Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:24

Zo even een update van mijn kant :)
Was dinsdag zo pissig niet normaal, had mijn vet % laten meten en schrok er gewoon van.. Van mijn gewicht niet zo zeer dat is altijd aan de vrij zware kant maar ben nou eenmaal zou gebouwd.
Maar dan vet% dam.
Je kent het gezegde ijzer vreten vast wel..
Nou dinsdag heb ik bijna letterlijk ijzer lopen vreten. Wel een lekker resultaat, zag echt super goed mijn schouder spieren :j kreeg er nog complimentje van van mijn trainster

Dus gisterenavond mijn afspraak met haar gehad om te kijken wat er dan verkeerd gaat omdat het mij niet hard genoeg gaat :Y)
Ze was wel onder de indruk van mijn kracht daar was niks mis mee gelukkig haha
Had de legpress op 86 kilo staan <<) normaal gebruik ik die alleen als opwerking voor het squatten
Maar de conclusie is dat ik meer cardio moet gaan doen..
Normaal deed ik 20 minuten voor en na en nu even snel opwarmen 10 minuten en dan proberen een uur cardio na de kracht training doen.
En meer eten ;( ik eet te weinig mijn BMR is vastgesteld op 1604 ;( dus moet zo rond de 2000 gaan zitten. Dat word nog wat haha dus geen koolhydraat arm voor me :Y)
Even kijken hoe het de komende weken gaat

SindyKaya: fijn dat het goed ging! Hoeveel loop je dan?

Nath: met schrappen heb ik weinig moeite gelukkig, heb meer moeite met meer eten haha
Ik heb vanochtend 3 boterhammen op... werden er 2,5 en zit nog vol :+
Ik heb vanavond feest en ben de BOB dus gelukkig geen alcohol hihi
Ik kan zaterdag niet dus dat wordt dan zondag
Volgende week 2 weken vakantie dus lekker de 5x in de week sporten erin houden en eens zien of we resultaat gaan zien :#

Veel plezier vandaag :D

Mijn nieuwe doel is dus: vetpercentage verlagen :7

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:12

Ik reageer even snel ga morgen bijlezen maar heb net metingen gedaan op de sportschool en heb even een krachtschema gehad. Maandags mag ik blijven spinnen. En dinsdag, donderdag en zaterdag kracht:
Leg press
Leg extension
Chest press
LAT machine
Pully
Triceps extension
Triceps overhead
Biceps curl
En een uitdaging: TRX one leg. Squaten op 1 been tot 90graden pff.
Alles 3x15 herhalingen behalve die laatste daar begin ik met 3x5 herhalingen.
Woensdag 12 november heb ik weer een afspraak ben benieuwd.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:58

xNathaliee schreef:
Ik reageer even snel ga morgen bijlezen maar heb net metingen gedaan op de sportschool en heb even een krachtschema gehad. Maandags mag ik blijven spinnen. En dinsdag, donderdag en zaterdag kracht:
Leg press
Leg extension
Chest press
LAT machine
Pully
Triceps extension
Triceps overhead
Biceps curl
En een uitdaging: TRX one leg. Squaten op 1 been tot 90graden pff.
Alles 3x15 herhalingen behalve die laatste daar begin ik met 3x5 herhalingen.
Woensdag 12 november heb ik weer een afspraak ben benieuwd.

One leg squats noem ik Pistol Squats. Pak ze sinds kort ook mee, maa is erg lastig om dat been überhaupt te strekken haha

Ik heb mijn schema nog niet binnen, ben alleen geen fan van full body trainen dus hoop dat ze een split schema heeft gemaakt :Y)
Vind jij dat wel prettig? Want als ik benen train ben ik wel ff bezig; opwarming cross trainer en dan leg Press, squats los met barbell, squats in rek, lunges met barbell en dan kuiten apart nog..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 21:02

