen [me dochter tilt de tas] en in de tuin alleen het blad van het gazon harken,is geen kracht voor nodig. Ook houd ik netjes mijn nek recht,ik kan ook nog niet naar boven of naar beneden kijken,en dat doe ik ook niet,want dat voel ik al snel.
De kraag doet pijn in mijn nek en schouderblad achter,zonder kraag zowat geen pijn.
Fietsen doe ik ook,maar met omkijken draai ik me hele lichaam om,niet alleen mijn nek.
Ik voel me gewoon heel erg goed.

Maar uiteraard ben en blijf ik wel voorzichtig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 18:42

Het gaat hardstikke goed! weinig tot geen pijn meer.Ook geen pijn of moeite met de wasmand tillen of boodschappen tillen.Wel til ik het nog op een andere manier,zodat mijn rug en nek ontlast worden.
Morgen ga ik na lange tijd een buitenritje maken,in STAP,met kraag om. Heb er zó'n zin in,en nu kan het nog met Fyanne.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:02

Fijn dat het zo goed gaat !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 14:11

Buitenritje gaat niet door, ik heb wat last van de spieren in me nek. Mijn verstand zegt ook ;Nee niet gaan rijden, dus ik doe het niet. Heb maar weer een Ibuprofen genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:38

gohya schreef:
Buitenritje gaat niet door, ik heb wat last van de spieren in me nek. Mijn verstand zegt ook ;Nee niet gaan rijden, dus ik doe het niet. Heb maar weer een Ibuprofen genomen.

Goh, dat is misschien toch wel slim ;) :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 15:45

Ik luister echt áltijd naar mijn [voor] gevoel, en als dat NEE zegt doe ik het ook echt niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 15:01

Update.
Het gaat hardstikke goed,bijna helemaal geen pijn meer gehad,heel af en toe rechtsachter wat zeurende pijn.Kanook nog niet echt kracht zetten,dat voel ik dan weer wel.
Ik moet a.s. vrijdag weer op controle bij de neuroloog in Utrecht,er word een foto gemaakt om te kijken of alles nog goed zit. Het litteken is ook mooi genezen.
Dat lijkt me wel,anders had ik dat vast wel gemerkt.

Heb nog met Congo gereden in de wei.

Afbeelding

En op Karim El Ahmadi.
Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:24

Fijn dat het zo goed gaat! Succes a.s. vrijdag!

Ik mag binnenkort naar de pijnbestrijding... brrrr

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 10:01

Wat raar dat ze jou niet opereren Coentjuh,terwijl je zoveel pijn hebt.
Ik ontdekte eergister een donkere [bruin/geel,leek wel roest] streep op mijn rug rechtsachter, precies langs het schouderblad waar ik regelmatig pijn voelde.En gister was het alweer een heel stuk minder,zat nog maar een klein stukje.
Geen idee wat het is, voorheen zat het er niet.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:45

Oh wat raar? Kun je via google ook niets vinden?

Ze willen mij wel (ooit) opereren, ik mocht ook eventueel naar de neurochirurg voor een gesprek, maar laten we eerst dit maar is proberen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 18:37

Alles zit prima op zijn plek,mag nog een half jaar geen contact sport doen. Nou ik was toch al gestopt met voetbal,kan ik dus wel paardrijden.Nee bij hem is paardrijden ook een contactsport,je kan eraf vallen. [hij vind paardrijden levens gevaarlijk,heeft het zijn kinderen verboden]. :) Ja dat kan ik ook van me fiets,maar er kan niks ernstigs gebeuren in ieder geval en das het belangrijkste.
Over een half jaar moet ik terug komen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:35

Hoe is het hier met jullie?

Ik mag volgende week naar de pijnbestrijding. Ik heb vernauwing C5-C6 C6-C7. Ik twijfel een beetje, ze willen nu C6 gaan prikken. Maar de meeste uitstraling zit in mijn wijsvinger en middelvinger. Als ik het internet afstruin, komt C7 dan meer in de buurt. Lastig...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 11:13

Met mij gaat het goed,wel veel meer pijn in mijn nek dan voor de operatie,maar het is nu in ieder geval veilig en daar ging het mij om.Bij mij was het C4-C5 en C5-C6 waar ze een plaatje tussen hebben gezet.
Je kan toch niet je leven lang pijnbestrijding blijven doen? ik begrijp echt niet waarom ze jou niet opereren als je zoveel pijn hebt.
Dit was vóór de operatie.
Afbeelding

En erna.
Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:27

Wat rot dat je nog zoveel pijn hebt Gohya! Vooral je nekspieren. Heb je veel moeite om naar boven rechts of links te kijken? Mijn vader heeft ook een hernia operatie gehad (2 plekken vastgezet) en die heeft vanaf die tijd altijd spierpijnen in zijn nek en veel moeite met links/rechts kijken. Helaas is operatie bij hem voor niets geweest, nog steeds heel veel zenuwpijnen, maar zijn er achtergekomen dat het een andere aandoening is, (zenuwen door hele lichaam), maar dat ff terzijde)

Ik heb wel pijn, maar nog geen pijn genoeg om een operatie te overwegen. De amnitryptaline/sarotex retard doen ook hun werk. Pijn is niet weg, maar redelijk te doen. Moet zeggen dat ik ook zwaardere dagen heb hoor en dan denk ik af en toe.. kom maar op met die operatie. Maar laatste tijd gaat het wel. Verleg ook steeds meer mn (pijn)grenzen merk ik zelf. Daarnaast hoor ik van mn Pa ook de nadelen van de operatie. Die vaste nek. Dus misschien kan die pijnbestrijding toch het nodige doen.

