Op ieder potje past een deksel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:38

Ka_tje schreef:
sweetheart schreef:
Heerlijk verhelderend topic! Heel veel dingen herken ik. Ik ben zelf nu 5 jaar vrijgezel en 28. Toen mijn relatie uitging had ik totaal geen behoefte aan een relatie. Wat gescharreld maar dat was prima. Toen kwam het afstuderen dichterbij en altijd druk en excuses waarom ik nog niet aan een relatie wilde beginnen. Nu inmiddels heb ik een goede baan een eigen (huur) huisje en 2 katten (hoor ik daar crazy cat lady :+ ). Ik ben heel gelukkig maar sta er nu pas volledig voor open.

Toch herken ik ook andere punten uit het topic. Ik ben extreem kritisch. Misschien moet ik inderdaad iets minder kijken naar wat er ontbreekt en meer naar wat er wel is. Moeilijk. Je hebt toch zo een ideaal beeld en na mijn vorige relatie (die overigens niet slecht was, gewoon niet genoeg) heb ik besloten nooit meer te 'settelen'. Misschien wat in het extreme doorgetrokken ondertussen. :D Al is mijn ideaal beeld niet zo dat ik nooit ruzie wil. Heb al lang geleerd dat dat een onderdeel van een relatie is. Sterker nog, ik wil me dusdanig op mijn gemak voelen dat ik ruzie durf te maken. Vechten voor en relatie.

Ik merk ook vaak dat als ik mannen leuk vind dat ze vaak bezet zijn. Laatst vroeg ik mezelf af of dat misschien onbewust express was, want die zijn 'onbereikbaar' en ik kan er dus niets mee doen en het is dus 'veilig'. Iemand die dit herkend? Klinkt dat logisch? (Nee eigenlijk niet...)

Vandaag de knoop doorgehakt dat ik me toch maar eens ga inschrijven op een dating site. Want stil zitten op de bank helpt zeker niet. Haha!

Verder frustreert het me altijd die stelletjes in films. Die worden verliefd, bouwen een relatie op, krijgen knallende ruzie, bouwen een carriere, komen weer samen, trouwen en weten nog kinderen te krijgen voor hun 30e. Hoe doen ze dat? Hahaha!

Knap dat je een keertje naar jezelf hebt gekeken en ook zo kritisch bent geweest over hoe je zelf staat ten opzichte van mannen. :j
Je idee over op bezette mannen vallen, vind ik wel logisch. Ik heb een vriendin die lange tijd op een bezette man verliefd was, en ik heb toen net hetzelfde gedacht als jij nu beschrijft. Ook omdat ze voor de rest (zover ik dat merk natuurlijk) weinig oog heeft voor andere mannen en is ook erg kritisch is.

Alles kan kapot.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:41

das helemaal niet waar...op sommige potjes past een potje, en op andere deksels een deksel :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:05

Woogy schreef:
das helemaal niet waar...op sommige potjes past een potje, en op andere deksels een deksel :)

En op sommige potjes past allebei :Y)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:47

@haffielover - ga eens voelen ipv denken... volgens mij weet je het antwoord wel...
Enne, de belangrijkste relatie is die met jezelf...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 03:51

Wat scharrels gehad, maar geen relaties. Ik ben een gecompliceerd persoon, ik ben niet echt consequent en kan ontzettend dominant en koppig zijn, althans, dat zijn mijn woorden haha. Ik ben nog niemand tegen gekomen waarbij het gevoel wederzijds was. Of ik vond iemand leuk maar hij wou niet meer, of hij vond mij leuk en ik wou niet meer. Kritisch? Nee. Vind ik niet. Tuurlijk moet ik me aangetrokken voelen tot hem, maar er moet ook gewoon een vriendschap zijn naast de liefde. Ik was BFWB met iemand en daar had ik die klik best wel mee, vond hem ook een enorme tijd echt leuk. Maar we waren nog steeds feestbeesten en deden niet aan relaties. Nu wel haha. Hij is bezet. Vond het wel een bummer maar jah, kan niet alles hebben xD al hoop ik toch echt wel mijn eigen dekseltje te vinden hoor!

Jaimyliefje

Re: Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 03:58

Ik heb niet alles gelezen maar één ding weet ik wel zeker: je kunt pas echt genieten van de liefde als je tevreden en gelukkig bent in je eentje. Een relatie maakt niet gelukkig, en als je op t verkeerde moment een relatie begint kun je elkaar hééélemaal kapot maken!

Dus, werk eerst aan je eigen geluk. Dan komt een relatie vanzelf wel als het zo moet zijn, en zo niet: dan is het ook niet erg.. want je bent al gelukkig met jezelf!

