Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:37

Ik heb nu twee keer de Rainforest Balance van de BodyShop gebruikt, heb juist het gevoel dat het meer jeukt := Maar op zo'n korte termijn is dat mss moeilijk te zeggen, dus ik gebruik hem nog even door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:04

Ik vond de Rainforest Balance ook niet zo speciaal :n

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:46

Nou, ik hoop dat het nog wat betert, want omdat het tweede aan halve prijs was heb ik de Rainforest Shine (of zoiets) ook gekocht :=

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 11:42

Iolanthe schreef:
Nou, ik hoop dat het nog wat betert, want omdat het tweede aan halve prijs was heb ik de Rainforest Shine (of zoiets) ook gekocht :=

Oh dat is zonde! Ik doe dat bij voorbaat al niet meer, omdat het meestal toch niks wordt...

Inmiddels ben ik weer aan de bakingsoda! De jeuk is grotendeels weg, haaruitval is ook meteen minder en mijn haar is weer vol volume :j
Ik heb nog wel wat rood, maar dat ligt wel erg los, dus als ik het zie, hang ik even op mijn kop en wapper even met mijn hand door mijn haar :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:44

Fijn dat dat werkt! Hopelijk blijft het ook zo werken :)

Ik weet niet of het al gepasseerd is, maar olijfzeep is misschien ook een optie om eens te proberen. Bij mij werkte het niet 100 procent (mijn, hoofdhuid deed er echt veel pijn van), maar wie weet werkt het bij jou wel :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:41

Ik wil, als de flessen shampoo en conditioner die ik nog heb staan op zijn, ook baking soda gaan proberen, maar waar kopen jullie dat toch? Ik ben alle drogisterijen en supermarkten af gegaan.. Nergens. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:43

Bij de toko hebben ze hele goedkope baking soda!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:43

Ik heb het vorige keer online besteld ;) En laatst heb ik een klein zakje bij carecenter gehaald, verder zou ik het ook niet weten :P

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:46

Toko is toch een soort aziatische supermarkt ofzo? Zou niet weten waar die hier hebben. :')
Ja, misschien moet ik 'm dan maar gewoon online bestellen inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:48

En hoe maak je daar 'shampoo' van? Maak je er gewoon een prutje van met alleen water of voeg je nog iets toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:50

Mijn huisgenoot gebruikt het als een soort droogshampoo. Haarscheidingen maken en daar gewoon droog poeder op strooien, goed inmasseren en dan neemt het al het vet in zich op.

Wel een tip voor de mensen met donker haar; schud het goed uit en doe het 's avonds. Ik heb het ook wel eens gebruikt, doe het dan echt voordat ik ga slapen, knot in mijn haar en 's morgens nog een keer goed schudden. Voor blond is het geen probleem maar op donker haar laat het wel echt een witte waas achter

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:50

Kayleigh_ schreef:
En hoe maak je daar 'shampoo' van? Maak je er gewoon een prutje van met alleen water of voeg je nog iets toe?

Wat ik gelezen heb inderdaad gewoon met water. Als conditioner kan je appelazijn gebruiken. Op google kan je er veel over vinden "Baking Soda No Poo"

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:54

Al vloeibare groene zeep geprobeerd??
Reinigt, beschermd en is biologisch afbreekbaar.. ;)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:14

Bakingsoda is hetzelfde als zuiveringszout, ik heb het gewoon bij de etos gekocht:
Pas wel op dat je zuiveringszout en geen schoonmaak-of huishoudsoda koopt! Die laatste is alleen geschikt om schoon te maken!!

http://www.aromatherapie-info.com/zuiveringszout.html

Engelse en Nderlandse benamingen:

Natriumbicarbonaat (NaHCO3)
NL: zuiveringszout, natriumwaterstofcarbonaat, dubbelkoolzure soda, baksoda, E500.
EN: baking soda, sodium bicarbonate, sodium hydrogen carbonate, bread soda, cooking soda, bicarbonate of soda, (sodium) bicarb.

Ik doe altijd een beetje in een kopje en wat water erbij totdat het een wittige vloeistof wordt.

Appelazijn doe ik een beetje van in zo'n halve liter petflesje met sport drinktuitje, zo kan ik het makkelijk gedoseerd aanbrengen. Wel niet in je ogen krijgen, dat brandt!

Wat ik nou zo stom vind aan Urtekram:Die ingredienten staan er inderdaad op de fles. Er staat dan International list of ingredients. Maar erboven staan de ingredienten nog een keer in Jip en Janneke taal en daar staat: Water, aloe vera, coconut and corn sugar soap, glycerine (made using organic ingredients), perfume, rose flower extract, citric acid. Nothing else (!!!)

Het zit hem dus waarschijnlijk in de 'soap' en de 'perfume', daar hebben ze in verborgen dat er rommel inzit.

Maar er staat ook op:
100% of the total ingredients are from natural origin
12% of the total ingredients are from organic farming

Op de voorkant staan logo's van dierproefvrij, organisch en vegan.

