Cassidy schreef:Als je even goed naar de openingspost kijkt, dan zie je dat ts een vraag heeft gesteld.
Voordat iemand overstapt op weer vlees eten (omdat het "moest") ga ik er van uit dat men alle stappen heeft doorlopen om niet aan het vlees te hoeven. Dat er een goed uitgebalanceerd eetpatroon is, men tekorten op andere manieren heeft kunnen vullen, dat er verder geen medische reden is voor de tekorten. En als men dan "moet", men dat ook doet. Wil men dan niet, dan valt "vegetarisch" zijn voor mij in dezelfde categorie als eetstoornissen als Anorexia bijv.
Er word idd een vraag gesteld... maar er van uit gaan dat er al veel geprobeerd is , is niet realistisch. Ook nu word er door een HA heel makkelijk gezegd :"ga maar weer vlees eten want" zonder dat er echt een andere optie word aangereikt buiten een stapel supplementen slikken oid. Als je dan zo graag vega wil blijven eten.
daarnaast word het uit de opvolgende posts al snel duidelijk dat het probleem
Naar alle waarschijnlijkheid helemaal niet aan het weglaten van vlees ligt, maar aan een te eenzijdig eetpatroon...
er "moet" op dit vlak misschien iets van de HA maar dat moetje is vaak meer gemakzucht dan daadwerkelijk een gefundeerd moetje
tenzij er idd van alles bekeken en geprobeerd is... maar nogmaals, de fysiologische noodzaak voor vlees is zeldzaam als je goed gevarieerd eet.
zelf moest ik volgens mijn HA indertijd ook maar weer vlees gaan eten want dat had ik nodig.
De onderzoeken die tot die conclusie geleid hebben? Geen enkele 
maar door aanpassing van mijn eetpatroon heb ik nog jaren gezond vegetarisch gegeten... vlees ben ik later wel weer gaan eten, maar puur omdat ik het gewoon lekker vond en het bleef missen (wat dus tussen de oren zat, zonder vlees was ik vitaler dan met)