Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Punz schreef:Oh...wat heerlijk, een topic vol lotgenoten!
Ben zelf echt een uitgesproken avond mens, maar moet voor mijn werk elke dag zo rond 6.45 echt opstaan om op tijd op mijn werk te zijn. Dit doe ik nu dus al zo'n ruim 13 jaar ( en daarvoor een periode van nóg vroeger opstaan...) En weet je... Het went gewoon NIET!
Ik vraag me elke ochtend weer af welke idioot de wekker midden in de nacht laat afgaan. Heb echt veel moeite met wakker worden, kan mijn wekker uitzetten zonder daar echt wakker van te worden ( ook als deze zo staat dat ik uit mijn bed moet om hem uit te kunnen zetten...).. En moet het dus echt hebben van de snooze knop. Wordt gewoon stukje bij beetje wakker... De eerste keer wekker hóór ik vaak niet eens bewust ( terwijl ik dan kennelijk wel de snooze knop indruk).
Zet de wekker dus bewust wat eerder. Dit werkt voor mij, want op deze manier verslaap ik me eigenlijk nooit, ben bijna altijd op tijd op mijn werk.. Wat me dus echt niet zou lukken als ik de wekker zou zetten op het moment dat ik ook echt op moet staan... Joh, die eerste melding krijg ik gewoon echt niet eens mee.....
Punz schreef:Ayasha;
Als ik wákker ben kom ik er echt wel uit..Het is alleen het wakker wórden wat zo problematisch is.
Het is overduidelijk uit je post dat je dat probleem niet kent. Wou oprecht dat het zoiets simpels was als zelfdiscipline.
En ja.. ik slaap voldoende lang, en ja..... ik sta al jaren vroeg op... Nee... ik kom nooit (hoogstzelden) te laat... Werk zeer gedisciplineerd.....
Het komt echt zelden voor dat ik voor 2 uur lig te slapen. Snoozen doe ik niet aan want ik vind het te veel moeite... Zet m'n wekker gewoon uit en hoop dan dat ik wakker word
dan ben ik op mijn best haha
), maar dit had niet veel effect. Ja..de eerste 2 weken wel, maar daarna niet meer.
Maar ja..
Leuk om inderdaad in jouw reactie ook je kennis te lezen. Fijn dat je hier post, want inderdaad: slaaponderzoek / helder krijgen of het het wakker worden óf de kwaliteit van de slaap is wat het probleem is, kan zeer de moeite waard zijn !
2 uurtjes slaap gehad maar voelde evht alsof ik een nacht had geslapen. Ben dus ook gewoon hele dag bezig geweest en gewoon nog 2 paarden gereden. Totaal niet moe geweest.
gewoon alle social media+ bokt ff checken, wat whatsappen etc. En nog ff in mn warme bedje blijven liggen
Citaat:XGoldenHero
Ik had een wekker op m'n telefoon waarbij ik een foto moest instellen die je dan smorgens moest maken. Ik had de gootsteen beneden, je kan hem dan 1x snoozen en je aankleden en dan foto maken als hij weer af gaat.
Hij moet wel precies bij hetzelfde licht worden gemaakt.