Nee dit schema moet ik 3 dagen doen. En dan vooral omdat ik 8 maanden totale rust heb gehad. Dus nu beginnen met grote spiergroeppen aanpakken. Maar misschien ervaar ik er zelf wel hinder van dan kan ik dat altijd aangeven natuurlijk. Die one leg squats moest ik eerst tot bijna aan de grond doen maar dat ging niet :+ (die doe ik ook voor stabiliteit voor mijn bekken). Dus doe ze nou tot 90 graden.
Ik w'up met de loopband dan kracht, dan 10-20 min roeien en dan c'down op de fiets. Dus ben ook wel lang bezig denk ik :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:13

Leuk topic :)

Ik ga morgen weer beginnen met kt, al zal het meer voor de leuk zijn. Maar die zwangerschapskilo's moeten eraf! Omdat ik eigenlijk te vroeg begin ga ik het heel rustig doen met super lage gewichten, abs skip ik ook volledig, alhoewel ik die nooit veel getraind heb.

Ik weeg nu 77kg en dat was 69, bij een vetpercentage van 18%. Ik ben 1,78m.
Helemaal terug naar 18% ga ik niet verwachten voorlopig. Eerst maar weer eens naar 21%, zal binnenkort even laten meten hoeveel dat nu is :)
Doel is om voorlopig 3x per week ongeveer 30 min fullbody kt te gaan doen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:18

SuzanLarissa, had even gespiekt in je profiel maar zag dat je al was afgevallen! Knap!! Heel veel respect, denk dat je er vanzelf wel weer komt!!

Phormicola, ik zou juist denken buikspieren na een zwangerschap? Gewoon nieuwsgierig, niet aanvallend bedoeld!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:45

Zeker, maar wel als de bevalling 6 weken geleden is. Ik ben 3,5 week geleden bevallen :)
De reden hiervoor is dat tijdens je zwangerschap je buikspieren in het midden gaan wijken. Na de bevalling kan het lang duren voordat ze weer netjes aan elkaar gegroeid zijn. Ik had een geul van 4cm, maar ze zijn nu allang weer netjes terug gegroeid gelukkig!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 21:52

Wauw 18% :oo ik zit op 38% en dat is bovengemiddeld. Moet dus echt een stuk omlaag. Al is die wel op zo'n weegschaal die alles meet gemeten en die wordt door sommigen (hier op bokt) ook onderuit gehaald. Al met al is het in ieder geval hoog.

Oeh klinkt eng zo'n geul hoe kon je dat zien?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:54

Oh jeetje!! Wist ik niet eens!
Gefeliciteerd trouwens! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:02

Als ik opstond vanuit een liggende positie zag je een soort van dakje in het midden van m'n buik. Dat was de baarmoeder die even hallo kwam zeggen :+ Als je je buikspieren aanspant kun je heel gemakkelijk schatten hoeveel ruimte ertussen zit door even te voelen.

Zo'n weegschaal veranderd de uitkomst al als je een glas water drinkt. Maar als je elke keer op hetzelfde moment van de dag er op gaat staan dan kun je wel zien of je vetpercentage daalt of stijgt. Je weet dan niet je exacte percentage, maar je kan wel relatief zien of je de goede kant op gaat.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:14

Mag ik me melden? :o

Ik weeg nu zo'n 53 kilo en ben ongeveer 1.63 meter. Ik kamp sinds vorig jaar augustus met ontstoken achillespezen, waardoor ik rond januari plots moest stoppen met alle vormen van sport. Ik reed toentertijd twee à drie keer per week paard en fietste vijf dagen per week minimaal 24 kilometer (sommige dagen 30). Vanaf januari ben ik zo'n vijf kilo aangekomen en is mijn conditie om te huilen geworden. Inmiddels fiets ik weer zoals ik toen deed en rijd ik 1 à 2 keer per week paard. Als het goed is ben ik over een jaar van al mijn klachten af *\o/*

Goed, mijn doel:
Uiteindelijk wil ik een half uur in een regelmatig tempo kunnen blijven hardlopen (uiteraard zonder pijn :+ ). Nu kan ik net vijf minuten aan. En ik wil volgend jaar met de shuttle run test trap 8 halen, dit jaar wordt 'm niet :)

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:26

Hoi! Ik wil me ook melden als het mag.
Ik ben 1 1/5 maand geleden begonnen met kt met als doel voornamelijk sterke spieren te krijgen. Ik heb een pittige knieblessure waardoor ik niet meer kan paardrijden. Kt was wel even heel wat anders, maar krijg er nu echt lol in.
Ik train nu 3 x pw ong. 1 1/5 uur full body. Benen heb ik ook nog begeleiding van fysio. Het gaat gelukkig goed, heb 1 keer last van aanhechting spieren gehad, maar dat was gelukkig snel over. Helaas moet ik rekening houden met mijn blessure en kan ik bv squats niet zwaarder doen (nu 20 kilo ex stang op de Smith machine) maar we gaan er andere oefeningen van maken om het uitdagend te houden.