Als mensen je vragen stellen zoals 'hoe gaat t in de liefde' of 'wanneer krijg jij nou eens een relatie' ofzo, negeer die vragen dan. Mensen zijn gewoon uit op smalltalk, ze zullen hoe dan ook dat soort dingen blijven vragen. Als je eenmaal n vriend/vriendin hebt beginnen ze wel weer over iets anders wat even irritant is :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 06:51

Dat is wel heel rooskleurig gesteld hoor.

Op zich ben ik t wel met je eens, maar ik vermaak me uitstekend als vrijgezel en ben ook zeker gelukkig, doe leuke dingen met vrienden en vriendinnen, heb een paard, rij motor, enz,maar ik mis ook wel een relatie met iemand.

Dus ik zou t zelf niet prima willen noemen ondanks dat ik wél ook gelukkig ben met mijn huidige situatie.

En het is soms best lastig om die vragen te negeren als iedereen om je heen al zoveel stappen verder is. Hangt ook net van mijn bui af hoor. Soms boeit t me niks, en soms komt het wel binnen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:20

eclair98 schreef:
Woogy schreef:

En op sommige potjes past allebei :Y)

dan wordt een relatie kiezen toch lastiger...

Soms gebeurd het ook dat potjes zich voelen als dekseltje...en uiteindelijk zo'n transformatie onderdaag om een dekseltje te worden, en dan kan bij het nieuwe dekseltje ook nog het dekseltje passen, en in andere gevallen een potje...

You will find what you're searching for the moment you stop looking
en ook natuurlijk:
you can't always get what you want, but if you try sometimes you just might find, you get what you need
Laatst bijgewerkt door Woogy op 15-12-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:39

Jaimyliefje schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar één ding weet ik wel zeker: je kunt pas echt genieten van de liefde als je tevreden en gelukkig bent in je eentje. Een relatie maakt niet gelukkig, en als je op t verkeerde moment een relatie begint kun je elkaar hééélemaal kapot maken!

Dus, werk eerst aan je eigen geluk. Dan komt een relatie vanzelf wel als het zo moet zijn, en zo niet: dan is het ook niet erg.. want je bent al gelukkig met jezelf!

Als mensen je vragen stellen zoals 'hoe gaat t in de liefde' of 'wanneer krijg jij nou eens een relatie' ofzo, negeer die vragen dan. Mensen zijn gewoon uit op smalltalk, ze zullen hoe dan ook dat soort dingen blijven vragen. Als je eenmaal n vriend/vriendin hebt beginnen ze wel weer over iets anders wat even irritant is :+
Die vragen vind ik zo erg niet. Het antwoord 'stabiel' doodt namelijk meteen de conversatie. :)) Veel irritanter zijn de opmerkingen van een vriendin die continu wil weten "met wat voor iemand ik mezelf later samen zie" (weet ik veel, dat zie ik dan wel... of niet), "of ik niet ook een relatie wil" (nee) en het allerergste: "je moet gewoon een leuke Welshman trouwen!" (ik moet helemaal niets) om even later eraan toe te voegen: "o, ik zei natuurlijk wel man, maar het kan net zo goed een vrouw zijn! Zie je jezelf met een man of een vrouw?" (I don't flippin' care). Sod. Off. {:)-:( :') Tot zover mijn frustraties.

Ik heb een beetje hetzelfde als Renée: ook dominant, ontzettend koppig en behoorlijk grillig. Daarnaast ben ik ook een onwijze binnenvetter, dus ergernissen e.d. stapelen zich lang op voordat het er ineens uit knalt. Ik trek juist mensen aan die nogal het tegenovergestelde zijn en die ook vrij gemakkelijk over zich heen laten lopen. Nog afgezien van het feit dat ik niet op hen viel, zou dat ook geen gezonde relatie worden. Ik vind het niet fijn om dingen te horen die ik niet wil horen, maar ik heb het wel nodig. Juist aan mensen die die alles prima vinden en nog in de Maas zouden springen als ik dat van ze zou vragen, ga ik me altijd onwijs ergeren en het lijkt me voor hen ook beter als ze iemand vinden met wie ze een meer gelijkwaardige relatie kunnen hebben. :)) Maar ik red me prima in m'n eentje; ik wil na m'n studie naar het buitenland, dus op zich is het niet vervelend om niet gebonden te zijn.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:49

Summerly: die omschrijving die je daar geeft over jezelf, dat is precies mij! Haha. Ik heb wel een relatie maar soms heb ik echt medelijden met m'n vriend :')