Twijfel alleen nu aan de plek nr C6 of nr C7..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 17:36

Ja ik heb pijn bij het naar links en rechts kijken en omhoog kijken,maar ook gewoon als ik lig. Ik kan met me rechterarm ook nog steeds niet op me schouderblad komen,om te krabben als ik jeuk heb.Dat moet ik met een metalen gerande opscheplepel doen,als kom ik er niet bij,doet erg pijn anders.

Ik wist dat de kans bestond dat het geen garantie zou zijn dat de pijn en andere klachten ermee weg zou gaan.Dat vond ik niet erg,want ik had immers geen pijn,helaas nu wel.
Dus idd. als het nog niet echt nodig is zou ik het nog niet doen,opereren.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:40

Bedankt voor jouw advies. Wat rot dat je nu pijn hebt, maar ook eigenlijk geen keus had door het risico.. Maar het zijn dan wel spierpijnen toch, geen zenuwpijnen?

Ik heb inmiddels de pijnbehandeling gehad. Van te voren heb ik nog even contact gehad met artsen ivm de twijfel welke zenuwbaan, gelukkig toch voor C7 gegaan, arts had nogmaals goed gekeken en overleg gehad.

Ik vond het echt VERSCHRIKKELIJK, was echt doodsbenauwd :x :oo , zoo ppffffff brrrrrrrr.....
Dan zetten ze die eerste stroom met een naald zonder verdoving op die zenuw, en dan moet je nog stil blijven liggen, pfff man, volgens mij raakte ik nog net niet het plafond van die OK

Nou afwachten wat de komende weken gaat veranderen en hopelijk minder pijn... (kan een paar weken duren)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 11:06

In mijn nek en schouders [achterkant] is spierpijn denk ik,in mijn bovenarm [rechts] is zenuwpijn. Is dezelfde pijn die ik had voor de operatie. Er zal toch niks verschoven zijn? lijkt me niet,want volgens mij heb je dan veel meer pijn.

Lijkt wel wat op Dry Needling die pijn bestrijding bij jou,maar dan met stroom.Dry Needling heb ik gehad,en dat was zó pijnlijk dat ik bijna flauw viel.Maar dat kreeg ik in de Hamstrings omdat ze dachten dat het een blessure was,bleek later ischias ze zijn. Dus voor niks Dry Needling gehad.
Ik snap best dat je erg bang was,vooral met die stroom erbij,heb ik het niet zo op.

Ik ben heel benieuwd of dit bij jou gaat helpen,maar dat hoor ik wel van je.
Sterkte ermee.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:43

Moet je binnenkort nog op controle? Je zou toch zeggen dat de zenuwpijn weg moet zijn?

Dat weten we over een paar weken (of dat het bij mij gaat helpen) maar omdat het waarschijnlijk op twee plekken zit (dubbele stenose) is er kans dat ze ook een andere zenuwbaan moeten 'blokken' en ik dus nog van de andere zenuwbaan pijn heb. Het is nu een beetje 'doof/moe' van de definitieve blokkade zetten, dus kan er nu nog niet zoveel over zeggen.

Dry needling heb ik ook gehad voor mijn spierpijnen, werkte niet. Dat is inderdaad echt niet fijn. Maar niet te vergelijken met def. blokkade hoor. Dan prikken ze in de zenuw (en bij dry needling in de spier) dus das een groot verschil haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 13:51

Ik hoef pas weer in Juni op controle,duurt nog ff dus. Mocht het erger worden kan ik altijd nog langs de H.A. gaan.
In de zenuw prikken lijkt me al helemaal geen pretje!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:03

Hoe is het hier met jullie?

Sinds 3 weken weer enorme pijnen (C5 C6 C7). Amnitriptyline lijkt niet zoveel te doen. Iemand nog tips om de pijn te verlichten toevallig. Arm omhoog en hand op achterhoofd, gaat hier niet op.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:12

Hier helaas kanaal stenose in de onderrug en meerdere hernia's...
Tot nu toe word ik constant van het kastje naar de muur gestuurd maar helpen willen ze niet want ik ben te jong,
Helaas ga ik als het zo door gaat mijn baan verliezen...
Ik slik 2x daags 5 mg oxycodin helaas zonder resultaat.
Zenuw blokkade geen resultaat/tens Geen resultaat/lyrica Geen resultaat
Ik zit er wel een beetje door heen...

Coentjuh jeetje wat heftig!
Ik heb stenose in de onderrug dus helaas geen tips voor je

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:19

Jeetje wat een verhaal Froukje. Ben je naar verschillende ziekenhuizen geweest?

Wat ik ooit hoorde, dat als een zenuwblokkade niet werkt, een operatie ook vaak voor niks is. Zenuwblokkade heeft hier ook niet geholpen dus dan wordt het wel een beetje spannend Hoe nu verder..

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:24

Ik ben tot nu toe in 1 ziekenhuis geweest en in de Bergman kliniek...
Ik loop nu anderhalf jaar maar werd eerst afgewimpeld met het zit je tussen de oren.... toen na een aantal maanden maar eens in de mri en ja hoor...
Ik heb op 1 niveau een zenuwblokade gehad maar ze weten niet van welk niveau de pijn komt..