Verder ben ik afgelopen paar maanden niet zo netjes met mijn eten omgegaan, waardoor er weer een paar kilo aanzitten die er echt weer af moeten. Ik vind dat erg lastig, omdat ik ook goed moet eten om die spieren te kweken... Maar goed er is natuurlijk een groot verschil tussen goed eten en gewoon teveel snoepen en snaaien. Dat is dus het andere doel. Ik weeg nu 76 kilo ( ik ben 1.74) ik wil graag naar de 69, dat zou een mooi gewicht moeten zijn dacht ik zo. :)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:43

Jeejh nog meer fanatiekelingen!

Ik heb mijn schema omgegooid, want het werkte niet voor mij. Ik doe nu 2 dagen cardio en 1 dag krachttraining full body.
Daarnaast 'rij' ik nu 3 of 4 dagen in de week en wandel ik de rest van de week op een manier naast mijn paard :D

Eten is altijd lastig, ik heb alle dieeten e.d. die er bestaan volgens mij wel gehad. Koolhydraatarm werd ik heel naar van en ik had eigenlijk alleen maar honger de hele dag en niet het gevoel dat ik energie genoeg had.
Nu heb ik mezelf een mooie lifestyle aangemeten die me helpt. 1600kcal tot 1700kcal op de dagen dat ik niet sport en rond de 2000kcal als ik wel sport. Dan blijf ik normaal eten, maar voeg na het sporten een eiwitshake toe.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:53

brighteyes85 schreef:
Eten is altijd lastig, ik heb alle dieeten e.d. die er bestaan volgens mij wel gehad. Koolhydraatarm werd ik heel naar van en ik had eigenlijk alleen maar honger de hele dag en niet het gevoel dat ik energie genoeg had.
Nu heb ik mezelf een mooie lifestyle aangemeten die me helpt. 1600kcal tot 1700kcal op de dagen dat ik niet sport en rond de 2000kcal als ik wel sport. Dan blijf ik normaal eten, maar voeg na het sporten een eiwitshake toe.

Ik wil net als jij ook zo'n 1600 kcal eten op de niet sport dagen en 2000 op de sport dagen. Was ook wel goed bezig, maar met allerlei verjaardagen etentjes ed. Is er weer zo'n fout eetpatroon ontstaan. Nog even de restjes koekjes en snoepjes opeten van een verjaardag en ga zo maar door... Gelukkig ben ik zelf nu ook weer zo zat van, dat helpt gelukkig. Kijk er gewoon naar uit om gezond te eten en niet mijn sporten te verpesten met m&m's vreten, haha!
Ik neem ook eiwitshakes. Ik eet al niet veel vlees, dus is het sowieso een uitdaging om genoeg eiwit binnen te krijgen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 06:47

Welkom nieuwelingen.

@Phor:
Ik ga vandaag over precies 4 weken om dezelfde tijd meten dat heb ik ook express gedaan. Ik meet na het avondeten dus heb dan alles van de dag wel gehad.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:14

Ladypronk schreef:
brighteyes85 schreef:

Ik wil net als jij ook zo'n 1600 kcal eten op de niet sport dagen en 2000 op de sport dagen. Was ook wel goed bezig, maar met allerlei verjaardagen etentjes ed. Is er weer zo'n fout eetpatroon ontstaan. Nog even de restjes koekjes en snoepjes opeten van een verjaardag en ga zo maar door... Gelukkig ben ik zelf nu ook weer zo zat van, dat helpt gelukkig. Kijk er gewoon naar uit om gezond te eten en niet mijn sporten te verpesten met m&m's vreten, haha!
Ik neem ook eiwitshakes. Ik eet al niet veel vlees, dus is het sowieso een uitdaging om genoeg eiwit binnen te krijgen.