Denk je dus iets te kopen dat minder schadelijk is, blijkt het dat nog niet te zijn?

Dan is zuiveringszout en (biologische) appelazijn (o.a. bij de AH) toch de vriendelijkste oplossing. En absoluut de goedkoopste!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:07

Baking soda/zuiveringszout hadden ze niet bij twee verschillende Etos' en ook niet bij de kruidvat, had er nog naar gevraagd. Of ze wilden me gewoon niet helpen, of ze hadden 't echt niet. :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:13

Hebben ze baking soda niet gewoon in de supermarkt?
Het wordt hier namelijk best veel gebruikt met bakken en als ontstoppingsmiddel en is dus ook altijd verkrijgbaar in de supermarkt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:15

Biologische winkels hebben het, en idd anders zo'n buitenlandse supermarkt.
Ik ga het denk ik ook maar proberen, het klinkt wel goed. Is baking soda ook makkelijk in je haar te krijgen? Of is dag nog wel lastig?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:18

Ik kon het niet vinden in de AH..

Baking Soda moet je mengen met water, en het is niet zoals shampoo, het schuimt niet en het is ook niet zo dik, dus naar wat ik gelezen heb zal dat best wel wennen zijn, zowel met het gevoel dat het schoon is want wij associëren schuim met schoon en het aanbrengen in je haren.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 17-12-14 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:19

Al eens geprobeerd onder de naam bakpoeder? :')
Kan me niet voorstellen dat ze het niet hebben bij de AH.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:21

MarlindeRooz schreef:

Natriumbicarbonaat = zuiveringszout = dubbelkoolzure soda = baking soda. Natriumbicarbonaat produceert alleen koolstofdioxide als er een zuur of zuur vocht aanwezig is, dus bijvoorbeeld yoghurt, azijn of karnemelk. Is dit niet aanwezig dan zal het deeg niet rijzen.

Bakpoeder is natriumbicarbonaat waaraan een droog zuur is toegevoegd zodat je dat zelf niet aan het recept hoeft toe te voegen. Het bakpoeder dat in Nederland in de winkel te koop is, wordt zogenaamd dubbelwerkend poeder genoemd, dit wil zeggen dat het 2 rijzingen heeft, één meteen en de tweede pas tijdens het bakken. Het is dan ook van minder belang dat je het meteen in de oven zet.

Dus gewoon bakpoeder is niet zo'n strak plan.. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:24

Ik dacht serieus dat het hetzelfde was. :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:25

Zarqa heb ik ook gebruikt alleen m'n haar werd er soms touwachtig van. Vond het ook wel duur eigenlijk

Ik heb nu ook yves rocher, dat is tot nu toe de enige waar ik geen last van heb, ook de conditioner niet.

http://www.yves-rocher.nl/control/haarv ... s-shampoo/

De zuiverende shampoo krijg ik wel last van.

http://www.yves-rocher.nl/control/produ ... t_id=50810

Kuurlotion, ben ik ook mee begonnen. Ik was nu 1 x in de week met bovenstaande bijbehorende shampoo, verder met de vorige die helaas uit het assortiment is. Ik was mijn haar om de dag, ook vet haar helaas.

Mijn moeder gaf de tip om kokosolie na het wassen op je hoofdhuid in te masseren, maar mijn hoofdhuid wordt dan juist heel vet. Kijken of dit wat is :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:36

Kokosolie is wel erg goed voor je haar, maar werkt als shampoo echt niet.
Laatst probeerde ik het op nat haar, dan krijg je het nauwelijks in je haar en je haar wordt heel vet.
Ik gebruik het altijd als haarmasker, ik doe het er s'avonds in en was het er s'ochtends uit. Wel goed wassen dan.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:39

_Ekenna schreef:
MarlindeRooz schreef:

Natriumbicarbonaat = zuiveringszout = dubbelkoolzure soda = baking soda. Natriumbicarbonaat produceert alleen koolstofdioxide als er een zuur of zuur vocht aanwezig is, dus bijvoorbeeld yoghurt, azijn of karnemelk. Is dit niet aanwezig dan zal het deeg niet rijzen.

Bakpoeder is natriumbicarbonaat waaraan een droog zuur is toegevoegd zodat je dat zelf niet aan het recept hoeft toe te voegen. Het bakpoeder dat in Nederland in de winkel te koop is, wordt zogenaamd dubbelwerkend poeder genoemd, dit wil zeggen dat het 2 rijzingen heeft, één meteen en de tweede pas tijdens het bakken. Het is dan ook van minder belang dat je het meteen in de oven zet.

Dus gewoon bakpoeder is niet zo'n strak plan.. :')

Slightly offtopic, is dit dan zo verschillend? Ik gebruik baking soda namelijk als normaal bakpoeder :')

Ik vind het zelf trouwens niet fijn voor dagelijks gebruik omdat mijn haar (krullen) er te droog van wordt, maar voor af en toe is het wel een goede snelle oplossing om het er 'gewassen' eruit te laten zien

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:42