Ik heb idd precies hetzelfde... :(

Eiwitten is bij mij ook een uitdaging, niet heel veel vlees. Ik vind het erg moeilijk om als ik een lange dag heb gehad op me werk en het zit echt tegen met alle voortgang om een gezonde maaltijd te koken voor mezelf. Meestal ga ik op dat soort momenten snaaien of toch ff wat makkelijks halen en in mijn emotie altijd teveel eten. Ik weet dat ik het eigenlijk lekkerder vind om op dat moment alle frustratie in de sportschool eruit te gooien, maar de makkelijke weg is dan eten :o :o :o
Gelukkig kan ik in dit topic dan wel weer motivatie vinden en mijn doelen zijn natuurlijk ook een geweldige motivatie!!!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:24

halloooo iedereen

Nathalie, mijn vet% is 37,5 dus je bent niet de enige. Maar ik schrok er wel van, en van het feit dat ik eigenlijk overwicht heb.. fiets it :Y) dat heb ik dus echt niet haha maar mijn bmi zegt van wel. Maar weeg dan ook in de sportschool 4 kilo meer dan thuis :')

Oeh leuk jij ook hier Por! Vind je altijd een goede inspiratiebron :)

Zal ik vandaag wel of niet gaan? Heb vakantie en ben bang dat ik me ga vervelen haha
Heb tegenwoordig geen spierpijn meer dus dat houd me ook niet tegen

Danique: helaas ben ik dat niet op die inrijd foto's van mijn paardje! Was ik maar zo dun hihi

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 09:44

Als je mij ziet zou je ook niet denken van die heeft overgewicht maar dat heb ik volgens de cijfers dus wel een beetje. Ik weeg in de sportschool ook kilo's meer dan thuis haha. :+

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:48

xNathaliee schreef:
Als je mij ziet zou je ook niet denken van die heeft overgewicht maar dat heb ik volgens de cijfers dus wel een beetje. Ik weeg in de sportschool ook kilo's meer dan thuis haha. :+

Ze smeden gewoon een groot complot al die sportscholen ~~}>
Zolang wij maar denken dat we te zwaar zijn blijven we komen :')

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:49

Waar hebben jullie je vetpercentage laten meten? Ik ben heel benieuwd naar het mijne en vond wel wat berekeningen op internet maar heb daarbij altijd mijn vraagtekens bij de nauwkeurigheid :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:57

De online berekening is verbazingwekkend goed, beter dan zo'n weegschaal. Je zal er misschien 2% onder of boven zitten. Ik laat een 4punts meting doen bij een collega van me. Verder doe ik zelf ook die metingen en ik ben er achter gekomen dat ik met een aangepaste formule ook even snel alleen het buikvet kan meten voor een goede approximatie. Dus kan mezelf ook meten :D

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:02

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:06

Danique_G schreef:
Aangezien het over sportdoelen gaat en ik nog steeds geen antwoord heb over waar het precies over gaat, aan gezien iedereen meer fysieke doelen benoemt :P Hier mijn doelen:

800 meter baan: 2:43
1500 meter baan: 5:12
3000 meter baan: 11:40
5 km weg: 20 min
10 km weg: onder 45 min
Halve marathon onder 1:30.

Halve marathon onder de 1:30? Hoop dat ik hem in maart rond de 1:50 kan lopen :')

Mag ik mij hier ook melden dames? :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 10:10

SuzanLarissa schreef:
Als ik het via deze site doe dan heb ik een percentage van 27%
http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

Je taille is onder je boobs toch? Weet die niet precies maar heb een schatting gedaan en kom uit op 29.3%

Ik heb van de B&F shop ooit zo'n vetmeter gekregen weet me god niet hoe het werkt en ben de gebruiksaanwijzing kwijt..

Tuurlijk Winged, welkom!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:12

Die is niet goed, als vrouw moet je ook het breedste gedeelte van je heupen opmeten :)